jeep xj şaft bigi....

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ayhanayhan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,689

ayhanayhan

ARAMA KURTARMA m 05363764328459832..
Mesajlar
988
Tepkime Puanı
2
Yer
..
arkadaşlar bu gün fark ettim doğrusu suziki vitara sı olan (mesut) arkadaşım fark etti benim kullandığım aracım jeep xj tabir edilen klasik 4000 cc araç araç sürekli 2 çeker isteğe bağlı bildiğimiz gibi içeriden 4 çeker seçeneklerine alıyoruz ..soruda burada bu araç iki çeker giderken ön şaftında defransiyelden dönmesi normalmi yani iki çekerdeyken ...suzikide öyle değil ön şaft boşa çıkıyor iki çekerdeyken benim aracımda sürekli ön ve arka şaft bağlı gibi hareket halinde bu 4 çekere geçince olması gereken bir şey değilmi.... bununla ilgili bilgi ve tecrübeyi paylaşırsanız sevinirim......
 

Etiketler
Ynt: jeep xj şaft bigi....

Bildiğim kadarıyla , Suzi de sistem daha farklı . Bizim araçlar 4 çekeri transfer kutusu yani arazi şanzımanından devre dışı bırakıyor . Dolayısıyla ön tekerler döndükçe şaftta dönüyor ama tamamen boşta dönmekte . Tork aktarılmadığı için o dönüşün bir anlamı olmuyor .
 

Ynt: jeep xj şaft bigi....

ama ön şaft ve defransiyel dönüyor en azından şaftın döndüğünü görüyorum ..burada bir terslik yokmu aracın sadece arka çekerlerin gücüyle ön tekerlerin dönmesi gerekmiyormu sonuçta 2 çekerde yol alınıyor ..şaftın dönmesi sanki aracı 5.2 ler gibi bir hale sokuyor sanki sürekli 4 çekerde çalışıyor gibi bir durum çıkmıyormu ortaya
 

Ynt: jeep xj şaft bigi....

Dediğim gibi bildiğim kadarıyla ... Daha açık yazayım : Aracı iki çekere aldığımız ön şafta güç aktarmayı kesiyor transfer kutusu . Dolayısıyla ZJlerde ki gibi belli oranda gç sürekli on şafta verilmiyor . Başka bir deyişle araç ön şaftı döndürmüyor .

Ancak ön tekerlekler difrenasiyele bağlı , onlar döndükçe diff dişlileri dönüyor . Haliyle diffe bağlı olan şaftta dönüyor . Yani şaft önde tekerlerin yürüyor olmasından boşta dönüyor . herhangi bir güç aktarılmıyor .

Klima kompresörü mesela , Kaputu açın sürekli kayıştan tahrikle kasanğı dönüyor . Ama Ac düğmesine bastığınız şrak diye kilitlenip kompresörü de döndürmeye başlıyor . AC kapalıyken kasnak boşta dönmüş oluyor .
 

Ynt: jeep xj şaft bigi....

XJ -100 km süratle giderken 2H-4H arası geçiş yapabiliyor.
Bu geçişi yapabilmesi için ve dişlileri birbiriyle karşılayabilmek için şaftı boşta döndürüyor olabilir.

Suzukiyi hatırlamıyorum ,eğer 2H-4H arası geçişi durarak yapıyorsa.
bu yüzden şaftı döndürmüyor olabilir.
 



Ynt: jeep xj şaft bigi....

sanıyorum arkadasımız ön akslar ayrılmadığı için orada bir takılma yaşadı
bildiğim kadarıyla yakıta etkisi yok rahat olabilirsin ayhanım ;D
 

Ynt: jeep xj şaft bigi....

ilkakdeniz' Alıntı:
sanıyorum arkadasımız ön akslar ayrılmadığı için orada bir takılma yaşadı
bildiğim kadarıyla yakıta etkisi yok rahat olabilirsin ayhanım ;D
ah be arkadaşım gene işi yakıta getirip beni can evimden vurdun ya ne diyeyimm ama msn den konuya açıkllık getirdiğin için ayrıca teşekkür ederim .... ;)
 

Ynt: jeep xj şaft bigi....

ssbman ..barış arkadaşım sizede ayrıca teşekkür edeyim çoğu konuda aktif olup yardım cı oluyorsun en azından bana ne deyip geçmiyorsun bu dikkatimi çekti ...he bu hayat paylaştıkça güzelleşiyor o başka sağollasın.
 

Ynt: jeep xj şaft bigi....

bu arada ilkakdeniz ..ibrahimin verdiği bilgiler ve barışın yazdıkları örtüşüyor bu sağlaması demek işin ama bunu ben neden bilmiyormuşum eksikliğim çıktı ortaya ;)
 

Ynt: jeep xj şaft bigi....

Rica ederim hocam , sağol güzel sözlerin için . Eskisi kadar aktif değilim bu sıra ne yazık ki ama dediğin gibi önemli olan karşılıksız paylaşmak .

Aslında mesele , Suzi lerde ön tekerlerde hub - porya kilidi bulunmasıdır . İki türü var manuel otomatik . Bu mekanizmanın amacı ön tekerleri 4x2 modundayken ön difransiyelden ayırmak . Bu şekilde olduğunda sadece ön tekerler dönüyor diff dönmüyor . Manuelde inip elle iki tekeri kilitlemek gerekiyor . otomatik olanlar bildiğim kadarıyla arazi şanzımanından hareket gelmesiyle kilitleniyor . Ama bu iş için durmak gerekiyor ... Manuelde in kilitle , in aç meselesi var . Otomatik desen bana biraz narin geliyor . Sıklıüını bilmiyorum ama bu porya kilitleri zaman zaman baş ağrıtan bir ekipman gibi geldi bana . Bu yüzden XJ nin sistem bence en güzeli hem yolda geçiş yapabiliyorsun hem kilittlemeydi , girdi , çıktı derdin olmuyor . Özetle bana XJ nin sistem daha sorunsuz görünmekte . Ama sonuçta bu benim fikrim . Bunca insan vitara kullanıyor ve genelde arazide gayet başarılı bir araç , kullanan arkadaşlar da memnun . Araçları çok iyi tanımadığım için haksızlık etmek istemem .

Görüşmek üzere ...
 



Ynt: jeep xj şaft bigi....

ayhanayhan' Alıntı:
ama ön şaft ve defransiyel dönüyor en azından şaftın döndüğünü görüyorum ..burada bir terslik yokmu aracın sadece arka çekerlerin gücüyle ön tekerlerin dönmesi gerekmiyormu sonuçta 2 çekerde yol alınıyor ..şaftın dönmesi sanki aracı 5.2 ler gibi bir hale sokuyor sanki sürekli 4 çekerde çalışıyor gibi bir durum çıkmıyormu ortaya

normalde cj serilerinde de araç iki çekerdeyken ön şaft ve difransiyel boşa döner. ancak aşınmayı azaltmak, direksiyonu rahatlatmak ve yakıt tasarrufu sağlamak için ön akslara dualmatik de denen hublar takılır. açıp kapamak için raçtan inmek gerekir ama sağladığı faydaya değer.

yani sizin xj ye özgü bir arıza veya gariplik değil, normal bir durum. biz cj sahipleri dualmatikle çözüyoruz.
 

Ynt: jeep xj şaft bigi....

Cherokee ye takılamıyor Dualmatik diye biliyorum . Bununla birlikte XJ de bu durumun bir zorluk ekstra bir aşınma sonucu arızaya neden olduğunu da görmedim . Sonuçta Fabrika bu aracı 15 sene gibi bir süre bu şekilde üretmeye devam ettiyse sistem fena değildir sanırım :smiley:

CJ hakkında bilgim zayıf ne yazık ki . Bilgilendirme için teşekkürler .
 


Ynt: jeep xj şaft bigi....

Teşekkürler tekrar :smiley:

Ayha abi , senin araç selec Trak mı ? Command Trak? Konuyla ilgisi yok ama merak ettim :smiley:
 

Ynt: jeep xj şaft bigi....

peki dualmatiki uygulayabilirmiyim aracıma olaki uyguladım maliyeti ne olur ...ve sonuç olarak aracım ön şaft ve difransiyeli az yorulması yanında birde haliyle yakıt tasarrufu sağlanmazmı.
 



Ynt: jeep xj şaft bigi....

ssbman' Alıntı:
Teşekkürler tekrar :smiley:

Ayha abi , senin araç selec Trak mı ? Command Trak? Konuyla ilgisi yok ama merak ettim :smiley:
command trak iyimi kötümü onu bende pek bilmiyorum he amacını bilmiyor değil kıyaslama açısından selec mi command mı onu bilemem
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst