Selamlar
Geç gördüm problem çözülmüştür umarım ama aynı durum başlarına gelebilecekler için yazıyorum
L200 4x4 arazi vitesi kullanımı - 4x4 e 100 km hıza kadar 70-80 civarı tavsiye ederim hareket halinde iken geçirebilirsiniz diğerlerine araç dururken yani hareketsiz haldeyken normal vites boşa alınıp -N- takılır çıkarılır 4x4 e durduğunuz yerde taktığınızda ışıkların sabitlenmesi beklenir
1- 4x4 ışıkları yanıp sönüyor ise hiç sabitlenmiyor ise arıza uyarısıdır
2- en yaygın arıza ön differansiyeldeki 4x4 vakum körüğü ön altı vurma yada başka bir nedenle çatlamış bozulmuş ve çalışmıyordur araç 4x4 hangi konumdaysa o konumda kalır
3-bu körüğe giden hava vakum hortumları selenoidi bozulmuş çamur tıkamış olabilir hava vakum körüğüne gitmez ve vakum körüğü çalışmaz
4- vakum körüğü üzerindeki elektirik soketi kırılmış oksitlenmiş kablolar sıyrılmış vs. olabilir
bu kontrollerin yapılması araçtan ön arka akslardan acaip vurma sesi gelmesi ayna mahruti diş kırılması gibi arızaların belirtisi olabilir
LLC orta arazi şanzımanı bu konumda kilitlidir araç ağır devirdedir direksiyon tam tur sağ - sol yapılmaz kasma yapar ses ve vuruntu sesleri duyarsınız bu konumda asvalt beton gibi zeminde sürülmez ve hız 70 km densede 30- 40 km yi geçmemek daha iyidir
Kolay gelsin