İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 174
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 160,276
Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Aslan28, zannetmiyorum. Öncelikle araç marş basarken devreyi kesip birkaç saniye sonra devreyi açan bir röle taktirmaniz lazım. Sonra alternatorden aracin arkasına 25mm çaplı kablo cektirmeniz gerek. Bu kablonun + hattına 50 Amper gibi bir sigorta takılması lazım. Bunlar olmazsa araç aküsü ile yaşam aküsü birlestiginde ince kablo yangın çıkarabilir. Araca ayri bir alternatör takilirsa araç aküsü ile yasam aküsü ayrı calisacagindan sanırım daha düşük kesit/çapta kablo kullanilabilir. Yanlışım varsa duzeltilsin lütfen
 

Etiketler
Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Behçet abicim bence mümkün neden diye soracak olursan benim önceden tesisatlı bir aracım vardı hemde çok ciddi derecede tesisat vardı araçta bu aracım orjınal akü yerinde optıma yellow jelli akü ve bagajda stepne boşlugundada odyssen'in jejji aküsü mevcuttu ve bu aküleri ben aracın orj.şarj dinamosuyla birlikte sadece öndeki aküden bir kalın artı kablo çekip arkadaki aküyü şarj edebiliyordum.
Ve araçtada sadece tesisat sigortası mevcuttu bu bahsettiğim aracın resimlerini googleye ''demo car c4'' yazarsanız görebilirsiniz
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Yanilmiyorsam ayni tip (amper olrak-bazi arkadaşlar marka model tipe tip ayni olsun diyor) aküler paralel bağlana bilir.
Farklı amperler için bu yöntemi kesinlikle uygun değil. Küçük akunun patlamasına yol acar.
Araçta 220 üretip karavanda kontrollü bir şarj cihazi ile kullanabilirsiniz. Dolum yapinca sarji kesmesi şart.
220 ince kablo ile de is görür 12 te nispeten.
İnverter + şarj maliyeti ile gunes enerjisi de kurulabilir kanisindayim.
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Yanilmiyorsam ayni tip (amper olrak-bazi arkadaşlar marka model tipe tip ayni olsun diyor) aküler paralel bağlana bilir.
Farklı amperler için bu yöntemi kesinlikle uygun değil. Küçük akunun patlamasına yol acar.
Araçta 220 üretip karavanda kontrollü bir şarj cihazi ile kullanabilirsiniz. Dolum yapinca sarji kesmesi şart.
220 ince kablo ile de is görür 12 te nispeten.
İnverter + şarj maliyeti ile gunes enerjisi de kurulabilir kanisindayim.
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Bence şarj dinamosundan direkt beslemeye gerek yok.
Ben daha önceki karavanlarımda, aracın arka park lambasının sigorta devresini kuvvetlendirerek,
2.5 mm2 lik ince bir hat ile içeriye besleme yapmıştım.
Gündüz seyehatlerimde, şarj ihtiyacında parklar açık gidiyordum.
Yaşam aküsünün doluluğunda, devreyi kesen bir eleman varmıydı bilmiyorum.
 



Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

frigo' Alıntı:
Bence şarj dinamosundan direkt beslemeye gerek yok.
Ben daha önceki karavanlarımda, aracın arka park lambasının sigorta devresini kuvvetlendirerek,
2.5 mm2 lik ince bir hat ile içeriye besleme yapmıştım.
Gündüz seyehatlerimde, şarj ihtiyacında parklar açık gidiyordum.
Yaşam aküsünün doluluğunda, devreyi kesen bir eleman varmıydı bilmiyorum.
Arka park lambasından yaşam aküsünümü besliyordunuz anlamadım?:(
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Evet. Resimdeki gibi.
Sadece kesiti net hatırlıyamadım, oto elektrikçi ustamı aradım,
" Kablo 2.5 mm2 değildi, zannedersem 4 veya 6 mm2 olmalı ağabey." dedi.
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Gene araştırma yaparken bu konuyla ilgili eski bir konuya denk geldim
http://94.103.35.66/index.php?topic=56863.msg657312#msg657312
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Evet, o konuda da belirtildiği gibi kalin kablo, röle, sigorta şart. Kablo bence baş parmak kalınlığında olmalı. Araç ve karavan sasileri birleştiği için sadece + hat çekmek yeterli olur diyorlar ama ben emin olamadım. Yakın zamanda araca 2. Bir alternator takip sistemi kurmayı düşünüyorum ben de.
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

YANLIŞI DÜZELTELİM:
" Bence şarj dinamosundan direkt beslemeye gerek yok.
Ben daha önceki karavanlarımda, aracın arka park lambasının sigorta devresini kuvvetlendirerek,
2.5 mm2 lik ince bir hat ile içeriye besleme yapmıştım.
Gündüz seyehatlerimde, şarj ihtiyacında parklar açık gidiyordum.
Yaşam aküsünün doluluğunda, devreyi kesen bir eleman varmıydı bilmiyorum. "


Bu gün elektrik tesisatını çeken ustam ile tekrar görüştüm.
Elden geçen karavan 3-4 olunca bazı karıştırmalar olmuş.
Gerçekten kullandığımız kablo kesiti, çok telli 4 mm2
besleme kaynağı arka park lamba devresi,
fakat beslediğimiz yaşam aküsü değil,
direkt kullandığımız devreler idi.
O ilk karavanımdı ve yaşam aküsü yoktu.

Bu yapmakta olduğum karavanda çok ağır olmayan bir yaşam aküsü ve
90 A lik bir akü izolatörü koymayı ve beslemeyi de çok telli dış çapı 11.6 mm(35 mm2)
ile yapmayı düşünüyorum.

Marin malzeme satıcılarda bu akü izolatörünün fiyatı 190 TL civarı.
COLEE-HERSEE Akü İzolatörü, 90A 12-24V DC
 

Ekli dosyalar

  • Akü ?zolatörü - 90 A 2 Ç?k??l?.jpg
    Akü ?zolatörü - 90 A 2 Ç?k??l?.jpg
    20 KB · Görüntüleme: 600



Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Benim karavanda toplam 380Ah akü bankı mevcut. Bunu aracın 90Ah'lık aküsüne paralel bağlamak istemiyorum. Yaşam akusunun - kutbu karavan sasisine, dolayısıyla araç sasisine bağlı değil. Eğer 2. Alternatoru izole şekilde yaşam aküsüne baglarsam nisbeten ince bir kabloyla konu çözülür hem de şarj daha verimli olur dusuncesindeyim
 

Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Hikayemizin devamı aşağıdaki linktedir:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=106077.0

Burası çok uzadığı için yeni konu başlığı açtım. "2. sezon"a bekleriz :smiley:
 

Paylaşımınız benim(bizim) gibi hayalleri çekme karavan olan insanlar için çok güzel rehber niteliğinde. Tekeriniz daima dönsün.
 


Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Merhaba matekeli,

Hemen yardımcı olmaya çalışayım:

Öncelikle Pino Karavan ilgili kişi Faruk Karatan (sahibi): 0533 559 21 17
Zaten her türlü ilgiyi gösterecektir ama benden (Behçet) selam ederseniz memnun olurum.

>Teslimata kadar 2 ay kadar bekleyecek olmamızın nedeni Almanya'dan sipariş edilen ALKO dingil/şasi; geç olsun da güç olmasın
>genelde hep bumuymuş teslim süresi, yoksa szin modele göremi?

Teslim süreleri sipariş zamanına, boyuta ve yoğunluğa göre değişiyor. Butik olarak çalıştıklarından stoklarında her boy karavandan 5-10 tane tuttuklarını zannetmiyorum. Terziye ısmarlama elbise yaptırıyormuş gibi düşünün biraz.

>ucuz A sınıfı 220V'la çalışan bir büro tipi buzdolabı başlangıç için iyi bir seçenekti
>sizmi seçtiniz yoksa firmamı önerdi aleti, opsiyon olarak varmıydı, yoksa araştırıpmı aldınız?

Hepsi standart donanımın içinde. A+ sınıfı buzdolabı kullanıyorlar. Ekstra istek yapıp 12V Danfoss kompresör'lü bir model düşünülebilir ya da mevcut model değiştirilebilir ama bence değmez. İyi bir invertör alırsınız olur biter.

Bu arada 3 sistem buzdolaplarına sıcak bakıyordum önceleri ama evdeki denemeler sonucunda arkada yanan pilot alevin tamamı ağaçtan yapılmış bir karavanda pek de güvenli olmadığı sonucuna vardım. Buzdolabına ek olarak 150-200TL verip marine tipi bir buzluk almak (mesela Igloo) daha mantıklıydı; biz de öyle yaptık.

>Şimdilik 105 Ah'lik standart bir Mutlu Akü koyduk
>durumu ne akünün neye ne kadar yetiyor?

Şu anda 2x140Ah Mutlu Full Enerji serisi akü kullanıyorum. Tanesi 400TL civarında. Tam şarjlı başlarsanız hiç şarj etmeden bu haliyle buzdolabı + cep telefonu + laptop + ışıklandırma 1.5 gün kadar gidiyor. Solar panel şarjıyla süre daha uzayacaktır. Bu sisteme 3. bir akü daha eklemeyi planlıyorum. Henüz solar şarjı tam denemedim çünkü yola çıktıktan sonra kamptaki elektrikten kullandık şimdilik. Yakında bilgiyi güncellerim.

Detaylı hesaplar için:
Günlük Harcanan Akım için , Solar Panel Güçü ve Akü Kapasitesi Hesabı

Özetle 3 gün idare edebilmek için yaklaşık 345Ah kapasiteye ihtiyacınız olacaktır.

>Akü işini nihayete erdirip bir de sessiz, portatif 2kVA Honda/Aksa jeneratörü aldık mı temel işimiz çözülmüş olacak
>fiyat araştırdınızmı? ve karavanda yer durumu müsaitmi?

Henüz jeneratör almadım ama piyasada Honda'nın yenisi 3000TL civarındaydı. Dolar 2TL'yi bulduğu için biraz artmış olabilir.
Öte yandan akülere bu kadar yatırım yaptığım için ben 1000TL civarı Aksa portatif jeneratör almayı düşünüyorum. Az daha sesli olabilir ama kısa süre kullanılacağı için sanırım çok sorun olmaz. Honda da o kadar sessiz değil zaten. Sahibinden.com'da Honda'yı 2. el 2000 TL civarına bulabilirsiniz; içinize sinerse.


>Sanitasyon
>son denemelerde ne oldu, çok hayati bir konu bizim için ;D isterseniz özelden gönderebilirsiniz

Her kullanımda ne iyi etmişiz de bunu almışız (Dometic) diye konuşuyoruz. 2 günde alışırsınız merak etmeyin; ama öncesinde evde denemelerinizi yapın ve boşaltım sırasında ne ile karşı karşıya olacağınıza hazırlıklı olun.

Tuvalet için kesinlikle çamaşır suyu kullanmayın; contalara zarar verir (ayrıca üstünüze başınıza da!) . Starbrite'ın ilacını kullanıyoruz. Ayrıca temiz su haznesine bildiğiniz ucuz Ernet mavi tabletlerden atıyoruz bir tane. Haftada bir de genel bir dezenfekte işlemi yapıyoruz içimiz rahat olsun diye. Bu işler erkeğe düştüğünden eşinizin tarafından kahraman ilan edilecek ve her gün hayır duası alacaksınız :smiley:

Tuvalet, buzdolabı ile beraber karavan'ın bizce en önemli iki unsuru. Tuvalet'in rahat kullanımında banyo bölümünün yeterli genişlikte olması önemli rol oynuyor. Aksi taktirde pantalonu çekerken poponuz tuvalet kapısına çarpar; mazallah kilidi bile kırar; kayınvalide ile istem dışı karşılaşmalar yaşayabilirsiniz. :smiley:

Önemli bir konudur. Dolayısıyla ben asgari 3.75 ama bence en uygun boy olan 4.25'i şiddetle tavsiye ederim.

sevgiler, saygılar,
Değerli bilgileri ve deneyimleri paylaştığınız için teşekkür ederim. Önümüzdeki yıl bende çekme karavan düşünüyorum. netleşince bilgilerinize baş vuracağım.
 



Ynt: İlk Defa Karavan Alımına Dair Deneyimler

Merhaba omnitemporal (bu ara bu ne kadar güzel bir nick böyle :smiley: )

Pino'nun bu yazılardan haberi var; telefonda bizzat kendim söyledim zaten. Forumda açıklama yapıp yapmamak Pino'nun tasarrufundaki bir konu. Eğer bir başlık, gezenbilir gibi içeriği dolu, yakından takip edilen bir sitede 32.000 kere gösterilmişse ben olsam bir açıklama yapardım.

Faruk Bey, özünde iyi bir insandır; biraz da hassas ve nev-i şahsına münhasır bir karakteri vardır. Bizim de çok iyi bir dostluğumuzun geliştiğini burada evvelce yazmıştım. Kendisini biraz tanıyorsam şu anda bana çok kızmıştır; ama kızgınlığı geçitiği andan itibaren doğru adımları atacaktır. Bu arada beni de çok "titiz" hatta "kıl" diye tanımlayanlar olmuş olabilir. Aşırı titiz olduğu hiç düşünmüyorum; ben hayatımı serbest danışmanlık yaparak kazanıyorum; bu yüzden de işimi her zaman doğru yapmak zorundayım. Benim işimde böyle bir hata kariyerimi telafisi mümkün olmayan şekilde sonlandırır. O yüzden beklentim sadece şirketlerin işlerini doğru düzgün/kitaba uygun şekilde yapmalarıdır; bunun adı "titizlik/kıllık" ise bundan ancak gurur duymak gerekir :smiley:

Ne olumlu yazılar yazarken, ne de eleştiri getirirken de icazet almayı; gönül borcu ya da düşmanlık nedeniyle hakikatten sapmayı doğru bulurum.

Pino'nun yönetiminde ailenin 2. nesil bireyleri de mevcut. Faruk Bey'in kendi bahçesinde başladığı "düzgün bir karavan yapamalıyız" hayali zaten zaman içinde güzel meyveler de vermiş. Yeni neslin getireceği taze kan ile köklere bağlılık birleştirilirse çok daha iyi noktalara gidilir. HP, IBM, Apple gibi büyük firmaların hikayesi de küçücük bir garajda başlamıştır. Birçoğumuz sadece hayal ederiz; eyleme geçmek ise takdire şayan bir adımdır.

Diğer firmalar da sakın bu yazıları gösterip Pino'yu kötülemeye çalışmasın; çünkü böyle bir hakları bulunmuyor. 30 senedir karavan üretip teknoloji ve estetikte herhangi bir yenileme yapma ihtiyacı duymayan firmaları işi bilen müşteriler zaten fazla dikkate almıyorlar. O firmalar zaten kendilerine bir müşteri segmenti belirlemiş; o segmentin düşük beklentileri doğrultusunda üretim yapıyorlar. Kendilerince geçerli bir strateji olabilir ama dünya liginde top koşturmaya aday olamazlar bu şekilde. Karavanda ev tipi 4 gözlü setüstü ocak kullanırsanız; tezgah üstü dolap kapıları dikey değil de yatay açılıyorsa bu tasarımla dünyada herhangi bir fuara katılmanız olası değil. Adam "ben de mal bu, parası da bu" diyorsa zaten bir eleştiri yapmaya gerek yok.

Pino ise "Ben Türkiye'nin en güzel karavanını, avrupa standartlarında üretiyorum, o yüzden diğerlerinden daha pahalıyım" iddiasında olduğu için mercek altındadır. Olay bundan ibaret :smiley:

Eminim ki şu andan itibaren Pino'ya verilecek siparişler çok daha titizlikle imal edilecektir. Burada konuştuklarımız buna vesile oluyorsa amaca ulaşmış demektir.

sevgiler,
Sizin yazdıklarınızı okuyup şu cümlenizden motive olmuştum "HP, IBM, Apple gibi büyük firmaların hikayesi de küçücük bir garajda başlamıştır." Evet bende kapalı garajımda Türkiyenin ilk Katlanır Karavanını yaptım :smiley: İzlemek isterseniz link paylaşıyorum :smiley:
Video: https://youtu.be/mW_eEq-cBAQ
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,961
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst