Kar Sürüş Rehberi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan YOL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 124
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 40,182
Ynt: Kar Sürüş Rehberi

öncelikle olabildiğince toplu taşıma araçlarını kullanın ...

4x4 araçlarda 4 lastiğe birden zincir takılmasının hiç bir zararı yoktur ... zincir balans , rot bozuyor diye düşünüyorsanız araziyede girmeyin ... 4x4 araçlarda sadece öne veya arkaya takılan zincirinde araca hiçbir zararı yoktur , zaten arazidede ön veya arka aks üzerindeki 2 lastiğin boşa kaldığı gibi durumlar yaşıyoruz ... zinciri mt ve at desen lastikler ile kıyaslarsak cam buzda hiçbir fayda/etkisi yoktur , buzda en etkili olan performans ( yağmur )lastikleri ve buza göre tasarlanmış kış lastikleridir . buzlu zemin üzerinde ilerliyorsanız mümkün olduğunca kaldırım kenarına yakın ilerleyin biriken kar çamur yol tutuşunuzu destekleyecektir , aracı durduramıyorsanız kaldırımı takoz olarakda kullanabilirsiniz bir rot kolu veya amortisör emin olunki tampon farlar ızgara radyatörden daha ucuzdur ( hayati tehlikeleri yazmıyorum bile ) . buz tutmuş dik bir rampa ile karşılaşırsanız mecburi değilse eyer istikametinizi değiştirin , inilecekse inmeye başlamadan el frenini 2-3 diş çekin motor kompresyonundan mutlaka faydalanın , sağa veya sola kayma eğilimi gösterirse kesinlikle gaz pedalını kullanmayın ( tecrübe ile sabittir ) .

arkadan veya önden çekişli araçlardada zincir 4 lastikde birden kullanılabilir keyfe keder bir durumdur , çekişin olduğu lastikde kullanmak zorunludur .

karda buzda araç kullanmak tecrübe ister , tecrübeniz yoksa , aracınız kışa hazırlıklı ve bakımlı değilse kesinlikle yola çıkmayın ...

4x4 araçların kullanma kılavuzlarında yazan ön veya arka dingil üzerindeki tekerleklere zincir takın gibi ibareler ise aracın marka ve modeline göre değişir , güç aktarımı hangi aks üzerinde fazla ise ona takılması önerilir ( mesela %70 arka & 30 önlere güç veren bir çekiş sisteminde zincir arkalara takılır , harici önlerede takılmasının ZARARI YOKTUR )
 

Etiketler
Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Arazi aracında zinciri asla tercih etmem zincirin araca zarar vereceğinden değil heyecan katsın diye :smiley: keyif için karda geziyorsam
ama hayati bir konu söz konusu olduğunda yada mecmuren gitmem gereken bir yer var ise zincir takmamak olmaz
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

yunus bager' Alıntı:
Arazi aracında zinciri asla tercih etmem zincirin araca zarar vereceğinden değil heyecan katsın diye :smiley: keyif için karda geziyorsam
ama hayati bir konu söz konusu olduğunda yada mecmuren gitmem gereken bir yer var ise zincir takmamak olmaz

yani heyecan arayan birisi zaten bulur ... zincirsiz kullanmasını neden tavsiye ediyorsunuz :smiley: . öldürmekmi istiyorsun bizi yunus :smiley: .

zevk içinde kim takarki zinciri batmadıkca , gerçi mtde yoksa zor oynanır kardada .
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

mirkan' Alıntı:
yani heyecan arayan birisi zaten bulur ... zincirsiz kullanmasını neden tavsiye ediyorsunuz :smiley: . öldürmekmi istiyorsun bizi yunus :smiley: .

zevk içinde kim takarki zinciri batmadıkca , gerçi mtde yoksa zor oynanır kardada .
Zate biz nekadar desekte ben daha bu forumda zincirle yaptığı off road gezisini yayınlayana raslamadım :smiley:
hatta bir örnek http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=23013.0
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

derin kar ve mt zincire ne hacet :smiley: . asfalt lastiği olsa mtler bitik olsa görebilirdik zincirleri :smiley:
 



Ynt: Kar Sürüş Rehberi

mirkan' Alıntı:
öncelikle olabildiğince toplu taşıma araçlarını kullanın ...

4x4 araçlarda 4 lastiğe birden zincir takılmasının hiç bir zararı yoktur ... zincir balans , rot bozuyor diye düşünüyorsanız araziyede girmeyin ... 4x4 araçlarda sadece öne veya arkaya takılan zincirinde araca hiçbir zararı yoktur , zaten arazidede ön veya arka aks üzerindeki 2 lastiğin boşa kaldığı gibi durumlar yaşıyoruz ... zinciri mt ve at desen lastikler ile kıyaslarsak cam buzda hiçbir fayda/etkisi yoktur , buzda en etkili olan performans ( yağmur )lastikleri ve buza göre tasarlanmış kış lastikleridir . buzlu zemin üzerinde ilerliyorsanız mümkün olduğunca kaldırım kenarına yakın ilerleyin biriken kar çamur yol tutuşunuzu destekleyecektir , aracı durduramıyorsanız kaldırımı takoz olarakda kullanabilirsiniz bir rot kolu veya amortisör emin olunki tampon farlar ızgara radyatörden daha ucuzdur ( hayati tehlikeleri yazmıyorum bile ) . buz tutmuş dik bir rampa ile karşılaşırsanız mecburi değilse eyer istikametinizi değiştirin , inilecekse inmeye başlamadan el frenini 2-3 diş çekin motor kompresyonundan mutlaka faydalanın , sağa veya sola kayma eğilimi gösterirse kesinlikle gaz pedalını kullanmayın ( tecrübe ile sabittir ) .

arkadan veya önden çekişli araçlardada zincir 4 lastikde birden kullanılabilir keyfe keder bir durumdur , çekişin olduğu lastikde kullanmak zorunludur .

karda buzda araç kullanmak tecrübe ister , tecrübeniz yoksa , aracınız kışa hazırlıklı ve bakımlı değilse kesinlikle yola çıkmayın ...

4x4 araçların kullanma kılavuzlarında yazan ön veya arka dingil üzerindeki tekerleklere zincir takın gibi ibareler ise aracın marka ve modeline göre değişir , güç aktarımı hangi aks üzerinde fazla ise ona takılması önerilir ( mesela %70 arka & 30 önlere güç veren bir çekiş sisteminde zincir arkalara takılır , harici önlerede takılmasının ZARARI YOKTUR )

derli toplu güzel bir yazı olmuş. teşekkür ederiz. yalnız aklıma bi tek zincirin buzda neden işe yaramadığı takıldı. mantık olarak demirin buzu kırmasını, takılmasını ve araca mukavemet sağlamasını bekleriz...
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

bir diğer önemli faktör mümkünse kışa tipi ne olursa olsun yeni lastiklerle girmek. gıcır lastiklerin buzda işe yaradığını tecrübeyle biliyorum...
 


Ynt: Kar Sürüş Rehberi

cheg' Alıntı:
bir diğer önemli faktör mümkünse kışa tipi ne olursa olsun yeni lastiklerle girmek. gıcır lastiklerin buzda işe yaradığını tecrübeyle biliyorum...

teşekkür ederim abicim ... önemli olan buzu yararak tutunmak değildir ( zincir işlevini yitiriyor veya kopuyor ) , buza lastik kanalları ile tutunarak ilerlemektir ( vakum etkisi yaratıyor buz kanalları ).
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

o zaman kar için ayrı buz için ayrı zincir almak durumundamıyız. yoksa mahmuzlu her ikisindede iş görürmü?
 



Ynt: Kar Sürüş Rehberi

bu takmatik zincirlerde her ikiside var sanırım. doğrumu? kimisini enine kimisini çapraz atmışlar ya....
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

valla üstad , mahmuzlu zincir ne gördüm nede duydum . iş lastikde bitiyor ... kardan çıktın buza girdin ilerlersin bir süre baktın yoğun kar yok , buz lastiğin yoksa mecbur ağır ağır devam edeceksin . ayrıca buz lastiğide yoğun karda istenilen performansı vermez ...
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

mirkan' Alıntı:
... zinciri mt ve at desen lastikler ile kıyaslarsak cam buzda hiçbir fayda/etkisi yoktur ...



...buzda en etkili olan performans ( yağmur )lastikleri ...

İlk cümle için;
Bu cümleyi şöyle düzeltmek isterim ;
Şöyle düzeltelim;
Buz için zincir her zaman bu iki tip lastikten daha faydalıdır.
MT ltipi lastikler bırakın zinciri, At tipi lastiklerden daha kötü seyir verilerine sahiptir.

İkinci cümle için;
Bu cümle ise temel prensipler açısından baya bi yanlış.
Böyle bişey yok.Yağmur lastikleri buz şartlarına uyum sağlıyamaz.Gerek malzeme yapısı gerekse sırt desen yapısı gereği.
 

Ynt: Kar Sürü? Rehberi

Yunus hocam,
Karli yolda rampa asgi inerken gaza basmak eylemini anlamadim. :smiley:
Arac hizlanirsa kaymaz kabul, ya rampa bitisinde durmak isterse ne olacak.
benim dik rampa geri vites olayi bana sorun yasatmadi.tek sorun eger arkamda arac varsa geri gidecegimi zannedim kornaya basiyordu :smiley:
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

CDM-SUBARU' Alıntı:
İkinci cümle için;
Bu cümle ise temel prensipler açısından baya bi yanlış.
Böyle bişey yok.Yağmur lastikleri buz şartlarına uyum sağlıyamaz.Gerek malzeme yapısı gerekse sırt desen yapısı gereği.

kesinlikle katılmıyorum size yanlış biliyorsunuz !!! performans yağmur lastikleri yapısı gereyi yumuşak ve ince tahliye kanallarına sahip olması nedeni ile kar sürüşlerinde standart 4 mevsim , yüksek performans ve kar standart kar lastiklerine göre çok daha avantajlıdır ... bundan önce diğer 3 binek otomobilimdede goodyear hydra grip yağmur+performans lastikleri kullandım . en son buzda , tüm önden ve arkadan çekişli araçların kaldığı rampalarda hiçbir yol kontrol sistemi olmayan bmw 525ia otomatik vites aracımız ile sorunsuz tırmanabildik araç kayma ve patinaj eğilimi bile göstermedi .
 



Ynt: Kar Sürüş Rehberi

ilk düzetmeniz için teşekkür ediyorum ... daha kolay anlatmışsınız ben baya saçmalamışım :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,091
Mesajlar
1,528,609
Kayıtlı Üye Sayımız
166,831
Kaydolan Son Üyemiz
RoseSpreader

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst