military arctic tent stove
Diye google amcada çıkıyor.
Ben bundan bir tane buldum.
Gaz yağı, mazot, odun yakılabiliyor. İç içe geçen soba boruları var. Yakıt bidonu hariç katlanınca bir sanayağı kolisi kadar oluyor.
Büyük Çadır içinde kullanıyorum ama motokaravanım için düşünmeye başladım bile
Borunun karavan gövdesiyle birleşip terkediş noktası çok önemli bence en önemli mesele bu çünkü alevli noktaya çok yakın bu açıdanda çok sıcak düşünüyorum ne yapılabilir acaba
Borunun karavan gövdesiyle birleşip terkediş noktası çok önemli bence en önemli mesele bu çünkü alevli noktaya çok yakın bu açıdanda çok sıcak düşünüyorum ne yapılabilir acaba
Ahşap binalar için kullanılan bir yöntem var.
Soba borusunun içinden geçebileceği birazcık daha büyük bir boru alınıyor.
Bunun etrafı taş yünü ile kaplanıyor ve taş yününün üstü hepsinden büyük bir boru ile kaplanıyor.
Yani aslında çift cidarlı bir boru var ve içi taş yünü dolduruluyor, bu ahşap duvara yerleştirilip soba borusu bunun içinden geçiriliyor.
Taş yünü ne kadar kalın ise yalıtım o kadar fazla oluyor.
Karavanlarda da başarılı olabileceğini düşünüyorum.
Büyük çadırlarda soba kullanırken genellikle bu tehlikeyi bertaraf edebilmek ve ısıyı eşit bölüştürebilmek için soba çadırın ortalarına kurulur ve boru mümkün mertebe uzun tutulur.
Borunun çadır brandasından dışarı çıktığı noktada brandaya tutturulmuş yanmaz bir malzeme kullanılır. Bu Avrupa çadırlarda yanmaz plastik amyant gibi bir şey iken yerlilerde tenekedir.
iveco m29 da içerde odun semaveri yakıyorum, havalandırma kapağını çıkartıp cam kestirdim bacayı buradan dışarı veriyorum. hem çay demleniyor hem içerisi ısınıyor, hemde mini şömine olarak ateşi izliyorum.
Bu kış mutfak tüpünden soba yapacağım, kapak kısmını çok büyük açıp ateş izleme keyfini arttıracağım.
Haklısınız, yanmaz malzeme derken amyant dilimize oturmuş. Evet amyant kanserojen bir maddedir. Kullanılmamalıdır.
Ayrıca ısı kalkanı denilen soba kalorifer arkalarına konan malzeme arkasına mukavva kaplanmış, açılıp düzeltilip parlatılmış yağ tenekesinden başka bir şey değildir.
Ciddi ısıda arkasındaki karton tutuşup yangına sebebiyet verebilir.
Borunun karavan gövdesiyle birleşip terkediş noktası çok önemli bence en önemli mesele bu çünkü alevli noktaya çok yakın bu açıdanda çok sıcak düşünüyorum ne yapılabilir acaba
Borunun karavan gövdesiyle birleşip terkediş noktası çok önemli bence en önemli mesele bu çünkü alevli noktaya çok yakın bu açıdanda çok sıcak düşünüyorum ne yapılabilir acaba
vallaha iyi fikir günlerce düşünsem aklıma gelmez turşu tenekesinin kapağı boruya denk geleceği işte bu siteyi bu yüzden seviyorum teşekür ederim kardeşim safiranefe
ben havalandırma kapağının bağlantılarını söktüm sunroof gibi rahatlıkla öne arkaya doğru kaydırıyorum, yada çıkarıp alıyorum. 55cm*55cm cam kestirip ortaya 13cm delik açtırdım, bacayı oradan veriyorum. camı çapraz olarak içerden dışarı çıkartıp oturtuyorum. içeride semaver yakıyorum. bacadan çıkan dumanı izlemek de güzel oluyor
havalandırma kapağını çıkartıp camı takmak 30sn sürüyor.
ben havalandırma kapağının bağlantılarını söktüm sunroof gibi rahatlıkla öne arkaya doğru kaydırıyorum, yada çıkarıp alıyorum. 55cm*55cm cam kestirip ortaya 13cm delik açtırdım, bacayı oradan veriyorum. camı çapraz olarak içerden dışarı çıkartıp oturtuyorum. içeride semaver yakıyorum. bacadan çıkan dumanı izlemek de güzel oluyor
havalandırma kapağını çıkartıp camı takmak 30sn sürüyor.
Bazen klasik olanın yerini hiçbir şey tutmaz. Odun sobası da böyledir bence ama karavan gibi son derece yanıcı şeylerin olduğu bir mekanda çok çok çok dikkatli kullanılmalı.
İyi keyifler...
Vallaha büyük araçlarda bu ısınma işi sorun herşey maddiyat çok değişik cihazlar var ama herkezin durumu aynı değil maddiyat durumunuda geçtiğini farzet gün geliyor on gün onbeşgün güneş olmuyor akü nereye kadar en güzeli emniyetli bir şekilde çok dikkat etmek şartıyla bacalı katı yakıt nacizane fikrim