Sayın Bayar28,
Türkiye’de neden pahalı cihazlar satılır bilmiyorum. Türkҫe aҫıklaması olduğu iҫin o linki verdim.
Așağıdaki linklerde gördüğümüz cihazlar Almanya‘ da Amazon‘ da satılıyorlar. Aynı cihazları Türkiye‘ deki Amazon‘da bulamadım. Türkiye‘ deki Amazon‘ da böyle cihazlar satsa ne güzel olur.
Așağıdaki cihazlar da rahatlıkla karavancıların ihtiyacını karșılarlar, fiyatları da daha uygun.
https://ogy.de/0dao
https://ogy.de/5692
Başka bir konu başlığı altında da Akdeniz45 aşağıdaki kendi deneyimini anlatmış:
" Şarj cihazlarımdan bahsederken konuyu biraz genişleteceğim. Belki sizin bildiklerinizi terarlıyor olabilim ama konuya yeni başlayanlara belki bir fikir verebilir.
Negatif deneyimlerden sonra akülerimi paralel bağlamıyorum. „Zincirin gücü en zayıf halkası‘ dır“ deriz. Aynı söz parelel bağlı aküler için de geçerli olsa gerek. 230 volt olan yerde Ctek MXS 7.0 ve MXS 3.8 amperlik şarj cıhazlarımı kullanıyorum. Fazla boşalan aküye 7 amperlik, az boşalana da 3,8 amperlik aleti bağlıyorum. Karavandaki iki aküyü solarpanel üzerinden ayrı ayrı şarj etmek için aşağıdaki linkte görülen solar şarj cihazını kullanıyorum. Karavanımın üzerindeki 100 wattlık solar panel iyi şartlarda 5 amper (12 v) civarında elektrik üretiyor. Bu solar şarj cihazı 4 amper civarında bir elektriği birinci ayaşam aküsüne, bir ampere yakın olanıda ikinci yaşam aküsüne veriyor. Aküler solar şarj cihazına resimde görüldüğü gibi 12 voltluk prizlerle bağlı olduğu için, doluluk durumlarına göre fazla akımın hangi aküye gideceğini değiştirebiliyorum. Karavandaki iki yaşam aküsünden birisi sadece buzdolabını çalıştırır ve genellikle de solar panelden yüksek akım bu aküye gelir. Gezielerde buzdolabının önemini hepimiz biliriz. Akü boş olduğu için çalışmayan bir buzdolabının gezinin tadını nasıl kaçırdığını başına gelenler bilir. Çoğunlukla solar panelden az elektrik alan ikinci yaşam aküsü motor çalışırkende şarj edilir. Buzdolabını çalıştıran akü sadece solar panel üzerinden şarj edilir.
https://www.amazon.de/Solar-Regler-...PJTE1XF2HKN&psc=1&refRID=SSVM9D5FWPJTE1XF2HKN
Ctek şarj ciahzları hakkında Türkçe bilgi:
https://produktinfo.conrad.com/date...tr-CTEK_AUTOMATIK_LADEGERAET_MXS_5_0_TEST.pdf
Benim kullandığım şarj cihazlarının Türkiye fiyatlarını bilmiyorum. Ama bence önemli olan cihazların şarj tekniği. Kademeli şarj eden cihaz derken, IU1oU2 şarj karakteristiği olan cihazlar kastediliyor. Karavanımıza böyle bir cihazı almakta fayda var. Şarj karakteristiği olan cihazlar devamlı aküye bağlı kalabiliyor.
Bu uygulama için soracak olduklarım ise:
Yukarıda bahsettiğiniz iki ayrı akü uygulamasında , bu akülerin - araç aküsünden şarjı ne şekil de?
Jel Aküler için 220V elektrik mevcut iken dışardan şarj cihazları ile ( CTEK MX )7,0 amper ile şarj aküyü yıpratmıyor, aynı şekilde benzer güçte şarjı alternatörden kontrollü gerçekleştirmek ELO röle , CYRİX veya farklı önerilebilecek bir ürün ile olması gereken şartlarda oluyor mu?
Bir nokta da resimden tam anlayamadım, solar şarj cihazına aküleri 12voltluk prizler ile nasıl bağladınız?
220 olan yerde akü şarj cihazı, solar şarj regülatörünün PV girişine mi bağlı yoksa doğrudan aküye mi ?
Dışarıdan 220v şarj imkanın da CTEK MX 7.0 benzeri bir cihaza sahip isek ( Bende de sizdeki gibi iki cihaz mevcut) aracımızın sisteminde 220V girişine ilave bir şarj cihazı kurma ihtiyacına da gerek kalmayacaktır.
Votronic solar şarj cihazı Türkiye de yok. Benzer ürünü az önce Epever firmasin da buldum. Ali Express ile getirtmek mümkün.
Epever cihazlari bir çok ülkede performansı ile ilgili testler var.
Iki üründe de ilk akü şarjının tüm aküler ile uyumlu olduğu,
MPPT Charge Controller