Kazalı Panelvan Alkoven Motokaravana dönüşür mü?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BGRDRC Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,638

BGRDRC

Kamp I
Mesajlar
182
Tepkime Puanı
13
Yer
ANKARA
Herkese Selam;
Geçenlerde aklıma takılan bir soruya yanıt bulabileceğimi düşünerek bilgisi olanlara danışmak ve bu konuda bilgilerin tek bir başlıkla toplanmasını sağlamak için bu konuyu açmak istedim.
Bildiğim kadarıyla şuan Alkovenli Motokaravan yapımı ile uğraşan firmalar araç siparişine TÜV,çarpışma testleri vb bazı sebeplerden dolayı yanıt veremiyorlar(yanlışım varsa düzeltin).Genelde çıplak şasi üzerine oturtulan alkoven kasalar bu yüzden ruhsat ve proje aşamasında problemlerle karşılaşıyolar.
Sorum şu:"Daha önce panelvan olarak trafiğe tescil edilmiş bir araç(mümkünse kazalı-ucuz olması yönünden) şoför kabini ve şasesi problemsiz hale getirilip panelvan olarak kazadan payını alan kısım kesilip yerine alkovenli bir kasa oturtularak ruhsat alınabilir mi?
Eğer yukarıda yazdığım bilgiler yanlışsa lütfen düzeltin,bu konuda doğru bilgiye ulaşmak adına bilgi sahibi herkesten yorumlarını bekliyorum.
Saygılarımla
 

Etiketler
Ynt: Kazalı Panelvan Alkoven Motokaravana dönüşür mü?

Yasakların en büyüğü, aklından geçen şey zaten...Buna izin olsaydı, panelvanların içine sığmaya çalışacağımıza, hepimiz bahçede bir alkovenli yapardık...
Yasak olmasının tek sebebide son söylediğim zaten...
Kanun koyucu düşünüyorki; bahçede alkovenli karavan yapmaya müsade edersek, önüne gelen, karavan yapacak, kaza yapmaya kalmadan belkide ilk virajda alkovenli kasa dağılıp yollara saçılacak, kimbilir nelere sebep olacak...İzin verilse herkes bizim gibi imalat yapmayacakki, eline 4 plaka sunta alan karavan yapmaya kalkacak...
En azında panelvan içine yapılan karavan dönüşümlerinde çevreye zarar verme şansı çok az...
 

Ynt: Kazalı Panelvan Alkoven Motokaravana dönüşür mü?

Yok Atilla Abi yanlış anladın..Benim asıl sormak istediğim şuydu;
Kazalı panelvanın şoför kabinini düzelttirip arka panelvan kısmının tamamen kesilerek bir karavan firması tarafından yapılmasını kastetmiştim.Hani 2009'da değişen yönetmeliklerde çıplak şasi üzerine karavan yapılması ancak onaylı firmalar tarafından mümkün olabiliyor durumu vardı,o da sonradan olmuyo farklı testler isteniyo denmişti ya..
O yüzden panelvan ruhsatlı bir araç kesilse ve çıplak şasi üzerine alkoven yapılsa tüv ve proje açısından sıkıntı yaratırmı sorusuna yanıt bulmaya çalışıyorum..Zira bu şekilde kazalı 2007 model bir panelvanın(2012'e gireceğimizi düşünerek) ÖTV olmadan alkovene dönüştürülmesi çok daha ekonomik olabilir gibi geliyor..Kazalı aracın şoför kabini,motor ve şaside çok masraf açmayacak bir durumu yoksa aynı modelde çıplak şasi bir araca göre daha ucuza mal edilebilir ve uygun fiyat veren bir firmaya yaptırılabilir fikri cazip gelmişti:smiley:
Bu şekilde 10.000-20.000TL aralığında kazalı araç bulunabilir diye düşünüyorum..
 

Ynt: Kazalı Panelvan Alkoven Motokaravana dönüşür mü?

Buğra aklında yeni projeler var sanırım,

Alkoven yada semi-integrated karavan imalatı biz amatörleri aşan bir konu olduğundan çok fazla ilgilenilmedi
imalatçı firmaların bu konuda mevzuatı iyi bildiklerini ve imalatınında devam ettiğini biliyoruz.

Senin soruna gelince panelvan araçlar şasili olmadığından kesilerek bindirme kasa üretimi yasaklandı ancak
2008 ve daha eski imalatları yapılıp yollarda olan bu tip araçlarda yok değil.
Selamlar.
 

Ynt: Kazalı Panelvan Alkoven Motokaravana dönüşür mü?

Levent'in de bir yerde belirttiği gibi, panelvan ve minibüsler yarım şaseli araçlar olarak tanımlandığı için açık şase sayılmıyor, alkovenli imalatta ise açık tam şase mevzuatı var, ek olarakda 2009 sonrası için açık şasi kamyonetin ABS'li olma zorunluluğuda var, kilit dokta da aslında bu...
Geçen sene, forumda da fotoğrafları ile bir ara gündeme gelen bir amerikan alkovenli ruhsatsız bir araç vardı, bu aracı anadolu yakasından bir arkadaş aldı, karavan kupasını söküp yere indirdi diğer kısımlarını attı, sonra kargo bölümünden kazalı bir panelvan aldı, kargo bölümünü kesip açık şasi durumuna getirdi, o sırada beni aradı burada yazdıklarımız doğrultusunda konuşduk, aracı ABS'li deyildi, fabrikalar ve karoseri firmaları ile görüşüp bir çıkar yol bulup bulamayacağını araştıracağını söyledi, aradan 15 ay gibi bir süre geçmesine rağmen ne bir daha aradı nede karavanın tamamlanmış halini göremedik, çünkü karavan kısmı belli ve bindirme alkovenli olacağı için gözümüzden kaçmazdı, tahminim prosedürler bir yerde tıkandı...
Bu işin tek çözümü, gümrükden karavan olarak görünen kazalı hurda durumunda bir araç alıp üzerine bindirme veya yeni imalat yaparak alkovenli karavan ortaya çıkarmak, yine Levent'in görüldüğünü bahsettiği karavanlar işte bu yolla yapılanlar..Burada sorun bir sürü kişi bu işin peşinde olduğu için gömrükdeki değerli kazalı-hurda alkovenli karavanlar kapış kapış gidiyor, ihalelerde rakamlar tavan yapıyor, ancak miyadını tamamlamış 70-80'li yıllara ait kazalı karavanlar var örn. 79 model 309 mercedes gibi.....
Resimdeki alkoveni bir boxser'in üzerinde göreniniz varsa, kazalı panelvana alkovenli karavan işi halledilmiş demekdir..

ayrıca aşağıdaki karavan hurdasıda gümrükde, alıp, projeye falan gerek yok, karavanı alkovenli olarak tamamlayıp, TÜV muayenesine girip güle güle kullanın, çünkü hurda gümrükden zaten karavan olarak çıkıyor, ama ancak böyle bir model...Dediğim gibi yüksek model hurdalar kapış kapış..

Amerikan GMC.jpg


Hurda karavan.JPG
 



Ynt: Kazalı Panelvan Alkoven Motokaravana dönüşür mü?

Levent ve Atilla Abime verdikleri bilgiler için teşekkür ederim.Bu durumda şunu anlıyorum kazalı bir panelvan ABS'li bile olsa çıplak şasi olmadığı için alkoven yapılamıyor.Bunu karavan firmalarına da da bir sorayım diye düşünüyorum belki farklı bir alternatif bulunabilir ancak astarı yüzünden pahalıya gelecekse zaten alkoven için o kadar uğraşmaya da gerek yok.Araştırmaya devam...:smiley::smiley:
 


Ynt: Kazalı Panelvan Alkoven Motokaravana Dönüşür Mü?

Sadece açık şase dediğimiz altta resmi olan görüntüdeki farklı markalardaki araçlar, resmi olarak alkovenli karavana dönüştürülebilir....

modeller_slider.jpg
 

Ynt: Kazalı Panelvan Alkoven Motokaravana Dönüşür Mü?

oralulkumen' Alıntı:
Kapalı kasa ruhsatlı kamyonet yada kamyonun karavana dönüşümüne izin veriliyor mu peki?

Kasayı olduğu gibi kullanacaksan örnekleri var. Belki tadilat projesine sürücü kabininin üzerine doğru çıkma da eklenebilir. Araştırmaya değer.
 

Ynt: Kazalı Panelvan Alkoven Motokaravana Dönüşür Mü?

Teşekkürler Atilla ve Bekir,

Soruyu yazdıktan sonra diğer başlıklarda ilgili bölümleri okudum, anladığım kadarıyla açık kasa ancak uygun belgeli karavan üreticileri tarafından dönüştürülebiliyormuş.
Kapalı kasada ise anladığım, şoför mahalliyle arasında kapı açmamak kaydıyla yapılabiliyor.

Doğru mu anladım ?
 



Ynt: Kazalı Panelvan Alkoven Motokaravana Dönüşür Mü?

Oral, kapalı kasa kamyonet kelimesi çok muallak bir kelime...Tek hacimli kapalı kasalara "kapalı kasa kamyonet veya panel van " deniyor, panelvan yazanlar ileride koltuk eklenerek minibüse çevrilebilenleri anlatıyor, kamyonet yazanlar koltuk eklenerek minibüse çevrilemeyenleri içeriyor, sadece şirket içinde ticari kullanıma ve yük ve eşya taşımacılığında kullanılabiliyor, ama kapalı kasa kamyonet yazanlarda, kapalı kasa panelvan yazanlarda aynı şekilde sadece içlerinde dönüşüm yapılarak karavana çevrilebiliyor...Buraya dikkat birde bakkallara mal sevki yapaılan kasası bir karoser firması tarafından yapılmış kapalı kasa kamyonetler var, işte kasası sonradan yapılma bu kamyonetlerde karavana çevrilebiliyor fakat şöför kabininden karavan kısmına geçiş olmamak şartıyla, zaten bu tip karavanlara trafik "kamyonet karavan" diye tescil ediyor, araç sınıfını N1 olarak yazıyor, bu tip karavanlar boğaziçi köprüsünden geçemiyor, N sınıfın girmesinin veya park etmesinin yasak olduğu yerlerede giremiyor, oysa tek gövdeli kamyonet veya panelvanlar M sınıfı olarak tescil edilip şöför kabininden arkaya geçiş olabiliyor vede otomobillerin geçebildiği girebildiği park edebildiği heryerden faydalanabiliyor, I. köprü boğaziçi köprüsünden de geçebiliyor, yazmadım ama FSM köprüsünden tüm sınıf araşlar geçebiliyor..Her halde anlaşılmıştır...
 

Ynt: Kazalı Panelvan Alkoven Motokaravana Dönüşür Mü?

Birde almanlar, Prusya, ingilizler de, sömürge bürokrasisi ile övünüp dururlar, halbuki bizde feriştahı var, gelip birde bizdeki karavan bürokrasisini görsün köftehorlar. :D
 

Ynt: Kazalı Panelvan Alkoven Motokaravana Dönüşür Mü?

atiladi' Alıntı:
Oral, kapalı kasa kamyonet kelimesi çok muallak bir kelime...Tek hacimli kapalı kasalara "kapalı kasa kamyonet veya panel van " deniyor, panelvan yazanlar ileride koltuk eklenerek minibüse çevrilebilenleri anlatıyor, kamyonet yazanlar koltuk eklenerek minibüse çevrilemeyenleri içeriyor, sadece şirket içinde ticari kullanıma ve yük ve eşya taşımacılığında kullanılabiliyor, ama kapalı kasa kamyonet yazanlarda, kapalı kasa panelvan yazanlarda aynı şekilde sadece içlerinde dönüşüm yapılarak karavana çevrilebiliyor...Buraya dikkat birde bakkallara mal sevki yapaılan kasası bir karoser firması tarafından yapılmış kapalı kasa kamyonetler var, işte kasası sonradan yapılma bu kamyonetlerde karavana çevrilebiliyor fakat şöför kabininden karavan kısmına geçiş olmamak şartıyla, zaten bu tip karavanlara trafik "kamyonet karavan" diye tescil ediyor, araç sınıfını N1 olarak yazıyor, bu tip karavanlar boğaziçi köprüsünden geçemiyor, N sınıfın girmesinin veya park etmesinin yasak olduğu yerlerede giremiyor, oysa tek gövdeli kamyonet veya panelvanlar M sınıfı olarak tescil edilip şöför kabininden arkaya geçiş olabiliyor vede otomobillerin geçebildiği girebildiği park edebildiği heryerden faydalanabiliyor, I. köprü boğaziçi köprüsünden de geçebiliyor, yazmadım ama FSM köprüsünden tüm sınıf araşlar geçebiliyor..Her halde anlaşılmıştır...
Evet kanun ve yönetmeliği okudum bugün, kapalı kasa kamyonet gibi bir tanım yok.
"c) Araçlara ilişkin tanımlar (Değişik: RG-11/04/2003-25076)
4) Kamyonet: (Değişik:RG-21/3/2012-28240)Azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramı geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu taşıttır. Sürücü ve yanındaki oturma yerleri dışında başka oturma yeri de bulunabilen, sürücü bölümü gövde ile birleşik kamyonetlere panelvan denir."
Senin de yazdığın gibi, kasa şoför kabiniyle açık olarak birleşikse panelvan, ayrıysa, ister kapalı kasalı ister kasasız olsun kamyonet deniyor.
Acaba kamyonetin panelvana bireysel olarak dönüştürülmesine izin veriliyor mudur?
Ya da bu konuda Tip Onay Belgesi izni olan karavan imalatçıları dışında, kasa imalat firmaları var mıdır?

Bahsettiğin kamyonet karavan ilginç bir tanımmış, aynı kanunda şöyle bir bölüm va, sanırım bu kapsamda yapılıyor:
"Kamyon, Kamyonet ve Römorklarla Yolcu Taşınabilmesi Esasları
Madde 130-Kamyon, kamyonet, römork ve yarı römorklarda yük üzerinde insan taşınmasıyasaktır.
Gerekli hallerde, kamyon, kamyonet, römork ve yarırömorklarla;
a) Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkındaki Yönetmelikte belirtilen ölçülere uygun oturma yerleri yapılması,
b) Kasa kenarlarının düşmeyi önleyecek şekilde kapalıve üzerinin örtülü olması,
Şartıyla taşıma sınırının her tonu için 2 yolcu taşınabilir.
d) Yükle birlikte yolcu ve hizmetlilerin taşınmasında aşağıdaki esaslara uyulması mecburidir.
1) Yüklerin sağlam olarak yerleştirilmiş ve bağlanmışolması,
2) Kasanın yan ve arka kapaklarının kapalı olması,
3) Yolcuların kasa içinde ayrılacak bir yerde oturtulması,
4) Yüklerin üzerine hiçbir şekilde yolcu bindirilmemesi,
Şartıyla yükle birlikte yolcu taşınabilir."

Şu andaki konumuzun dışında olmasına karşın, aşağıdaki yarı römork tanımının da ne olduğunu tam anlayamadım? Motorlu aracın tepesinden döner bir yatakla sabitlenen karavanlar bu tanıma girer mi acaba?
"20) Römork: Motorlu araçla çekilen insan veya yük taşımak için imal edilmiş motorsuz araçtır.
21) Yarı Römork: Bir kısmı motorlu taşıt veya araç üzerine oturan, taşıdığı yükün ve kendi ağırlığının bir kısmı motorlu araç tarafından taşınan römorktur.
22) Hafif Römork: Azami yüklü ağırlığı 0.75 tonu geçmeyen römork veya yarı römorktur."
 





Ynt: Kazalı Panelvan Alkoven Motokaravana Dönüşür Mü?

Yarı römork tanımı bana TIR'lar tarafından çekilen dorseleri çağrıştırdı. Sanırım o tür bir şey kasdediliyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,095
Mesajlar
1,528,661
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst