Değerli doğasever ve vosvosçu arkadaşlarım. 18 Ag. 2013 tarihinde İstanbul'dan, 2100 cc benzinli+lpg li bir t3 vosvos almış bulunmaktayım.
Ankara merkezli bir inşaat firmasında, Muş hst. inşaatı şantiye şefiyim. Planım şuydu: İstanbul'dan Muş'a t3 le gelmek, 3 ay sonrası işbitiminde ise Muş'tan İstanbul'a dönerken, şööööyle bir Nevşehir, Antalya, Marmaris, Bodrum, İzmir, Çanakkale, İst. güzel bir Anadolu turu yapmak idi. Ama biliyorsunuz mimarların planı pek işlemez!
Dolayısıyla ilk harareti Bolu dağı tüneli girişinde yaptırdım. Tünel girişinde sağda bir cep var orda durdum, 3 dakka sonra karayolları aracı geldi, nooldu diye. Bu araçların iyi bir tarafı da şu:''Hararet yaptı bilader'' deyip istediğin yerde duruyorsun. Devamını da okuyun anlayacaksınız. Neyse, en az 10 yerde, hatta bir adet köy kahvesi önü, 2 adet köy evi önü molası vererek aracı Muş'a vardırdım. Köy evi deyip geçmeyin, adam hemen kapının önüne çıkıyor Soru ise şu: ''Sen kimsin?'' Adam haklı, ama ben daha haklıyım '' Hararet var''. Haaa tamam o zaman.''
Geldik işin teknik kısmına.
Araba hararet yapıyor ama nerden?
Acaba hortumların birisinde veya radyatörde delik mi var?
Acaba radyatör hava mı yaptı?
20 km gidiyorsun arkadan foşur foşur ses geliyor, haydaaa motoru yakacağız, dur bekle.
Motor soğuk, araç duruyor, eğilip bakıyoruz damlama falan var mı diye, sonuç: damlama yok, sıfır, ama su da sıfır.
Sorun şurada: soğutma sisteminde delik (sistemden kaçak) eğer su seviyesinin altında ise yerde damlama görürsünüz.
Ama delik üst deponuzun su seviyesinin üstündeyse damlama falan göremezsiniz!
Oradaki bir delik, tencere taşması gibi üstten taşıyor.
6 saat durmuş soğumuş bir araçta yerde damlama görmezsiniz.
Özetle söylüyorum; sistem hava almayacak, su seviyesinin altında delik varsa görmek kolay, su seviyesinin üstünde
görmek zor, su seviyesi üstünü de lütfen bir kontrol edin.
Ankara merkezli bir inşaat firmasında, Muş hst. inşaatı şantiye şefiyim. Planım şuydu: İstanbul'dan Muş'a t3 le gelmek, 3 ay sonrası işbitiminde ise Muş'tan İstanbul'a dönerken, şööööyle bir Nevşehir, Antalya, Marmaris, Bodrum, İzmir, Çanakkale, İst. güzel bir Anadolu turu yapmak idi. Ama biliyorsunuz mimarların planı pek işlemez!
Dolayısıyla ilk harareti Bolu dağı tüneli girişinde yaptırdım. Tünel girişinde sağda bir cep var orda durdum, 3 dakka sonra karayolları aracı geldi, nooldu diye. Bu araçların iyi bir tarafı da şu:''Hararet yaptı bilader'' deyip istediğin yerde duruyorsun. Devamını da okuyun anlayacaksınız. Neyse, en az 10 yerde, hatta bir adet köy kahvesi önü, 2 adet köy evi önü molası vererek aracı Muş'a vardırdım. Köy evi deyip geçmeyin, adam hemen kapının önüne çıkıyor Soru ise şu: ''Sen kimsin?'' Adam haklı, ama ben daha haklıyım '' Hararet var''. Haaa tamam o zaman.''
Geldik işin teknik kısmına.
Araba hararet yapıyor ama nerden?
Acaba hortumların birisinde veya radyatörde delik mi var?
Acaba radyatör hava mı yaptı?
20 km gidiyorsun arkadan foşur foşur ses geliyor, haydaaa motoru yakacağız, dur bekle.
Motor soğuk, araç duruyor, eğilip bakıyoruz damlama falan var mı diye, sonuç: damlama yok, sıfır, ama su da sıfır.
Sorun şurada: soğutma sisteminde delik (sistemden kaçak) eğer su seviyesinin altında ise yerde damlama görürsünüz.
Ama delik üst deponuzun su seviyesinin üstündeyse damlama falan göremezsiniz!
Oradaki bir delik, tencere taşması gibi üstten taşıyor.
6 saat durmuş soğumuş bir araçta yerde damlama görmezsiniz.
Özetle söylüyorum; sistem hava almayacak, su seviyesinin altında delik varsa görmek kolay, su seviyesinin üstünde
görmek zor, su seviyesi üstünü de lütfen bir kontrol edin.