Grand Cherokee 2.7 CRD Motor Lambası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fast Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 107
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 100,009
Ynt: Grand Cherokee 2.7 Crd Motor Lambası

merhaba,

ben de bu araçlardan bakıyordum hatta bugün görmeye gidecektim, yalnız yazılanları okuduktan sonra aklım karıştı
bu sorunları bütün 2,7 ler yapıyor mu?

kullananlar tavsiye eder mi? ben lpg ile uğraşmiim diye bunlardan baktım, hatta aşağıdaki aracı görmeye gideceğim ne dersiniz*

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-sahibinden-2004-model-jeep-grand-cherokee-2.7-crd-overland-149037656/detay

yoksa benzinli olanı mı daha mantıklı?
 

Etiketler
Ynt: Grand Cherokee 2.7 Crd Motor Lambası

Merhaba Arkadaşlar ;
Bu konu başlığını 2 gün önce buldum ve baştan sona bir kaç defa okudum , sebebi ise bir kaç aydan beri yanan motor arıza ışığı ve sonrasında takılan şanzımanım , bazen 1. vites bazen 3. bazen de boş ta kalıyor. Bazen 1. vitesle otobanda 40 km. hızla sağdan sağdan gidiyorum , bazen sıkışık trafikte 3. vitesle dur kalk yapmaya çalışıyorum.Bazen hareket halindeyken kendi kendine düzeliyor , bazen 2 gün dinlenmesi gerekiyor. Hiç bir tutarlı durum yok.
Tamire şanzıman kartını değiştirerek başladık , bir kaç hafta gayet iyi gittikten sonra yeniden yaktık lambayı , şanzımanı açtık bir şey yok , bir kart daha hakkı vardır dedik baktık ki oldu sevindik , 10 gün sonra yine hüsran
Bu arada işlemleri yapan kişi arkadaşım. Artık yüzüme bakamaz oldu !
Beyin şanzıman arasındaki tesisata bakalım birde dedik ve bulduk orjinal tesisat bir bölümde erimiş kablolar birbirine girmiş , tamir ettik problem çözüldü mü ? Hayır !
Bir kaç gün sonra yine arkadaşın yanındayım.
Bu tesisat çürümüş araba eski (2004 Model Grand Cherokee 2.7 CRD 200.000 Km.) kesin başka bir yerde de kablolar patladı dedik , komple tesisatı değiştirdik. Arkadaş arabayı teslim etmeden önce yaklaşık 300 km. yol yaptı , her koşulda arabayı denedi , tamam dedik. Aldım arabayı yaklaşık 100 km. sonra .........
Şu anda ışık yanıp şanzıman istediği zaman takılacak şekilde geziyorum. Her yerde çare arar oldum , en sonunda bu konuya ulaştım , notlar aldım , her ne kadar burada üzerinde durulan problem benimkiyle tam olarak uyuşmasa da yarından itibaren buradaki uygulama noktalarını kontrole başlayacağım.

Yardım edebilecek arkadaşlar varsa önerilerini beklerim.

Ayrıca konuyu açan "fast" arkadaşımın akibetini de çok merak ettim , kendisi bizi bilgilendirirse çok memnun olurum.

Herkese iyi akşamlar...
 

 

 

2.7 CRD MOTORLARDA YANAN ARIZA LAMBASI BİLGİSAYARDA TURBO BASINÇ SENSÖR ARIZASI VEYA EKSNTRİK SENSÖR ARIZASI DİYE ÇIKAR FAZLA ÜZERİNE YÜRÜRSENİZ FREN MÜŞİR ARIZASI ATAR. ELEKTRONİK SİSTEM AYNI KARTTA ÇÇALIŞIYOR. BÖYLE DURUMLARDA TURBO BESLEM HORTUMLRINI KONTROL EDİN, ONLARDA KAÇAK YOKSA TURBO BESLEMEYE GİDEN HORTUM ÜZERİNDEKİ YEŞİL RENKLİ ÖRİNG CONTASINI KONTROL EDİ ÇATLAK VEYA KOPUK OLABİLİR .DURUM DÜZLİR BUNLAR MERSEDES MOTOR KOLAY KOLAY ARIZA YAPMAZ.SELAMLARR
 



Değerli kardeseim sizi benden ıyı anlayan olmaz bu gıbı arızaları Servıs bılmez uctane Servıs tanıyorum bostanıcıda ıstanbulda hıcbırısı bılmıyor sana tavsıyem teknık olarak bu aracın motoru mersedes ıyı bır mersedescı ışını bılen bakımını ona arızasını ona yaptıracan mercedescıler motoru tanıyor herseyını bılıyor serokıcıler bu ısı bılmıyorlar tavsıyem mersedescı mekanı herkes yapa bılıyor teknık olarak serokıcıler bılmıyor ben su an mersedescı bır usta buldum rahat ettım sıkıntı yaşamıyorum senın bahsettın benzer proplemı bende yaşadım motor arıza lambası sorunun benımkı emme mantı fotunun ıcınde küçük bır motor var degerı 450,veya 500 cıvarında hava akısını sağlar onun zaman ıcınde üzerinde bır parca var ayak taşınıyor yenısını takar Servıs merdescıye gıt parçası var yoksa da torbada halledıyorlar hem devrı düşürüyor şanlı senın problemın ogobı gözüküyor umarım yardımcı oluşumdur hasan basrı tel 0532 320 0555 aynı aracdan bendede var 2002 model 2.7 dızel ıyı calısmalar

Casper_VIA_V5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Üstan bu olay benimde başıma geldi motor lambası yandı ve araç gaz yemiyordu çekişten düşüyordu cihaza bağlatıp baktırdım eksantirik sensörü arızası verdi sıfırlayınca bi müddet gitti fakat yine yandı zaman kısıtlı olduğu için bu şekilde 200 km yol yaptım sonrasında gözlemlediğim turboya giden siyah bi hortum var su deposunun önündeki selenoid valften gelen o yerinden çıkmış yerine taktım ve şimdilik sorun yok sizinde yeeinden çıkmamış olabilir fakat küçük bi öatlak varsa o hortumda yapabilir
 

Merhaba arkadaşlar
2019 mayıs ayında 2003 model 2.7 cred aracı sorunlu olarak aldım .Yaklaşık iki yıldır burada okuduklarımın hepsini yaşadım.Şu an aracın hata kodları p0530-p0702-pp0836-p0203-p1242-p0243.
Bu konularda ne sonuçlara ulaştınız bilgi verirseniz sevinirim.Ankara da bir kaç yere gittim her seferinde daha kötüye gitti.6 yıl 2001 model 3.1 kullandım tık demedi yolda gidişine hayrandım adı çıkmış sattım arabayı bu yaşadıklarım 3.1 i arattı.Şimdiden teşekkür ederim iyi akşamlar
 

İlk aldığımda vites problemi vardı şanzuman üzerindeki müşür değişti vitesler düzeldi fakat ani gaza yüklenmelerde araç arıza lambası yakıp 80 km ye düşmeye başladı.Vakum dediler değiştirdim,motor uzerindeki sesör değişti beyin tamiri dediler yaptırdım ne yaptılarsa daha kötü oldu.Şimdi ara ara 40 km yi geçmeden arıza ışığı yanarak zorla gidiyo.Vites altındaki karta da baktık sonuç yok .
 
Son düzenleme:


İlgili linkteki P0235 hatasını yaşayan adam, sorunu tüm kablo sistemini elden geçirdikten sonra çözmüş. Bahsedilen bülten de, kablo sistemi bağlantılarında sorun olabileceği hakkında.

Aradan yıllar geçmiş tabi, sorunu çözdünüz mü bilemiyorum ama P0235 arızası düşük/yüksek voltajdan da kaynaklanabiliyor. O sebeple akü yaşlı ise, en ucuz başlangıç olarak akü değiştirilmesi öneriliyor.


P0836 arızası da düşük/yüksek voltajdan kaynaklanabiliyor ve arıza ışığını yakıyor. O sebeple akü eski ise, her ne kadar normal değeri düzgün gözükse de, aküyü değiştirerek işe başlayın derim, umarım çözülür. Ve beyinden şanzımana giden kablolara bir göz attırın, sonuçta minimum 20 yıllık kablolardan bahsediyoruz.

Bu arada Mercedes şanzıman arızaları çok pislik olabiliyor, bakınız;


Ecnebi kardeşimiz bu P0836 arızasını gidermek için neredeyse her şeyi değiştiriyor, tüm kabloları yeniliyor, ama arıza yine de inatla gitmiyor. En son işsiz kalıp, parası da kalmayınca aracı satmaya niyetleniyor ve o sırada ucuza çıkma Mercedes şanzıman ve beyin buluyor, değiştiriyor ve tadaa sorun çözülüyor..

Yabancı forumlarda yazılanlara bakılacak olursa Mercedes'in 2.7 motorunda sorun yok, fakat şanzımanı elektronik olduğundan baya soruna sebep olabiliyor.
 



Mercedes W163 kasa ML (270 cdi-320 benzin) serisinde şanzıman kartı sorunu bilinen bir sorundur. Bu vites altındaki kart değil yalnız. Aracın altında 13 pin connectorün bağlandığı hidrolik beyindeki kart. İçinde hız sensörü var. Bazen 13 pin connectordeki yağlanmadan bazen farklı sebeplerden bir viteste takılma ya da vites geçişlerinde sıkıntı olarak ortaya çıkıyor. Kart ve 13 pin connector birlikte değiştiriliyor ve sorun çözülüyor. Tamir edenler de var kartı.