14 Mayis Pazar:
Bugun planimiz 117km uzakliktaki Peljesac Burnu'ndaki Orebic. Once yol ustundeki Ston'a ugradik. Ston tuzlalari ile ve sehri cevreleyen surlari ile meshur. 5.5 km uzunlugundaki surlar Avrupa'nin en uzun surlariymis. Bu surlar 14yy da tuzlalari korumak icin yapilmis. Temmuz'dan Eylul'e kadar tuz toplama zamaniymis. Biz gittigimizde ne yazik ki hic tuz yoktu. Tamamen elle toplanan, dogal tuzlardan alamadik
.
Sehrin surlari dagin tepesine kadar uzaniyor!
Ston surlari
Orebic'e geldigimizde saat 15:00 olmustu. Amacimiz karsidaki Korcula adasina gecmekti. Ferribot iskelesinin park yerine park ettik. 1 saat icin 10 Kuna diye bir levha olmasina ragmen para odenecek bir gise veya kimse goremedik. Ya sezon baslamadigi icin ya da Pazar oldugu icin mi bilmiyoruz. Kisi basi 13 Kuna vererek feribota bindik. Feribotta araba boldu ama bizim gibi yuruyerek binen yolcu yoktu. 15 dakikalik yolculuktan sonra feribotdan inince bunun sebebini anladik. Etrafta bir bilet gisesinden baska hic bir sey olmayan bir dag basina gelmistik. Bilet gisesindeki kadina Korcula'yi sorunca kadin ters bir sekilde 4km otede dedi. Bu arada feribottan inen arabalarin hepsi gitmisti. Ortalikta ne bir taxi ne de otobus vardi
. Yarisi yokus yukari diger yarisi da yokus asagi olan 4km yolu yuruduk. Neyseki yurumeyi severiz. Ama kaldirimi olmayan bir yolda ve hizla gecen arabalarin yanindan yurumek pek zevkli degildi. Sonunda Korcula'ya varinca anladik ki biz yanlis iskeleden binmisiz. 100m kadar otedeki iskeleden Korcula sehrine direk gecen tekneler varmis. Eski Sehir'e araba girmedigi icin arabalari tasiyan feribot sehir disina isliyormus.
Korcula Hirvatistan'in 1000 i askin adalari icinde en gormeye deger olanlarindan biriymis. Tarihte uzun yillar Venedik'e ait olan bu sehir Venedik mimarisinin ozelliklerini tasiyor. Ayrica Marco Polo'nun dogum yeri olmasi ile de taniniyor.
Donuste dogru tekne ile donduk. Buna da kisi basina 12 Kuna verdik. Motokaravani biraktigimiz park yerinde geceledik (42.974228N 17.17618E).
15 Mayis Pazartesi:
Sabah erkenden yola ciktik. Bosna hudut kapisina geldigimizde saat 8:15'di. Anladigimiz kadariyla burasi sadece Hirvatistan cikis kapisiydi. Bosna'ya giris hudut kapisi yoktu. 10 dakika sonra yine birtek Hirvatistan hudut kapisindan gecerek tekrar Hirvatistan'a girdik. Bugunku planimiz Bosna Hersek sinirlari icerisinde olan Kravica Selalelerini gormek oldugu icin rotamizi Nova Sela / Bijaca kapisina cevirdik. Bir sure sonra parali olan yola 10 Kuna verdik. Bu yola girerken gisedeki makinadan kart aliniyor sonra cikista karti verip para odeniyor. Biz karti alip, giseden gecer gecmez polis durdurdu. Pasaport, yesil sigorta ve ehliyet istedi. Bunlari alip arabasina gitti. Bir sure sonra geri geldi ve evraklarimizi geri getirdi. Sorunsuz yola devam ettik. Saat 10:00'da hudut kapisina geldik. Bu sefer hem Hirvatistan (Nova Sela) hem de Bosna Hersek tarafinda (Bijaca) kontrolden gectik. 10:30'da Kravica selalelerine varmistik. Giris kisi basina 4KM (Konvertible Mark)= €2. Park yeri icin de €2 verdik. Burada Euro gectigi icin para bozdurmaya gerek olmadi. Gece de park yerinde kalabilecegimizi ogrenince memnun olduk. Dubrovnik'teki fahis park yeri fiyatlari ve sayisiz yasaklar ve kurallardan sonra burada kendimizi rahat hissettik
(43.158913N 17.607859E).
28m. den dokulen ve 120mlik bir alani kaplayan Kravica selalelerini umdugumuzdan cok daha guzel ve gorkemli bulduk.