KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Araç dinamiğinde esas ağırlık merkezinin hızlı hareketler ile hızla yer değiştirmesine engel olmaktan geçer.
Araç kaydığı hızın biraz fazlasında tekerlek dönüşüne sahip ise yolu tekrar tutabilir.
Anlattığınız olayda kuvvetle ihtimal ya gereğinden fazla gaza bastınız ve önden çekişli bir araç kullanıyorsunuz yada hızla ağırlık merkezinin değişimine sebep olacak biçimde tekerlek dönüş hızınızı düşürdünüz. (fren demiyorum, hızla küçük vitese almakta aynı etkiyi yapar) Bu sayede lastiklerde kayma başlamış.
Bu gibi durumları engellemek her zaman mümkün değil, o sebeple uygun olmayan zeminde, dikkatli ve öngörü ile araç kullanmak öncelikli olmalıdır.
kaygan zeminde araç kullanmayanlar; fırsat varsa araç güvenli bir yerde kaymasına izin verilecek şekilde denenip manevra çalışılmalı diye düşünüyorum. sonra refleks oluyor zaten. o sırada sağa mı yoksa sola mı diye düşünecek zaman olmuyor. 4x4 kaygan yolda gitmeye yarıyor ama durmaya pek etkisi olmuyor. tam tersine araçlarımız zaten ağır, daha uzun mesafede duruyor. neyseki bahar geldi çok yere. gene de dikkatli olalım
valla yilbasinda uludaga cikarken gorcez....bfgoodrich a/t ler ile yepyeni alicam insallah kisin.... ama orda bi allahin kulu bana zincir taktirtamaz, taksamda ilerde cikarip atarim....takimlara zeval
2 tonluk araçı yokuşta buz da varsa durdurmak hiç mümkün olmuyor. kar lastiği denemedim. çamur lastiği benimkiler. buzda sıfır yol tutuş. bolu gölcük den inişte dik yokuşları inerken baya bir sıkıntı oldu. gene zincir bulundurmak şart. 4x4 durmaya yaramadığı gibi araçlar ağır olduğundan daha bir risk alıyoruz buzda. kar lastikleri ya da yol lastikleri kullananlar dik ve buzlu zeminde sıkıntı yaşıyorlar mı?
ben audi a6 3.2 quattro ile 245 40 18 pilot alpin 2 lastiklerle hic kasmadan uludaga ciktim gecen yilbasi..., sorunda olmadi , bf goodrich all terrain t/a takicam jipe onlarla kesin cikarim
karda sorun olmaz .yumuşak karda her türlü gider 4x4.. özellikle yokuş çıkışta buzda da gider. ama tamamen buz varsa dik yokuşta inerken kar lastiklerinin de bizim araçları tutabileceğini sanmıyorum
valla yilbasinda uludaga cikarken gorcez....bfgoodrich a/t ler ile yepyeni alicam insallah kisin.... ama orda bi allahin kulu bana zincir taktirtamaz, taksamda ilerde cikarip atarim....takimlara zeval
Patinaj zincirleri araç için bence zararlıdır,kullanacaksanız bile mahmuzlu atlı marka zincirleri tavsiye ederim.hiç parça zincir deneyeniniz varmı.?
israrla tavsiye ederim...
Patinaj zincirleri araç için bence zararlıdır,kullanacaksanız bile mahmuzlu atlı marka zincirleri tavsiye ederim.hiç parça zincir deneyeniniz varmı.?
israrla tavsiye ederim...
valla yilbasinda uludaga cikarken gorcez....bfgoodrich a/t ler ile yepyeni alicam insallah kisin.... ama orda bi allahin kulu bana zincir taktirtamaz, taksamda ilerde cikarip atarim....takimlara zeval
Kullanılan coğrafyanın ve iklimin sert olduğu düşünülürse ,önce kesinlikle kış lastiği.Kullanıcıyı biçok beladan korur.
Ama araçta,zincir,halat, takoz eksik etmek olmaz.
Ama en önemli kural,önce kış lastiği.
Kışlık lastikler cam buz diye tabir edilen pürüzsüz yüzeylerde kayıyor, ama bu tip bir yüzey için durgun suyun falan donması lazım, nadiren rastlayabileceğiniz bir şey. Kar üzerinde ki buzlanmada, pürüzlü buz yüzeylerde kış lastikleri oldukça başarılı. Öyle AT ya da MT ile kıyaslanmayacak kadar iyi...
Kışlık lastikler cam buz diye tabir edilen pürüzsüz yüzeylerde kayıyor, ama bu tip bir yüzey için durgun suyun falan donması lazım, nadiren rastlayabileceğiniz bir şey. Kar üzerinde ki buzlanmada, pürüzlü buz yüzeylerde kış lastikleri oldukça başarılı. Öyle AT ya da MT ile kıyaslanmayacak kadar iyi...
Evet Murat,cam buz en tehlikeli durum,yapacak fazla bişey yok.
Ama şöyle söyliyim,burda devreye lameller giriyor işte.Yani lamel yapısına bağlı olarak cam buzda bile kısmen güvenle yol alabiliyorsun.Ama bak tekrar ediyorum kısmen
ben de dördüne de takılır diye biliyordum ancak teriosun kitapçığında sadece arkalara takın diyor. önlere kesinlikle takmayın diyede uyarı koymuş.. araç her daim 4 çeker...
Evet Murat,cam buz en tehlikeli durum,yapacak fazla bişey yok.
Ama şöyle söyliyim,burda devreye lameller giriyor işte.Yani lamel yapısına bağlı olarak cam buzda bile kısmen güvenle yol alabiliyorsun.Ama bak tekrar ediyorum kısmen
foruma bi kere daha yazmıştımda nereye yazdığımı unuttum. bi kere istanbula kar yağmıştı sıkıca. o kar bi kaç boyunca gündüz eridi gece dondu gündüz eridi gece dondu. 3. gün falandı sanırım hanımı bırakmak üzere yola çıktım. giderken sorun olmadı. aracım 85 pajero lastikler competus idi. bir yere geldim. adamın biri işaret etti. yerler kaygan diye. allahtan etmiş. yerlere sabun..frene basmadan gaz kestim. biraz ilerde güvenli bir yerde freni test ettim...vıjjjjjjjjjjjjj....yerler sabunnn...ama dediğim gibi emniyetli mesafeyi bırakmıştım... biraz daha yukarı çıktım bir kaza. biraz daha çıktım bir kaza daha...biraz daha çıktım bir kaza daha...takribi 200-300 metre içinde 3 kaza. bu olaylar hep düz zeminlerde oldu. rampa olsaydı düşünemiyorum neler olurdu...o gün bu gün en ufak şüphe varsa derhal zincir...aksama zarar verirse versin. benim aksamlara zarar gelmesinden iyidir... düzgün kullanıldığında çok da zarar vereceğini düşünmüyorum. helde arka tekerde...
foruma bi kere daha yazmıştımda nereye yazdığımı unuttum. bi kere istanbula kar yağmıştı sıkıca. o kar bi kaç boyunca gündüz eridi gece dondu gündüz eridi gece dondu. 3. gün falandı sanırım hanımı bırakmak üzere yola çıktım. giderken sorun olmadı. aracım 85 pajero lastikler competus idi. bir yere geldim. adamın biri işaret etti. yerler kaygan diye. allahtan etmiş. yerlere sabun..frene basmadan gaz kestim. biraz ilerde güvenli bir yerde freni test ettim...vıjjjjjjjjjjjjj....yerler sabunnn...ama dediğim gibi emniyetli mesafeyi bırakmıştım... biraz daha yukarı çıktım bir kaza. biraz daha çıktım bir kaza daha...biraz daha çıktım bir kaza daha...takribi 200-300 metre içinde 3 kaza. bu olaylar hep düz zeminlerde oldu. rampa olsaydı düşünemiyorum neler olurdu...o gün bu gün en ufak şüphe varsa derhal zincir...aksama zarar verirse versin. benim aksamlara zarar gelmesinden iyidir... düzgün kullanıldığında çok da zarar vereceğini düşünmüyorum. helde arka tekerde...
Direk sizin başınıza gelenle ilgili olarak;
Sizin lastikler kış lastiği değil.Direk kış lastiği olsa daha az sıkıntı yaşardınız.(daha az diyorum, hiç sıkıntı yaşamazdınız demiyorum)