Ktm 250 Exc Bilgi Ve Tavsiye

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bay25 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 35,718

bay25

Kamp I
Mesajlar
175
Tepkime Puanı
0
Değerli gezenbilir ailesi uzun bi aradan sonra hepinize yeniden merhaba demek beni gerçekten çok mutlu etti,eskiden her paylaşimi offroad bölümünde yaparken şimdi kendimi iki teker bölümünde buldum;
Uzun zamandir enduro motor arastırması yapıyorum ve Ktm nin enduroları çok etkiledi beni e haliyle izlediğim birkaç video ve okumuş olduğum birkaç forum sitesininde desteklemesiyle marka olarak ktm almaya karar verdim,birkaç motor kullanan arkadasıma danıstım ve bana 125 exc ile baslamamın iyi olacagını söylediler.hemen malum(sahibinden) siteye girip ince ince arastırmaya başladım ve fiyatlarının 23,000 ile 25'000 arası oldugunu gördüm,e bunun ikinci elide yok denecek kadar az,ve tabi sadece motorla bitmiyor bunun yanında 2'000 ile 2'500 arası kaskıdır korumasıdır botudur bunlarda eklenince 27, 28bini buluyor benim ise 20,000 tl bi bütcem var bu parayla hem malzemelerimi hemde motoru almak istiyorum,sonra yine malum siteden 250 exc bakmaya karar verdim ve bunun bütceme uyduğunu fark ettim birkaç tane az saatte motor buldum. Benim siz değerli gezenbilir ailesine sorum şu başlangıç olarak bu 250 exc ile başlasam bir problem yasarmıyım tabiri caizse ilk günden kafamıza geçirirmiyiz :smiley:... Herkeze çok teşekkürler, bol çamurlu hafta sonları
 

Ynt: Ktm 250 Exc Bilgi Ve Tavsiye

merhabalar, öncelikli olarak ne tarz sürüşler yapacaksınız, kaç km sürüşler olacak, asfalt arazi oranı ne olacak, yanınıza ne tür ekipmanlar alacaksınız (yükünüz ne kadar olacak), yakıt tüketiminin önemi ve bakım masraflarını ne kadar düşünüyorsunuz, mekanik bilginiz arazide sizi kurtaracak seviyede mi? daha bir çok soru var bununla ilgili şimdilik bunlarla başlayalım :smiley:
 

Ynt: Ktm 250 Exc Bilgi Ve Tavsiye

Genellikle ormanda ve çamur agırlıklı sürüşler düşünüyorum,km bazında düşünürsek sabah çıkıp aksam dönsek tahmince 70 km altında olmayacaktır,yük olarak yanımda yedek benzin ve yağ dışında sadece yiyecek birşeyler olur muhtemelen,yakıt tüketimi ve bakım masraflarını çok düşünmüyorum açıkcası içimdeki heyecandanmıdır bilemedim ama motor mekanıgı hakkındada hiçbirşey bilmiyorum,bir arkadasım sayesinde bu işe giriyorum onu bu alandaki bilgisine güvenerek diyelim... Saygılar
 

Ynt: Ktm 250 Exc Bilgi Ve Tavsiye

ktm gibi bir motosiklet her gezinizden sonra temizlenmek ve bakım isteyecektir. bulunduğunuz yerden araziye kadar olan asfalt kısımda rahatsızlık verici bir sürüşten sonra arazide hepsini unutursunuz ve keyfe dalarsınız. yine de performans özellikli motoru dikkatli, özenli ve bakımlı bir kullanım gerektirir. bilinçsiz kullanım sonucunda pahalı masraflar çıkarması çok normal oluyor. kuş uçmaz kervan geçmez yerde conta patlatırsanız, kendinizi arazide başka bir araç çekerken bulabilirsiniz. (arkadaşımı çekmişliğim var) :smiley: bunun dışında size tavsiyem bu tarz aktivitelere başlayacaksanız başkasına güvenmek yerine motor bilginizi ve becerinizi artırmanız olacaktır. en azından lastik değiştirip takabilin, debriyaj ve gaz teli değiştirebilin vs. bütün bunları motosiklet sürebildiğinizi ve ehliyetlisiniz var sayarak yazıyorum. aksi taktirde yazdıklarımın tamamını unutun ;)
 

