Akü kapasitesinin 1/10 oranında şarj amperi uygun olanı , yani 100a akü için 10 a ,ama bence 10a yerine 7a daha sağlıklı. aceleniz ya da elzem bir durum yoksa ne kadar düşük amperle şarj olursa akünün ömrü o değin uzun olur. akünüz kaç amper yazmamışsınız gerçi.
Solardan ayırmaya gelince , hem cihazda hem de panellerde diyot var zaten , zarar görmese gerek.
Yaşam akülerini şarj ederken (motor çalışırken veya kampingte 230 v olan yerde) solar şarj kontrol cihazını hiç aküden ayırmam (25 yıldan fazla bir zamandır). Jel aküyü 230 v üzerinden şarj ederken kullandığımız şarj cihazının jel aküye uygun olması çok önemli. Aküde devamlı bağlı kalabilecek bu şarj cihazları ucuz değil ama, iyi cihaz akülerin ömürlerini uzattığı için sonuçta karlı çıkarız.
Akü kapasitesinin 1/10 oranında şarj amperi uygun olanı , yani 100a akü için 10 a ,ama bence 10a yerine 7a daha sağlıklı. aceleniz ya da elzem bir durum yoksa ne kadar düşük amperle şarj olursa akünün ömrü o değin uzun olur. akünüz kaç amper yazmamışsınız gerçi.
Solardan ayırmaya gelince , hem cihazda hem de panellerde diyot var zaten , zarar görmese gerek.
"Akü İzolatörü" diye bir şey var, akülerin birbirinden akım çalmasını engelliyor , hepsi bağımsız çalışıyor o zaman. Örneğin benim aldığımda 1 giriş 2 çıkış var, 2 yaşam aküsünü de kontrol ediyor ve aracın aküsünden de enerji çalmalarını engelliyor. En azından talimatnamesi bunu yaptığını söylüyor. Sanırım doğrudur.