Şimdi araştırırken Ufuk karavanın facebookta şöyle bir paylaşımına denk geldim ne kadarı doğru bilmiyorum ama paylaşayım belki faydası olur;
https://www.facebook.com/ufukkaravan/posts/1826913860689242Video: https://www.facebook.com/ufukkaravan/posts/1826913860689242/?locale=tr_TR
1- Öncelikle her gün akü voltajlarının kontrol edilmesi gerekmektedir.Havanın kapalı olduğu günlerde bu daha'da önem arz etmektedir.
2-Akü voltajları mümkün mertebe 11-11.7 volt altına düşürülmemeli.Eyer düşerse ve ertesi gün hava kapalı ise her zamankinden daha az enerji tüketerek akülerin dolması beklenmeli.
3-İnvertör cihazınız gündüz yada gece kullanılmadığı zamanlarda kapalı olmalıdır.Kışın komple kapatın.
4-Sistemde daima A sınıfı cihazlar kullanılmalı
5-invertör kapasitesini aşacak cihazlar asla kullanmayın.
6-Elektrik aksamına asla çıplak elle dokunulmamalı.Kullanıcı tarafından ihtiyaç durumunda sigortadan açılıp kapatılmalıdır.
7-Karavan dönemsel kullanılıyorsa bile sistem gözlemlenmeli.
8-Ayrıca karavan kapalı garajda yada panellerin üzeri kapatılacaksa aküler tam şarjlı olarak (12.8 volt) bırakılmalı ve bulundukları ortamın yada depolandıkları alanın aşırı sıcak olmamasına özen gösterilmeli.(40 derece ve üzeri aküler için ciddi tehlikedir ve ömürlerinin yüksek oranda kısalmasına sebep olacaktır)
9-Kullanılmayan şarjlı aküye soğuk hiç bir zaman zarar vermez.
10-Ayrıca Karavanınızın kullanılmadığı dönemde aküler faal bırakılabilir.Güneş paneline bağlı olarak sürekli şarjda bırakılabilirler.Sadece 1-2 ayda bir kezde olsa içeride bir cihazın çalıştırılması iyi olacaktır.Ama güneş panelleri kaldırılacak yada sökülecekse mutlaka tam şarjlı ve bir birine bağlı olmamalıdır....
11-Jel akülerinizi asla araç altörnötörüne bağlamayınız şarj döngülerinin farklı olması nedeni ile 8-10 yıllık jel akü ömrü 1 yılın altına inecektir.
12- Elektrik sisteminizde 12v kullanıyorsanız asla evlerde kullanılan kabloları kullanmayın kullandırmayın mutlaka nikel kaplı marin kablo kullanınız.
ev tipi kablolarda nikel kaplama olmaması nedeni işle yük sek amper'den dolayı karbonlaşma oluşur buda kablo üzerinde direnç oluşturup ısınmasına ve yanmasına sebebiyet verir.
220v ac akımda 3x2.5-2x2.5 kablo kullanın.
13-elektrik sisteminizde tüm cihaz-fiş-priz hatlarının ayrı ayrı sigortalanmasına ve sigorta değerinin kullanılan cihaz ile orantılı olmasına özen gösteriniz.