LRTD5
One Life, Live It!
- Mesajlar
- 994
- Tepkime Puanı
- 9
Ynt: Kar Sürüş Rehberi
Araç dinamiğinde esas ağırlık merkezinin hızlı hareketler ile hızla yer değiştirmesine engel olmaktan geçer.
Araç kaydığı hızın biraz fazlasında tekerlek dönüşüne sahip ise yolu tekrar tutabilir.
Anlattığınız olayda kuvvetle ihtimal ya gereğinden fazla gaza bastınız ve önden çekişli bir araç kullanıyorsunuz yada hızla ağırlık merkezinin değişimine sebep olacak biçimde tekerlek dönüş hızınızı düşürdünüz. (fren demiyorum, hızla küçük vitese almakta aynı etkiyi yapar) Bu sayede lastiklerde kayma başlamış.
Bu gibi durumları engellemek her zaman mümkün değil, o sebeple uygun olmayan zeminde, dikkatli ve öngörü ile araç kullanmak öncelikli olmalıdır.
Araç dinamiğinde esas ağırlık merkezinin hızlı hareketler ile hızla yer değiştirmesine engel olmaktan geçer.
Araç kaydığı hızın biraz fazlasında tekerlek dönüşüne sahip ise yolu tekrar tutabilir.
Anlattığınız olayda kuvvetle ihtimal ya gereğinden fazla gaza bastınız ve önden çekişli bir araç kullanıyorsunuz yada hızla ağırlık merkezinin değişimine sebep olacak biçimde tekerlek dönüş hızınızı düşürdünüz. (fren demiyorum, hızla küçük vitese almakta aynı etkiyi yapar) Bu sayede lastiklerde kayma başlamış.
Bu gibi durumları engellemek her zaman mümkün değil, o sebeple uygun olmayan zeminde, dikkatli ve öngörü ile araç kullanmak öncelikli olmalıdır.