Grand Cherokee Devir Problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan memorian Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,423

memorian

Kamp II
Mesajlar
460
Tepkime Puanı
1
Yer
ankara
arkadaşlar son iki gündür şöyle bi problem ortaya çıktı aranızda ne olduğunu bilen var mı? şöyle ki daha çok motor çalışırken aracı p ye aldığım durumlarda (kırmızı ışık vs) hareket etmek için d ye geçince vites atmıyo gibi oluyo, yani ben gaza bastıkça devir yükseliyoda yükseliyo araba bağırıyo ama taktir edersizinki pek hızlanamıyo, ayrıca böyle olduğunda gaz pedalı normalden daha sert bi hale geliyo. ben kendimce bi çare buldum böyle bişeyle karşılaşınca direk kenara çekip motoru kapatıp tekrar açıyorum bu sefer hiçbi problem vs olmadan devam ediyorum, dediğim gibi tam test etmedim ama sanırım genellikle p den d ye aldığımda oluyo sorun ne acaba??
bir ikinci problemde araç benzindeyken düzgün çalışmamaya başladı, bi süredir aracı hiç benzine almadığım için depoyuda doldurmayı ihmal etmiştim depo hep ışık yanar vaziyetteydi, sonra dedimki bu böyle olmaz bi sorun çıkmadan benzinde alayım ne olur ne olmaz diye düşünüp bi 100 lira benzin aldım, sonra aklıma aracın arasıra benzindede calışması gerektiğide gelince :smiley: istasyonda işim biter bitmez aracı benzine geçirdim ama araba teklemeye başladı, şöyleki daha çok devir 2000 üstüne çıkınca gaz yemiyo gibi oluyo, araç gaz kesiyo gibi olup devir aniden düşüyo araba tekliyo, bende tıkanma fln olabilir diye iki gündür hep benzinde kullanıyorum biraz düzeldi artık teklemesi falan kesildi gibi (bu akşamdan beri) ama hala bi huzursuzluk var örneğin giderken benzinden lpg ye alınca araç aniden rahatlamış gibi oluyo performans artıyo çok ilginç, benzinde düzgün gitmeyen araba gazda rahatlıyo. ilk sorunun bununla bi ilgisi olabilir mi?
illa terslik üstüne terslik gelmesi gerektiği için gene yakın zamandır hesaplarıma göre şehir içi km de ortalama 70 ykr gaz yakmaya başladım (benzin değil, gaz evet :smiley: ) yardımcı olursanız çok sevinicem
 

Etiketler
Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

Bertan LPG sıralı sistem mi? ve Hangi marka ?

Benim gerek servisten gerek LPG servisinden öğrendiğim ki internette de yazılıp çiziliyor . LPG li araçlarda çeyrek depunun altına düşmemeli benzin . Yarım ile çeyrek arasında gidip gelmeli .

Benzin pompası ve enjektörler araç çalışırken ısınıyor ve bunların soğutması içlerinden geçen benzin ile oluyor . Araç lpg de çalıştığında da pompa benzin basmaya devam ediyor ama motor tarafında bir yakış olmadığından sistemi dolaşıp tahliye sisteminden geri depoya dönüyor yakıt . Bu dolaşım esnasında enjektörler ve benzin pompası soğuyor . Ancak depoda az benzi olunca zamanla benzinde ısınıyor ve soğutmada etkili olmamaya başlıyor ve pompa ve enjektör arızaları çıkabiliyor .

Bunun dışında benzinde hiç kullanılmayan aracın benzin otomatiği yada benzeri parçalarda kullanılmamaktan kaynaklı sorun olabiliyor ki bu sorunlar eski sistemlerde hayli yoğundu ama şuanki sıralılar zaten her marşta benzinde açıldığı için pek sorun yaratmıyorlar . Bu da işyene demir ışıldar ile ilgili bir durum bence ....

Benzinde kullandıkça düzelmeye başladıysa , uzun süre kullanılmama durumunda doğan bir ayarsızlık sözkonusu olmuştur diye düşünüyorum . Tabi tecrübeli arkadaşlar daha net bilgi verebilirler .
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

barış yok lpg sıralı değil, markası atiker, üstünde de brc aparatları var anlamadım tam olarak ne olduğunu, aslında gidip sistemi tümden kontrol ettirmem lazım, her neyse bundan sonra dikkat edicem bgenzin miktarına, dediğin gibi çeyrekle yarım depo arasında tutucam sağol.
birde sanırım aracı stop etmeden önce benzine geçirmekte ve daha sonra ilk çalıştırmada yine benzinde çalıştırmakta fayda var, söylemişlerdi ama işte en iyi öğretmen yanan eldir demişler :smiley:
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

Hımm aslında en güzeli sıralıya geçmek . Eski tip sistem bela ... Birtürlü ayar tutmuyor ... Ayrıca bu sistemde benzin yada gaz ayarından biri mutlaka kaçık oluyor . İyi bir ayarcı bulman gerekli ... Birde takılı sistem eskidir , beyinde biriken sıvı tahliye edilmeli hatta beyin açılıp temzilenmeli gerek varsa tamir takımı değişmeli birde filtreyi de değiştirmeyi unutma muhtemelen hiç değişmemiştir .

Bence zaman kaybetmeden bir kontrol yaptır ek olarak cihazla sızdırmazlık kontrolüde yapsın lpg ci .

Eğer bu sistemle devam edeceksen , kesinlikle akşam stop etmeden benzine al biraz çalışsın ve stop et . Sabahta benzinde çalıştır biraz çalışsın ve gaza al .

Yalnız burda çok öenmli bir nokta var . Aracınsenden önceki sahibi de hiç benzine almadan kullandıysa aracı , aracın benzin teşkilatında - borularında çatlaklar vs olabiliyor . Bu durum benzin kaçaklarına hatta aracın yanmasına dahi neden olabilir . Bu sebebple benzin sistemi ve borularını iyice kontrol ettir .
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

owwww içime kurt düşürdün barış. ama çok haklısın adam bana ben aylardır benzinde kullanmıyorum gerek duymuyorum gibi bişey söylemişti, olaya bakarmısın gerek duymamış benzine almaya. haklısın ben bir an önce bi lpg ci bulsam iyi olucak ayrıca o çatlak olayı hiç şakaya gelir bişey değil olmuşken hemen ona da bi baktırayım. durup dururken bi de yanmayalım. peki bana tavsiye edebileceğin bi lpg ci var mı ankarada? benim lpg ile ilgili hemen hemen hiçbi bilgim yok çünkü, daha önce hiç kullanmadım. bir de bu benim sistem çift beyinlimiymiş neymiş, sıralı sistemden hemen bir önceki sistemmiş eski sahibinin dediğine göre, şimdi ben bunu yine atikerde sıralı sisteme çevirsem bana masrafı ne kadar olur, yoksa sıfırdan komple değişmesi mi gerek sistemin (cahilliğimi mazur görün :smiley: )
 



Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

Estağfurullah hocam ne cahilliği ...

Canını sıkmam istemem ama ben baya uzun süre LPG li araçlar kullandım ve neyazık ki başıma gelen gözümle gördüğüm şeyler bunlar ... Sonradan başına daha büyük iş açmasın diye yazıyorum bunları :(

Çift beyinli sistemler var ama bunlar Türkiyede neredeyse hiç görmedim mesela Ergun Abinin(Beatrix) aracında takılı olan gibi sistemler bunlar . Senin araçtaki sistem muhtemelen iki nomral LPG beyninin uydurulmasıyla kurulan bir sistemdir .

Açıkçası en güzeli sistemi söktürüp sıralı taktırmak ama buda memnun kalacağın ama tuzlu bir iş ... Sıralı dönüşümünde sistemin tamamı değişecek ... Bunu gözün kesmiyorsa iyi bir LPG ci sistemi ayarlamaya ve düzgün çalıştırmaya uğraşabilir . Ancak ne yazık ki bu konuda tavsiye edebileceğim bir yer yok . Benim kullandığım araçlara hep serviste LPG takılmıştı ve servise gitti ayar - bakım için . Senin aracın üzerindeki Atikerse atikere gidilip fikir alınabilir . Yada bir soruşturalım bakalım işten anlayan usta kim tavsiye ediliyor ...

Birde senin araç 5.2 değil mi? Sanırım dönüşüm maliyeti en uygun ATİKER olur o da 2000 lira civarında çıkacaktır .

İyi araştırmak lazım tavsiye edilen düzgün ustalarla gidip elindeki sistem adam edilebilir mi konuşup fikir almak , danışmak gerekli , masraf etmeden önce ...

Bu arada ustan kim bilmiyorum ama öncelikle uğrayıp benzin sistemine bir baktır fikrini al bence ...

Kararı sen vereceksin tabi ki , Sıralıya geçiş mi? Bu sistemle devam mı ? Tabi buda bütçe , bu araca nekadar süre binmeye niyetli olduğun gibi şeylerle ilgili ...

Can sıkıcı bir konu oldu ama gece gece ...
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

lpg konusunda bir bilgim yok ama diğer konu vitesin geç geçmesi şanzıman yağından olabilir.özelliğini yitirmiş, değişme zamanı geldiğinde benzer problemler olabiliyor.aracını kırmızı ışıkta p ye almak ta çok doğru değil d ile idare edebilirsin umarım ciddi bir sorun yoktur
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

Evet şanzıman kısmı atlamışım . Muhetemelen Cüneyt hocamında dediği gibi yağ ömrünü doldurmuştur zira değiştiğini zannetmiyorum .Ama kontağı açıp kapatınca düzeliyor diyorsun . Acaba kutup başını çıkartıp bir süre bekleyip taksan bir çare olur mu ? Tabi yağın değişmesi her halükarda iyi olacaktır .

Bu şanzıman yağı meslesinde , birkaç yerde de okduumu hatırlıyorum . Aynı tip olsa bile mutlaka mopar tercih ediniz deniyor . Hatta belki de bir tamir kitabında da rastlamış olabilrim . Diğer yağlar için değil ama şanzıman için özellikle böyle bir uyarıdan bahsediliyor .Gerçi bende mopardan şaşmamak görüşündeyim ama açıkçası teknik anlamda da çok bilfgim yok bu meseleyle ilgili . Sizler ne dersiniz bu konuda ?
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

ssbman' Alıntı:
Estağfurullah hocam ne cahilliği ...

Canını sıkmam istemem ama ben baya uzun süre LPG li araçlar kullandım ve neyazık ki başıma gelen gözümle gördüğüm şeyler bunlar ... Sonradan başına daha büyük iş açmasın diye yazıyorum bunları :(

Çift beyinli sistemler var ama bunlar Türkiyede neredeyse hiç görmedim mesela Ergun Abinin(Beatrix) aracında takılı olan gibi sistemler bunlar . Senin araçtaki sistem muhtemelen iki nomral LPG beyninin uydurulmasıyla kurulan bir sistemdir .

Açıkçası en güzeli sistemi söktürüp sıralı taktırmak ama buda memnun kalacağın ama tuzlu bir iş ... Sıralı dönüşümünde sistemin tamamı değişecek ... Bunu gözün kesmiyorsa iyi bir LPG ci sistemi ayarlamaya ve düzgün çalıştırmaya uğraşabilir . Ancak ne yazık ki bu konuda tavsiye edebileceğim bir yer yok . Benim kullandığım araçlara hep serviste LPG takılmıştı ve servise gitti ayar - bakım için . Senin aracın üzerindeki Atikerse atikere gidilip fikir alınabilir . Yada bir soruşturalım bakalım işten anlayan usta kim tavsiye ediliyor ...

Birde senin araç 5.2 değil mi? Sanırım dönüşüm maliyeti en uygun ATİKER olur o da 2000 lira civarında çıkacaktır .

İyi araştırmak lazım tavsiye edilen düzgün ustalarla gidip elindeki sistem adam edilebilir mi konuşup fikir almak , danışmak gerekli , masraf etmeden önce ...

Bu arada ustan kim bilmiyorum ama öncelikle uğrayıp benzin sistemine bir baktır fikrini al bence ...

Kararı sen vereceksin tabi ki , Sıralıya geçiş mi? Bu sistemle devam mı ? Tabi buda bütçe , bu araca nekadar süre binmeye niyetli olduğun gibi şeylerle ilgili ...

Can sıkıcı bir konu oldu ama gece gece ...

yok ya olur mu aksine çok sağol üşenmeyip yazdıkların için. araç 5.2 evet, km de 70 kuruş yakmaya başladığıma göre bişeyler ters demektir umarım sadece ufak bi ayar işidir, diilse artık dediğin gibi yapıcam, şimdi bu araca bir-iki sene kadar binmeyi düşünüyorum ondan sonra kısmetse bi yeni kasası olur, tabi bu henüz işin hayal aşaması:smiley: o nedenle acaba maliyeti kurtarır mı-uğraştığıma değer mi diye düşünüyorum, eğer düzelirse devam ederim heralde, bi ayar filtre kaçak kontrolü yaptırırım, ama olmadı sıralı sistem araştırıcam mecburen.
sonradan canım daha fazla sıkılıcağına şimdiden fikir sahibi olup önlemimi almakta fayda var tekrardan çok teşekkürler :smiley:
bu arada o yükseltme işini de bekliyorum yaptırırsan haberin olsun :smiley: iyi geceler..
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

duman' Alıntı:
lpg konusunda bir bilgim yok ama diğer konu vitesin geç geçmesi şanzıman yağından olabilir.özelliğini yitirmiş, değişme zamanı geldiğinde benzer problemler olabiliyor.aracını kırmızı ışıkta p ye almak ta çok doğru değil d ile idare edebilirsin umarım ciddi bir sorun yoktur
anladım ancak durum şu ki vites hiç geçmiyo, ben gaza bastıkça devir yükseliyo, hani düz vites araçta vitesi devamlı birinci viteste tutmak gibi.. ilginçtir kontağı kapattıktan sonra düzeliyo, ne gaz pedalının sertliği kalıyo ne bişey, enteresan. vitesi p ye almamaya özen gösteririm bundan sonra, peki uzun süreli beklemelerde n acaba daha mı doğru olur?
 



Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

Rica ederim , biraz yardımı olduysa yazdıklarımın ne mutlu ...

Bir iki sene biner satarım diyorsan ve sürekli yol yapan biri değilsen bence sistemi düzelttir bir şekilde . Çünkü , heleki az binen biriysen bir ik senede sistem kendini bile kurtarmayabilir .

Yükseltme işinde sona yaklaşıyorum , yakındır :smiley:

Bence bu araçlardan anlayan biryere git güzelce heryanına baksınlar , bilgisayara bağlayı baksınlar ne var neyok falan ... Alırken expertiz yaptırdın mı biryerlerde ?
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

Vites geçişindeki dengesizlik muhtemelen şanzıman sorununu gösteriyor.Bizim araçlarımızın mekanik olarak belkide en zayıf yeri şanzımanı , özellikle yazın şanzıman yağının soğuması ya da diğer deyişle şanzımandan çıkan yağın radyatöre ulaşıp devirdaim oluş sürecinde tekrar şanzımana döndüğünde soğumaması... amerikalı bir anlamda kendi iklimine göre tasarlamış diyebiliriz... selenoid problemide olabilir... servisler bölümünü araştırırsanız Ankarada iyi bir servis bulabilirsiniz , benim duyduğum iyi bir kaç tane usta var... lpg de ise size önerim sıralı taktırmanız , fiyatlar şu ara 1700 lere kadar düştü , eğer İstanbulda olsaydınız 1300 gibi bir rakama taktırmanız için yardımcı olurdum , ama bu şartlarda Ankara daha mantıklı tabiki... şanzımanı ve lpg yi ihmal etmeyin... özellikle şanzıman ilerde daha büyük problemlere , masraflara yol açabilir....
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

arkadaşlar sorun çözüldü daha yeni geldim sanayiden problem şuymuş öncelikle gaz ayarı kaçmış araç gaza boğulur derecede yüksekmiş gaz ayarı, böylece çok yakıyomuş, birde ne olduğunu anlamadığım bi bağlantı hatasından dolayı araç gazdayken aynı zamanda 4 silindir benzinde tüketiyomuş, yani ben 70 kuruş gaz yaktığıma yanarken aynı zamanda bi 30 kuruş kadarda benzin yakıyomuşum böylelikle ferrari kullanıyo gibi km de 1 lira harcıyomuşum :smiley: sağ ve sol emülatörleride bozmuş o arıza onlar değişti şimdi saat gibi tıkır tıkır oldu, ilginiz için hepinize teşekkürler.
benzin sisteminide elden geçirtcektim ama kapanmıştı her yer çıktığımda, o da yakında artık
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

Bertan merhaba,
Önce profiline bakıp sonra cevap vermek istedim, maalesef sanırım Ankara'dasın.
Sorunun şurdan kaynaklanıyor: Aracın okjizen sensörüü arıza gösteriyor. Yani arabanı bilgisayar'a bağladıklarında anında okjizen sensörü arıza veriyor diyecekler. Sakın haaa!!! değiştirmeye kalkma (100 Euro) hiç bir faydası olmaz. Çünkü okjizen sensörünün arıza göstermesine sebeb beyin gelen yakıtta bir gariplik algılıyor. (gazdan kaynaklı) ve hemen kendince önlem alıp arıza bildiriyor. Yapacağın çok basit. Akünün (+) beslemesini ayır. en az 10 dakika bekle. Şaşıracaksın ama sorun tamamen ortadan kalkacak. Bunu ayda bir kere yapman gerekebilir. Bir diğer nedende eğer benzinle giderken motor devrini yükseltip ( yaklaşık 3000 devire getirdiğinde gaza geçer) gaza geçirmezzen ( normalde yol alırken vitesi boşa atıp devri 3000'e çıkartmak) kendi devir yüksekliğinden dolayı geçerse o anda gaz ile benzin birbirine karıştığından patlatma yapar ( bazen bunu fark etmeyebilirsinde...) o zamanda okjizen sensörü tekrar arıza bildirir beyine . Bunu sıfırlamanın ( arızayı yoksay emri) en basit yoluda aküynün (+) kablosunu ayırmaktır. Keşke istanbulda olsan. Mükemmel bir gaz ustam var. neyse, sen önce dediklerimi bir dene. Olmassa ben benim Ustadan senin için yartdım alırım.
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

Çözümü bulduğunu görmeden cevabımı yazmışım sana, ama bu alternativide herzaman bir yere not al....
 



Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

Benimde benzer bir problemim oluşmaya başladı. Araç özellikle kalkışlarda çok atikken şu anda çekişi çok düştü. Yani kalkışta gaza bastığımda motor bağırıyor devir yükseliyor ama araba hızlanmıyor. Soğuk havalardanmı acaba diye düşünüyorum ama pek mantıklı gelmiyor.
Yaptığım çok dişe dokunur bir değişiklikte yok, motor yağını değiştirdim 5/40 yağ koydum ve bor katkısı ilave ettim, bir de şanzıman yağı ilave ettim.

Başına benzer problem gelen varmı? Başka bir başlıkta triger konusu geçmişti bollaştığı zaman benzer tepkiler verdiğini bazı arkadaşlar söylemişti, acaba trigerle alakalı olabilirmi?
Birde bende şanzıman yağını tamamen değiştirmek istiyorum ama malum usta sıkıntım var. Herhangi bir otomatik şanzımancı bu işin üstesinden gelebilirmi acaba diye düşünüyorum.

Saygılar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,569
Mesajlar
1,530,106
Kayıtlı Üye Sayımız
166,891
Kaydolan Son Üyemiz
Onur5225

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst