Hayaller Gerçek Olunca...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mrdnmz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 627
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 201,616

Etiketler

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...





İyi fikir bu haftaiçi artık en sonunda (inşallah) ustaya teslim oluyoruz sonrasında da uzun yol var bayram için. Ama dediğiniz gibi yol öncesi yine bir kontrol olur illa ki...

Bayraklardan ayarlarız sıkıntı yok hatta tavsiye bile alabilirim yer için. Ben arka teker üstü kaporta üzerine düşünüyorum... Gittiklerimi hemen yapıştıracağım zaten...
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Güzel olmuşlar gayet elinize sağlık, buarada tüp beyinleri ömrü yaklaşık 2-3 yılmış benimki patladığında 2,5 yıl olmuştu değişeli bidaha aynı hatayı tekrarlamam, biraz spamlemişim bu arada kusura bakmayın tapatalk biraz sıkıntılı bu aralar mesaj gönderme başarısız diyor sonra kendi kendine gönderiyor tekrar
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Çok güzel bir gezi... 2011 den... Yine başkalarının

http://www.mudrut.co.uk/PDF/NorthernLightsChase/MudrutNorthernLightsLRO201101.pdf
 



Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Telsiz antenimi değiştîrmeye karar verdiğimden beri bakınıyordum ve en sonunda Midland S9 aldım yer olarak da fotoğraftaki yeri düşünüyorum aslında... Bakalım nereye kısmet olacak

Tam doğru anten derken ikinci fotoğrafı gördüm



 







Lastik ve jant işini de çözdük. Yok öyle olsun yok böyle olsun yok mt mi yok at mi bir ara bi kaybolduk tomayı satacaktık

Neyse 265/75/16 BFG T/A da karar kıldık ve dün ulaştı.

Aynı anda jant işini de hallettik. Önce replika ZU bakındım yok. Huma yı aradım yok. Sağa sola bakındım yok. Mecburen ters yazılı defender jantına yöneldim ama Allah biliyor ya hiç istemiyordum. En sonunda aradığımızı bulduk ZU değil ama içime sindi en mnemlisi de o zaten.

Geriye keyfini sürmek kaldı inşallah.

Yukarıdada görüldüğü elektrik işleri de başladı...
 



Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

şimdi bir toparlayalım...

taaaaa en başında zaten uzun soluklu geziler ve/veya ekspedisyonlar için planlıyoruz/tasarlıyoruz demiştik. Çok şükür yolumuzdan amacımızdan şaşmadık. Arada kullanmayı düşündüğümüz ekipmanlarda ya da tasarım kısmında bir kaç değişiklik oldu o kadar.

En son Elektrik işleri için ustamıza teslim ettik hala daha işleri bitmedi bitince zaten fotoğraflarını da eklerim. Neler yapılıyor onları yazayım ki akıl akıldan üstündür illa ki...

- Tüm kablolar baştan çekiliyor yenileniyor. Yüksek akıma düşük dirençli kablo kullanılmış zaten üstünü saran banta kadar erimiş hepsi değişiyor.
- Ön konsol toparlanıyor. Ambulans devşirmesi olduğundan normal defenderlardan daha fazla boşta tesisat çıktı. hepsi ayıklanıyor
- Ön tarafa aldığım 5'li switch ler takılıyor. 2004 ön göğüşten vazgeçtik. öndeki sisler, yukarıdaki sisler, çorum, arka lamba ve çadır ısıtması olarak düzenleniyor.
- tüm ön konsol ve düğmeleri bağlantıları kontrol ediliyor çalışmayanlar faal duruma geliyor. iç aydınlatma, arka silecek vs dahil.
- Elektronik ateşleme takılıyor.
- Motorun da tüm kabloları yenileniyor ve olması gerektiği yerden doğru kablolar ile tekrar çekiliyor. Ayrıca su geçişleri içinde yalıtımları yapılıyor.
- Şnorkel bağlı değildi bağlanıyor.
- Midland S9 anten sağ kaput üstüne takılacak yeri hazırlanıyor bugün yarın takılır.
- Sağ sol çamurluktaki alüminyum kaplamanın perçinleri yenileniyor
- vinç bağlantısı aküden alıyor
- akü ye şalter takılıyor
- çift akü için ön hazırlık yapılıyor
- göstergelerden çalışmayanlar değişiyor (benzin) ve tüm ışıkların faal olması sağlanıyor
- telsiz ve teyp bağlantısı yapılıyor orta konsol un önüne yerleşecekler hatları çekildi en son onlar takılacak
- farlar için ayrıca röle takıldı ve ampülleri değişti
- bütün kablolar yalıtımla kaplandı
- hidrolik direksiyon gelecek (inşallah) takılacak
- jantlar geldi orjinal LR Jantları (98 disco I)
- lastikler geldi 265/75/16 BFG T/A takılacak
- arkaya buzdolabı/soğutucu için ayrıca hat çekilecek
- arka koltuklara emniyet kemeri takılacak
- teyp ve kolon kablo ve bağlantıları tekrar yapılacak yerleri değişecek (kolonlarda)


sonrasında alt takım kalıyor ki acelesi yok zaten... Yükseltme düşünmüyoruz (şimdilik) zaten yüksek yeteri kadar ve ağır offroad için de daha önce "ağır" kısmına girmediğim için kestiremiyorum. yine her zaman ki gibi "gerekli" ise yapılır. gerekmiyorsa zaten yapılmaz...

fikir/öneri ve yol gösteren herkese tekrar teşekkür ederim.
 

Ynt: Hayaller Gerçek Olunca...

Oo süper sonuçları takip ediyor olacağım bu ara da eğer değişmediyse buji kablolarını da değiştirmekte fayda var derim Emre bey. hidrolik konusunda bence önemli bu kadar masraf ediyorsunuz 1000-1500tl lik hidroliklerden değilde orijinal pompalı hidroliklerden gidin derim, ucuz olanlar akıtma ve patlama yapabiliyor diye biliyorum, orijinali pompası artı aksamları dahil 2500 civarı yanlış bilmiyorsam tabiki Son karar yinede sizin.