Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan erhan110 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,810
Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Erhan bey dün yazıp yazmamakta kararsız kaldığım bir husus daha var ki onu da burada belirtmemein daha doğru olacağına karar verdim;
Biliyorsunuz bu araçlar şehir içinde manevra kabiliyeti yüksek olan araçlar. Bunu da kasalarının kısalığı sayesinde başarıyorlar. Kasanın da kısa olması için de motorları kupanın altında ve burunsuz imal ediliyorlar. Bir kaza anında sizi koruyan sadece bir saç parçası ve içe döşenmiş plastik parçalar. Tabii buna koruma derseniz. Sanayi sitesinde şöyle bir dolaşın, bu tarz araçların kazalılarını göreceksiniz, hepsinde de şöför mahalli tamamen ortadan kalkmış haldedir. Yurdumda çok gariban bu araçlarda heba olmuştur. Çünkü bu araçlar genellikle şirketlerce tercih edilir ve sigortalı+asgari ücretli çalışmak zorunda olan bir garibana teslim edilir. Patronların hiç biri bu araçları kullanmazlar ???
Benim karavanımı satmamın en büyük sebebi de buydu. Bir gün kayınbiraderim beni sanayi sitesine dolaşmaya götürdü ve kazalı kupaları gösterdi. Yaralı ya da sakat kurtulanlar eminim hallerine şükrediyorlardır. Bunun üzerine karavanı hemen satılığa çıkardım :(
 

Etiketler
Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

erhan110' Alıntı:
:smiley: yok hocam bu zor karar , çünkü tadilat işlerinde masraf planladıgınızın mutlaka 2 misline geliyor hal öyle olunca böyle bir araç 25-30 a mal olursa bu doğrumu olurr ?? yanlışmı olur ?? bu yüzden zor karar ....

Evet Erhan, sihirli kelimeleri buldun, böyle bir araç yapılmaz, harcanacak paraya yazık, iyi yapılmışı rast gelirse alınır sadece....
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

drares' Alıntı:
Erhan bey dün yazıp yazmamakta kararsız kaldığım bir husus daha var ki onu da burada belirtmemein daha doğru olacağına karar verdim;
Biliyorsunuz bu araçlar şehir içinde manevra kabiliyeti yüksek olan araçlar. Bunu da kasalarının kısalığı sayesinde başarıyorlar. Kasanın da kısa olması için de motorları kupanın altında ve burunsuz imal ediliyorlar. Bir kaza anında sizi koruyan sadece bir saç parçası ve içe döşenmiş plastik parçalar. Tabii buna koruma derseniz. Sanayi sitesinde şöyle bir dolaşın, bu tarz araçların kazalılarını göreceksiniz, hepsinde de şöför mahalli tamamen ortadan kalkmış haldedir. Yurdumda çok gariban bu araçlarda heba olmuştur. Çünkü bu araçlar genellikle şirketlerce tercih edilir ve sigortalı+asgari ücretli çalışmak zorunda olan bir garibana teslim edilir. Patronların hiç biri bu araçları kullanmazlar ???
Benim karavanımı satmamın en büyük sebebi de buydu. Bir gün kayınbiraderim beni sanayi sitesine dolaşmaya götürdü ve kazalı kupaları gösterdi. Yaralı ya da sakat kurtulanlar eminim hallerine şükrediyorlardır. Bunun üzerine karavanı hemen satılığa çıkardım :(


Teşekkürler Haşmet bey işin en önemli kısmı buymuş aslında. Trafikte oldukmu birgün kazaya maruz kalabileceğimizi herzaman düşünmeliyiz.
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

atiladi' Alıntı:
Evet Erhan, sihirli kelimeleri buldun, böyle bir araç yapılmaz, harcanacak paraya yazık, iyi yapılmışı rast gelirse alınır sadece....

Haklısın kardeşim , beyin fırtınası yaptık pek değinilmemiş bir konuda.
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

bir dönem benimde kafamdaki proje idi, kaza durumunu hiç düşünmemiştim tanıdığım bir ağbimiz mazda panelvan ile küçük bir kaza yapınca hemen satılığa çıkardı, niye satıyorsun dediğim zaman çok korktuğunu, önde kaporta mesafesi olmayınca kendini motosiklette gibi hissettiğini anlatmıştı, bende vazgeçmiştim
 



Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Bir önemli ayrıntıda ben vereyim benim de tercihimin bu tarz burunsuz araçlar olmadığını söyleyeyim ilk önce.Amcam lar daki tır burunsuzdu farkındaysanız bir çok tır öyledir.Korkmuyormusun dediğimde şöförüne 2 tane done söyledi.Birincisi uzun burunlu olanlarda da kaza anında motor da adamı skıştırıyor,ikincisi bence çok önemli ,burunlu araçlarla burunsuz araçlar arasında daha az kaza yapma durumu söz konusu,düşününce bir çok kaza (küçük kazalar daha çok)5cm-1mt ile arasında kiler diyeyim,burun olmasa kurtarabileceğiniz kazalar.Sonuçta göz görüyor beyin algılıyor ve frene basıyor,burunlu burunsuz farketmez,zaten bu tez yanlış olsaydı tırların % 90 burunsuz yapılmazdı ayrıca arkalarında tonlarca yükle.Tır yada kamyon kullananlar bilir sistem fren üzerine kurulmaz çünkü o ağırlıktaki bir aracı frenle durdurmak çok zordur.Kazaya sebebiyet verecek durumları çok önceden görmek, sezmek,yavaş ve temkinli gitmek gerekir.Bu yüzden sizler de karavanlarınızda yukardan gitmeye alışınca kendinize güven gelir çünkü yolu küçük araçlardan daha net görürsünüz.
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Dönüştürülen pek çok panelvanla, Kia Bongo arasında öyle aman aman bir burun farkı yok.
O halde panelvanlardan da uzak durmak lazım.
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Kazadan korkan sokağa çıkmasın, ama dikkat etsin banyoda ayağı kaymasın...
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

mayıstosböce' Alıntı:
Bir önemli ayrıntıda ben vereyim benim de tercihimin bu tarz burunsuz araçlar olmadığını söyleyeyim ilk önce.Amcam lar daki tır burunsuzdu farkındaysanız bir çok tır öyledir.Korkmuyormusun dediğimde şöförüne 2 tane done söyledi.Birincisi uzun burunlu olanlarda da kaza anında motor da adamı skıştırıyor,ikincisi bence çok önemli ,burunlu araçlarla burunsuz araçlar arasında daha az kaza yapma durumu söz konusu,düşününce bir çok kaza (küçük kazalar daha çok)5cm-1mt ile arasında kiler diyeyim,burun olmasa kurtarabileceğiniz kazalar.Sonuçta göz görüyor beyin algılıyor ve frene basıyor,burunlu burunsuz farketmez,zaten bu tez yanlış olsaydı tırların % 90 burunsuz yapılmazdı ayrıca arkalarında tonlarca yükle.Tır yada kamyon kullananlar bilir sistem fren üzerine kurulmaz çünkü o ağırlıktaki bir aracı frenle durdurmak çok zordur.Kazaya sebebiyet verecek durumları çok önceden görmek, sezmek,yavaş ve temkinli gitmek gerekir.Bu yüzden sizler de karavanlarınızda yukardan gitmeye alışınca kendinize güven gelir çünkü yolu küçük araçlardan daha net görürsünüz.

tır ile panelvan arasında yükseklik farkı var, tır kendinden küçük araçlarla kaza yaptığı zaman şöför hiç etkilenmiyor, maza-kia-hundaı gibi panelvanlar için aynı durum söz konusu değil, önden aldığın darbeye direk maruz kalıyorsun, burun olsa biraz daha şanslı oluyorsun, gerçi Allah kaza bela vermesin hiçbirinin garantisi yok
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Deveden büyük fil var diyorsun ama bir tır gibi büyük araçlar yollarda neredeyse hep sağ şerittedir ve arka arkaya giderler yani ani durmak gerektiğinde vuracağı yer yine onun gibi büyük bir tırın arkası olma ihtimali çok yüksek ve bu tarz araçlar yoldan çıktığında çok büyük bir tehlike çünkü vurmadan durmuyorlar ve vurduğunda arkada yük olmasa bile ezilme ihtimali yine çok yüksek.Bugün yolcu taşıyan otobüs minibüs bir sürü aracın burnu yoktur.Yani demek istediğim hangi araç olursa olsun oran olarak çok büyük bir farklılık yok,büyük araçların dezanvatajı frenle duramamaları ve hayatlarının yollarda geçmesi(kombinasyonun yükseliği).Panelvanların bir kısmı,küçük araçlar frenle durabilmeleri açısından şanslılar.Kısaca büyük başın büyük derdi olur ama frenle durma oranlarının makul seviyelerde olması açısından ben panelvanları çok şanslı görürüm arkadaki yük ise bu işi belirleyecek önemli faktörlerden biri olmuştur her zaman.Size kısa bir hatırlatma kamyon tarzı hiç büyük araç kullanmayanlar bu araçların insanda yarattığı stresi anlamakta zorlanabilirler..
 



Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Konu, burunlu-burunsuz panelvanlara doğru koydu ama birkaç söz edeceğiz biz de...

Şu an kullandığım ve daha epeyce bir süre kullanacağım aracımı çoğunuz biliyorsunuz; Mitsubishi L300 2000 model. Piyasada, "Japon" diye adlandırılan gruptan bir araç; tıpkı Toyota Hiace, Hyundai H100, Mazda 2200, Kia Pregio örneklerinde olduğu gibi... 2002 Ekim ayından bu yana bende.

Alacağım sırada, eşimin dayısının oğlu (o sırada onda da 1998 L300 vardı), "Enişte, aman dikkat, yüksek hızda ve özellikle yağışta ani fren yapmak zorunda kalma!..." demişti. Bu panelvanlar, yük taşıma amaçlı yapılmış, makaslı araçlar. Arka boş olduğunda sorun çıkabiliyor; o nedenle birçoğu, bunların arkasına birkaç yüz kilogram yük/ağırlık koyuyor. Böylece, kaydırma olayı büyük ölçüde önleniyor.

Burunsuzların kaza yapması, burunlu araçlara göre daha riskli olabilir. Birçok insan bunu söylüyorsa, sanırım çeşitli gözlem ve bilgilerden dolayıdır. Kendi yöremde de, akraba, arkadaş, eş ve dostlardan buna benzer söylemlerle çok karşılaştım. Aracım burunsuz diye, savunma durumunda olmam. Tartışılsın ki, biz de bilgi sahibi olalım. Biz de, hem "ceza yememe", "az yakıt harcama" ve en önemlisi "can güvenliği" nedeniyle, yüksek hız yapmamaya ve daha bir özenli kullanmaya çalışıyoruz. ;) :smiley:

Bunca yıldan sonra şunu biliyorum; bir aracın eksisi, diğer bir aracın artısı ya da tersi olabilir. Önemli olan, neye gereksinim duyduğumuzun ayırdında olmak ve aracımızın özelliklerine göre davranmaktır. :smiley:

Cavid Sezen
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Cavid abi bende de 1994 kia besta vardı, hayvancılık yaptığım sıralarda fabrikadan çuvalla yem almak için kullanıyordum, araç boş iken, arka kapı köşelerine 50+50 kg'lık 2 çuval kum koyup dolaşıyordum...
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Konuyu epeyce dağıttık artık. ;D

Bence de burunlu ise, görünüş olarak daha güvenli duruyor. Tabii ki bunun yanı sıra koruma kafesi gibi önlemler de var. Çarpışma esnasında ezilme bölgeleri gibi yerlerin de çok iyi hesap edilmiş olması gerekiyor. Ayrıca nereye ve nasıl çarpıldığı da önemlidir. Tabii ki en doğrusu hiç bir yere çarpmamak. ;)

Çarpışma testleriyle ilgili videolar. Tabii ki bunların hepsi betona çarpma. Gerçek çarpışmada daha az hasar olur. (diye umuyorum)
Kia Bongo
http://www.youtube.com/watch?v=nd-lu3H60OY
Hyundai H100
http://www.youtube.com/watch?v=g6Vh_t2MZbM

Bakın hızlar arttıkça neler oluyor.
193Km Hızla test
http://www.youtube.com/watch?v=qW1GXdjH5E8
800Km hızla test
http://www.youtube.com/watch?v=l7eI4vvlupY
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Kaza kazadir. Nereden takiyorsunuz boyle seylere. Burunlu burunsuz affetmez valla. Hesabi olmaz. Allah korusun. Varsa boyle bir istatistik tamam. Ama gerisi boş.
 

Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

bende L300 kullanıyorum evet yağışlı havalarda onu kullanmak buzda araç kullanmak gibi birşey çok temkinli olmak gerekiyor (şehirler arası yolda kendi etrafımda 3 tur atınca bunu daha iyi anladım) burunsuz araçların kazalarına gelince ben kendimden daha yüksek bir aracı takip ederken arayı biraz daha açıyorum ancak benden daha alçak araçlarda yüksek olduğumdan ve ileriyi daha iyi görebildiğimden sanırım insana daha fazla bir güven geliyor..ancak bir otomobil ile veya burunlu bir araç ile bir tırın dorsesine 60-70km. hız ile çarpmanında çok güvenilir olduğunu zannetmiyorum :smiley:
bu arada panelvan kullanıcıların uzaklık algılama olayı sanki benimde kafama yattı, aradaki mesafeyiı burunlu araçtan çok daha iyi ayarlıyabiliyorsunuz ;)
 



Ynt: Kia Bongo Kapalı Kasa Kamyondan Karavan

Merhabalar kia araçlarda en sıkıntılı motor seçeneği e2200 model düz dizel yani şu an benim aracımda,da mevcut olan 2200cc 73 hp triger kayışlı olan motorlar kia bongo,da ise 2700cc trigeri zincir olan son derece masrafsız sağlam motorlar mevcut aracın huyunu öğrendikten sonra sorunlar daha az çıkıyor mekanik aksam çok sağlam süspansiyonlar aynı kategorideki emsallerinden çok daha iyi parçası ucuz aracın yol tutuşu ve eni diğer rakiplerinden daha iyi tercih edilebilir
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,920
Mesajlar
1,531,716
Kayıtlı Üye Sayımız
166,948
Kaydolan Son Üyemiz
neyzenx

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst