Jimny Otomatik Vites Farkı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan msmt Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 33,259

msmt

Kamp III
Mesajlar
570
Tepkime Puanı
0
Yer
Ankara
Web
www.tezeller.net
Merhabalar ben Mustafa ,
Uzun araştırmalarım sonunda bir offroad araç almaya karar verdim. Burdaki arakdaşların görüşleri ve yaptıkları modifikasyonlar etkili oldu. Suzuki Jimny otomatik alacağım. Gezilerin fotoğraflarını ve hikayelerini heyecanla takip ediyorum. Bende bu hikayenin içinde olmak istiyorum.

Araç konusunda tek aklıma takılan nokta kaldı. Bu konuda teknik bilgisi olan arkadaşlara sormak istiyorum. Bu araçların 2006 da otomatik şanzımanı geliştirilmiş. Ve arazi şanzıman geçişi elektrik kontrollü yapılmış.

1- 2004 otomatik ile 2007 otomatik arasında teknik fark nedir?
2- Yakıt sarfiyatı açısından fark var mıdır?
3- Bakım maliyeti farklı mı dır?
4- Yükseltme ve AT lastik için bir fark oluşturur mu?
5- Arazi performansları arasında fark varmıdır?
6- Arazi kullanımı sonrası otomatik şanzıman bakımı ve dikkat edilecek noktaları nedir, fark varmıdır?

2004 model 70binde fiyat 17-18bintl,
2007 model 35binde fiyat 19-20bintl, araçlar buldum.
Burdan çıkacak sonuçlara göre birini seçeceğim.

Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Saygılar,
Mustafa
 

Etiketler
Ynt: Jimny Otomatik Vites Farkı

Ben Nisan ayında 18.000TL ye 2005 model otomatik aldım, aldığımda 32.00km de idi. Çok güzel bir araç , gerçi ben işten güçten çok kullanamıyorum , benim yerime hanım kullanıyor ama....
Bazen hafta sonları alıyorum , dağ bayır, sahil , çamur dolaşıyorum, benim için oldukça iyi, binek aracımla yanından bile geçemeyeceğim bir sürü yere girip çıkabiliyorum.
Yakıt tüketimi biraz fazla, bir depo yakıt ile yaklaşık 350km yol yapıyor.
 

Ynt: Jimny Otomatik Vites Farkı

1- 2004 otomatik ile 2007 otomatik arasında teknik fark nedir?

Teknik fark; a) belirttiğiniz gibi arazi vites geçişinin 2007'de elektrik motorlu, 2004'de koldan olması,
b) 2007'de kullanılan motorun VVTI (değişken zamanlı valf) avantajı nedeniyle 3-4 beygir daha fazla üretmesi,
c) çok teknik sayılmaz ama 2007 'de farklı kokpit konsol tasarımı ve cd'li radyo,

2- Yakıt sarfiyatı açısından fark var mıdır?

Yakıt sarfiyatının yaklaşık aynı olduğunu tahmin ediyorum, manuel'e göre ikisi de biraz fazla ama aralarında sanırım fark yok.

3- Bakım maliyeti farklı mı dır?

Suzuki zaten genel olarak bakım istemez,

4- Yükseltme ve AT lastik için bir fark oluşturur mu?

Yükseltme maliyetleri aynıdır. Sadece 2007'de düğmeden kontrol edilen arazi şanzuman geçişini sağlayan elektrik motoruna koruma takılmalı, diğerine gerekmiyor.

Ön tampon tasarımları farklı ama yükseltecekseniz ikisini de kesmek gerekecek; yaklaşma açısının daha da iyileşmesi için.


5- Arazi performansları arasında fark varmıdır?

Arazi performansları 3-4 beygirlik motor farkına rağmen tamamen aynı sayılır.

6- Arazi kullanımı sonrası otomatik şanzıman bakımı ve dikkat edilecek noktaları nedir, fark varmıdır?

Otomatik şanzuman çok uzun süre bakım istemiyor, iki model arasında bu açıdan hiçbir fark yok.

Güvenli sürüşler,

Alper Zümrüt
 

Ynt: Jimny Otomatik Vites Farkı

Şavaş Bey, Teşekkürler,

Anladığım kadarıyla standart hali ile kullanıyorsunuz. Ve bu hali ile hafif arazi şartları içinde oldukça yeterli görüyorsunuz. Doğru mu anladım? Eğer doğruysa doğru seçim yaptığımı düşünüyorum.

Sizinkinde arazi vites geçişleri nasıl?
 

Ynt: Jimny Otomatik Vites Farkı

Rica ederim Mustafa bey,
Evet ben standart hali ile kullanıyorum, burada yükseltme yapabilirmiyim diye bir kaç usta ile ve yetkili servis ile görüştüm, parça olur ise yapılır dediler, fakat hem çok güvenemedim , hem de maddi olarak biraz daha beklemem gerektiği için yükseltme uygulamadım.
Dediğiniz gibi bu hali ile bile oldukça yeterli, binek aracımla bir kaç kez saplandığım çamur ve kumlu bölgelerde , Jimny ile çok rakat hareket edebiliyorum, daha önce girmeye cesaret edemediğim bir sürü yere rahatça girip çıkıyorum, yükseltilmiş olanını da kullandım, onun performansının mükemmel olduğunu söyleyebilirim.
Benim arazi vitesi geçişlerim manuel, bunun özellikle bu şekilde olmasını istediğim için bu modeli tercih ettim, tabii bu benim konuya tam hakim olmamamdan kaynaklanıyor, çünkü elektronik olan kumandaların daha çabuk arıza yapacağı gibi kanıya sahibim.
Yaptığınız seçim bence çok mantıklı, alacağınız aracınızı gülle güle kullanın.Selamlar...
 



Ynt: Jimny Otomatik Vites Farkı

Alper Bey,
Verdiğiniz teknik bilgiler için çok teşşekür ederim. Çok faydalı oldu.

Sizin aracın hikayesini okudum, elinize sağlık çok güzel bir araç çıkarmışsınız ortaya.

Verdiğniz bilgilerden iki sistemde de (orta vadede) teknik olarak sorun yaşamayacağımı görüyorum. Birinde kullanım rahatlığı,2-3 beygirlik fark ve 3 yaş daha genç. Bu durumda 2-3 bintl gibi bir rakam buna değer mi ona bakmak lazım. Siz hangisini tercih ederdiniz?

Arazi vitesleri için geçişlerde hareket halindeyken değişiklik yapabiliyormusunuz. Otomatik vites kullanımı konusunda kitapçığı ile kullanıcılar arasında farklı görüşler ortaya çıkıyor. Kitapçıkta hareket halinde değişiklik yapabilirsiniz derken(belli sınırlar dahilinde), kullananlar durduktan sonra geçiş yapmanın daha sağlıklı olduğunu söylüyor. Sizin görüşünüz nedir?
 

Ynt: Jimny Otomatik Vites Farkı

Mustafa Bey bence 2-3 bin lira fazla verin 2004-2005 3 kapı grand vitara alın.Yaklaşık 4 yıl Jimny kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim: İç hacim aşırı dar ve aracın iz genişliğide öyle.Bir müddet sonra bana olduğu gibi araç yetersiz gelmeye başlayacaktır.
 

Ynt: Jimny Otomatik Vites Farkı

Metin Bey, Öneriniz için teşekkürler, tecrübeli biri olarak haklısınız.
Bir ay önce aynı durumu düşündüm. Vitara 15 cm daha geniş, buda ciddi bir fark. Biz 3 kişilik çekirdek aileyiz, iki yetişkin ve 7 yaşındaki kızımızla galeride Jimny'ye bindik ve kapıları kapatıp 3-5 dakika inceledik. Ö koltuklar rahat. Kızımız arka kolduğu ve yanlardaki bardaklık kol dayamalarını sevdi. Arkada iki yetişkin sıkıntılı, uzun yolda çok yorar hele birde benim gibi 1.80 boyundaysalar. Bağajı bizim için yeterli çünkü uzun yol kullanacağımızı düşünmüyoruz, en azından şimdilik. Bu ikinci aracımız olacak. Bagajda yetmez ise port bagaj ve arkaya küçük bir merdiven sistemiyle sorunu çözeceğimi düşünüyorum. Ben hatta bir süre sonra arka kısmı 45ltlik bir gaz tankıyla süslemek istiyorum.

Birde işin diğer kısmı var; mesaj kısmımdaki sözümde olduğu gibi bu iştede işin sonu yok. O yüzden bir noktada durmak lazım. Gönlümde Suziki'nin Dune Concept aracı var, ama henüz erken.

Bu hafta sonu Topuk Yaylasına geleceğim, orda diğer arkadaşların arabalarını inceleme fırsatım olur diye düşünüyorum, hemde bu aileyle tanışmış olacağım.
 

Ynt: Jimny Otomatik Vites Farkı

Otomatik vites jimnyde lockright deneyen kullanan varsa memnunmudur ,şehirde günlük kullanımda ne gibi zorluk problem yaşıyor.
 

Ynt: Jimny Otomatik Vites Farkı

jimny sahibi olarak ve gördüğüm bazı "suzuki" kroniklerinden sonra;

mümkün olduğunca genç ve az kmli araç tercih edin , galerilerden uzak durmanızı şiddetle tavsiye ederim.

uzun yolda 2007 den sonraki otomatik vitesler daha konforlu, rampa çıkarken hemen 3 e düşürebiliyorsunuz.

bu sebeple eğer asfalt kullanımınız olacaksa, model yılı yüksek ve km si düşük araçlar tercih etmeniz iyi olur.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,917
Mesajlar
1,531,674
Kayıtlı Üye Sayımız
166,945
Kaydolan Son Üyemiz
mehmetmet

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst