radyatör kapağı uygun basıncı tutamıyor olabilir.
radyatör eski ve tıkanmış olabilir
su pompası sorunlu olabilir
antifriz-su oranı antifrizden yana fazla bozuk olabilir
motor contası çatlak olabilir
radyatör kapağı uygun basıncı tutamıyor olabilir.
radyatör eski ve tıkanmış olabilir
su pompası sorunlu olabilir
antifriz-su oranı antifrizden yana fazla bozuk olabilir
motor contası çatlak olabilir
Motor soğutma suyunun anlatılan kullanım tarzında bile aşırı ısınmasının tek bir sebebi var: SİLİNDİR ÜST KAPAK CONTASI YANMIŞ.
Bu arıza veya sıkıntılı durumun adı budur.Ortada yanan bir şey yoktur ama motor ana bloku ile üst kapak arasındaki contanın bir yerinde her hangi bir sebeple şekil bozulması oluşmuş ve bu durumdan dolayı silindirin içindeki sıcak egzoz gazının az birazı bu kaçaktan sızıp doğrudan doğruya soğutma suyuna girmekte ve elbetteki suyu kısa sürede ısıtıp" HARARET" dediğimiz durum oluşmaktadır.
Şayet benim burada yazdığım arıza şekli gerçek ise ki bence gerçek,düzeltilmesi için tek çare üst kapağın açılıp yeni conta takılmasıdır.
Hazır üst kapak sökülünce HARARET ten dolayı çarpılma yamulma olmuş mu diye MOTOR KAPAKÇISINA götürüp kontrol ettirmek te gerekir.
Geçmiş olsun ve Kolay gelsin.
Benim defenderin harareti de 50 yi gecmiyor sirf sicaklik yukselsinde kaloriferden cok sicak gelsin diye radyatorun onune karton koyuyorum aninda 70 80 e geliyor hararet
Benim defenderin harareti de 50 yi gecmiyor sirf sicaklik yukselsinde kaloriferden cok sicak gelsin diye radyatorun onune karton koyuyorum aninda 70 80 e geliyor hararet
Bu aracımın motorunu toplayan usta sözde çok iyi usta marş motor soğukta çalışmaz şase almaz hararet sorunuda aynı şase almıyor anlamadım ilk defa duydum şase almaz hararet yükselir artık motorda sıkıntı olursa bakarım nerden şase almıyor bu sefer farklı ustaya götürdüm aracı motoru toplayana götürdüm termostat dedi 70 olan ibre termostatı değiştirdi 100 görüyordu allah tan sıkıntı giderildi ne zaman iyi birine denk gelecez ))
Ellerinden geleni yapıyorlar işte bugün youtubeda bi video seğrettim adam motoru söktü orasını burasını ölçtü parçaların toleranslarına baktı bundan adam olmaz çıkmacıdan kullanılmış motor baksak daha ucuza gelir dedi direk çöpe attı.
Bizim memlekette olsa ne yapar eder tamir etmeye çalışırlardı.
Benim defenderin harareti de 50 yi gecmiyor sirf sicaklik yukselsinde kaloriferden cok sicak gelsin diye radyatorun onune karton koyuyorum aninda 70 80 e geliyor hararet