.
Ben de uzman değilim fakat emekli olarak galiba sadece vaktim sizden fazla.
Tekrar edeyim, devir sayısı ve zaman faktörüne hesabınızda önem vermediğiniz düşüncesindeyim. Zaten sadece aracın kendi tüketicilerinden geri kalan akım söz konusu durumda.
Alternatöre bel bağlayanlar bunun için şarj güçlendiricisi kullanıyorlar.
Akülerin standart dolum karakteristiğini @marlon gayet güzel anlatmış.
Yani prensipte veren de önemli, alan da...
.
yine solar panel, yine masraf, yine eziyet. o kadar değişken var ki hesap yapmaktan karavan yapmaya geçilemiyor adeta karavanda sürekli yaşamayacaksanız kamplar bir haftayı geçmeyecekse buzdolabını kafaya takmayın. toprağı 50- 60 santim kazıp bir kuyu açın alın size buzdolabı. gün aşırı kuyuya su döküp ıslatın ve keyfinize bakın.
dün bahsettiğim şey adeta gerçek olmuş hesaplamalar bitmemiş karar verip uyguladıktan sonra da bitmeyecek. dolap bugun kaç amper tüketti ara sıra kapatsam mı? paneller güneş görsün diye gölgeye parkedemedik karavan fırın oldu nasıl serinlesek? ........ yine kampların bir haftayı geçmeyeceğini varsayarak bir iki ilave yapmak istiyorum. telefonları sarj etmek için powerbank aydınlanma için de sarjlı ışıldak öneririm. en azından bir kaç gezi yapıp enerji ihtiyacınızı belirleyene kadar bu şekilde hareket edin.
.
Ben de uzman değilim fakat emekli olarak galiba sadece vaktim sizden fazla.
Tekrar edeyim, devir sayısı ve zaman faktörüne hesabınızda önem vermediğiniz düşüncesindeyim. Zaten sadece aracın kendi tüketicilerinden geri kalan akım söz konusu durumda.
Alternatöre bel bağlayanlar bunun için şarj güçlendiricisi kullanıyorlar.
Akülerin standart dolum karakteristiğini @marlon gayet güzel anlatmış.
Yani prensipte veren de önemli, alan da...
.
Alternator Output Curves Alternator output is dependent on a number of factors: battery condition and capacity, wire size, engine horsepower and engine RPM, battery temperature and alternator temperature. Of these factors, alternator speed and temperature are the most important. The following...
Alternator çıkışı değerleri (sıcaklık arttıkça azaltır) cihaz üzerinde yazılı rakamın altında hesaplama yapılması gerekir,12 volt 100 amp bir cihaz ,bağlantı noktasından uzaklaştıkça(ikinci batarya kombinasyonunda)bağlantı kablo kesiti düşük ve uygun olmayan iletim bağlantılarında (ek yapmak, korozyona dayanıklı kablo kullanmamak,pabuçsuz ve sıkı konnekt olmayan montajda değer dahada düşecektir.
Alternator çıkışı değerleri (sıcaklık arttıkça azaltır) cihaz üzerinde yazılı rakamın altında hesaplama yapılması gerekir,12 volt 100 amp, cihazın 3000 d/ dk tepe değeri 90-93 amp gibi,cihaz bağlantı noktasından uzaklaştıkça(ikinci batarya kombinasyonunda)bağlantı kablo kesiti düşük ve uygun olmayan iletim bağlantılarında (ek yapmak, korozyona dayanıklı kablo kullanmamak,pabuçsuz ve sıkı konnekt olmayan montajda değer dahada düşecektir.
Alternator devri ile verdiği amper değeri çizelgede belirtildiği üzere 1500 d/dk ile başlar, rölanti devirleri 800/900/950/1000 d/dk gibi durumlarda batarya şarjı olumsuzdur.
Aşağıdaki alternatör seçilirse, sıcaklık hemen hemen hiç etkilemeyecektir, sıcak soğuk arasında pek fark yok çünkü. Hemde rölantide bile kesintisiz 100-110 amper/saat üretebiliyor.
Araç yarım saat rölantide çalışarak 100 amperlik aküyü doldurabilir.
Güneş isterse hiç çıkmasın
Aşağıdaki alternatör seçilirse, sıcaklık hemen hemen hiç etkilemeyecektir, sıcak soğuk arasında pek fark yok çünkü. Hemde rölantide bile kesintisiz 100-110 amper/saat üretebiliyor.
Araç yarım saat rölantide çalışarak 100 amperlik aküyü doldurabilir.
Güneş isterse hiç çıkmasın
Merhaba Mehmet bey, geçen hafta Transporter T5 aldım ve Buzdolabını ve suyu Akü den elektrik kullanmak istiyorum. Bu konudaki fikirleriniz bana hem daha az maaliyetli hem de daha pratik görünüyor. Bana bu konuda yardımcı olurmusunuz. Bu sistemi kurmak için nelere ihtiyacım olacak. 2 tane aküden elektrik üretip kullanmayı düşünüyorum.
Selamlar...