Grand Cherokee Devir Problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan memorian Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,422
Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi


Benimde benzer bir problemim oluşmaya başladı. Araç özellikle kalkışlarda çok atikken şu anda çekişi çok düştü. Yani kalkışta gaza bastığımda motor bağırıyor devir yükseliyor ama araba hızlanmıyor. Soğuk havalardanmı acaba diye düşünüyorum ama pek mantıklı gelmiyor.
Yaptığım çok dişe dokunur bir değişiklikte yok, motor yağını değiştirdim 5/40 yağ koydum ve bor katkısı ilave ettim, bir de şanzıman yağı ilave ettim.

Başına benzer problem gelen varmı? Başka bir başlıkta triger konusu geçmişti bollaştığı zaman benzer tepkiler verdiğini bazı arkadaşlar söylemişti, acaba trigerle alakalı olabilirmi?
Birde bende şanzıman yağını tamamen değiştirmek istiyorum ama malum usta sıkıntım var. Herhangi bir otomatik şanzımancı bu işin üstesinden gelebilirmi acaba diye düşünüyorum.

Saygılar.



Şanzıman yağını klasik ünvanlı ( Shell gibi...) yerler dahi değişebilr.
Korkarım ( ki ürklerek yazıyorum...) baskı balata sizlere ömür....
İnşallah yanılıyorumdur.
Ama yazdıklarından edindiğim izlenim maalesf bu.
Tecrübe ile sabitteir....!
 

Etiketler
Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

Ayrıca 5.2 ZJ'lerde triger kayışlı değil zincirlidir ve 300-350.000 km.'den sonra sorun yaratır.
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

beatrix' Alıntı:
Şanzıman yağını klasik ünvanlı ( Shell gibi...) yerler dahi değişebilr.
Korkarım ( ki ürklerek yazıyorum...) baskı balata sizlere ömür....
İnşallah yanılıyorumdur.
Ama yazdıklarından edindiğim izlenim maalesf bu.
Tecrübe ile sabitteir....!

Baskı balata çok korkulacak bişi değildir değilmi? Sen ürküyorum diyince şöyle bir titreme geçirdim ilk başta :smiley:

Artık ne gerekiyorsa yapacağız.

Bide şanzıman yağı dedimde filitreyle beraber değiştireceğim. Şanzımanın açılması gerekiyormuş galiba o yüzden biraz çekiniyorum.
 


Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

Bertan sorunun çözüldüğüne sevindim , güle güle bin ...

Ergun abinin verdiği bilgileri de not aldık . Teşekkürler .

Alper hocam değişim basit , bunlarda boşaltma tapası yok . Şanzımanın yağ karteri sökülüyor ve yağın süzülmesi bekleniyor , zaten karteri çıkardığında hemen gözünün önünde filtre onuda değiştiriyorsa , karterin contaıda yeniledikten sonra kapatılıp üstten yağ konuyor . Kullanacağın yağın tipine dikkat et . Eğer bulunabiliyorsa orjinal mopar yağa(tavsiye edilen) bak yada olmazsa uygun sınıfr bir yağda olabilir .

Birde yağı eklerken dikkat et fazla kaçmasın . Çubuğun üstünde min-max noktalar var ve kontrol şanzıman sıcakken , vitesler baştan sonra sondan başa dolaştırıldıktan sonra boştayken kontrol ediliyor .(tabi araç çalışıyor bu arada ).

Saygılarımla ...
Barış
 



Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

Eyvallah bilgiler için çok teşekkürler. Baskı balata çokmuş yav :smiley: Haftasonu bi kontrol edeyim. Eğer düzelecekse katlanacaz artık yapcak bişi yok :smiley:
Yanlız, Ergün Bey oksijen sensörünü değiştirmeyin demişsiniz ama %20 hatta %30 lara varan oranlarda yakıtı etkilediği söyleniyor.
Acaba sadece sıralı olmayan sistemlerde mi sıkıntıyı yineliyor yoksa sıralı sistemdede oksijen sensörü değişince tekrar hata verirmi?
Malum yakıt sarfiyatı önemli :smiley:
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

alperhoca' Alıntı:
Eyvallah bilgiler için çok teşekkürler. Baskı balata çokmuş yav :smiley: Haftasonu bi kontrol edeyim. Eğer düzelecekse katlanacaz artık yapcak bişi yok :smiley:
Yanlız, Ergün Bey oksijen sensörünü değiştirmeyin demişsiniz ama %20 hatta %30 lara varan oranlarda yakıtı etkilediği söyleniyor.
Acaba sadece sıralı olmayan sistemlerde mi sıkıntıyı yineliyor yoksa sıralı sistemdede oksijen sensörü değişince tekrar hata verirmi?
Malum yakıt sarfiyatı önemli :smiley:

Okjizen sensörünü değiştirmeyin diyorum çünkü ben tam 3 kere değiştirdim... (beni kandırdılar) Okjizen sensörü aslında bozulmuyor sadece beyine hata bildiriyor. Araba serviste DRB'ye (Bilgisayar) bağlandığında okjizen sensörü arızalı gösteriyor. Serviste "hah işte bu parça arızalı" diyip hemen sensörü değiştiriyor.Halbuki beyni sıfırladığında (ya DRB ile yada kutup başını sökerek) herşey normale giriyor.
Sıralı sistem olmayan LPG sistemli ZJ'lerde kroniktir.
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

beatrix' Alıntı:
Bertan merhaba,
Önce profiline bakıp sonra cevap vermek istedim, maalesef sanırım Ankara'dasın.
Sorunun şurdan kaynaklanıyor: Aracın okjizen sensörüü arıza gösteriyor. Yani arabanı bilgisayar'a bağladıklarında anında okjizen sensörü arıza veriyor diyecekler. Sakın haaa!!! değiştirmeye kalkma (100 Euro) hiç bir faydası olmaz. Çünkü okjizen sensörünün arıza göstermesine sebeb beyin gelen yakıtta bir gariplik algılıyor. (gazdan kaynaklı) ve hemen kendince önlem alıp arıza bildiriyor. Yapacağın çok basit. Akünün (+) beslemesini ayır. en az 10 dakika bekle. Şaşıracaksın ama sorun tamamen ortadan kalkacak. Bunu ayda bir kere yapman gerekebilir. Bir diğer nedende eğer benzinle giderken motor devrini yükseltip ( yaklaşık 3000 devire getirdiğinde gaza geçer) gaza geçirmezzen ( normalde yol alırken vitesi boşa atıp devri 3000'e çıkartmak) kendi devir yüksekliğinden dolayı geçerse o anda gaz ile benzin birbirine karıştığından patlatma yapar ( bazen bunu fark etmeyebilirsinde...) o zamanda okjizen sensörü tekrar arıza bildirir beyine . Bunu sıfırlamanın ( arızayı yoksay emri) en basit yoluda aküynün (+) kablosunu ayırmaktır. Keşke istanbulda olsan. Mükemmel bir gaz ustam var. neyse, sen önce dediklerimi bir dene. Olmassa ben benim Ustadan senin için yartdım alırım.
ergun abi sağol bu akü işini bi denicem umarım işe yarar ama lpg ayarını yaptırırken usta bana aracın benzindeyken gaz yememe, tekleme ve çekişten düşme nedenini bir veya iki silindirin çalışmaması olarak açıklamıştı, enjektörlerde sorun yokmuş, ben düzelttirmeden önce hem gaz hem benzini birlikte yaktığım için beyin iki silindiri iptal etmiş olabilir dedi ben enjeksiyonlara baktım onlarda problem yok çünkü dedi ki zaten araç gazdayken bu silindirler saat gibi çalışıyo problemsiz. birde aracı lpg de kullanıyosam uzun yolda benzine geçmiceksem bi problem yaratmazmış benzindeyken o iki silindirin çalışmaması, neticede gazdayken hiçbir problem olmadan çalışıyomuş, aynen böyle dedi :smiley: bu akşam + kutbunu bi çıkartıp beklicem sorun ustanında dediği gibi beyindeyse işe yarayabilir haklısın. bakarsın teklemez bi daha, o oksijen sensörü meselesi de kulağıma küpe oldu bundan sora :smiley:
 

Ynt: Grand Cherokee Devir Problemi

Photomania' Alıntı:
Vites geçişindeki dengesizlik muhtemelen şanzıman sorununu gösteriyor.Bizim araçlarımızın mekanik olarak belkide en zayıf yeri şanzımanı , özellikle yazın şanzıman yağının soğuması ya da diğer deyişle şanzımandan çıkan yağın radyatöre ulaşıp devirdaim oluş sürecinde tekrar şanzımana döndüğünde soğumaması... amerikalı bir anlamda kendi iklimine göre tasarlamış diyebiliriz... selenoid problemide olabilir... servisler bölümünü araştırırsanız Ankarada iyi bir servis bulabilirsiniz , benim duyduğum iyi bir kaç tane usta var... lpg de ise size önerim sıralı taktırmanız , fiyatlar şu ara 1700 lere kadar düştü , eğer İstanbulda olsaydınız 1300 gibi bir rakama taktırmanız için yardımcı olurdum , ama bu şartlarda Ankara daha mantıklı tabiki... şanzımanı ve lpg yi ihmal etmeyin... özellikle şanzıman ilerde daha büyük problemlere , masraflara yol açabilir....
çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. bu sistemi iptal ettirip sıralıya geçsem maliyetini bile kurtarmayabilir o nedenle pek sıcak bakamıyorum açıkçası, birde ayarlattığım usta eğer bi araca lpg takıldıysa onunla devam etmek daha mantıklı gibi bişeyler söyledi ben sıralı sistemin fiyatını sorunca. neyse lpg problemim halloldu şanzıman içinde birkaç güne yağı değiştiricem bakalım düzelir umarım, normal koşullarda şanzıman tıkır tıkır hiçbi problem yok, ki baktırmıştım hiçbi sorun yok demişlerdi, araç çalışırken p den d ye veya r den d ye aldığımda oluyo bu sorun, gaz pedalı sertleşiyo ve vites yükselmiyo devir ibresi yükseliyo araç bağırıyo, stop edince düzeliyo dediğim gibi. bu arada selenoid problemi demişsiniz o nedir acaba?
 

Merhaba Konuyu Hortlatmak gibi olacak ama bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlar için yazıyorum.

Rölanti ile ilgili problemlerde araç tekleme yapıyor, gaz kesiyor veya rölanti devri yüksek ise (1000-2000 rpm arası)

Çözüm 1: Kontak anahtarı açın. Tüm ışıklar sönsün. Fren pedalına 2 saniye ara ile 3 defa sıkı basıp bırakın.
Aracı çalıştırın rölanti devri olması gereken 500-750rpm seviyesine inip sabitlenecek.

Çözüm2: Hava Kontrol sensörünü söküp temizleyin. Yeri ve nasıl temizleneceği hakkında
Video: https://www.youtube.com/watch?v=fpYSfvAxSkk
veya
Video: https://www.youtube.com/watch?v=FYMltOwxlK4
veya
Video: https://www.youtube.com/watch?v=Pt6TIjiDkk8


Temizledikten sonra takıp, karbüratör'üde açıp temizlerseniz iyi olur.

Şimdi Kalibre etmeliyiz. Aracı çalıştırın. 2 dakika rölantide çalışsın. Sonra Klima açın 2 dakka daha, sonra Vitesi D donuma alıp ayak frende 2 Dakka bekle, Klimayı kapat 2 Dakka daha bekle. Kalibre tamamdır.

Herşey Normale döner.

Çözüm 3: Tüm bunlar rağmen araçtaki dengesizlikler çözülemiyorsa Akü Eksi kısmındaki Topraklama kablosunu kontrol edin, şaseye bağlı olan. oksitlenme (yeşilimsi renk) var. O kabloyu ve kutup başını Bakır bronz malzeme, yada varsa Kurşun ile değiştirin.

Bunlar tecrübe ile başımıza gelip yapılan çözümlerdir. Umarım ihtiyacı olan arkadaşların sorununu çözer.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,569
Mesajlar
1,530,106
Kayıtlı Üye Sayımız
166,891
Kaydolan Son Üyemiz
Onur5225

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst