Hayaller Gerçek Olunca...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mrdnmz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 627
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 201,703
Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Karda ince lastik asfaltta kalın lastik.

Peki çamurda? Çamurda da kalın lastik değil mi? Tutunmayı artırması için?
 

Etiketler
Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

uysalburak' Alıntı:
Karda ince lastik asfaltta kalın lastik.

Peki çamurda? Çamurda da kalın lastik değil mi? Tutunmayı artırması için?
Nasıl bir çamurdan bahsettiğimizle alakalı orman yollarında karşılaşmışınızdır yağmurda yolun üst kısmı yumuşar ama taban sağlamdır tabanı sağlam veya 15-20cm kısmı çamur olan bu tür yerlerde ince lastik sert zemini daha çabuk ulaşıyor kaymayı alıyor
oynak zeminli bataklık gibi yerde ince lastik çamuru yarıp oturuyor buralarda kalın lastikler aracı azda olsa çamurun üstünde tutmayı başarıyor bu tür yerden geçerken nasıl geçtiğinizde önemli lastikler kalın diye duba görevi yapmıyor.
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Desenize öğrenecek çok şey var

Acemi sorumlarım için kusura bakmayın....
Cevaplarınız için de teşekkür ederim.
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...


zaten en az 2,5cm ya da 3cm ofset lazım salınım içinde iz genişletmek içinde. Jantlar bunlar olacak inşallah. O zaman lastiklerde sorun olacağını sanmıyorum.

Tek soru şu yanlış mevsim mi acaba

Hali hazırda üstünden 7,50 Mt var zaten. onu yerine BF AT mi almak daha mantıklı olur... Taban bu sefer en az 245 olur ama. Çok kısa bir süreliğine 245/75/16 taktım Cooper STT ... Aracın dengesi inanılmaz değişti olumlu yönde... ama hidroliksiz çeviremedim çıkardık mecburen

Uysal Burak Bey tekrar hoşgeldiniz zihni sinir sorulara
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Emre bey kusura bakmayın gerçekten sürekli aklıma bir şeyler geliyor okuduğum yerlerde bulamayınca da mecburen soruyorum.

Sizin 2 günde İstanbul-Antalya yolculuğunuz da aklımdan hiç çıkmıyor. Sabrınızı takdir ettim.

Forumu okudukça bunun tam bir sevda olduğunu görüyorum. Aracımı aldığımda yanılgıya düşüp bu sevdadan da soğumak istemiyorum. Bana olan sabrınız ve cevaplarınız için tekrar teşekkür ederim.
 



Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...


aman yanlış anlamayın ne sorulardan sıkılıyorum ne de yoruluyorum. aksine aklıma gelmeyen bir konu varsa bende kendimce soruyorum öğreniyorum. Zaten böyle öğreniyor/paylaşıyoruz.

lütfen hiç çekinmeyin sorun/sorgulayın. belki de kimsenin aklına gelmeyen birşey soracaksınız ve dertlere derman olacaksınız...

bu arada bir Defender gördüğünüzde durdurun ve derdinizi anlatın. ufak bir gezintiye çıkın deneyin...

bu bir sevda, yaşam tarzı belki de obsesif bir durum. fakat şikayetçi olan duymadım henüz


2 günlük yolculuk biraz da gezmekten kaynaklı. ama full gaz gitseniz de birşey değişmeyecek zaten
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Emre, direksiyon miline bağlı bir uzun bir kısa mafsal var onları değiştir biraz daha rahatlar direksiyon. Birde karpuzları yağlatmayı ihmal etme. Rot kolları yamuksa o da kasar. Tam tür dönüşten sonra bıraktığında direksiyonun toplaması lazım.74 model series de aynı sistemde çalışıyor. Lastik için iyi düşün benim gibi 30 ofset 30 spacer yaparsan aks açıklığı kamyon yada traktörlerinkine çok yaklaşıyor o yüzden de kanala girme ihtimalin çok artıyor. Özellikle otobanda kanala çekiliyor araç. 245/75 küçük olur bence orjinal ölçüde kal. 235:85 en iyi ölçü Defender için.
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

aynen. yorumlara ve kullanımıma göre 7,50*16 yani 235/16 da kalmaya karar verdim. Kaplama lastikten de vazgeçiyorum (şimdilik)

yaz için 7,50*16 BF AT
kış için 7,50*16 MT olacak yine iki set lastik...

Cumartesi direksiyondaki boşluk ve yoldaki yalpalama için yeni sanayi de bir yere gittim ROT kolu yılana benzemiş onu düzelttik. Sol far yanlış ampül dolayısı ile uzaya mesaj gönderiyordu onu hallettik başka da bir sorun yoktu zaten. Şimdi 10 numara oldu. 5 yıldız için biraz daha uğraşmak lazım.

Satılık larımız var bu arada...

1 set 245 / 75 / 16 Cooper STT tanesi 75TL den kargo alıcıya ait. Durumları fena değil. fotoğrafları çektim ama daha sonra yükleyeceğim.

Orjinal Defender Ön Tampon (vinçsiz) alana yanında hediyesi ile Tropy Ön Koruma veriyorum fiyatı 300TL. Ön bar boya ister o kadar.

 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

bilgileri toparlamaya devam.

 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Emre Bey 235/85/16 BF AT. Dan gayet memnunum gerek asfalt gerekse şu ana kadar girdiğim.arazi koşullarında sıkıntı çıkarmadı, mıcır ve hafif.çamur da iyi ancak balçık veya yağmur sonrası yapışkan çamurda 50 derecelik eğimde tepenin yarısına çıkamadı, %80 arazi %20 şehir için kesin MT bakın ancak BF nin mt leri pek met edilmiyor diye duydum, cooper lar fena değil galiba, ucuz olsun heryere çıksın arazinin kralı asfaltın soytarısı olsun derseniz 235/85/16 lassanın galiba traktör tekeri.diye anılan Ok-44 bir bakın derim
 



Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...


Cooper var zaten satmaya çalışıyorum Yokohama AT denedim ben pek memnun kalmadım. Lassa Competus denedim gerçekten başarılı bir lastik. Şu an üstünden Goodride MT var bence başarılı.

Sanıyorum BF AT alacağım sizin lastiklerden. bir de ofsetli jant ile destekleyince hem yol hem de görünüş desteklenecek gibi hissediyorum

Ardahan dan bol bol fotoğraf bekliyoruz. Yeni yaşantınız uğurlu olsun...
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Eğer kullanımıza uyacaksa Güzel seçim bencede htavsiye ederim BF AT leri ölçüler.bildiğim.kadarıyla defenderın zaten orijinal fabrika çıkışı lastik ölçüleri 235/85/16 sadık kalmakta fayda var elbet
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

bilgileri toplamaya devam...

 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...


aynı yüksekliğe denk gelen lastik 265/75/16 ki taban inanılmaz geniş (defender için ve bence) ayrıca aracı yoracak, iz çok genişleyecek ağırlaşacak vs.

7,50/16 yani 235/85/16 cuk diye oturuyor (zaten orjinal hali) ve bence çok da yakışıyor. bu sene sanırım BF AT ile beraberiz çok azarsak yapacak bir şey yok. Sonuçta henüz tanışma aşamasındayız TOMA ile hala.
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Daha çok gezdikçe iyice samimileşirsiniz eminim, lastikleri fazla genişletmemekte fayda var bencede 265 bana göre düz benzinli bir aracı heleki lpg de çok yorar, Turbo dizel filan olsa olabilir elbette ama üretiğimiz güç belli, görüntü ve biraz daha yol tutuş namına motoru zorlamak ve yakıt tüketimi arttırmak bencede mantıksız, heleki yanlış bilmiyorsam sizin toma daki gibi hidrolik direksiyon yoksa orijinal ölçülerinden şaşmamak gerekir diye düşünüyorum.
 



Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...


bırakın 265 i bir kere denedim biliyorsunuz 245 i çeviremedim hidroliksiz. 235 en ideali bence de. Tekrar maşallah "hayalperest" e kırmızı tahminimden de güzel olmuş.

Bu arada telsiz işini de aradan çıkardım. Midland 203 muhtemelen yoldadır haftasonuna kadar bize ulaşır diye tahmin ediyorum.