Gezilerin hepsi değil, yalnızca çok zor olanları ve bilinmedik yere yapılanları kapalı olacak. Tabi ki onları da burada konuşacağız ama Marmara Gezilerden ilan etmeyeceğiz. Yada peşin peşin şartları net olarak söyleyeceğiz. Donanım gerekleri vs. Yoksa diğer türlü olması mümkün değil. Kaldı ki; senin gibi bir arkadaşa kapımız her daim sonuna kadar da açıktır.
Gezilerin hepsi değil, yalnızca çok zor olanları ve bilinmedik yere yapılanları kapalı olacak. Tabi ki onları da burada konuşacağız ama Marmara Gezilerden ilan etmeyeceğiz. Yada peşin peşin şartları net olarak söyleyeceğiz. Donanım gerekleri vs. Yoksa diğer türlü olması mümkün değil. Kaldı ki; senin gibi bir arkadaşa kapımız her daim sonuna kadar da açıktır.
Slm 2006 bir path aldim St bir arac ne varki yas Kemal'e yaklastigi icin hani motorlari satip bi arazi alsammi diyede düşünmüyor degilim birileri ile tanisip biraz fikir alisversinde bulunmak isterim İstanbul gayrettepde olan varmidir?
Kafam net olmadigi icin yuzyuze konuşmak tercihim olur kisaca,
Jimmy dusunuyorum ben ama uygunmudur?
İsletme maliyeti nedir boole bir araci?
Yapili aracmi almak yoksa alip yapmakmi?
Vsvs
öncelikle Off Road u nasıl yapacaksınız bu araç seçiminde ve yapımında çok önemli
1 Hafif piknik tadında geziyim ufak tefek çamurdan geçeyim biraz kumsalda dolaşayım
2 Orta çok derin kanallara girmeyim derin sulardan geçmeyim çok dik iniş ve çıkış yapmıyayım
3 Sert Hudoff ile kar yagarken kılıçlıya gideyim
Jimny hafif olması sebebiyle çok cazip arazide gayet başarılı bizim grupta 4 tane var hepimiz memnunuz 1 depo benzin ile arazide 250 km yol yapabiliyorsunuz sert offroad için hazırlanan jimny sadece modifiyesi 17.000 tl ye çıkıyor
orta ofroad için yaklaşık 5-6 bin tl gibi
hafif içinde 4 lastik yeter zaten 1200 tl
tabi bu masrsfları azaltmakda yükseltmekde sizin elinizde .
Çok değil, biz de bundan 2 sene evvel aynı duygu ve düşünceler ile araç araştırmaya başladık. "Niva mı alsak acaba?" ile yola çıkıp, kendimizi Defender'ları incelerken bulduk. Sorduk soruşturduk. Sayfalar dolusu makale ve anı okuduk. Herkesin arabası elbette kendine güzeldi ve ulaşılamayan hep en iyi yerdeydi. :-D
Araç tercihi bu işin en ama en önemli evresi. Burada da en büyük etken neyin amaçlandığı. Örneklendirmek gerekirse; günlerce süren haftalık kamplar atılacaksa ona göre bir araç lazım. Piknik amaçlanıyorsa, ona göre bakılmalı. Çamuru, mücadeleyi, yağmuru, kışı yaşayacağım diyorsanız, ona göre bakılmalı. Araç sizi farklı ir doğa sporuna taşıyacaksa da ona göre, vs. Araç seçiminden sonra da; sırada amaca yönelik aksesuarlar gelmektedir.
Tam olarak ne hedeflediğinizi bilemediğimizden genel olarak şöyle bahsedebiliriz;
Eğer yapılı bir araç alırsanız, yapma ile uğraşmaz biner zevkine bakarsınız. Ancak aracın nasıl kullanıldığı da çok önemli. Yapılı araçlar neden satılır mesela? Yada araç neden yapılıdır? Elbette ki standart bir araçtan çok daha yıpranık olacağını zaten biliyoruz. Standart alınırsa da, yapma maliyeti hazır almanın çok daha üzerinde olacaktır. Aracı bileceksiniz ama zaman ve para gerekecek. Çok daha detaylı yazabiliriz, arazi aracı alarak ne hedefliyoruz?
Soyle diyim 2 den baslayip 3 e yurumek mantikli geliyor su anda
Kamp vs konusunda zaten deneyimliyim motordan oturu ha oyle haftalarca kamp atmam benimki uzun haftasonu seklinde olur 2 gece konaklamalı vsvs
Hazir arac neden satilir benimde kafami kurcalayan bir soru ama cevabini bulamadim henuz alip yapmakta belirtmiş oldugunuz uzere zahmetli birde anlayana kolay benim gibi anlamayana zor bir is...