Ynt: Kar Sürüş Rehberi
öncelikle olabildiğince toplu taşıma araçlarını kullanın ...
4x4 araçlarda 4 lastiğe birden zincir takılmasının hiç bir zararı yoktur ... zincir balans , rot bozuyor diye düşünüyorsanız araziyede girmeyin ... 4x4 araçlarda sadece öne veya arkaya takılan zincirinde araca hiçbir zararı yoktur , zaten arazidede ön veya arka aks üzerindeki 2 lastiğin boşa kaldığı gibi durumlar yaşıyoruz ... zinciri mt ve at desen lastikler ile kıyaslarsak cam buzda hiçbir fayda/etkisi yoktur , buzda en etkili olan performans ( yağmur )lastikleri ve buza göre tasarlanmış kış lastikleridir . buzlu zemin üzerinde ilerliyorsanız mümkün olduğunca kaldırım kenarına yakın ilerleyin biriken kar çamur yol tutuşunuzu destekleyecektir , aracı durduramıyorsanız kaldırımı takoz olarakda kullanabilirsiniz bir rot kolu veya amortisör emin olunki tampon farlar ızgara radyatörden daha ucuzdur ( hayati tehlikeleri yazmıyorum bile ) . buz tutmuş dik bir rampa ile karşılaşırsanız mecburi değilse eyer istikametinizi değiştirin , inilecekse inmeye başlamadan el frenini 2-3 diş çekin motor kompresyonundan mutlaka faydalanın , sağa veya sola kayma eğilimi gösterirse kesinlikle gaz pedalını kullanmayın ( tecrübe ile sabittir ) .
arkadan veya önden çekişli araçlardada zincir 4 lastikde birden kullanılabilir keyfe keder bir durumdur , çekişin olduğu lastikde kullanmak zorunludur .
karda buzda araç kullanmak tecrübe ister , tecrübeniz yoksa , aracınız kışa hazırlıklı ve bakımlı değilse kesinlikle yola çıkmayın ...
4x4 araçların kullanma kılavuzlarında yazan ön veya arka dingil üzerindeki tekerleklere zincir takın gibi ibareler ise aracın marka ve modeline göre değişir , güç aktarımı hangi aks üzerinde fazla ise ona takılması önerilir ( mesela %70 arka & 30 önlere güç veren bir çekiş sisteminde zincir arkalara takılır , harici önlerede takılmasının ZARARI YOKTUR )
öncelikle olabildiğince toplu taşıma araçlarını kullanın ...
4x4 araçlarda 4 lastiğe birden zincir takılmasının hiç bir zararı yoktur ... zincir balans , rot bozuyor diye düşünüyorsanız araziyede girmeyin ... 4x4 araçlarda sadece öne veya arkaya takılan zincirinde araca hiçbir zararı yoktur , zaten arazidede ön veya arka aks üzerindeki 2 lastiğin boşa kaldığı gibi durumlar yaşıyoruz ... zinciri mt ve at desen lastikler ile kıyaslarsak cam buzda hiçbir fayda/etkisi yoktur , buzda en etkili olan performans ( yağmur )lastikleri ve buza göre tasarlanmış kış lastikleridir . buzlu zemin üzerinde ilerliyorsanız mümkün olduğunca kaldırım kenarına yakın ilerleyin biriken kar çamur yol tutuşunuzu destekleyecektir , aracı durduramıyorsanız kaldırımı takoz olarakda kullanabilirsiniz bir rot kolu veya amortisör emin olunki tampon farlar ızgara radyatörden daha ucuzdur ( hayati tehlikeleri yazmıyorum bile ) . buz tutmuş dik bir rampa ile karşılaşırsanız mecburi değilse eyer istikametinizi değiştirin , inilecekse inmeye başlamadan el frenini 2-3 diş çekin motor kompresyonundan mutlaka faydalanın , sağa veya sola kayma eğilimi gösterirse kesinlikle gaz pedalını kullanmayın ( tecrübe ile sabittir ) .
arkadan veya önden çekişli araçlardada zincir 4 lastikde birden kullanılabilir keyfe keder bir durumdur , çekişin olduğu lastikde kullanmak zorunludur .
karda buzda araç kullanmak tecrübe ister , tecrübeniz yoksa , aracınız kışa hazırlıklı ve bakımlı değilse kesinlikle yola çıkmayın ...
4x4 araçların kullanma kılavuzlarında yazan ön veya arka dingil üzerindeki tekerleklere zincir takın gibi ibareler ise aracın marka ve modeline göre değişir , güç aktarımı hangi aks üzerinde fazla ise ona takılması önerilir ( mesela %70 arka & 30 önlere güç veren bir çekiş sisteminde zincir arkalara takılır , harici önlerede takılmasının ZARARI YOKTUR )