Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TezMertek Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 271
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 33,242
Ynt: Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)

Rüstem ÖNEL' Alıntı:
lastik demişken, seferihisar dağlarına kurban verdiğimiz lastiğin yerine,
5 adet 265x75x16 BF GOODRİCH edinip dün itibariyle araca takmış bulunuyorum.

[attachment=1]

[attachment=2]

[attachment=3]

Vay Vay Vay Lastiğe bak
 

Etiketler
Ynt: Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)

Rüstem ÖNEL' Alıntı:
lastik demişken, seferihisar dağlarına kurban verdiğimiz lastiğin yerine,
5 adet 265x75x16 BF GOODRİCH edinip dün itibariyle araca takmış bulunuyorum.

Hayırlı olsun, yakışmış Bana da lazım bunlardan 1 takım. Ne kadara aldınız? Ayrıca sizin lastiklerin standart ölçüsü neydi, standart ölçüde mi aldınız, büyük mü aldınız? Benim lastikler 225/65/17, bu ölçüde AT lastik yok, 235/65/17'den hatta bazı markalarda 245/65/17'den başlıyor 17" AT'ler.
 

Ynt: Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)


teşekkürler,
lastikleri İst. oltay oto dan aldım (sitede sayfası var,sahibindende ilanları var) benim lastikler 225x75x16 idi bunlar 265x75x16 yani çapta 6cm, tabanda 4cm daha büyük.
senin lastikleri büyütmen için yükseltme uygulaman gerekebilir.
ben tanesini 350 ye aldım ama ölçüye göre değişiyor.
bişey farkettim lastiklerin taban kenarları keskin olduğu için dönüşlerde tırlama yapıyor.
saygılar.
 

Ynt: Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)


Ben de 3cm yükselttim geçenlerde, ama lastik konusunda acele etmek istemiyorum, günlük kullanımda nasıl olur bilemiyorum. AT lastiklerin kenarları çok keskin, tabanlarla yanak arasında normal lastiklerdeki gibi yumuşak bir geçiş yok. Arazide avantajlıdır mutlaka, ama yolda nasıl olur bilmiyorum. Ses bir yana viraja hızlı girildiğinde de kayma yapıyordur herhalde. Normal lastikler viraj dönerken yanağa doğru yatsa da düzgün şekilde yere basıyor çünkü. Bu arazi lastiklerinde yanaklar keskin olduğu için o da viraj açısından dezavantaj yaratıyor olsa gerek. Ancak lastiğin deseni çok güzel, toprakta, taşta, kayada bana mısın demez. Bunlar Mustafa Abi'nin lastiklerle aynı galiba di mi?
 

Ynt: Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)


benim araba kamyonet olduğundan çok rahatsız etmez ama,
senin araçta asvaltta rahatsız edebilir. iki takım lastik yapman daha mantıklı olur.
Seferihisarda Mustafa abi tavsiye etmişti zaten lastikleri, evet onunkilerle aynı.
 



Ynt: Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)

Rüstem ÖNEL' Alıntı:
benim araba kamyonet olduğundan çok rahatsız etmez ama, senin araçta asvaltta rahatsız edebilir. iki takım lastik yapman daha mantıklı olur.

Belki de, düşünelim bakalım biraz daha.

Sizin araçta baya şık durmuş ama, güle güle kullanın tekrardan.
 

Ynt: Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)

Rüstem ÖNEL' Alıntı:
lastik demişken, seferihisar dağlarına kurban verdiğimiz lastiğin yerine,
5 adet 265x75x16 BF GOODRİCH edinip dün itibariyle araca takmış bulunuyorum.

Aracın altında eskisin, benim bildiğim en iyi AT lastik bu. Selamlar.
 

Ynt: Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)

siz bide ok 144 kullanın
 





Ynt: Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)

ziyacanbayar' Alıntı:

Kış aylarında bende MT lastik kullanıyorum, asfaltta sıkıntı oluyor. Ama çamur performansı için değer.
 

Ynt: Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)

Mustafad' Alıntı:
Kış aylarında bende MT lastik kullanıyorum, asfaltta sıkıntı oluyor. Ama çamur performansı için değer.

Peki yazın toprakta, taşta, kayada MT nasıl? Yazın MT yerine AT takma sebebin sadece AT normal yolda daha az rahatsız ediyor diye mi, yoksa AT'ler yazın MT'lerden daha mı iyi oluyor arazide? Atıyorum kişi arabayı normal yolda hiç kullanmayacak olsun, sadece geziler için arabası olsun, direk MT takıp her mevsim kullansa olur mu, yoksa AT'lerin MT'lere üstün olduğu yerler de oluyor mu?
 

Ynt: Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)


Zor soru.. bildiğim kadarıyla yanıtlamaya çalışayım, (Yanlışım olursa üstadlar düzeltsin. )

1. AT toprakta, kumda, gevşek zeminde iyi. MT kaya da iyi.
2. Açıkcası, AT lastik ve jant eski aracımdan yadigar kaldı, elimde hazır olduğu için yaz aylarında kullanıyorum.
3. Tek takım lastik kullanacak olsam MT tercih ederdim. MT ile AT'lerin gittiği yerlere gidiliyor, ama AT lerle MT'lerin gittiği yerlere gidilemiyor.
4. Sadece arazide kullanılan araç için bir takım MT bence yeterli.

Selamlar.
 

Ynt: Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)


Teşekkürler, olayı anladım. Ben de böyle olsa gerek diye düşünüyordum.
 

Ynt: Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)

Ben yaz kış MT kullanıyorum. Evet yağmurda ve kaygan zeminde tam bir kabus ama toprakta ve çamur zeminde ise bir o kadar mucize. MT nin ilerlediği çamurda radial lastikler 5 Metre zor gider. MT biraz alışkanlık diyebilirim. Eğer yavaş ve sakın araba kullanıyorsanız Pekte sorun olmuyor gürültü dısında. Mustafa abininde dediği gibi MT yi tek biryere sokmamak laZim o da kum. MT ninde üstü extrem'ler var Mustafa abinin hilux u onlarla düşünemiyorum bile
 



Ynt: Gezenbilir İzmir; Seferihisar Off Road Gezisi Görselleri (04 Eylül 2011)



Benim MT'lerde 31" Silverstone Sport. Çamur için iyi bir seçenek, Extrem kadar performans doğal olarak yok.