Arkadaşlar, genellikle vitara'larda off road modifiyeleri (özellikle 30 inch lastik) sonrası 4.875 oranlı orjinal ayna/mahruti yerine 5.12 veya 5.82 gibi ayna mahruti takılır.
Bu değişimden sonra kullanıcılar, aracın kaybettiği torku veya çekişi geri kazandığı ayrıca yükselen yakıt tüketiminin de hemen hemen eski seviyeye indiği söylenir.
Sormak stediğim şu; tork ve çekişin artmasını anlıyorum ama
yakıtın da düşmesi gerçek midir?
Şöyle ki, kısa oranlı ayna mahruti ile km sayacı tahmini %5 daha fazla gösteriyor.
Yani yakıt düştü derken gerçekten düşüyor mu yoksa eskiden 100 km giden araç sayaç yine 100 gösterdiği halde 95 veya 90 km gittiği için yakıt düştü mü zannediliyor?
Bu değişimden sonra kullanıcılar, aracın kaybettiği torku veya çekişi geri kazandığı ayrıca yükselen yakıt tüketiminin de hemen hemen eski seviyeye indiği söylenir.
Sormak stediğim şu; tork ve çekişin artmasını anlıyorum ama
yakıtın da düşmesi gerçek midir?
Şöyle ki, kısa oranlı ayna mahruti ile km sayacı tahmini %5 daha fazla gösteriyor.
Yani yakıt düştü derken gerçekten düşüyor mu yoksa eskiden 100 km giden araç sayaç yine 100 gösterdiği halde 95 veya 90 km gittiği için yakıt düştü mü zannediliyor?

