Karavanım İçin Lastik Seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fsirin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 94
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 58,159

Etiketler
Ynt: Karavanım İçin Lastik Seçimi

sava markası goodyear markasının alt ürünüdür o yüzden uygun fiyatlı lastik bakınca goodyear bayileri o lastiği önerir şantiye ortamında ağır yük kamyonlarında sava kullanmıştık performans olarak fiyatının ucuzluğu haricinde fark göremedik ki çok firmanın lastiklerini alıp denemişizdir yıllarca problemsiz bir markadır bana göre

ama şuna değinmeden edemicem kış ve yaz lastiklerinin ayırıcı ufak farkları vardır ki bana göre en önemlisi ısı değeridir. hızlı aşınma bir noktaya kadar gözardı edilebilir fakat hava sıcaklıklarının çıkması ve inmesine doğru orantıda tutunma problemleri oluşmaya başlar örneğin yaz lastikleri hava sıcaklığı 5 dereceye düştüğü zaman %30 civarında tutunma kabiliyetleri düşer ki sıcaklık düştükçe bu daha da artar aynı sorun kış lastiklerinin hava sıcaklığının 20 derece ve üstüne çıktığı zaman ki tutunma problemleri gibi... bana göre karavanların girdiği çeşitli yol şartları altında en mantıklı seçim allterrain denilen A/T lastikleri tercih etmek olacaktır diye düşünüyorum
 

Ynt: Karavanım İçin Lastik Seçimi

Ah şu A/T lastikleri bizim araçlara göre de üretseler. 225/70 15C gibi değerlerde yok rakamlar tutsada hani yük için anlamına gelen şu "C" de olsa tadından yenmeyecek. Lassa'nın LC/T si bu kritere en yakını gibiydi. Lassa'nın Wintus'u düşünmeye başladım. Sava trenta M+S de iri tırnaklara sahip güzel bir kış lastiği gibi duruyor. Yazın sıcaklarda ne hale gelecekler diye de endişelerim var.
 

Ynt: Karavanım İçin Lastik Seçimi


3500kg lık hatta daha yüksek ağırlıklarda kullanılıyor a/t lastikler veya m/t lastikler aşağıda vereceğim link bir ölçü olur belki

http://www.g560.com/iglhaut/
 

Ynt: Karavanım İçin Lastik Seçimi

TA2RX' Alıntı:
Bugün trafikçi bir arkadaşa sordum. Sorun yok. Kabul ediliyormuş.
Mevzuatı da buldum.
http://www.kugm.gov.tr/BLSM_WIYS/KUGM/tr/Belgelik/Mevzuat/y_genelgeler/20121210_173649_2769_1_64.pdf

...
“DENETİMLERDE UYGULANACAK USUL VE ESASLAR” başlıklı (2) nci bölümünün (a) bendinin;
“a) Kamyon, çekici, tanker, otobüs, yarı römork ve römork türü araçların lastiklerinin
yanaklarında (M+S) işareti; minibüs, otomobil ve kamyonet türü araçların lastiklerinin
yanaklarında ise (M+S) işareti
veya (M+S) işareti ile birlikte kar tanesi (snowflake)
işareti veya sadece kar tanesi (snowflake) işareti aranacaktır.” şeklinde değiştirilmesi, ...
 



Ynt: Karavanım İçin Lastik Seçimi


Önceki sayfalarda belirttiğim gibi, aldığım Continental'ler hem A/T hem de C sınıfı ancak o lastiğin de her ebatta C'si olmuyor. Bütün markaların uygun modellerini tarayıp A/T+C lastik bulabilme olasılığınız var.

barb_alone' Alıntı:
3500kg lık hatta daha yüksek ağırlıklarda kullanılıyor a/t lastikler veya m/t lastikler aşağıda vereceğim link bir ölçü olur belki

http://www.g560.com/iglhaut/

Lastik boyutu arttıkça yük endeksi de otomatik artıyor. 3500 kg. bir aracı taşımak için güvenlik payıyla beraber 3500*1,10=3850 kg kapasiteli 4 lastik alınmalı. Ön ve arka aks yüklerinin denk olduğunu varsayarak 3850/4=962,5 kg taşıma kapasiteli lastik kullanmalısınız. Bu da aşağıdaki tablodan görülebileceği gibi 107 yük endeksi'ne denk geliyor. Lastiklerin üretiminde zaten güvenlik payı hesaplanıyor derseniz o zaman da 3500/4=875 kg = 103 endeks yeterli diye düşünebilirsiniz. Eğer arka akslara daha fazla yük biniyorsa otomatik olarak en büyük ihtiyacı dikkate almak gerekir. Aracın maksimum yükleme kapasitesinin yazıldığı plakette her iki aks için ayrı ayrı bu kapasite belirtilmiştir.





Ekli dosyayı görüntüle 103

 

Ekli dosyalar

  • cross_contact_at_70psi.jpg
    179.9 KB · Görüntüleme: 203

Ynt: Karavanım İçin Lastik Seçimi

225/70R15C için yük endeksi 112 yani 1120kg. Ben de bu endeksin pek altına inmek istemiyorum. AT aynı ebat lastiklerde yük endeksi 100 görülüyor yani 800kg. İveco'da ön aks 1650kg, Arka aks 2240kg belirtilmiş. Tüv'de fren testinde tekerlekleri tartıyorlar. Arka tekerlekte 970kg'ı görmüştüm yani min endeks 107. AT lastikte epeyce geniş bir lastik kullanmak lazım. Bu da lastik maliyeti yanında jant maliyeti de demek olacak. Belki de çözülmesi gereken çok sayıda sorun daha demek olacak.

En son biraz daha pahalı olmasına rağmen, Lassa'nın LC/T sine doğru yöneleceğim galiba. Sava'da hoşuma gitti, hem de ucuz. Daha sonra önlere düşünebilirim.
 

Ynt: Karavanım İçin Lastik Seçimi

sava markasında isteklerinizi karşılayan model varsa fiyat performans oranı yüksek lastiktir
 

Ynt: Karavanım İçin Lastik Seçimi

Yardımcı olan bütün arkadaşlara teşekkür ediyorum.

Hoşuma giden sava modeli Sava Trenta M+S idi. Güzel bir lastiğe benziyor.

Biraz önce Lassa LC/T'yi taktırdım.
 

Ynt: Karavanım İçin Lastik Seçimi

Hayırlı olsun Sürekli maksimum taşıma kapasitesine yakın gezen (veya bekleyen) araçlar için C veya LT önemli bir kriter bence, doğru seçim yaptınız.
 





Ynt: Karavanım İçin Lastik Seçimi

fsirin' Alıntı:
M+S var. Hem de kocaman yazıyor.

Bundan iyisi Şam'da kayısı

Not : Anlamını hemen herkes bilir de kaynağı pek bilinmeyen bir deyimdir. Şam’ın uluslararası bilinen adı Damascus'tur. Damask veya Damascus Latince temelli bütün batı dillerinde "kayısı” demektir.
 

Ynt: Karavanım İçin Lastik Seçimi


şam da kayısı deyimini tam anlamını bilmiyordum teşekkür ederim

bilgi paylaştıkça büyür dedikleri bu olsa gerek
 

Ynt: Karavanım İçin Lastik Seçimi

Teşekkürler
Şam'da kayısı deyince;
Kayısı'da kayısı demek gibi bir şey oluyor o zaman.
 



Ynt: Karavanım İçin Lastik Seçimi


Af edersiniz ama ben çeviri programlarından "KAYISI" çevirilerine Latince de dahil baktım anlattığınız durum la yakından bile bağlantı yok,acaba ben nerede yanıldım bir rica etsem dogrusunu sizden örneği ile öğrensem.
Saygılar