olacakları anlatayımmı?
şöyle LPG li dir araç büyük ihtimalle.
bu motorlarda alüminyum kapak ve valf yatakları var. LPG ile çalışınca belli süre sonunda oralardan deforme olup kompresyon kaybetmeye başlıyor. epey deforme olduğunda ise silindirlerin bastığı sıkışan hava soğutma sistemine giriyor ufak ufak. alt devirde motor ısındıktan sonra pek belli olmaz. ancak aracı sıkıştırınca yada hızlanırken mesela, daha çok yüke bindiği için daha çok basınç kaybı oluyor. bu sürdükçe düdüklü tencere gibi kapalı olması gereken soğutma sistemi, basınca dayanamayıp, suyu önce genleşme tankı kapağından tahliye edip basıncı düşürmeye çalışıyor. düşüremediği taktirde ise zaten radyatör hortumundan radyatörün kendisinden filan kaçırmaya başlar. hatta çok yüklenirseniz üst devirlerde bildiğiniz misfire etkisi olur. araç silkelenir, tekler. alt devirde ise bu görülmez.
şimdi, araç kullanıldıktan sonra motor suyu sıcakken ve tabıki ısınan suyun haciminin artmasından ötürü basıncı yüksekken park ettiğinizde ve motor soğuduğunda özellikle kışın, soğutma suyu valf yatkalrının kenarındaki bozukluklardan contayıda aşarak silindirlere eser miktarda doluyor. bu olunca arabayı ilk çalıştırdığınıza eğer 1 2 silindirde var ise, hafif tekleyerek çalışıyor, çünkü yakıt yanamıyor, sonra suyu dışarı attığında normale dönüyor.
bir gün gelecek, giderken conta artık tutamaz olacak, basıncı ısındığı için iyice artan soğutma sıvısı sürekli silindire dolacak, egzosta beyaz duman ve yerde bol miktarda su göreceksiniz.
sizinkisi başlangıçta olduğu için ilk başta tam antattığınız gibi eser miktarda su eksilir. hemen buharlştığı için göremezsiniz. sonra sürekli biniyorsanız 5 6 ay sonra haftada 1 litre sonra günde 1 litre eksiltecek. zaten buharı görmemeniz mümkün değil kış mevsiminde.
o nedense çok geç olmadan, kapakların taşlanması yeni contaların alınması ve tabiki valf yataklarının yenilenmesi lazım. beklerseniz, sürekli artan basınç. radyatörü hortumları ve genleşme tankını da deforme eder ve benim başıma geldiği gibi. kapakları ve valf yataklarını tamir ettirdikten sonra, radyatörünüz çatlar bu sefer tüm suyu kaybedebilirsiniz.
yani kabaca bu tip bir arızadan ötürü kapaklar yapıldıysa mutlaka, gidiş ve dönüş hortumlarını,radyatörü ve mümkünse devirdaim pompasını da değiştirmeniz lazım.
teşhis için henüz su atımı yok ise, yağ yapağında sarı hardal renkli tortu görürsünüz. bazen soğutma suyunda yağ izi görürsünüz. düşen çekiş, artan yakıt, soğuk motorsa neredeyse stop edecekmiş gibi haller görürsünüz.
parçaları TR den alırsanız 9 10 bin tl harcarsınız. rockauto.com dan alırsanız 6 7 bin tl harcarsınız. işçilik dahil. ankaradaysanız ve sorun gerçekten buysa sizi yönlendiririm.