Hurda Ambulansların Hikayesini Bilen Var mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bberksan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,842

bberksan

Kamp II
Mesajlar
448
Tepkime Puanı
63
1 sene oncesine kadar ne trafikte ne ilanlarda gormedigim ... km'leri cok cok az arkasinda izoleli kasa olan , bir kismi klimali (Defender ve Klima kadar birbirine tezat 2 sey olabilirmi?) defenderler goruyorum. Anlasilan Belli ki kamuya aitlermis ve ambulans olarak kullanilmislar daha dogrusu kullanilmak istenmisler ama hepsinin de km'leri cok cok az yani pek de kullanilamamislar (Acaba tasidiklari hastalara ek olarak bobrek tasi dusmesi sorunu yasattiklari icin olabilirmi?) .
Bu arabalardan o kadar cok varki ... ilanlarda 10'larca satilik var burada da bir cok arkadasin ya teknik bilgi almak yada satmak icin mesaj yazdigini gordum. Bu araclarin hikayesini cok merak ettim. Bilen varsa dinlemek okumak isterim.
 

Ynt: Hurda Ambulansların Hikayesini Bilen Var mı?

Dediğiniz doğru... yıllarca ambulans olarak kullanıldılar. genelde 1995-1996 modelleri ve yaygın. 300TDI olanları çok az. bunların da büyük kısmı belirli LR satıcılarının elinde... Ford Transit'lerin alınması ile Defender Ambulanslar emekliye ayrıldı. Eğer camper olarak kullanmak istiyorsanız gayet idealler. Yeter ki, dizel olsun.
 

Ynt: Hurda Ambulansların Hikayesini Bilen Var mı?

110 ambulanstan karavna çevirdiğim aracımda sorun yaşamadım. Arazide kulanılabilecek en iyi ambulans sayılabilir. Fakat düz yolda değil. Virajlarda biraz dikkat olunması ve bir ambulansta olması gereken serilik yoktur. Tabi Hem seri hemde arazi taşıtı derseniz durup biraz düşünmek gerekir.Helezonlu olduğu için arazide böbrek taşı dökme sorunu yaratmaz. Ve normal 110 lardan ağır olduğu için yere daha sağlam basar . Dizel ve benzinli olayına girmek istemiyorum. Ben BRC marka lpg taktırdım yakıt konusundada çok memnunum. Askeriye bu araçları kullanmaktadır. Dağda taşta hasta taşıyabilecek başka bir araç bulununcaya kadar. Fakat sağlık bakanlığı bu araçları elinden çıkarmaktadır.
 

Ynt: Hurda Ambulansların Hikayesini Bilen Var mı?

merhaba berksan,
hurda ambulansların hikayesini biliyorum,
keşke bilmez olsaydım, nedenmi?

farzedelim, afrikanın ücra bir köşesinde bir ülke var,


hikaye şöyle başlar:
dönemin sağlık bakanlığı, ülkenin kırsal kesimi ve ulaşımı zor bölgeler için,LR ambulans, şehirler için ise ford transit ambulans sipariş eder.
araçlar imal edilir ve gelir.
ama nasıl olduysa bir hata olur, LR ler şehirlere, ford lar köylere yollanır,
neden sonra hata anlaşılır ama, artık ülkenin dörtbir yanına dağılan araçları toplamak çok zordur.
yöneticiler derki: ne yapalım ambulans ambulanstır, hepsi olduğu yerde kalsın!

bu nedenledirki; köy yollarında fordlar kısa sürede dağılıp hurdaya çıkar,
LR ler ise şehirlerde hantal kasası ile pek kullanılmadan hastane bahçelerinde ömrünü doldurur.
hikayemiz de burada biter.
benzer hikayeler duymamak umuduyla,hoşçakalın.

Not: bu ambulansların kasası çok agır olduğu için camper filan olmaz, ayrıca ağırlıktan araç yolda geziniyor, süratli viraja girmek çok tehlikeli. bir arkadaşımıza o niyetle almıştık ama baktık olmuyor, kasayı kestik( onu sonradan çekme romork yapacak)
ankara ivedik hurdacılardan, LR orjinal pikap kasası, pikap tavanı ve arka paneli aldık, hiç tadilata gerek kalmadan orjinal parcaları monte ettik, araç toprak rengi beje boyandı, arka kasayada askeri haki renkte branda yapıldı çok güzel oldu. inanın o ağır kasa çıkınca araç okadar hafifledeiki,sanki sırtından 1 ton yük kalktı.
tüm landcılara selamlar.
 




Ynt: Hurda Ambulansların Hikayesini Bilen Var mı?

Burası ne Rusya ne de Kanada. Bu kadar arazi ambulansına ne gerek vardı ki. İnsanın aklına başka şeyler geliyor.
 

Ynt: Hurda Ambulansların Hikayesini Bilen Var mı?

" bu ambulansların kasası çok agır olduğu için camper filan olmaz," Ağırlıkla camper olma arasındaki bağı çözemedim. Camper olabilmesi için geçerli olan tek faktör kullanım alanıdır. Ve iki kişiye çok rahat yeter ve artarda. Ve 4 çeker camper sınıfında kulanılabilecek uygun fiyatlı tek araçtır. BEN YAPTIM VE OLDU. Normal bir 110 dan maximum 400 kg gibi bir fazlalığı var. Land 110 için 400 kg lık bir ağırlık pekte önemli değil. Aracın yolda gezmesine gelince ağırlıktan kaynaklanmamaktadır. bütün 110 larda altı takımdaki ufak bir boşluk bile olsa aracın yolda gezmesine sebeb oluyor. Son suratı 150 olan arazi aracında 100 km hızla giderken yoldaki engebeleri hissetmemek imkansızdır.Hissetmemek için nissan ve toyota gibi 4 çeker japon araçlarını camper yapmak lazım tabi bunlardan camper olursa. Virajlarda ise normal bir 110 la viraja 90 km hızla girebiliyorsan ambulans kasasıyla 80 km hızla girmek yeterli oluyor. Hangi motokaravan virajlara normal bir araç gibi girebiliyor. Veya hangi araç arkasında çekme karavan varken virajlara normal olarak girebiliyor.
 

Ynt: Hurda Ambulansların Hikayesini Bilen Var mı?

Bu arada Türkiyenin kırsal yerleşim alanları epeyce fazla. Örneğin benim gümrükten aldığım araç İzmir Karaburunda görevliymiş. Karaburundaki arazi şartları yeterince acımasızdır. Görevli olduğu alanda arazinin hakkını verdiğine eminim. Normal bir ambulans kadar kulanılmadığı kesin tabi. Aracım 92 model ve aldığımda 81 bin km deydi. Ve km saati daha hiç açılmamış. Değiştiğinide zannetmiyorum. Kolay kolay bozulacak bir şey değil çünkü. Çandarlıda yaşadığım bir olayı anlatayım. Aracımı gören emekli bir subay yanıma geldi. Tanıştıktan sonra anlatmaya başladı ." Bu araçlar benim hayatımı iki defa kurtardı. İki defa operasyonda vuruldum. Ve vurulduğum yerlerde cemse ( Unimog ) ve landlardan başka araç yoktu ve bu ambulanslarada ilk mudahaleyi yaptılar ve hastaneye götürdüler. " dedi. Bu cennet vatanın düz yolundan çok asfaltsız yolu bulunmaktadır.
 

Ynt: Hurda Ambulansların Hikayesini Bilen Var mı?

iyi günler. bende land ambulansı camper yapmak istiyordum bu konudaki fikirlerini söylerseniz çok sevinirim.
 




Ynt: Hurda Ambulansların Hikayesini Bilen Var mı?

aldım, gayet memnunum, ilanlardakilerden biride benim araç, satıyorum ama derdim başka. ford bölümünde dostuma ait bronco'yu yeniden elden gecirme niyetimiz var. landın gelecek geliri buna aktarmaya karar verdik. ( http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=8902.0 ) karnımı ağrıttı ama araba değil devlet bürokrasisi yüzünden. plan, proje, tadilat, muayene, mühendis arkadaş, tse, karayolları, trafik vs. illallah detirtti.

1- agır bir araç ama bana hafif defender söyleyin.
2- görsel biçimsizliği var. lakin bu land, estetik için süsleyip şehirde gezmeye zaten doğası müsade etmez.
3- klimalı olanlar telekom çıkışlı olanlar. klima personel için değil kasada taşınan cihazlar için tasarlanmış. kabinde mevcut motordan bağımsız ısıtma sistemi olan webasto yu klima sananlar var.
4- lütfen biri bana bu türevdeki araçlardan hangisiyle korkmadan süratli viraja girilir diye göstersin.
5- ankaradan askeri çıkmalar hurdaya çıkarılıyor. bunlardan tavan yan gibi kaporta parçaları kiloyla satın alınabiliyor ve kasanızla takas edilebiliyor.
6- benzinli dizel hikayesi uzun bir mevzu çokça yazılıp çiziliyor. ( reha bey usanmadan herkesin içine su serpecek şekilde yazıyor. herdefası için onlarca teşekkürler. )
7- araçlar kasa olarak ta motor olarakta diri.

nihayetinde bu araçlar bir lego. para ve zaman olduğu müddetçe istediğinizi yapmanız mümkün.
buna en iyi örnek:
http://www.discoweb.org/umit3/
bazen kendime ve araca kızdığım zaman buraya bakıp ferahlıyorum. ha bide eş dost mırın kırın başlayınca bakın adam ne güzel bişey yapmış diyip ahalinin ağzını açıkta bıraktırıp savuşturuyorum.
 


Ynt: Hurda Ambulansların Hikayesini Bilen Var mı?

merhaba vosdost,
aracına emek vermişsin ,tabiki emeğe saygılıyım, sözlerimle üzmek istemezdim. ancak,
benim şahsi fikrim budur, sözlerimi deneyimlerime dayanarak söyledim, ben landın her çeşitini kullandım, ambulans kasalı bir defender ile viraja biraz olsun sert girmek çok tehlikeli,
sözlerimi şu şekilde değiştirmek isterim, ambulans, camper ne olursa olsun yol tutuş ve viraj emniyeti çok zayıf, siz tabiki camper yada başkabir amaçla kullanabilirsiniz, ancak aracı tanımak isteyen arkadaşların bu konuyu değerlendirmesinde fayda var.
şahsi fikrim: ben bu ambulanslardan alsaydım, kasayı her halikarda söker, daha hafif ve fonksiyonel bir karavan kasası imal ettirirdim.
çünki bu kasalar fabrika üretimi degil, fason üretilen kasalardır. ama sağlamlığına diyecek sözüm yok.
ayrıca defender den karavan yapmak isteyenler için önerim; arka süspansiyon sistemindeki helozonlu sistemi iptal ettirip , makaslı sistem yaptırmaktır. bunu bende yaptım oldu. yoltutuş, viraja giriş ,direksiyon hakimiyeti mükemmel,kesinlikle gezinme yok.
 

Ynt: Hurda Ambulansların Hikayesini Bilen Var mı?

konuya ilave:
birde yeni trafik tadilat nizamnamesine göre ruhsatnamesinde ambulans ibaresi yazan bir araç, başka bir sınıfa geçemiyor diye biliyorum,
yanılıyorsam, düzeltiniz.
selamlar.
 

Ynt: Hurda Ambulansların Hikayesini Bilen Var mı?

Son olarak bir değişiklik yapıldıysa bilmiyorum. Aracı toplarken ki duruma göre. Aracı kamyonet ambulans ve karavan olarak ruhsata işletilebiliyordu. Fakat ambulans olarak proje çizilen bir aracın Sağlık Bakanlığından izin alması gerekiyordu. ( Ambulans teşkilatı olarak muane ediliyordu). Makasların arazi şartlarına göre esnekliği az olduğu için aracımın helezonlarını söktürüp makas taktırmak bana olumsuz geliyor. Zaten yaptığımız sürat belli. 10 km fazla hızla viraja girebilmek için aracı arazide askıda bırakmak istemem.
 



Ynt: Hurda Ambulansların Hikayesini Bilen Var mı?

"çünki bu kasalar fabrika üretimi degil, fason üretilen kasalardır"
Bu kasalar Land Rover lisansıyla Otokar tarafından üretilmiştir.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,916
Mesajlar
1,525,684
Kayıtlı Üye Sayımız
166,696
Kaydolan Son Üyemiz
BiSQuiT.

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst