Karter Muhafaza Sakıncalı mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mdilek Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,497

mdilek

Kamp II
Mesajlar
296
Tepkime Puanı
0
Yer
Bolu - Bursa - İzmir -Kütahya
Web
www.akvaryumizmir.com
Karter muhafaza konusunda kaza anında motorun yer düşümesini engellediği ve arcın içersine ciddi bir basınç oluştuğu ve tehlike arz ettiği belirtiliyor. Bu olumsuz yanı nedeni ile yurtdışında kullanılmadığı söyleniyor. Bende taktırmayı düşünüyorum ama yine içime bir kuşku düştü.
Bu konuyu forumdaki Suzuki Yeni Grand Vitara 1.9 ddis (http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=41452.msg446275) Başlığında tartışmaya açmıştık. Ancak o konu başlığı altında arkadaşlımız bu konun teknik bir konu olacağından burada tartışmayı düşündüler. Bende bu konu başlığını açtım.

Karter muhafaza takılmalı mı?
Aliminyum mu? Krom mu? Yoksa sacda mı yaptırmalı?
Ayrıca motor ısısına olumsuz etkisi olur mu?
 

Etiketler
Ynt: Karter Muhafaza Sakıncalı mı?

Benim düşüncem yazmış olduğunuz herşeye belli oranda etkisi olur fakat özellikle offroad yapılan araçlarda takılması gereken bir korumadır , bunları düşünerek kara verilmesi gerektiğini düşünüyorum.
 

Ynt: Karter Muhafaza Sakıncalı mı?

Kartel muhavaza motor sıcaklığına etkisi olmaz hatta komple kapatıyorsa motorun sıcaklığı anlık su geçişlerinde bir anda soğuyup biranda isınmasını enğeller

Kartel muhafazasının Aliminyum yapılması tamamen ağırlıktan kazanmak içindir
kartek muhafaza olan araçlarda önden çarpmalarda motor yere düşemediğinden sürücü kabinine girmesi kaçınılmazdır ama bu her araç için geçerli değildir motorun monte edilme dizaynı ona göre yapılması gerekir
benim bildiğim ilk bu sistem ford focus larda uygulanmıştır
 


Ynt: Karter Muhafaza Sakıncalı mı?

Ben de çok kazalı araba gördüm ama kazalar esnasında motoru düşmüş araç görmedim hepsi yerine duruyordu, demek ki kazanın şiddeti ve şekli de önemliymiş
 




Ynt: Karter Muhafaza Sakıncalı mı?

Vecihi' Alıntı:
Ben de çok kazalı araba gördüm ama kazalar esnasında motoru düşmüş araç görmedim hepsi yerine duruyordu, demek ki kazanın şiddeti ve şekli de önemliymiş
Motorun düşmesinden ziyade moror aşaya doğru takla atmasıda diyebiliriz
 


Ynt: Karter Muhafaza Sakıncalı mı?

zaten LR lerde radyatörün önünde şanzıman yağı soğutma radyatörü bulunuyor (olmayan modellerde mevcut) ve takılan muhafazalarda da hava girisini sağlayan delikler mevcut çok fazla etkileyeceğini düşünmüyorum.
 

Ynt: Karter Muhafaza Sakıncalı mı?

Karter muhafasasız üretilmiş araçlarda bunun gerekçesi olarak bir kaza anında motor blokunun kabin içine girmesine engel olmaktır karter muhafza yoksa motor tamamen düşmez ama kabinin altına doğru kayar. Bunu uygulayan firmalardan bir tanesi de WV dir bir ara benim kafam takılmış ve serviste ustama sormuştum dedim bu kadar para veriyoruz bu adamlar niye kıytırık bir karter muhafazayı yapmıyor diye o da bana nedenini bu şekilde anlatmıştı ki bence doğru bir mantıktır.

Gelelim hararet olayına eğer komple kapalı bir karter muhafaza kullanmıyorsanız hararet ile ilgili bir sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum zaten şanzuman da karter muhafazanın dışında kalacağı için ısınma gibi bir sorun yaşatmayacaktır
 



Ynt: Karter Muhafaza Sakıncalı mı?

Karter muhafazayı yaparken muhtelif yerlerine hava alması için delikler açmak gerekir mi?
 

Ynt: Karter Muhafaza Sakıncalı mı?

Muhtelif yerlerine deliklerden ziyade

Havalandırma kanallarına benzer büyük yarıklar açılmasında fayda var
 

Ynt: Karter Muhafaza Sakıncalı mı?

Belki de burda arazi-Aslfalt seçimi öne çıkıyor gene ...

Motorun düşmesi ile ilgili sağlıklı bi cevap üretebileceğini düşünmüyorum . Zira çok tenik ve mühendislik gerektiren bir konu olduğu gibi kaza hadisesi de çok bilinmeyeni olan bir denklem .

Burda araç özelinde bir araştırma gerekli bence . Bence mesela aracınız suzuki üzerinde ... Çarpıma güvenliği nasıldır ? Sistem nasıl davranır vs ... Çarpışma güvenliğinin ciddi bir kısmı motorun hareketi üzerine kurulmuşsa elbette tehlike arz edebilecektir .

Sıcaklık konusunda tamamen kapama olmazsa ve uygun şekil ve saıda delik olursa , ısı sorunu olacağını sanmam . Dizco ZJ gibi araçlarda zaten Şanzıman Radyatörü de var .

Aliminyum daha hafiftir yunus hocamın dediği gibi , yapılacak malzemenin ciddi farklılık oluşturcağını düşünmüyorum .

Ancak bence Arazide kesinlikle lazım olan bir uygulamadır . Zira delik bir karter yada darbe almış bir şanzıman hiç hoş görüntü vermeyecektir . Arazi demişken Geçmiş yıllarda yollarda oluşan kamyon izlerine girip(Bildiğim kanal aslında)ortadak tümseke çakmak suretiyle binek aracın karter muhafazasını haşat ettiğimde olmuştur . Yani Arazi aracı gerekliliğinin nerde karşımıza çıkacağı da belli değil . :D
 

Ynt: Karter Muhafaza Sakıncalı mı?

terioslarda karter koruma düz viteslerde sac iken otomatik viteslerde plastik. sebebi sacın geç soğuması...
 

Ynt: Karter Muhafaza Sakıncalı mı?

cheg' Alıntı:
terioslarda karter koruma düz viteslerde sac iken otomatik viteslerde plastik. sebebi sacın geç soğuması...

aslında uygun havalandırma kanalları açılmış ve ağır hizmet alüminyum ile yapılmış bir koruma soğumayada yardımcı olucaktır.
 



Ynt: Karter Muhafaza Sakıncalı mı?

İlginiz için teşekkür ederim. Ben 9 yıldır binek aracımda kullanıyorum aslında. Golf alçak olduğundan çok faydasını gördüm. Herhangi bir sıkıntım olmadı. Ancak Artvin bölgesinde sağlam bir taşın üzerinden hızlı geçtim. Saç karter muhafazası, taşı parçaldı. Arabada sorun olmadı. Ancak saçta hafif eğrilme olmuş. Arabada 1. 2. vites 3-4 bin devirde motordan dırrrr diye ses gelmekteydi. Muhafaza, kartere yani motor bloğuna değmesi nedeni ie olduğu anlaşıldı. Saçı düzeltirdim. Geçti.

Benim görüşümde karter muhafazası taktırmaktan yana. Aliminyum, krom veya kalın saç mı yaptırcağıma henüz karar vermedim. Birde açılacak havalandırma deliklerinden sızan çamur vs girip muhafaza ve karter arasında kalabilir diye düşünüyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,050
Mesajlar
1,527,960
Kayıtlı Üye Sayımız
166,792
Kaydolan Son Üyemiz
wdeepw

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst