KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
öncelikle merhaba cj araçlarımızın ayna mahruti oranlarıyla ve lastik ebatlarıyla oynuyoruz , doğal olarak km saatimiz eksik yada fazla gösteriyor sayacımızın doğru göstermesi için neler yapmamız gerekiyor araya aparat gibi bir parça konuluyor sanırım nerden kimden temin ediliyor , bu konuyu tüm cj camiası merak etmektedir herhalde yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler
Yok aparat değilde
Arazi şanzımanı çıkışındaki kilometre dişlisi (ufak bi dişli plastikten olması gerek) oranınıza göre hesaplanıp dişli sayısı uygun olanlı bulmak gerek ama türkiyede bulunuyormu bilmiyorum ebay belki
insanların hepsi interneti belli bir düzeyden sonra kullanamıyor bazılarının hiç işi olmuyor ingilizcemiz malesef toplumsal olarak zayıf bu işin çözümünün türkiyede bulunması çokmu zor , sürekli dışarıya bağımlı kalmak malesef üzücü
hüseyin dışarı bağlı kalmak değil de dışarı açılamamak üzücü bence
birkaç yıl önce bu konu yine gündeme gelmişti, Sami Bey(CJ7V8) ebay üzerinden aparat bulmuşt)u takıp takmadığını hatırlamıyorum. konu da ya kendi aracının revizesini yaptığı konu altında ya da Göktuğ Bey(jeep) in araç restore konularının birinde konuşulmuştu. TR kanalı vasıtasıyla almak istersen Tar oto ile konuşmanı öneririm belki senin için temin ederler.
http://www.quadratec.com/jeep_knowledgebase/article-46.htm
yukarıdaki linkte 2 ayrı tablo var uzun veya kısa şaft dişlisi olarak ayrı tablo kullanılıyor
ayna oranı ve lastik çapına göre ihtiyacınız olan dişlinin dış sayısını seçiyorsunuz
41 10 ayna mahruti ve lastiklerim 33 inç 77 cj5in km dişlisi uzunmu kısamı bilmiyorum tabloya göre bakarsak kaç diş ile değiştirmemiz gerek üsttekinde 36 sizin likteki 35 gösteriyor
bende araştırdım sanırım kesin olmamakla birlikte cjninkiler uzun tip ve benim 35 diş almak gerekiyo parçacıma soracağım çıkma olarak varmı sıfır olarak elinde bulunduracağını sanmam dişliyi sökerken dikkat edilcek hususlar varmı yağ akarmı link içinde teşekkürler
The short shaft gears are for an electronic speedometer and the long shaft gears are for a cable driven speedometer. This is true most of the time, not always.
kısa olanların elektronik, uzun olanların ise kablolu olanlarda kullanıldığı yazıyor.
Ama herzamanda böle olmayabiliyormuş
teşekkürler bu olayın cj camiasına faydalı olacağına eminim bu sayede km saatlerimiz doğru göstericek ve artık kaç km hızda gittiğimizi ve aracımızın kaç kmde ne kadar yaktığını bileceğiz tabi dişlileri bulup temin edebilirsek
Km saatinin gösterdiği değeri sabit bir sayı ile çarpmak varken ayrıca masraf yapmaya değer mi bilemiyorum.Üstelik her lastik veya ayna/mahruti değişimlerinde km saati dişlisi mi değiştireceksiniz. Karayolları hız limitlerini aşma veya radara yakalanma gibi sorunlarımız olsa tamam derim ama genelde kaç km yaptığımızı ancak yakıt hesaplamalarında kullanıyorsak sabit bir çarpımla hesaplamak bu işin en ucuz yolu.
Aşağıdaki linklerden aracınıza özel çarpım faktörünü bulun ve uygulayın, yapacağınız harcamayı başka yerde kullanın.
http://www.onlineconversion.com/bigger_tires.htm
http://tire-size-conversion.com/speedometer-calibration/
http://www.csgnetwork.com/speedocalibcalc.html
http://www.tyresizecalculator.com/tyre-wheel-calculators/speedo-error-calculator