Karavancılığın Önündeki Engelleri Kaldıralım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 97
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,216
Fedarasyonun gelişmesi ve yaygınlaşması için en ufak etkisi veya katkısı bulunmayan kişilerin yukarıdaki öneriye katılabilmeleri için; önce bağlı derneklere üyelik işlemlerini gerçekleştirsin ve elini taşın altına koysunlar ki ,bir şeyi talep etme hakkı olabilsin.

Karaambar kamyoncular derneğinde kuru fasulye yemek için üyelik gerekir diyorsunuz:smiley::smiley:
Recep ivedik geldi aklıma sadece film karakteri sanırdım.


Kartalveat Karavancılığın önündeki büyük engellerden biri olan trafik sigortasının acil bir şekilde çözümü için, ""derhal uygulanabilir"" hiçbir bir fikriniz var mı federasyona sunduğunuz?
 

Etiketler
Karaambar kamyoncular derneğinde kuru fasulye yemek için üyelik gerekir diyorsunuz:smiley::smiley:
Recep ivedik geldi aklıma sadece film karakteri sanırdım.


Kartalveat Karavancılığın önündeki büyük engellerden biri olan trafik sigortasının acil bir şekilde çözümü için, ""derhal uygulanabilir"" hiçbir bir fikriniz var mı federasyona sunduğunuz?


Federasyona karşı eylem fikrini ortaya atan sizsiniz.
Öneriyi getiren siz,bu konunda ne yaptınız ondan bahsedin.

Recep ivedik örneklemesi verirken, o filmide,karekteride sevmem ve izlemem de.Yazdığınız önerilerinizide sevmek ve tasvip etme zorunluluğum da yok sanırım.

Aklınızda sadece kamyoncular da kalmasın.Federasyona bağlı derneklere öncelikle bir bakın. Kamyoncular dan başka derneklerde olduğunu görürsünüz.Birine üye olun.
Federasyonun bahsettiğiniz konudaki etkinliği için; sayısal çoğunluğa bir katkıda bulunun ki , bir şey talep etme hakkınız olsun.
 

Koyun yetiştiricilerine konforlu karavan

25 Temmuz Çarşamba, 2018
KOP destekli “Çobanım Mutluyum projesi ile Ereğli’de koyun yetiştiricilerine karavan dağıtıldı.​
Ekli dosyayı görüntüle 510526“Çobanım Mutluyum” sloganıyla yürütülen proje kapsamında Ereğli’de 100’den fazla koyunu olan üreticilere karavan dağıtımı yapıldı.
Ereğli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından hazırlanan Konya Ovası Projesi Bölge İdare Başkanlığı’nın desteklediği proje ile dağıtılan karavanların maliyetleri yüzde 70 devlet desteği yüzde 30 üretici katkı payı ile karşılandı.
İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’nün yeni binasının bahçesinde düzenlenen törene Ereğli Kaymakamı Ömer Lütfi Yaran, Konya Milletvekili Halil Etyemez, Ereğli Belediye Başkanı Özkan Özgüven, sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve üreticiler katıldı.
Konya’nın büyükbaş ve küçükbaş hayvan üretiminde ilk sıralarda olduğunu vurgulayan, İl Tarım ve Orman Müdürü Yardımcısı Orhan Tat, kentteki hayvansal üretim potansiyelini yükseltmeyi hedeflediklerini dile getirdi.
Projenin hayata geçirilme sürecini anlatan Tat, “Hayvancılıktaki sorunları çözmek için bir araya geldik. Sorunları çözmeye zor şartlarda çalışan çobanlarımızın refahından başlamaya karar verdik. KOP’a bir proje hazırladık. “Çobanım Mutluyum” projesi ile çobanlara karavan ve portatif çadır dağıtımı gerçekleştirdik.” dedi.
Ereğli Belediye Başkanı Özkan Özgüven, ilçede tarımsal üretimin desteklemelerle her geçen gün büyüdüğüne dikkat çekti.
Karavan dağıtım töreninde bir konuşma yapan Konya Milletvekili Halil Etyemez, “Çobanlığı daha iyi şartlarda yapılacak bir meslek haline getirmek hepimizin görevi.” dedi.
Ülkeye Konya’ya ve Erğli’ye hizmet getirmeye devam edeceklerini dile getiren Halil Etyemez “Proje ile dağıtılan karavanların çobanların günümüz şartlarında, insan onuruna yakışır bir şekilde mesleklerini yapmaları adına oldukça heyecan verici ve anlamalı. Çobanlık mesleği kadim bir meslek. Çobanlık mesleği peygamber mesleği. Dünyada en eski meslek, günümüzde de geçerliliğini koruyan bir meslek. Bugün bu meslekle ilgili zorluklar yaşıyoruz. Çobanlık mesleğini icra edecek çalışan bulmakta güçlük çekiyoruz. Çobanlığı daha iyi şartlarda icra edilecek bir meslek haline getirmekte hepimizin görevi.” ifadelerini kullandı.
Proje ile çobanların daha iyi şartlarda çalışmalarının sağlanacağını belirten Ereğli Kaymakamı Ömer Lütfi Yaran, “Sürü Yöneticisi Benim” kursları ile de çobanlara mesleki eğitim verildiğine dikkati çekti.
Çiftçilere yönelik eğitim ve sertifika programları hakkında bilgi veren Ereğli İlçe Tarım ve Orman Müdürü Orhan Soylu, “Çobanım Mutluyum” projesi ile yetiştiricilerin, çobanların yaşam koşullarını iyileştirmeyi amaçladıklarını söyledi.
KOP İdaresiyle yapılan işbirliğinin projenin gerçekleşmesinde önemli katkısı olduğuna dikkati çeken Soylu, karavanların çobanların aileleriyle rahatça yaşayabilecekleri konfora sahip olduğunu belirtti.
KOP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı Koordinatörü Ümit Yorgancılar da, çeşitli projelerle üreticilere destek olamaya devam edeceklerini vurguladı.
Yorgancılar, “4 ilde dağıtılan 156 karavanın 94 tanesi Konya’da çobanlara verildi. KOP’un projeye desteği 681 bin lira. Bunun yanında hayvan park ve pazarımızın da yenilemesini yaptırıyoruz. Buraya da yüzde 80’e yakın bir hibe desteğimiz var.” ifadelerini kullandı.
Konuşmaların ardından karavan dağıtım törenine geçildi.
İçinde 1 odası, 1 mutfağı, buzdolabı ve banyosu bulunan konforlu karavanlar 100’den fazla koyun sahibi olan üreticilere verildi.

Ekli dosyayı görüntüle 510527Ekli dosyayı görüntüle 510528 Ekli dosyayı görüntüle 510529 Ekli dosyayı görüntüle 510530Ekli dosyayı görüntüle 510531

Çobanım Mutluyum Projesi
101 koyun kaç TL?
Çoban mı olsam acaba,düşünüyorum.
Hayvan sahipleri bu karavanı alıp da çobanlara vermez.Çobanı işten çıkartıp hayvanları kendi bekler.Devlet çobanlara kıyak yapayım derken işlerinden edecek farkında değil.
 

Federasyona karşı eylem fikrini ortaya atan sizsiniz.
Öneriyi getiren siz,bu konunda ne yaptınız ondan bahsedin.

Recep ivedik örneklemesi verirken, o filmide,karekteride sevmem ve izlemem de.Yazdığınız önerilerinizide sevmek ve tasvip etme zorunluluğum da yok sanırım.

Aklınızda sadece kamyoncular da kalmasın.Federasyona bağlı derneklere öncelikle bir bakın. Kamyoncular dan başka derneklerde olduğunu görürsünüz.Birine üye olun.
Federasyonun bahsettiğiniz konudaki etkinliği için; sayısal çoğunluğa bir katkıda bulunun ki , bir şey talep etme hakkınız olsun.

Kişisel bir tartışmaya dönen bu iletiler için özür dilerim.
Bu konudaki son iletimdir.

kartalveat,

Anlaşılan o ki "trafik sigortası" sorunu hakkında hiçbir çözüm fikriniz yok.

Ama ,"bir çözüm fikri olan ve bu uygulamaya çalışan kişileri", "dernek üyesi olmaması" bahanesiyle engellemeye çalışıyorsunuz.

Kendinize ait bir fikriniz bile yok iken, "fikri olan ve uygulamaya çalışan kişileri" engellemeye çalışmanız...

Kişisel bir tartışmaya dönen bu iletiler için özür dilerim.
Bu konudaki son iletimdir.
 

Zorunlu trafik sigortası için yapmayı düşündüğümüz kampanya için aşağıdaki metni hazırladım. Yeni fikirler ve yazım hatalarını düzeltme tekliflerinizi ilgi ile bekliyorum.

================================================================

Motokaravanların çok büyük bir kısmı özel kişilere aittir ve karavanda genellikle sadece aile efradı yolculuk yapar.

Karavanlar, cankurtaran ve itfaiye gibi bir yere yetişmek için süratli ve riskli kulanılmazlar.

Karavanlar, cankurtaranlar ve itfaiyelerin özel amaçlı tasıt grubunda olmalarının nedeni aynı hasar frekansında olmaları değildir. Her birinin ayrı bir özel amacı vardır.

Karavanlar genellikle yılın bir kaç ayında kullanılırlar ve fazla kilometre yapmazlar.

Gezilerde karavanla çok zaman büyükşehir trafiğine girilmez. Genellikle kenar mahallelere parkedilir ve toplu taşıma araçlarıyla şehir merkezine gidilir.

Karavanlar, karavancıların ailecek tatillerini geçirdikleri yürüyen evleridir bu nedenle teknik olarak bakımlı araçlardır ve trafikte dikkatli kullanılırlar.

Türkiye Sigortalar Birliği 2016 yılı tarifesinde, Istanbul’da her gün şehir trafiğinde olan bir otomobil için 887 TL, nadiren büyük şehir trafiğinde (Istanbul dahil) kullanılan bir karavan içinse 2.306 TL yıllık zorunlu trafik sigorta ücreti önermesi karavancılara yapılan büyük bir haksızlıktır.
Rehber Tarife 2016 (TSB).xlsx


Bu haksızlığın düzeltilmesini istiyoruz!
 
Son düzenleme:



Kişisel bir tartışmaya dönen bu iletiler için özür dilerim.
Bu konudaki son iletimdir.
.......................
Kişisel bir tartışmaya dönen bu iletiler için özür dilerim.
Bu konudaki son iletimdir.

İlk kez sizinle aynı fikirdeyim.


kartalveat,

Anlaşılan o ki "trafik sigortası" sorunu hakkında hiçbir çözüm fikriniz yok.

Kendinize ait bir fikriniz bile yok iken, "fikri olan ve uygulamaya çalışan kişileri" engellemeye çalışmanız...


Bu cümleyi yazabildiğinize göre aynı konu başlığı altında ; Ya başkaların yazdığı mesajları okumuyorsunuz yada hatırlama güçlüğü çekiyorsunuz.
Bu konunun 2 ve 18 mesajlarında en azından yazdığımı okuyun.

Ayrıca;sizin öneriniz, fikir değil siyasi litaratürde karşılığı da var.
Hem ilgili derneklere üye olamaya yanaşmayın,onlara katkınız olmasın ,hemde başkaları sizin adınıza eylemlere girişsin.
İyi de bu hazıra konmakta değilmi ?
Sizin fonksiyonunuz, sadece sanal ortamda ortaya mesaj yazmaktan mı ibaret?

Benimde son yanıtım oldu,bu arkadaşa.
Ortamın, amacında çıkmasına gerek yok.
 

Zorunlu trafik sigortası için yapmayı düşündüğümüz kampanya için aşağıdaki metni hazırladım. Yeni fikirler ve yazım hatalarını düzeltme tekliflerinizi ilgi ile bekliyorum.

================================================================

Motokaravanların çok büyük bir kısmı özel kişilere aittir ve karavanda genellikle sadece aile efradı yolculuk yapar.

Karavanlar, cankurtaran ve itfaiye gibi bir yere yetişmek için süratli ve riskli kulanılmazlar.

Karavanlar, cankurtaranlar ve itfaiyelerin özel amaçlı tasıt grubunda olmalarının nedeni aynı hasar frekansında olmaları değildir. Her birinin ayrı bir özel amacı vardır.

Hüseyin bey, yazınınız ilk girişini;
"Karavanlar, cankurtaranlar ve itfaiye aracları ile birlikte özel amaçlı taşıt grubunda gösterilmektedir.

Motokaravanlarda genellikle sadece aile efradı birlikte rahat ve dingin yolculuk yapmalarından dolayı ,cankurtaran ve itfaiye gibi bir yere acil yetişmek için süratli ve riskli kulanılmazlar."

biçiminde düzenlendikten sonra sizin bir önceki mesajınızda verdiğiniz;2017 tablosundaki
özel amaçlı taşıtların karıştığı kaza sayısı ve kazaya karışan tüm araçlara göre kaza yüzdesi%0,3 iken
karavan dönüşüm yapılmadan önceki sınıflarından biri olan minibüslerin kazaya karışma oranı:%3.1
panelvandan dönüşüm yapılmışsa bu tip araçların kazaya karışma oranı:%15.7 ( not:bu orana panelvan harici diğer kamyonetlerde dahil,panelvan tip ayırımı tabloda yapılmamış)
gibi bir ifadeyi eklemek ve o tabloyuda dilekce eki olarak verilmesi uygun olabilir.
Metin üzerinde başka önerilerle ve düzeltmelerle son haline getirebiliriz.
 
Son düzenleme:

Orhan Bey önce teşekkürler.

Baştaki önerinize göre metni değiştirdim.

Araç gruplarının toplam kazadaki oranlarıyla, araç gruplarının toplam araç sayısındaki oranlarını hesapladım.

Otomobillerin toplam araç sayısındaki oranları % 54 civarında. Toplam kazadaki oranları ise % 52,6.
Minübüslerin toplam araç sayısındaki oranları % 2,16 civarında, toplam kazadaki oranları % 3,1
Kamyonetlerin toplam araç sayısındaki oranları % 16,3, toplam kazadaki oranları % 15,7
Özel amaçlı taşıtların toplam araç sayısındaki oranları % 2,7 toplam kazadaki oranları
% 0,3.

Bu oranlar her gruptaki tüm araçları kapsadığı için bize faydası olmayacak. Bütün gruplarda olduğu gibi özel amaçlı araçlar grubunda da kendi içindeki araçların hasar frekanslarını gösteren oranlar elimizde yok. Bu nedenle Istanbul üzerinden her gün trafikte olan bir otomobille, nadiren büyük şehir merkezlerine yaklaşan karavan örneğini verdim.

Ama düşünmeye devam edelim.


Değişikliklerden sonra son durum aşağıda
=================================================================

Karavanlar, cankurtaranlar ve itfaiye aracları ile birlikte özel amaçlı taşıt grubunda gösterilmektedir.

Motokaravanlarda genellikle sadece aile efradı birlikte rahat ve dingin yolculuk yapmalarından dolayı, cankurtaran ve itfaiye gibi bir yere acil yetişmek için süratli ve riskli kulanılmazlar.

Karavanlar, cankurtaranlar ve itfaiyelerin özel amaçlı tasıt grubunda olmalarının nedeni aynı hasar frekansında olmaları değildir. Her birinin ayrı bir özel amacı vardır.

Motokaravanların çok büyük bir kısmı özel kişilere aittir.

Karavanlar genellikle yılın bir kaç ayında kullanılırlar ve fazla kilometre yapmazlar.

Gezilerde karavanla çok zaman büyük şehir trafiğine girilmez. Genellikle kenar mahallelere park edilir ve toplu taşıma araçlarıyla şehir merkezine gidilir.

Karavanlar, karavancıların ailecek tatillerini geçirdikleri yürüyen evleridir bu nedenle teknik olarak bakımlı araçlardır ve trafikte dikkatli kullanılırlar.

(TSB) Türkiye Sigortalar Birliği 2016 yılı tarifesinde, Istanbul’da her gün şehir trafiğinde olan bir otomobil için 887 TL, nadiren büyük şehir trafiğinde (Istanbul dahil) kullanılan bir karavan içinse 2.306 TL yıllık zorunlu trafik sigorta ücreti önermesi karavancılara yapılan büyük bir haksızlıktır.
Rehber Tarife 2016 (TSB).


Bu haksızlığın düzeltilmesini istiyoruz.
 
Son düzenleme:

.

Yazının içeriği üzerine söylenecek bir şey olmasa da düzeni açısından izninizle bir önerim olacaktı..

* Değişimi yapmakla yükümlü yer muhatap alınmak zorunda olduğundan, resmî hedef önceden titizlikle belirlenerek, yazının başına adı konulmalı.
Ortaya konuşmak karavana olasılığını yükseltir.

* Yazının nedeni en başta belirtilmeli.

* Şu andaki uygulamanın kısaca tarifinin arkasından gerekçeler basit ve akılda kalabilecek kısalıkta sıralanarak,

* en sonda da istek belirtilebilir.
Yani aslında düzenlenecek pek fazla şey olmamalı ?


Örnek:

T.C. ....... Kurumu ya da Başkanlığına

Karavanlardan 2,5 misli sigorta ücreti alınmasını haksız buluyoruz

Şu andaki uygulama:....

Değişim gerekçeleri:
1 .....
2 .....
3 .....

Bizler, bu haksız uygulamanın biran evvel değiştirilmesini istiyoruz.


...
Bilmem böyle bir formatın etkisi üzerinde ayni mi düşünürdük ? :smiley:

.
 
Son düzenleme:

.

Yazının içeriği üzerine söylenecek bir şey olmasa da düzeni açısından izninizle bir önerim olacaktı..

*Değişimi yapmakla yükümlü yer muhatap alınmak zorunda olduğundan, resmî hedef önceden titizlikle belirlenerek, yazının başına adı konulmalı.
Ortaya konuşmak karavana olasılığını yükseltir.

*Yazının nedeni en başta belirtilmeli.

*Arkasından gerekçeler basit ve akılda kalabilecek kısalıkta sıralanarak,

*en sonda da istek belirtilebilir.
Yani aslında düzenlenecek pek fazla şey olmamalı ?


Örnek:

T.C. ....... Kurumu ya da Başkanlığına

Karavanlardan 2,5 misli sigorta ücreti alınmasını haksız buluyoruz

Gerekçeler:
1 .....
2 .....
3 .....

Bizler, bu haksız uygulamanın biran evvel değiştirilmesini istiyoruz.


...
Bilmem böyle bir tarzın etkisi üzerinde ayni mi düşünürdük ? :smiley:

.


Türkyie’de karavancılardan istenen sigorta bedeli otomobillere ödenenin 2,5 katı doğru bir tespit. Istanbul’da otombilden alınan ücret 887 TL, karavandan alınan 2306 TL. Almanya’da karavan zorunlu sigortasının çoğunlukla otomobilden daha az olduğunu düşünürsek, Türkiye’de karavancılar olması gerkenin 2,5 katının da üzerinde sigorta primi ödüyorlar.

Bu durumu kısa, biraz da esprili bir başlıkta dile getirebiliriz. Söz konusu karavan sayısı sadece 2000 civarında.Yıllık sigorta cirosu milyarları geçen bir sektör konumuz.

Başvurulara CIMER’i imza kampanyasına da CIMER’i ve Türkiye Sigortalar Birliğini muhatab alabiliriz diye düşünüyorum.

Düzen konusu önemli. Önemli bulduğum noktaları kısa cümlelerle alt alta sıraladım. Şu anda bu cümleleri yazarken aklıma gelen yeni noktalar:
-Karavanlar çoğunlukla ikinci araç olarak kullanılıyor.
-Karavanlar süratli araçlar olmadıkları için fazla hasara sebep olan arkadan vurma kazalarına az karışırlar...
 



Günaydın.
Karavan hız sınırlarını müracaat edilen kuruma isterlerse düşürülerek acelemiz yok, veya acelemizin olmadığı eklenebilir.
Bence hızdan fedakarlık ederek farkındalık yaratılabilir.
Kaplumbağa lar kaza yapamaz herhalde.
Aklıma gelenleri fikir havuzumuza atıyorum.
Selamlar,saygılar.
 

Nizamettin OĞUZ
Herkese açık
23 Eyl 2014

ZORUNLU TRAFİK SİGORTASINDA MOTOKARAVAN VURGUNU

Bilindiği üzere yakın zamanlarda sigorta firmaları diledikleri primi belirleme konusunda serbest bırakıldılar. Ne yazık ki bu serbestinin en büyük mağdurları biz motokaravan sahipleri olduk. Evvelce 200 küsur lira ödediğimiz zorunlu trafik sigortası (kasko DEĞİL) primlerimiz için bir anda 6500 TL gibi inanılmaz boyutlara varan rakamlarla karşılaşmaya başladık.
En insaflı firmalarda bile evvelce ödediğimizin 7-8 misline varan rakamlara tamah etmek zorunda bırakıldık. Buna gerekçe olarak ise motokaravanların itfaiye ve ambulans gibi "özel amaçlı araç" statüsünde olmaları gerekçe gösterildi.
Oysa karavanlar yaz sezonu dışında hemen hiç bir zaman trafiğe çıkmadıkları gibi, ülkemizde karavan kültürüne gönül verenlerin büyük bir kesimi eğitim ve kültür seviyesi olarak oldukça yüksek, doğa aşığı, rafine insanlardır. Dolayısıyla trafikte aşırı sürat yapmaktan kaçınmaları bir yana, aileleriyle birlikte seyahat eden, başkalarına saygılı ve sorumlu sürücülerdir.
Yani motokaravanlar zorunlu trafik sigortası açısından en DÜŞÜK risk grubunda araçlardır.
Bütün bu nedenlerden dolayı karşı karşıya bırakıldığımız aşırı derecede yükseltilmiş primleri, motokaravan sahiplerini aptal yerine koyan, yolunacak kaz kategorisinde gören, son derece edepsizce bir yaklaşımın ürünü olarak yorumluyor ve ŞİDDETLE protesto ediyoruz.
Motokaravanlar için belirlenen zorunlu trafik sigortası primleri, en kısa sürede aynı araç için panelvan statüsünde iken belirlenen primin ALTINA indirilinceye kadar;
• Sigorta sektörünü TOPTAN protesto edeceğimizi,
• Mecburi olmadığımız hiç bir sigortayı (kasko, konut, emeklilik, hayat, vb.) yaptırmayacağımızı,
• Mevcut olanları en kısa sürede iptal ettireceğimizi,
• Internet üzerinde örgütlenen bütün karavan sürücülerini kampanyamıza katılmaya davet edeceğimizi,
• Tanıdığımız bütün karavancıları bu protestoya katılmaya çağıracağımızı
• Ve gerek yüz yüze ilişkide bulunduğumuz insanları, gerekse sosyal medya üzerinde iletişimde bulunduğumuz herkesi durumdan haberdar edeceğimizi,
beyan ederiz.
 

Konu için emek verenlere teşekkür ederim; izninizle öneride bulunmak isterim.

- müracaat merci Hazine Müsteşarlığı olarak biliyorum,sigortalar birliği müsteşarlığın siyasi kararlarını üyelerine tebliğle görevli olduğunu düşünebiliriz.
- binek araçların 2.5 katı dendiğinde mutlaka örneklerle haksız tespit olduğu hakkında geri dönüş olabilecektir. Bu konuda mutlaka 1. basamak ile 7.basamak aralığındaki kıyaslamayı net bilgi olarak ortaya konmalı.
Kendimden örnek verirsem daha net anlaşılabilir.
-binek aracım aralık 2018 mafre sig. 7.basamak 777 TL
-motokaravanım aralık 2018 Quick sig. 7.basamak 1.300 TL



Son olarak sigorta konusunda olumsuz gelişmelerden sonra alttaki sloganımı imzam olarak 4 yıldır kullanıyorum, işe yarayacaksa kullanabilirsiniz.


- Özel Amaçlı Taşıtlar gibi trafikte öncelik, arıza şeridi kullanım hakkı, sirenlerle yolun açılmasını değil. Sadece gezmek,görmek ve doğayı gözlemlemek için yollarda olmak istiyoruz. Karavanlarımızın sigortasını hakettiği klasmanda değerlendirilmesini talep ediyoruz..!

Adil bir uygulama istiyoruz...
 

Karavancılığın önündeki engelleri kaldıralım. Bu sorunları çözebilmek adına herkesin çok emek harcadığı ortada. Eski ,yarım kalmış gezenbilir forumlarında da hepsi ortada. İnternetten yaptığım arşiv araştırmalarında bunları gördüm.Bireysel çalışmalar, forumlar, ünlü karavan sahibi sanatçılar.
Fakat tek göremediğim bilgi, karavan üreten ve dönüşüm yapan firmalar ÖTV,MTV,kdv,trafik sigortası,kamp yeri ve kalitesi ,atık boşaltma yeri vb.hakkında bir cümle değil,kelime bile bulamadım.Bu beni çok üzdü.
Bizler sorunları çözünce ,aslında onların ticari gelirleri,satışları hızla artacak.
Bence imkan varsa karavan üreticileri odası,derneği var mı bilmiyorum.
Onları da bu konunun içine çekmemiz gerekir.Sonunda kaymağını onlar da yiyecekse, kafalarını kuma gömeceklerine bizlerle birlikte
ellerini,kollarını taşın altına sokmaları gerektiğini düşünüyorum.
Trafikte olduğu gibi,bu konuların çözümünde de acelem yok.
Selamlar,saygılar
 

Hüseyin bey,
sizin ve sadado nun gönderdiği yazıdan da cümlelerde eklenerek biraz daha geliştirdim.
Bu metinin içine başka fikri ve önerilerle geliştirilebilinir,ilaveler ,çıkarımlar yada cümle düzeltmeleri yapılarak son haline getirebiliriz.

*****************************************************************************

T.C. CUMHURBAŞKANLIĞI İLETİŞİM MERKEZİ MAKAMINA
Konu: Zorunlu Trafik sigortasında motokaravan'lara uygulanan fahiş prim ücretleri hk.
Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasında uygulama esasları hakkındaki yönetmeliğin 15.maddesine göre, herhangi bir bağlacılığı olmaması üzere hazırlanan ve uygulanması tavsiye niteliğinde olan ‘’Trafik Sigortası Rehber Tarifesi’’ 2014 yılında yayınlandı.
Trafik sigortasında değişen bu yönetmelikle ,serbest fiyatlandırma politikası 2014 yılı ile uygulanmaya başlandı.
Primlerin serbest bırakılması ile beraber sigorta şirketleri, rekabet koşulları ve piyasa yapılarına bağlı olarak trafik sigortası hesaplamaları yapma hakkına kavuştular.

Rekabetin, prim ücretlendirmelerinde aşağı çekeceğine ;MotoKaravan trafik sigorta primlerini , Özel amaçlı taşıt (ambulans,cankurtaran gibi) statüsünde değerlendirilerek ,çok yüksek prim ücret artışı yaptılar.

Moto karavanlar, hala cankurtaranlar ve itfaiye aracları ile birlikte özel amaçlı taşıt grubunda gösterilmektedir.
Moto karavanlar, cankurtaranlar ve itfaiyelerin özel amaçlı tasıt grubunda olmalarının nedeni, aynı hasar frekansında olmaları değildir. Her birinin ayrı bir özel amacı vardır.

  • Motokaravanlarda genellikle sadece aile efradı birlikte rahat ve dingin yolculuk yapmalarından dolayı, cankurtaran ve itfaiye gibi bir yere acil yetişmek için süratli ve riskli kullanılmazlar.
  • Motokaravanlar , genelde yaz sezonu dışında hemen hiç bir zaman trafiğe çıkmadıkları gibi, ülkemizde karavan kültürüne gönül verenlerin büyük bir kesimi eğitim ve kültür seviyesi olarak oldukça yüksek, doğa aşığı, rafine insanlardır. Dolayısıyla trafikte aşırı sürat yapmaktan kaçınmaları bir yana, aileleriyle birlikte seyahat eden, başkalarına saygılı ve sorumlu sürücülerdir.
  • Karavanlar genellikle yılın bir kaç ayında kullanılırlar ve fazla kilometre yapmazlar.
  • Gezilerde karavanla çok zaman büyük şehir trafiğine girilmez. Genellikle kenar mahallelere park edilir ve toplu taşıma araçlarıyla şehir merkezine gidilir.
  • Karavanlar, karavancıların ailecek tatillerini geçirdikleri yürüyen evleridir bu nedenle teknik olarak bakımlı araçlardır ve trafikte dikkatli kullanılırlar.
Aslında, motokaravanlar zorunlu trafik sigortası açısından en DÜŞÜK risk grubunda araçlar olarak değerlendirilmelidir .
Motokaravan ,Trafik sigorta prim belirleme üslünü,Karavancılık kültürünün çok yaygın olduğu Avrupa birliğine bağlı ülkelerdeki ,moto karavan trafik prim hesaplama yöntemleri gibi yapılmalıdır.

Motokaravan Trafik sigorta primlerinin AB ülkelerindeki gibi belirlenmesi;
  • Ülkemizdeki karavan kültürünün gelişmesine, yerel ekonomilere canlılık kazandıracak,kültürel etkileşim sağlayacaktır.
  • Bunun yanında , yeni motokaravan imalatcıları ve bu sektörde çalışan nitelikli personellerin çoğalmasına ülke ekonomisine istihtadam, gelir ve kurumlar vergisi yönünden de katkı verecektir.

Motor karavan sahibi kullanıcıları çok zorlayan bu trafik primlerinin ,yukarıda belirtilen hususları dikkate alınarak, moto karavan trafik sigortası prim ücretlerinin ayrı bir katogoride değerlendirelmesi ve makul seviyelere indirilmesini talep ediyoruz.

Bu talebimizin olumlu karşılanmasını saygılarımızla arz ederim.
 
Son düzenleme:




Karavan ve Treyler
Allianz ile Karavan ve Treyler Sigortası aşağıdakileri sunar:

  • Kazara kaybedilmesi veya karavanınıza veya römorkunuza zarar gelmesini önleyin
  • Geçici konaklama*
  • Acil onarımlar *
  • Gıda bozulmaları*
  • Yasal yükümlülük*
  • Karavan veya römorkun değiştirilmesi için geçici kapak *
  • 24: 7 Talep yardımı
  • Benzersiz ihtiyaçlarımızı karşılamak için tasarlanmış kişiselleştirilmiş servis
Bir teklif almak için 131 000'den Allianz'ı arayın
* PDS’deki hüküm, koşul, sınır ve istisnalara tabi
Ken Tame ile Rekreasyonel Araç Sigortası (KTA)

Ktalogo120pxw

Bir karavan, kamp aracına, 5. tekerlekli ya da
Ken Tame'deki kızağa sahip olmanın sizin için bir sigorta seçeneği var
Ken Tame ve Ortakları Pty Ltd, Allianz'ın bir temsilcisidir ve 20 yılı aşkın bir süredir Rekreasyonel Araç sigortası konusunda uzmanlaşmıştır.Ken Tame'den RV sigortası hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki bağlantıya tıklayarak web sitelerini ziyaret edin.
Fiyat almak için KTA web sitesini ziyaret edin.
RV'lerde 20 yıldan fazla uzman
  • Geniş Kapak
    Seyahat yaşam tarzınızı karavanın içinde ve dışında koruyun
  • Kazara kaybedilme, hasar, yangın, patlama ve aracınızın çalınması
  • Mülkiyet hasarı dahil, başkalarına karşı yasal yükümlülüğünüzü karşılayın
  • 24/7 acil durum talebi yardımı ile her zaman yanınızda
  • Daha fazlasını bul
  • Fantastik faydalar
    Bu sadece sigorta değil - KTA poliçenize eklemek için seçenekler
  • Karavanınız için KTA 24 saat acil yol yardımı
  • İçeriğinizin ve kişisel eşyalarınızın kapağını artırmak için kullanılabilir seçenekler
  • Daha fazlasını bul
  • Neden KTANeden eğlence araç sigortanız içinKTA'yı
    seçmelisiniz
  • Dürüst. Müşterilerimiz ve Avustralya’daki RV onarım endüstrisi tarafından talep hizmetimiz için tanındı.
  • Ekonomik. Politikalarımız makul bir fiyata üstün hizmet sunar
  • Daha fazlasını bul
CMCA_logo_footer.svg

Ken Tame ve Ortakları,
Avustralya Campervan & Karavan Kulübü'nün (CMCA) ortağıdır.
Ken Tame RV Sigorta Poliçesi
sadece CMCA üyeleri için geliştirilmiştir.
Ken Tame'den daha fazla bilgi alabilirsiniz.


Allianz sigorta reklamı olarak algılanmasın lütfen.(firmayla hiçbir alakam yoktur.)
Anladığım kadarıyla australia kamp ve karavan derneği ile ortak bir çalışma yapmışlar.Ülkemizde Türkiye Kamp ve Karavan Derneği böyle bir çalışmaya teşvik edilebilir.Böylece sadece allianz değil tüm sigorta şirketleri uygun fiyat verebilir.Ayrıca kamp ve karavan derneğimize üye olanlara indirim yapıldığı için üye sayısı çok daha rahat arttırılabilir.Gücümüzü birleştirmek ortak çıkarlar olduğu için kolaylaşır.
Bu sorunların içerisine,üreticilerle birlikte sigorta şirketlerini de alabilirsek,başarılı olabileceğimizi düşünüyorum.
Türkiye Kamp ve Karavan Derneği ............
üyesi için zorunlu trafik sigortası tekliflerinizi bekliyor.En uygun sigorta şirketiyle çalışılacaktır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,440
Mesajlar
1,517,983
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst