.
Motokaravanda yükün ağırlıkla arka tarafta olması hem yapısal olarak normal hem de izinli bir durum.
Örn.
Yukarıda Ducato’da görüldüğü üzere ön aks, motor yüküne rağmen (!) arka aksa göre baştan150-300 kg daha az yük iznine sahip.
Yani arka aksa daha fazla yükleme yapılabilmekte.
Zaten panelvanlar da kasalarında yük taşımak için üretilmekteler.
Olur da birimiz tartı istasyonlarınında öndeki iki kişiyle beraber bu dingilin hangi yük değerine ulaştığını yazarsa bu bilgi öyle pek oynamadığından çoğumuz için de geçerli olurdu sanırım.
Bunu da olsa olsa ancak ön aksın hemen arkasındaki bir yük etkileyebilirdi.
Bir de araç kısaldıkça tabiatıyla taşınan yükün azalma durumu var.
Bu durum karavan mobilya ve müştemilatı (eklentiler) için de geçerli.
Karavanımız 5 metreden birkaç santim küçük ve toleransı hariç bile tam 532 kg yüklemeye müsaadeli.
Biz iki kişi olarak, zaten uçakla yaptığımız yolculuklarda bile sadece kabin çantası alma disiplini ile karavanı bu güne kadar hiç bu değerin yakınlarına kadar bile dolduramadık. Tahminim 250-300 kiloyu geçmediğimiz yönünde.
Üstelik günde en az 5 km yürüme alışkanlığımız da her türlü iki tekerlekli aracı lüzumsuz kılmakta.
Kısaca karavancılık oldukça esnek düşünme gerektiren bir hobi..