Ynt: Ktm 250 Exc Bilgi Ve Tavsiye

Yok hepsi benim için yazılmış diyebilirim.peki nasıl bir motorla baslamam gerekiyor marka model olarak fikirlerinizi almak isterim
 



Ynt: Ktm 250 Exc Bilgi Ve Tavsiye

aslina bakarsaniz cross (daga tasa tirmanmak, camur icinde debelenmek, dusp kalkmak) yapmak ve trafige ayni motorla cikmak (en azindan araziye kadar asfalt kullanimi soz konusu) pek mumkun olmuyor. cunku her dusme kalmada sinyaller, aynalar ve plakalik kiriliyor ya da en iyi ihtimalle yamuluyor. benim tavsiyem bu tur bir kullanim olacaksa sadece arazi kullanimi icin tasarlanmis safkan cross motosiklet almaniz ve gidilecek yere kadar romork uzerinde tasinip kullanim sonrasi tekrar romork ile geri getirmektir. bu sekilde iki uc motosikleti bir romork ile tasinabiliyor. yok ben o kadar sert arazi kosullarini dusunmuyorum, bu saatten sonra kolumu bacagimi incitemem derseniz enduro tarzi kullanmaniz gerekecek kibenim fikrim KTM den daha ucuz, yedek parca temini kolay, bakimlarini kendinizin yapabilecegi ya da servisi daha yaygin (aslinda yasiniz, boyunuz, kilonuz ve bulundugunuz il bilgileri olsa daha cok sey soyleyebilirim) secenekleri dusunmelisiniz. maddi anlamda sikinti yok ise ve almisken performansi yuksek olsun bakimlarini da serviste surekli yaptirabilirim, satarken biraz para kaybetmek sorun degil diyorsaniz KTM ile devam edebilirsiniz ama yok butcemi cok sarsmasin, atlama ziplama yapmam arazide dolasirim gerekirse asfaltta da giderim, performanstan odun verebilirim, gerektiginde bakimlarini kendim yapabilirim derseniz birinci oncelik Yamaha WR250, ikincisi CRF250L, ucuncusu ise KLX 250 dusunebilirsiniz. hatta bana kalsa ikinci el temiz en fazla 7-8 bin seviyelerinde bulursaniz onu alin derim cunku ilerde daha buyuk enduro kasintisi basliyor ve bu seviyedeki motosikleti satmak daha kolay oluyor (tabiiki daha az zararla ;) )
 

Ynt: Ktm 250 Exc Bilgi Ve Tavsiye

İstanbulda yasıyorum yasım 24 boy 1.73 kiloda 73.sizinde bahsettiğiniz gibi romorkla getirip götürmeyi düşünüyorum bakımlarıda bir iki serviste yaptırsak sonra kendimiz halledebilirmiyiz acaba ? Vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim.
 

Ynt: Ktm 250 Exc Bilgi Ve Tavsiye

aslinda olay cok zor degil. servise ille de goturmek elbette gerekmiyor nitekim simdiye kadar cok zorunlu olmadikca bakimlari kendim yaptim. sonucta yag, su, temizlik vs. motor acip piston sekman degistirmeyeceksiniz. az biraz mekanik bilgisi ve beeri yeterli olacaktir. arazide cok zorlayip debriyaj balatasi siyirmadikca yada conta patlatmadikca geri kalan rutin isleri kolaylikla halledebilirsiniz. romorkla tasinacaksa gereksiz butun fazlaliklar sokulur (arazide sinyal plaka ve aynalarin bir ise yaramadigi asikar) ve cross lastikleri takilir, cok keyif alinarak kullanilir. bu durumda plakali almaya da pek gerek yok aslinda. Honda CRF250 R ya da 450 R da dusunulebilir. canavardir her ikisi de. yas boy ve kilo tam bu ise uygun ama dikkati elden birakmamak lazim cunku bu aletlerin pek sakasi yok cok guclu olduklari icin zaptetmek pek kolay olmuyor. son olarak, hangi marka ya da modeli alacak olursaniz alin her kullanimdan sonra mutlaka yikayin, yaglayin, gevseklikleri konrtrol edip ondan sonra kaldirin. bir daha ki suruse kadar hazir bejklesin (temiz, yagli ve bakimli. her surusten once yaglari (motor, zincir ve fren hidrolik) kontrol edin. suyuna bakin sonra kullanmaya baslayin. kullanirken de hararet yaptirmamaya dikkat edin. ;)
 

Ynt: Ktm 250 Exc Bilgi Ve Tavsiye

İlker bey değerli yorumlarınız için çok tesekkür edeederim, sanırım 125exc düşünüyorum bahsettiginiz bakım konularınıda not aldım,ekipman olarak şu aşagıdaki liste yeterlimi sizce?
Kask
Gözlük
Vücut koruma
Mont
Eldiven
DiZlik
Pantolon
Bot
Bunlara eklemem gereken bişey varmı?
 

Ynt: Ktm 250 Exc Bilgi Ve Tavsiye

125cc alacaksaniz hic baslamayin derim oncelikle. her ne kadar baslangicta 125cc yeterli olur diyen bir dolu insan olsa da 1ay sonra tuh dersiniz, o kadar net soyluyorum, satacam diye bir dolu ugrasirsiniz sonra. ;)
korumalar cok onemli mutlaka adam akilli olmali. bot ve eldivenler ozellikle cross icin uretilmis olmali, siradan bot ile ilk dusmede bileginiz ezilir parmaklariniz zarar gorur. full korumali body armor ve kask da cok onemli tabii ki. mont pek gerekmiyor ya da pek kullanilmiyor diyelim.
tekrar soyluyorum, marka model ne olursa olsun 125cc ilk bir kac kez zevk verir fakat daha sonra yetmez. tecrubeyle sabittir ;) motosiklet.net cok fazla konu var okumanizi tavsiye ederim.
 



Ynt: Ktm 250 Exc Bilgi Ve Tavsiye

bende ufak bir hatırlatma yapayım.
başlangıçta dört zamanlı (4t) öneririm.
exc dediğiniz iki zamanlıdır, başlangıçta ne olduğunu anlayamayabilirsiniz, keyif alamayabilirisniz.
exc (2t)alıp 2 binişten sonra satan tanıdıklarım oldu.
exc-f almalısınız yani 4t, nacizane önerimdir.
bu işe exc250f ile başladım ve cok cok keyif aldım, çokta yerlerimi kırdım ama olsun... ;D
selamlar.
 

Merhabalar;
Bir kaç tavsiyede de haddim olmayarak ben bulunayım istedim.
125 2 zamanlı ve oldukça ağresif bir motordur. Başlangıç için önerilmez. Üstünde duramazsınız .125 cc 2 zamanlı motorlar, 300 CC 4 zamanlı motorlar ile aynı grupta yarışıyor. Ktm 250 ecx te 2 zamanlı bir motordur. Altınızdan direk kaçar ne olduğunu anlamadan. Başlangıç için 4 zamanlı ktm ecx-f 250 ler idealdir. Kullanımı rahat ve sakin bir motordur. Arazi sürüşlerinde koruma ekipmanları ve kıyaferler çok önemlidir. Korumalar için yaklasık 6-7 bin tl ayırmalısınız. Bot + Body armor + Boyun koruma + Mafsallı ve ÖBY yi koruyan dizlik !!! + Sağlambir kask bunlar biraz para tutuyor. Özellikle dizlik uyduruk bir şey almayın. Mutlaka çapraz bağları koruyan dizin dönmesini engelleyen bir dizlik alın. Çok fazlaca diz sakatlanmaları olabiliyor. Ben kapardım mesela öby yi ve cross yaşamım 1,5 yıl bitti. 20 tl yerine 14 tl lik bir motor alın , nasıl olsa hafta sonu hobi amaçlı bineceksiniz , 6-7 lira korumalara ayırmanızı öneririm.
sağlıklı ve eğlenceli sürüşler dilerim.

Ahmet Tarık
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,916
Mesajlar
1,525,636
Kayıtlı Üye Sayımız
166,696
Kaydolan Son Üyemiz
BiSQuiT.

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst