hılux 4L

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan endüstri Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,379

endüstri

Kamp III
Mesajlar
595
Tepkime Puanı
0
Yer
bozüyük
selam toyotacı arkadaşlar.gc den sonra 2,8 hılux kullanmaya başladım.çok memnunum toyota sorunsuzluğu gc nın ardından ilaç gibi geldi. gc nın çalışma pirensibini biliyorum lsd ve trac kontrol var toyotada bunlar yok ama yeterli yüksekliği sayasinde gcyi hiç ama hiç aratmadı.şi,mdi sorum şu hilux u 4L ye aldığım zaman şanzumanda neler oluyor ön ve arka çekiş %50 -50 mi oluyor.ön ve arka farklı şekilde patinaj yaptığında araç resmen hopluyor.4H de ise güç çok az 2H de ise 160km/h + yapabiliyorum.biraz teknik destek .teşekkürler ..
 

Etiketler
Ynt: hılux 4L

Öncelikle sağlıkla ve kazasız kullanmanızı dilerim. Büyük olasılıkla arıza ve sorun yaşama konusunda rahat edeceksiniz, hatta zaman zaman "bu araba neden hala arıza yapmadı" diyerek orasını burasını karıştırmaya başlayacaksınız ;D
Hilux sizin bildiğinizin tersine arka diferansiyelde LSD ye sahiptir. 4L ye ya da 4H a aldığınızda ön arka güç dağılımı %50-50 olacaktır. Patinaja düştüğünde aracın hoplamasının temel nedenlerinden biri arka diferansiyel tarafının hafif olmasından kaynaklanır. 4H konumu daha çok hıza yöneliktir, dolayısıyla 2H konumundan daha fazla güç üretmez ve doğal olarak 2H a göre daha fazla aktarma organı çalıştırdığınızdan ötürü süratiniz biraz düşecektir. 160km/s o yükseklikteki bir araç için çok fazla :eek: aman diyim.
 

Ynt: hılux 4L

yanıt için teşekkürler. yaklaşık 4 yıldır offroad yapıyorum ve aracımla ilgili ne kadar fazla bilgi edinirsem arazide o kadar rahat ederim .arçta lsd yok .lifte aldığımda bu çok açık belli oluyor.orta dif kilitliyken % 50-50 oluyor peki orta diff açık iken yanı 4H de aktarım nasıldır.araçtan okadar memnun kaldımki hem gezilerimde hemde işimde severek kullanıyorum aracımı denemek için 160+ yaptım off road a başladığımdan beri hiç ama hiç hız merakım kalmadı.90km/h geçtiğim nadir oluyor.ama aracın bu hızlara ulaştığını bilmek güzel.araç hafif erimiş karda at lastikle patinaja düştüğünde tam durma noktasında ön tarafından hopluyor öyle az bişey değil karoser yaklaşık 10 cm kadar hopluyor.aynı hoplamayı lada lardada gördüm nedeni ni anlayamadım.?
 

Ynt: hılux 4L

Merhaba. Aracınız hangi yıla ait bilmiyorum. Ben 1987 modelini kullanıyorum. Bildiğim kadarıyla orta diff. yok. Dolayısıyla olmayan bir orta diff. in kilitlenmesi de söz konusu değil. Ancak Ön tekerleklerdeki poyraları kilitledikten sonra 4H veya 4L konumunda 4x4 sürüş yapabilirsiniz. Diger tüm hallerde aracınız 4x2 konumunda hareket edecektir.
 

Ynt: hılux 4L

araç 89 model ln106 kasa.dediğiniz gibi orta dif yok ise %50-50 olma ihtimali yok.orta dif olmayan bi aracın bu kadar başarılı olma ihtimali yok.4L ye aldığımızda mutlaka %50-50 yapan bir kilit mekanizması olması lazım.aracın hoplamasından bahsetmiştim bu hoplamanın sebebi orta dif kilitli araçların (lada gibi) hoplamasıyla aynı.yani %50-50 kilitli aracın patinajdan kurtulduğu andaki kasıntı yapması ve bu kasıntıyı boşaltması gibi..teşekkürler.
 



Ynt: hılux 4L

endüstri' Alıntı:
araç 89 model ln106 kasa.dediğiniz gibi orta dif yok ise %50-50 olma ihtimali yok.orta dif olmayan bi aracın bu kadar başarılı olma ihtimali yok.4L ye aldığımızda mutlaka %50-50 yapan bir kilit mekanizması olması lazım.aracın hoplamasından bahsetmiştim bu hoplamanın sebebi orta dif kilitli araçların (lada gibi) hoplamasıyla aynı.yani %50-50 kilitli aracın patinajdan kurtulduğu andaki kasıntı yapması ve bu kasıntıyı boşaltması gibi..teşekkürler.

Selam Fahri Bey,

bi yerde yanlış anlaşılma kaynaklı hata yapıyorsunuz...Orta dif'li araçlar(niva&LRD) sürekli 4X4 prensibi ile çalıştıkları için,arz-talep dengesine göre gücü ön ve arka diferansiyellere farklı % oranları ile dağıtırlar..Bizim araçlarımız ise,4L veya 4H farketmeksizin %50-50 prensibi ile çalışırlar..

Niva'da bu orta diff denen olayı ,ilgili vites kolunun konumunu değiştirerek %50-50 duruma getirirsiniz..yani orta diff 'i iptal edersiniz..
Hi-Lux'ün zıplaması mevzuunda ise ancak şunu diyebilirim,arka diff'te bulunan LSD'nin tutup bırakması kaynaklı, boşta kalan tekerleğin tutunma eğilimi dolayısı ile araç eksenine paralel bir rezonans oluşuyor,araçlarımızın dingil aralıkları uzun olması dolayısı ile ileri yöndeki bu itme istemi,önden zıplama hareketi olarak kendini gösteriyor..LSD olmadığını düşünür isek,arka aksta boşta kalan tekerlek hiç bir zaman tutunma eğilimi göstermeyerek boşa dönmeye devam edecek ve şikayet ettiğiniz hareket gerçekleşmeyecektir.

sonuç olarak,zıplasa da , hoplasa da Hi-lux başka bir alem.. ;D

kalın sağlıcakla
 

Ynt: hılux 4L

Tekrar merhaba. Araçlarımızda orta diff. yok. Ön ve arka şaftları birbirine bağlayan ara şanzıman var. Bağlama halinde güç dağılım oranını ben de bilmiyorum. Öğrenebilirsem bilgi veririm. Araçlarımız ağır devirde hoplama yapar çünkü arka tarafları hafiftir. Yüklü iken hoplama yapmaz.
 

Ynt: hılux 4L

MUDANYALI' Alıntı:
Selam Fahri Bey,

bi yerde yanlış anlaşılma kaynaklı hata yapıyorsunuz...Orta dif'li araçlar(niva&LRD) sürekli 4X4 prensibi ile çalıştıkları için,arz-talep dengesine göre gücü ön ve arka diferansiyellere farklı % oranları ile dağıtırlar..Bizim araçlarımız ise,4L veya 4H farketmeksizin %50-50 prensibi ile çalışırlar..

Niva'da bu orta diff denen olayı ,ilgili vites kolunun konumunu değiştirerek %50-50 duruma getirirsiniz..yani orta diff 'i iptal edersiniz..
Hi-Lux'ün zıplaması mevzuunda ise ancak şunu diyebilirim,arka diff'te bulunan LSD'nin tutup bırakması kaynaklı, boşta kalan tekerleğin tutunma eğilimi dolayısı ile araç eksenine paralel bir rezonans oluşuyor,araçlarımızın dingil aralıkları uzun olması dolayısı ile ileri yöndeki bu itme istemi,önden zıplama hareketi olarak kendini gösteriyor..LSD olmadığını düşünür isek,arka aksta boşta kalan tekerlek hiç bir zaman tutunma eğilimi göstermeyerek boşa dönmeye devam edecek ve şikayet ettiğiniz hareket gerçekleşmeyecektir.

sonuç olarak,zıplasa da , hoplasa da Hi-lux başka bir alem.. ;D

kalın sağlıcakla

merhaba mudanyalı arkadaşım ; söylediklerinde haklısın senin yol göstermen ve birazda düşününce orta diff tabii ki yok çünkü orta diff in amacı sürekli 4x4 araçlarda ön ve arka diff dönüş farklarını tolere etmek bizim araçlarımızın böyle bir şeye ihtiyacı yok.(sanki bir eksiklikmiş gibi algıladım.)aracım 4h ta iken tam dönüşlerde sorun yok fakat 4l ye aldığımda araç tam dönüşlerde manevra kabiliyeti oldukça düşüyor 4h ta u dönüşü yapabildiğim yerden 4l de u dönüşü yapamıyorum. (diyeceksinki neden u dönüşü yapıyorsun uslu uslu dursana :smiley: aracımı daha iyi tanımak için böyle absurt denemeler yapıyorum ki ihtiyacım olduğunda neyle karşılaşacağımı bileyim :smiley: )aracı lift e kaldırdığımda arka tekerleğin birini döndürdüğümde diğer tekerlek ters yönde dönüyor.(lsd yok).ama aracım çok başarılı gc den hılux e döndüğüm için kendimi şanslı görüyorum.hılux inanılmaz başarılı nede olsa o bir toyota kullanmadan aradaki farkı kimse anlatamazdı.selamlar..
 

Ynt: hılux 4L

Bizim araçlarımız sürekli 4x4 olmayıp isteğe bağlı olduğu için, ön şaft normalde 4h pozisyonunda şanzımana bağlı değildir. Dolayısı ile 4x4 konumuna aldığımızda ön kısa şaft şanzımana bağlanacak ve u dönüşlerinde kasıntı yapacaktır diye düşünüyorum.

Diğer sürekli 4x4 araçların 4x2 olma olasılığı olmadığı için aradaki farkı anlamak onlar için mümkün değildir veya bağlantı elemanları buna göre dizayn edilmiş olduklarından dönüş açıları değişik olabilir. Selamlar...
 

Ynt: hılux 4L

endüstri' Alıntı:
selam toyotacı arkadaşlar.gc den sonra 2,8 hılux kullanmaya başladım.çok memnunum toyota sorunsuzluğu gc nın ardından ilaç gibi geldi. gc nın çalışma pirensibini biliyorum lsd ve trac kontrol var toyotada bunlar yok ama yeterli yüksekliği sayasinde gcyi hiç ama hiç aratmadı.şi,mdi sorum şu hilux u 4L ye aldığım zaman şanzumanda neler oluyor ön ve arka çekiş %50 -50 mi oluyor.ön ve arka farklı şekilde patinaj yaptığında araç resmen hopluyor.4H de ise güç çok az 2H de ise 160km/h + yapabiliyorum.biraz teknik destek .teşekkürler ..

4l de dediğiniz gibi %50 dağıtıyor ön ve arkaya.2h da çıktığınız toprak bir yokuşu 4h da çıkarsanız zorlanırsınız..daha fazla ekipman devrede olduğu için çekişi düşürür.
ayrıca lowda aracın hoplamasından söz etmişsinizki normaldir..araç yüksek torka biner ,yeri kavramaya çalışırken de hoplar...böyle durumlarda low 1 viteste zorlamayıp low2 ile kalkmayı deneyin..olmadı low3..

aslında benim şahsi fikrim low 1.i vitesi çok aşırı dik iniş-çıkış ve çok çok zorlu yerlerin haricinde kullanmamak..low2 ile aracınız daha rahat ve hoplamadan zıplamadan gidebilir.

hilux lerin hepsinde limited slip çıkmaz ,%100 fabrikasyon toyota kilit zaten yoktur bu modellerde (bildiğim kadarı ile)yani sizinkinde olmayabilir.limited slip yoksa araç kilitsiz demektir.
kilitsiz araçta aracın bir tekeri boşa düştüğünde veya patinaja kaldığında aktarma organları kolay tarafı seçer ve gücü oraya aktarır.buda patinajda olan tekerin dönmesi demektir.diğer teker dönmez ..peki bu durumun çözümü nedir.??

ya ön veya arka 2 tekerin daha sağlam ve birlikte basacağı yeni bir sürüş açısı belirlenir, ya rota değiştirilir yada vinçlenir.teker askıdayken veya patinaja düştüğünde gaza asılmak yerine sakince 1kaç ileri geri manevra ile çıkmayı denemek daha mantıklı..yada vinçlemek.
bunlarla uğraşmamak içinse %100 kilitleyen diff.kilidi edinmek önemli bir konu..arazi performansını çok artıran bir icat.arka kilit arka 2 tekeri aynı devirde döndürür..lastiğin biri boşa çıksa bile diğerinin dönmesiyle engel aşılır.öne kilit takılacaksa mutlaka kumandalı bir kilit olmalı.

çünkü önler kilitlendiğinde direksiyon sağ-sol dönmez.dönmeye zorlarsanızda içerdeki herşeyi kırar.

kısaca arka kilitli bir araç 2 çekerdir..(zor şartlardan bahsediyorum ,asfalt kullanımı değil)
sadece orta kilidi varsa önden arkadan birer tekeri kitler.
arka ve orta kilidi varsa (ki orta kilit sadece sürekli 4çekerlerde olur) o araç 3 teker çekişlidir.
ön-arka ve orta kilidi varsa ozaman gerçekten 4 çekerdir.ki bu kilitlerin hepsi çalıştığında araç sağa sola dönmez 10-15 km.süratin üstüne çıkılmaz.


aracı lowda ilerletirken tam sağ,tam sol yapmanızı tavsiye etmem..lowdayken aracın ön takımının kasıntılı çalışması normaldir. lowda sağ-sol zorlarsanız aks kafalarını bozabilirsiniz.bunuda hafif yokuşta aracı sğlı veya sollu kaldırırken önlerden gelen takırtı veya tıkırtılardan anlayabilirsiniz.

hilux manuelim yok ,4runner vardı bir arkadaşa verdim.sadece land cruiser manuelim var ingilizce.

bunun yanısıra hilux en sağlam ve bozulmaz araçlardandır.güle güle kazasız belasız kullanın :smiley:

bu arada 160 gerçekten sağlam sürat bu tip araçlar için..ben 80 kasayla bile bu hızı yaptığımda araç güvensizleşiyor.ne demişler önce sağlık ;D ;D

selamlar.

toyota-pick-up-fender-flares.jpg


25103750018_large.jpg


7118_2742_031020093319.jpg


8330_1112799627918_1464737873_30249044_537435_n.jpg
 



Ynt: hılux 4L

sevgili çağlar cevapların için teşekkürler çok yardımcı oldun benim ve diğer forum arkadaşlarımızın kafası daha da netleşti.u dönüşleri ve 160km/h sadece denemeler içinde uyarıların için ayrıca teşekkür ederim..
 

Ynt: hılux 4L

Bir alkışta Çağlar Bey'e gelsin..

vaktini ayırıp,bilgilerini bizimle paylaştığı için...

sağlıcakla
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,005
Mesajlar
1,527,121
Kayıtlı Üye Sayımız
166,752
Kaydolan Son Üyemiz
Hüseyinarda

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst