Grand Vitara 1.9 DDIS Motorlarda Elektrikli Turbo Soğutma Pompası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan freebird Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,457
Ynt: Grand Vitara 1.9 DDIS Motorlarda Elektrikli Turbo Soğutma Pompası

mdilek' Alıntı:
Bende öyle yaptım ve dün 2.el aldım.
Hayırlı olsun, iyi günlerde, sağlık ve mutluluk ile kazasız-belasız-sorunsuz kullanmanızı temenni ederim.
 

Etiketler
Ynt: Grand Vitara 1.9 DDIS Motorlarda Elektrikli Turbo Soğutma Pompası

Ben aynı zamanda konunun mantığını da açıklayan bir soru sorayım o zaman size.Turbolu veya atmosferik bir aracınız var;ortalama bir hava sıcaklığında aracınızı kullanıyorsunuz ve stop ettikten sonra elinizdeki termometreyle motor bloğunun sıcaklığını ölçüyorsunuz.5 dakika sonra aynı ölçümü tekrar yapıyorsunuz motor bloğundan.Hangi durumda sıcaklık daha fazladır?
 

Ynt: Grand Vitara 1.9 DDIS Motorlarda Elektrikli Turbo Soğutma Pompası

sinan-izmir' Alıntı:
Ben aynı zamanda konunun mantığını da açıklayan bir soru sorayım o zaman size.Turbolu veya atmosferik bir aracınız var;ortalama bir hava sıcaklığında aracınızı kullanıyorsunuz ve stop ettikten sonra elinizdeki termometreyle motor bloğunun sıcaklığını ölçüyorsunuz.5 dakika sonra aynı ölçümü tekrar yapıyorsunuz motor bloğundan.Hangi durumda sıcaklık daha fazladır?

motor blogunun sıcaaklıgı ıkıncı konumda daha fazladır. Hareket halınde yag ve su tarafından sogutulan motor stop edıldıgınde motoru sogutacak bır sıvı devırdaımı olmıyacagı ıcın motor sıcaklıgı ılk basta yukselır sonra yavas yavas sogur.
Fakat aracı stop etmeden 5 dakıka calısan ve sonra stop edılen motorun sıcaklıgı yukselmeden dusmeye baslar. Sebeb olarakta motor ralantıde yanmanın az olması sebebıyle mınımum sogutmaya ıhtıyac duyar. Rolantıde gecen surede motor sıcaklıgı yavas dusecek ve stop edıldıkten sonra yukselmıyecektır.
 

Ynt: Grand Vitara 1.9 DDIS Motorlarda Elektrikli Turbo Soğutma Pompası

Doğrudur Ahmet abi.İşte bu yüzden de turbonun hızlı soğumasını engellemek için değil,tam aksine aşırı ısınmasını ve uniform bir şekilde soğumasını sağlamak için rolantide biraz beklemek tavsiye edilir.Motorda da turboda da merkezden dışarıya doğru azalan bir sıcaklık grafiği var.Hatta turbo ne kadar iyi soğutulursa soğutulsun yüksek devirlerde turbo kanatları sıcaktan kızarır çoğu motorda.
 

Ynt: Grand Vitara 1.9 DDIS Motorlarda Elektrikli Turbo Soğutma Pompası

sinan-izmir' Alıntı:
Doğrudur Ahmet abi.İşte bu yüzden de turbonun hızlı soğumasını engellemek için değil,tam aksine aşırı ısınmasını ve uniform bir şekilde soğumasını sağlamak için rolantide biraz beklemek tavsiye edilir.Motorda da turboda da merkezden dışarıya doğru azalan bir sıcaklık grafiği var.Hatta turbo ne kadar iyi soğutulursa soğutulsun yüksek devirlerde turbo kanatları sıcaktan kızarır çoğu motorda.


turbonun ısısını etkılıyen en buyuk faktor eksoz gazının sıcaaklıgıdır. Yanma ne kadar fazla ıse turbonun sıcaklıgının bırebır etkılemektedır. Motor sıcaklıgı stop edıldıgınde 100-120 dereceyı gecmez. Fakat eksoz manıfoltundan motor yuk altında cıkan bıldıgım kadarıyla 200 dereceye yakındır. Bu sebebten motor ne kadar ısınırsa ısınsın cıkan eksoz gazı kadar sıcak olmıyacaaktır. su ve yağ motorun sıcaklıgınıı yanma anında ortaya cıkan ısıdan daha kucuk tutacaktır.
Kısaca turbonun sıcaklıgı motordan yuksektır. motor stop edıldıgınde motorun yukselen sıcaklıgından etkılenmıyecektır. tersine turbo motor dakı yanma bıttıgı ıcın cok sıcaktan anı sogumaya gececektır. İşte metallerın yapısını ve seklınıı bozan ılk faktor. Anı ısı degısıklıgı. yoldan gelen aracı 2-3 dakıka calıstırırsanız eksoz manıfoltundan cıkan gaz motor sıcaklıgından yuksek olacak fakat hareket halınde yuklu motorun verdıgı eksoz gazı kadarda sıcak olmıyacaktır. 2-3 dakıka calısma anında anı sogumuyacaktır.
 



Ynt: Grand Vitara 1.9 DDIS Motorlarda Elektrikli Turbo Soğutma Pompası

Turbonun sıcaklığını etkileyen tek faktör egzos gazının sıcaklığı zaten.Ki yüksek performanslı motorlarda bu sıcaklık tahmin ettiğinizin çok üstünde,1000 dereceden daha yüksektir.Binek araçlarda bu sıcaklık bu derecden çok uzak değil.Egzos manifoldunun motor sıkıştırıldığında kızardığını varsayarsak sadece egzos manifoldunun sıcaklığı bile 400-500 derecelere çıkabiliyor.
Turbonun motorla iletim olarak bir ısı alışverişi yok.Sadece taşınım yoluyla egzos gazlarıyla ısı taşınıyor.Ve turbonun kanatları da dış ortama açık olan manifolda kıyasla daha fazla ısınıyor.Zaten bu kanatlar da sıcaklığa dayanıklı olan ve soğuma hızından etkilenmeyen nikel alaşımlarından yapılıyor.Bu yüzden kanatlar bu kadar sıcakken turbo durdurulursa burdaki ısı yataklara hucum edip orda bulunan bir miktar yağı yakabilir bile.
Sonuç olarak biz diyelim ki motoru rolantide çalıştırmanın nedeni ne sadece aşırı ısınma ne de aşırı soğuma.Uniform bir şekilde yani sıcaklık dengesinin sağlanarak soğutulması önemli olan.
 

Ynt: Grand Vitara 1.9 DDIS Motorlarda Elektrikli Turbo Soğutma Pompası

"Sonuç olarak biz diyelim ki motoru rolantide çalıştırmanın nedeni ne sadece aşırı ısınma ne de aşırı soğuma.Uniform bir şekilde yani sıcaklık dengesinin sağlanarak soğutulması önemli olan." Evet :smiley:
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,569
Mesajlar
1,530,109
Kayıtlı Üye Sayımız
166,891
Kaydolan Son Üyemiz
Onur5225

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst