Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 48
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 25,128
Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

En sonunda birkişi bu kelimeyi kullandı arkadaşlar herzaman normal frenle durulmaz araçlarda hepimizin bildiği gibi,normal bir sürat te 80 km ile mesela istemesekte duran bir kamyona arkadan vurduk abartayım geceleyin olsun bu..siz olabilecekleri bir tahmin edin 1,5 tonluk bir kütleyi nasıl durduracaksınız,yanlardan destek alma şansınız yok..yani okadar çok şey söylenebilirki.ben işim gereği bazen 200 kg lık varil taşırım transit connect lerle okadar çok yerden bağlarım ve önüne takozlar koyarım ve bu malzeme paletle taşınır ama inanın bu bile onları durdurmaya yetmez 90 la yapılan kazada arkada emniyet kemerini takmayan kişiyi önde emniyet kemeri takan sürücünün koltuğunun altından çıkarıyorlar,hayal kırıklığı olmasın ama çok ciddi düşünülmesi gereken birşey.hiçbirşey bizden değerli değil,gezmekte keyif almaktır arkanızda bir jeep ve bu bilgilerle nasıl keyif alırsınız bilemiyorum...size başarılar
 

Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

hasanfb' Alıntı:
Gazetelere çıkmıştı bu hatta internette dolaşıyordu bu karavan.
Göktuğ abi çalışmalar ne alemde en son profesyonel firma ile görüşüyordun bilgileri en kısa zamanda bekliyoruz. ;)

38.000 YTL teklif verdiler. Ama bu mükemmel bir sonuç için.

En sonunda birkişi bu kelimeyi kullandı arkadaşlar herzaman normal frenle durulmaz araçlarda hepimizin bildiği gibi,normal bir sürat te 80 km ile mesela istemesekte duran bir kamyona arkadan vurduk abartayım geceleyin olsun bu..siz olabilecekleri bir tahmin edin 1,5 tonluk bir kütleyi nasıl durduracaksınız,yanlardan destek alma şansınız yok..yani okadar çok şey söylenebilirki.ben işim gereği bazen 200 kg lık varil taşırım transit connect lerle okadar çok yerden bağlarım ve önüne takozlar koyarım ve bu malzeme paletle taşınır ama inanın bu bile onları durdurmaya yetmez 90 la yapılan kazada arkada emniyet kemerini takmayan kişiyi önde emniyet kemeri takan sürücünün koltuğunun altından çıkarıyorlar,hayal kırıklığı olmasın ama çok ciddi düşünülmesi gereken birşey.hiçbirşey bizden değerli değil,gezmekte keyif almaktır arkanızda bir jeep ve bu bilgilerle nasıl keyif alırsınız bilemiyorum...size başarılar

Aslında söylediğiniz doğru. Ama biz jeep kullanırken ne kadar riskli yerlerden inip çıkıyoruz arkamızda jeep taşımaktan daha riskli. Hayatın kendisi risk zaten. Hoşumuza giden de bu...
 


Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

Hayır Ankaraya gittiğimde uğrayıp alacağım. Dijital ortamda bir çalışma yokmuş.
 

Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

düşünüp taşındıktan sonra bu risk alınmaya karar verildiyse bize takdir etmek düşer..bir küçük not daha söylemeden geçemeyeceğim evet off road yaparken risk alırsınız ama bu sürekli değildir,
 



Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

eski araçlar (eski kamyon-eski otobüs) alırken metal yorgunluğu ihtimalini göz önüne almanızı tavsiye ederim..
 

Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

Kamyonetlerin nasıl yük taşırken, yükün arkaya sabitlenmesi gerekiyorsa, jeepte araçta arkaya sabitlenecektir. Yanı kamyonetler yük taşırken ne kadar risk alıyorlarsa bende o kadar risk alacağım. Metal yorgunluğu düşündürücü tabi.
 

Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

metal yorgunluğu konusunda eklemek istediğim bişi var ev yapımında kullanılan demir çelik ürünlerinde kullanılmayan ancak kepçelerin ve dozerlerin uç kısmında bulunan tırnaklarda kullanılan bir alaşım var malzeme darbe gördüğü oranda sertleşiyor araçların şaselerinde kullanılan çelikle alaştırılanda bu alaşımdır bu nedenle yük araçlarında metal yorgunluğu en asgari seviyeye çekilmiştir 1950yapımı 1960 yapımı büyük iş makinalarının yurt dışında bu kadar uzun kullanılmasının nedenide bu dur
 

Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

Göktuğ Bey karavan çalışmasınsa son durum nedir merakla bekliyoruz kolay gelsin
 

Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

merhaba goktug bey.
once sıze basarılar dılerım.
aslında konuyu okuyup yatmıstım fakat ortaya attıgınız bu proje sureklı zıhnımı mesgul ettıgınden sankı meselemmıs gıbı teorıler ve cıkar yollar aradımdurdum.uzerınıze afıyet etrafta ucuk fıkırlı olarak bılınen bır kısı oldugumdan mıdır nedır,dusuncelerınız uzerınde sureklı kafamın ıcınde bır takım yerlestırmeler projeler cıkar yol bulma dusuncelerı ucusup durdu.aklıma gelen bır kac fıkır var .ıse yararsa kullanırsınız .bunları yazmassam uyuyamayacagım , yazıp kurtulmak ıstıyorum.(hastalık benımkısı)
dıyorumkı. jeepınızı arkadan yukleme dusuncenıze ek olarak yapacagınız kapıyı,tıpkı cıkarma gemılerınde oldugu gıbı asagıya dogru acılır dusunsenız (ıcıne yeterlı monoblok tasıyıcı ıc yuzune monte ederekl )aynı zamanda aracınızın kendı gucuyle bınmesını saglamak amacı ıle bır rampa olarakta kullanmayı dusunurmusunuz. munubusunuz sanırım saselı olması gerekır ,bu rampayı baglarken de aracın sasesıne oyluk menteselerı yardımı ıle arka tamponun da arka kapak ıle bırlıkte acılması sıze cıkıs yonundekı rrampanın derecesını az da olsa dusurebılır dıyorum ( fazla sıvrı bır dusunce olarak gelmedı ıse)
dıger bır konu ıse arac ıcınde kandınıze bıraz daha fazla yer ayırabılmek ıstedıgınızı anladım. o konudada aklıma gelen, jeep ınız arac ıcıne alındıktan sonra motor kaputunun uzerınde tasıyan aracın tavanına kadar olan bolgede tıpkı alkovenlerde oldugu gıbı terıye dogru(tersıne) bır uzantı bolgesı yapılarak yatacak yer olarak kullanılabılecegı gıbı dusuncelerım var on koltuklarında donebılır olması yan duvarlardan bırıne kucuk capta bır mutfak sıgdırabılecegınızı umudedıyorum.
bugun benı uyutmayan dusuncelerım bunlardı. yazıp rahatlamak ıstedım ısınıze yarayan bolumlerı olursa şıse yaramıs olmaktan mutluluk duyorum.
oh be. sımdı yatmaya gıdıyorum herkeze saglık ve kolaylıklar dılerım.
 



Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

Değerli fikirleriniz için teşekkür ederim. Minibüsü kiraya verdim çalışıyor. Nisan gibi işi bitecek. Kapak fikri çok güzel, fakat jeepi yükleyeceğim her ortam düzgün olmayabilir arkada cam olduğunu düşünürsek kasıntı esnasında kırılabilir. Tabi çözüm üretmek mümkün. Asıl kafama takılan olay 1.5 tonluk bir alet hareket halinde koltuğumun arkasında olması. Birde aracı bu şekilde muayene ettirebilmek. Çok yüksek standart isteyebilirler. Yapsam mı yapmasam mı hala karar veremedim.
 

Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

üstüme elzem değil ama jeep yerine atv falan olsa pratik olur onun haricinde ne taşımak nede çekmek akıllıca değil, bir kere çok ağır, frenlere fazla yük, motora fazla yük, debriyaja fazla yük, 2 kat fazla yakar, can güvenliği de yok ve arabanız bunu yapabilecek güçte değil, en güzeli jeep e bir çekme karavan takın.
 

Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

Konuyu hortlatayım :smiley:

Göktüğ Hocam ne durumda proje ? Merakımı mazur görün :smiley:
 

Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

Aracı sattım. Yazılanlardan sonra tehlikeli olacağına inandım. Değmeyeceğini düşündüm :smiley:
 

Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

Sağol hocam cevabın için . Binip gitek en pratiği yine bu durumda . Römorkla çekmete mümkün ama Tonaj fazla işte ...
 



Ynt: Kia Asia Combo Minibüs Hem Motokaravan Hem Araç Taşıyıcısı Olarak Düzenlenebilir mi?

Zaten araç 2.5-3 ton kendi ağırlığı var üzerine 1.5 tonda aracı yükleyince 5 tona yaklaşıyor. % ton araç sürmek ne nerece emniyetli. Km de 50 kuruş boşken yakan kaaravan yüklü kesin 65-70 krş u bulur. CJ ye LPG bağlattım 60 krş yakıyor. Zaten çadır ortamı zevkli. Gerek görmedim sonuçta.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,094
Mesajlar
1,528,633
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst