Kamyonet Kasasından "box Truck" Motokaravan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Caglarr16 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,592

Caglarr16

Yeni Üye
Mesajlar
4
Tepkime Puanı
0
Herkese merhaba. Kendi karavanımı yapmak için gece gündüz araştırma yapıyorum. Önce Ducato ile başlayan hevesim ev konforuna yakınlık olarak midibüslere kaydı. Devamında ise youtube'da çok örneğini gördüğüm kamyonet kasası fikri çıktı. Kasayı düzenlemek daha kolay olur diye düşünüyorum ama asıl sorum yasal mı? Ruhsat alırken sorun olur mu? Halihazırda kullanan varsa artı ve eksilerini paylaşırsa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
Merhaba, bende aynı konu üzerinde araştırma yapıyorum. Yasal olarak bence bir engeli olduğunu düşünmüyorum(kamyonet olarak). Kamyon galiba sıkıntı çıkarıyormuş.
Hangi kamyonetleri araştırıyorsun?
 

Fuso veya NFR tarzı bakıyorum. Youtube da bir tane Avusturalyalı kadın var inanılmaz bir tasarım yapmış çok beğendim. Ama H100, transit veya bmc levend ile de başlanılabilir. Asıl soru yasal müsaade. Avrupa ve özellikle Amerikada örnekleri oldukça fazla. Doldur boşalt liftini sökmeyip balkon yapanlar, şoför mahallinin üzerindeki alanı alkoven gibi değerlendirenler.. kasa düz olduğu için yalıtım, kaplama ve dolaplama da daha kolay.. Alttaki boşluklar da depolar için uygun. Maliyet ve yasal yükümlülükler en çok merak ettiğim konular.

Bahsettiğim ablanın yaptığı ve kendi yaşadığı karavanın linkini de bırakıyorum..
Video: https://youtu.be/JSwYhWMaVYU
 


Öncelikle daha önce
Linkini paylaştığım konuda bu durumdan bahsetmişler. Kasanın içini düzenlersen ve kasa ile sürücü kısmına geçiş açmadan kamyonet karavan diye geçiyormuş. Kazalı Panelvan Alkoven Motokaravana dönüşür mü?

Senin paylaştığın video da ablamızın aracı kamyon diye biliyorum. Ehliyet , takograf, k belgesi vb yükümlülükler olacağından dolayı kamyonet bakıyorum ben. B ehliyeti ile kamyonet kullanabiliyorsun.
 



Siz hangi araçlara baktınız? Genişlik uzunluk ve yükseklik olarak bir limit vardır mutlaka bunlar için. Bilginiz var mı? Ayrı geçiş olayı çok sıkıntı değil hatta tercih sebebim zira on ve arka taraf olarak ayırmak benim için daha mantıklı...
Bahsettiğiniz foruma baktım dediginiz gibi ayrı kutular için sorun olmadığı söylenmiş. Bununla ilgili en doğru bilgi trafik polislerinden mı tse denmi alınır acaba?
 

İveco 35-9 ve Isuzu nkr araçlarına baktım, bildiğim kadarıyla 3500tonu geçmemesi gerekiyor. Genişlik olarak 2.55 diye biliyorum. Yükseklik 2.7 - 2.9 kapalı kasa takanlar var yasal sınır nedir bilmiyorum. Uzunluk hakkında net bir bilgi bulamadım. Karoser yapan bilgili biriyle konuşmak gerekiyor.
Bence daha önce dediğiniz gibi aracın şöför kısmının üst tarafı kesinlikle yatak olarak kullanılmalı diye düşünüyorum. Yer olarak faydası olur bence ama yağmurlu havalarda rahatsız edebiliyormuş. Ben yinede o (kupa) kısmına koyarım.
Attığın videoda kasa ölçüsü bence 6-7 metre arası , kamyonette muhtemelen o uzunluğu yakalamak mümkün olmayabilir.
En doğru bilgiye TSE’den ulaşabilirsin diye düşünüyorum.