Güneş Paneli Ve Akü Şarj Cihazı Birlikte Nasıl Bağlanır.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bahcecim Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,433

bahcecim

Kamp II
Mesajlar
323
Tepkime Puanı
17
Yer
İstanbul
Web
www.kamp-karavan.com
GÜneş paneli olan araçlada, akü şarj ünitesi çıkışları nereye bağlanmalıdır.

A) Direk akülere
B) Solar panelin, panel giriş kısmına.

1


2
 

Etiketler
Solar şarj regülatörü girişine bağladığınızda aküyü tanır mı acaba şarj ünitesi?
 


Aklıma gelen ilk soru aracı şebeke üzerinden şarj etmek istediğinizde, hem şarj cihazı hemde güneş panellerinden gelen akım bir arada olunca solar şarj regülatörüne zarar vermez mi?

Çok biligim olmamakla birlikte mantığım çok yüksek amperli regülatör almak gerekir diyor.

Bilgisi olanlar aydınlatırsa sevinirim.
 

Aracta bir de sarj dinamosu var. Ben olsam aracta;

Sarj kontrol girisine role koyup
-Arac calisirken sarj dinamosundan
-Arac calismiyorken panelden
Sarj temin eder,

Redresor cikisini direk servis akusune baglardim.

Tecrube etmedim.
 
Son düzenleme:



@bahcecim , :smiley:

okuduğum Steca, Voltronic, Solara, MorningStar regülatörlerinin prospektleri sadece birinci çözümünüze müsaade ediyor. Hepsi regülatörlerin amaç dışı kullanılmasını yasakladıkları gibi Steca somut olarak, solar girişine hiçbir başka enerji kaynağı bağlamayın diyor. Regülatörlerin akü dolumu sonrası solar gelişindeki akımı kesme fonksiyonunun neden diğer kaynaklara da uygulayamadığının cevabını ise bulamadım.

Bence amaç dışı kullanımla garantiyi yakmamak adına;
* sisteme pahalı akü kompüteri bağlı olmadığı müddetçe anlık dolum verilerinin yeterli olmadığı ve
* kaliteli her AC/DC şarj cihazının zaten taşkın dolguya müsaade etmediği gözden kaçırılmamalı..

Not
Az çok bilgi sahibi olma adına, dolum seviyesi için direk aküden voltmetre aracılığı ile bilgi almak ve anlık dolum için de sadece ğüneşe bakmak yeterli olmaz mıydı ? ;)

Ama teknik konu olunca biz erkekleri hep şeytan dürtüyor nedense ... :yum:
50-60 € ya akü compüteri bulsam hemen kapardım wallahi. Köftehorlar en az 4-5 misli pahalı. :confused:
 
Son düzenleme:

Benim solar şarj regülatörürünün (Votronic SR 140-Duo Digital) kullanım klavuzunda, aracın şarj dinamosu veya başka şarj cihazları ile birlikte paralel kullanılabilir, yazıyor.
„Bordnetzfilter: Problemloser Parallelbetrieb des Reglers zusammen mit Wind- und Benzingeneratoren, NetzLadegeräten, Lichtmaschinen etc. an einer Batterie.“
 

Benim solar şarj regülatörürünün (Votronic SR 140-Duo Digital) kullanım klavuzunda, aracın şarj dinamosu veya başka şarj cihazları ile birlikte paralel kullanılabilir, yazıyor.
„Bordnetzfilter: Problemloser Parallelbetrieb des Reglers zusammen mit Wind- und Benzingeneratoren, NetzLadegeräten, Lichtmaschinen etc. an einer Batterie.“



Hüseyin, klavuzda yazdığı üzere güç kaynaklarını akü üzerinden hepimizde olduğu gibi sisteme bağlamak zaten sorun yaratmamalı.
Anladığım kadarıyla, @bahcecim ' in sorusu ise, bağlantıyı reğülatörün solar girişinden yapabilmek üzerine.
 
Son düzenleme:

Ben tabii hep mobil - arac uygulamasi dusunuyorum. Bence soru redresor ile sadece servis akusu mu sarj edilecek yoksa hem arac akusu hem servis akusu mu? Her iki aku sarj edilecek regulator oncesi, sadece servis akusu sarj edilecek ise regulator sonrasina konulmali. Regulator uygun ise. Uzaktan gazel okuyorum biraz .
 

Hüseyin, klavuzda yazdığı üzere güç kaynaklarını akü üzerinden hepimizde olduğu gibi sisteme bağlamak zaten sorun yaratmamalı.
Anladığım kadarıyla, @bahcecim ' in sorusu ise, bağlantıyı reğülatörün solar girişinden yapabilmek üzerine.

Mesut, benim bildiğim, farklı gerilimdeki panelleri, örneğin 12 ve 24 volt, aynı solar şarj regülatörüne paralel bağlamak mümkün değil. Aküleri şebeke üzerinden dolduran şarj aletlerinin gerilimi en yüksek haliyle 14.8v civarında. 12v solarpanelden gelen akım 17 volt civarında. Bunları paralel bağlamayı mümkün görmediğim için soruyu yanlış anlamış olabilirim.:tearsofjoy:
 




18volt 25 Amper Trafonun arkasına 50 Amper köprü diyot ve 5 Adet 35volt 10000mf lik kondansatör bağladım ve çıkan voltajı solar şarj regülatörüne girdim Regülatör cikisina bir voltmetre ve 50 Amper Şönt Dirençli bir ampermetre bağlayarak hem akımı hemde voltajı anlık gorebilmekteyim.
Bu yaptığım sistemi elimde atıl durumdaki UPS kasasının içine topladım sadece köprü diyotu bir bilgisayar işlemcisi sogutucusuna bağladım ki çok fazla ısınmasın.
Solar Regülatör 30 amperlik. Resimleri bulursam telde eklerim bulamazsam salı günü çekip atarım.
Sistemden gayet memnunum.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

@chaos_54 ün

"Aklıma gelen ilk soru aracı şebeke üzerinden şarj etmek istediğinizde, hem şarj cihazı hemde güneş panellerinden gelen akım bir arada olunca solar şarj regülatörüne zarar vermez mi? "

şüphesi, bana düz mantıkla da doğru geliyor. ( Şebeke ceryanını tabi redresör sonrası anlıyorum :yum: )
Malumun ilamı olduğundan , bu konuda fazladan üretici bilgisine rastlamamak normal olmalı. Solar regülatörlerin kapasite üstü akımı kaldıramayıp yanacağı aşikar değil mi ?

Üstüne üstlük daha sonra ölü regülatörden akım geçmemesi bir yana, bir de taşkın dolguyu kesmesini beklemek zaten saçma olmalı ? ;)

Not
" Peki, daha büyük kapazite sorunu çözer mi ? " sorusu ise benim için daha büyük spekülasyon olur. En iyisi daha fazla açılmayayım. ;)
Ama garantinin kaybolacağı kesin !
 
Son düzenleme:

Redresor cikisini regulator oncesi arac akusune baglamanin ne zarari olabiilir?Benim teorim redresor her zaman akuye baglanmali. Ya regulator oncesi arac akusune..ya da regulator sonrasi servis akusune.
 

Redresor cikisini regulator oncesi arac akusune baglamanin ne zarari olabiilir?Benim teorim redresor her zaman akuye baglanmali. Ya regulator oncesi arac akusune..ya da regulator sonrasi servis akusune.
Tabi haklısınız Teoman bey.
Ama benim kastım redresör çıkışının direk akü yerine, solar regülatörün panel girişine bağlanmasının olumsuzluğu üzerineydi.
 



Merhaba bu konuda benimde hep aklıma takılıyor. Karavandaki aküyü 220 üzerinden akü şarj cihazıyla şarj ederken solar panel de devrede oluyor. Bu durum sağlıklı mı? Yada nasıl bir önlem almak gerek?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,442
Mesajlar
1,518,020
Kayıtlı Üye Sayımız
172,099
Kaydolan Son Üyemiz
Attorney58

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst