Karavanda Araç İle Yaşam Aküsünün Bağlantı Metodları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EvliyaCelebi2 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 290
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 99,874
Süleyman bey teknelerde inverter çıkışlarına kaçak akım rölesi kesin olarak isteniyor ama o teknelerde inverter ler çok güçlü
bana kalırsa önlemin zararı yok yapabiliyorsanız iyi olur
 

Etiketler

evet ilk anlattığınız durumda aracın kara ile bir elektriksel iletim bulunmuyorsa çarpılma olamayabilir potansiyel fark oluşmama olasılığı var fakat sistemler bu olasılık üzerine kesinlikle kurulmaz
Gelelim ikinci soruya
bir ergen insan için 70 volttan itibaren hayati tehlike başlar inverter çıkışıda 230 volt olduğuna göre sigorta ve kaçak akım rölesi kullanılması lazım
bazı inverterlerde RCB veya RCD diye kodlar görürseniz kaçak akım rölesi olduğunu gösterir ama bu kaçak akım rölelerini test etme şansınız yok çalışıp çalışmadığını göremezsiniz piyasadan alacağınız kaçak akım rölelerinin üzerinde T yazan butonlar vardır sistemde enerji varken buna bastığınızda röle devreyi açar ve test etmiş olursunuz
inverterlerin üzerinde çıkış sigortası bulunana rastlamadım belki vardır
gördüğümü aktarayım kısa devre anında over load uyarısı verir ve sistemi kapatanı gördüm yüksek yük anlamındadır
Kaçak akım rölesine gelince biraz önce yazdım zaten fazla nötr arasındaki akım farkıyla çalışırlar
Bize okulda öğretilen en birinci şey kendimizden başka hiç bir kompenente güvenmemek ki bizim zamanımızda kaçak akım rölesi değil otomatik sigortalar bile yoktu çok şükür 40 seneye yakın elektrikle uğraşıyorum ve hayattayım
 


.

Walla kendim açtığım için söylemiyorum ama değerli bilgilerle dolmaya başlayan bu başlığı sabitlemek yanlış olmamalı ?
 




Verdiğiniz linkten baktığımda Kaçak akım 30 mA olarak sınırlandırdığı için can ve mal güvenliğine uygun görülüyor.
 

 

Anladım. Şimdiye kadar aldığım en net öneri. Harici 220 topraklamayı kazıkla takviyelemeyi iptal ettim. Araç şasisi üzerinden kazık la topraklamaya takviye açısından devam edeceğim. Çok sağol.
 

kazıkla takviyelemeyi iptal ettim
.
Doğru,.. bu dünyaya kazık çakmıyoruz zaten.

Umarım yine sizi gücendirmemişimdir ?

...
Şaka bir yana eskiden Anglo-Sakson bazı ülkelerin karavanlarının arkasında toprağa değen saçak şeklinde ilave parçalar vardı. Tam bilmiyorum ama topraklamayı hedeflemiş olduklarını tahmin ediyordum.
Şimdileri gözükmüyorlar artık..

.
 
Son düzenleme:




Bi zamanlar bu forumda sanki mangalcılarla doğacılar çatışması vardı. Bida açmakda yarar görüyorum bir başka forum başlığı altında)
 

sayın Egeboncuk kaçak akım rölesi dediğimiz şey bir elektrik devresinde anlık olarak bu röleye giren ile çıkan akımın eşit olmadığı anda yani elektrik akımının içinden akıp gitmesi gereken kablodan herhangi bir sebeble çıkıp kestirmeden toprağa ve topraklama yapılmış kendisi üretmiş olan alternatör gitmesinden dolayı kaçak akım rölesi giren ve çıkan akımda farklılık oluşmasını hissedip elektrik bağlantısı iptal etmesi olduğuna göre,karavanın içinde hangi cihazdan kaçak akım sınıflandırması türü bir akım nereye akacak?Hele ki invertör türü bir üreticide toprak ile bir potansiyel farkı oluşumu da yoksa biz invertörde ürettiğimiz 220 volta nasıl kaçak akım yaratacagız?
 

 

Selam kardeşim. Benim fazla tekniğim yok ancak invertörümden üretip tesisatıma bağladığım sistemde prize elimin ucuyla kısa devre yaptırıyorum ve kaçak akım rölesi atıyor . Yani emniyete alıyor çarpılanı. Kaçak herhangibiyerde oluşursa bu röle hayat kurtarıyor. Nasıl çalışıp neler olduğunu burdaki üstadlar anlatıyor. Ben çarpılıp çarpılmadığıma bakarım)
 


Güneş panellerinden enerjiyi inverterle 220 v üretirken bahsettiğiniz gibi kaçak akımın toprağa akması olmayacağı için tehlikeli çarpılma olayı olmaz.(araç şasesi bir yerden toprak ile teması yok ise)
fakat, bir yerden şebekeden enerji aldığınızda, araç ile şebeke topraklaması arasında bir bağlantı varsa ,bu sefer cihazdaki kacak akım temas yolu ile vucut üzerinden araç gövdesine ,oradan da şebeke toprağına akım geçeçeğinden tehlikeli çarpılmaya maruz kalınabilinir.

arac içinde 220 V ile çalışan cihaz yerine tüm sistemi 12 veya 24 V le yapıldığında tehlikeli çarpılmalara maruz kalınmaz.(48 volt ve 30 mA üzeri insan hayatı için tehlikelidir.300 mA ve üzeride yangın riskleri doğurur)
 




siz kaçak akım testi değil yazdığınz gibi doğrudan kısa devre yapıyorsunuz.Kısa devrede, kaçak akım rölesi olmasa da sigortanızda atar.
sorun kısa devreler değil ,kaçak akımlarda nasıl korunacağı küçük amperlerde (300 mA yangın ,30 mA de yaşam için tehliklei sınırlarda) sigortalar hissedemez ve açma yapamaz.