L200 Bigfoot

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ProntoBasso Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 498
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 157,353
Ynt: L200 Bigfoot

Turgay bey bu yeni aracıda en iyi şekilde yapacağınıza şüphe yok :smiley:

Mert bey dediğiniz gibi özellikle arkadan itişli araçlarda drive train loss dediğimiz yani motorda daha doğrusu krankta ortaya çıkan gücün tekerlere gelene kadar verdiği kayba verilen addır....

performans araçlarında bu tarz kayıpları önlemek adına esnemeyi ve momentumu azalmak üzerine çalışmalar yapılır.. örnek vermek gerekirse araç altındaki şaft ı titanyumdan yaparsak dönerken daha az enerji sarf edeceğinden daha fazla transfer oluşacaktır. yada motor kulakları esnedikçe oluşan enerji kaybını önlemek adına engine torque damper veya şanzımanda oluşacak istenmeyen hareketleri engelleyerek rijitliği arttırıp burdan güç kaybını engellemek adına solid bushing kit ler kullanılmakta. ama temel olarak bu kayıpları önlemenin en önemli yöntemi hareket olan yani dönen ve güç aktarımı yapan parçaları hafifletmek ve şanzımanda daha sert kaçırma yapmayan debriyaj balataları kullanmaktır. bu iyileştirme sonucunda tabiki akslarda kuvvetlendirilmelidir. çünkü daha fazla aktarılan güç daha fazla yük bindirecek ve zayıf olan yerden kırılmasına neden olacaktır.


bu listeyi uzattıkça uzatabiliriz tabi ne kadar uzarsa o kadar cadde kullanımının konforundan uzaklaşır. :smiley:

sanırım bostancı sanayide Vwtech te dynoya girmek için gittiniz , eğer ordan bi sonuç alınsaydı gerçeğe yakın bir ölçüm kıyaslama şansımız olurdu.

Demekki filtre uygulamasıda yapmış olsanız belli bir miktar daha güç artışı olacaktı. birazda racechipten ayar açınca :smiley:
 

Etiketler
Ynt: L200 Bigfoot

bu arada bu tarz pickupların long bed olarak gelmesinin sebebi devletin çıkarttığı aks mesafesinden dolayı vergi dilimini değiştirme amacını bertaraf etmektir. yani daha uzun araç daha az vergi :smiley:
 

Ynt: L200 Bigfoot

Evet Vwtech e gittim ama işte alamayız atar makinadan dedi, dudulluda varmış birde dyno, bide orayı deniycem ama pek başarılı olacağımı sanmıyorum adamlar lastiği görünce bi şööle bakıyolar bunun nesini ölçücen diye :D
Evet K&N buldum bizim araç için üretilmiş 140 lira fiyatı, servis hava filtresi için 90 lira istiyo 2 bakımda kendini amorti edicek nası olsa. alıcam en yakın sürede.
Bugün EGR yi iptal edicektim niyetlendim gittim sanayiye ustanın elinde iş vardı, bide aküyü falan sökmek gerekiyo bikaç saat beklemem gerekiyodu dedim boş bi zamanda geliyim, çıktım.
Longbed olayını hiç sorma zaten, muza çevirdiler arabayı ya çok müşteri kaybettiler bu nedenden, çevremdeki herkes bu kadar uzun araba alınırmı diyo.
Bence acilen standard bed modelini de TR ye getirtmeliler. yoksa baya bi müşteri kaybedicekler.
 

Ynt: L200 Bigfoot

Bu arada şu L200 instyle 178 beygir olayını araştırdım, aracın tüm motoru L200 ile aynı, motorda Ralliart kiti gibi bir piggy back de olmadığına göre, 178 beygir elde etmenin en kolay yolu ecu da bir remappingle söz konusu, yani muhtemelen yeni l200ün ecusu kendinden 178 beygire maplenmiş olarak geliyor ve üzerine box uygulaması yapılıp 231 beygir elde edilebiliyor.
Bu veriden yola çıkarak dizellerde performans artırımıyla ilgili biraz araştırma yaptım ve hem Ecu remapping hem powerboxın aynı anda ziyadesiyle uygulanabildiğini öğrendim. bu durumda ecularımız remappingle 178 beygire ordanda racechiple 231 beygire çıkmaması için hiçbir neden yok.
Bu konuyu biraz araştıracağım bakalım. 231 beygir çok çekici gelmeye başladı :D
Safari snorkelin de turbo dizel motorlarda yaklaşık 4KW artış sağladığı verisine ulaştım, K&N hava filtresinin turbo dizel yüksek hacimli moteorlarda yaklaşık 7-10bg arası kazandırdığı ve katalitik konvertör iptalinin de uygun bir egzoz sistemiyle birlikte 10 beygir civarı artış sağladığını öğrenmiş oldum.
Araştırmalar sürüyor...
 

Ynt: L200 Bigfoot

Mert Bey Remappingle motor avans ,yakıt, IAT vs gibi birçok ayarı değiştirebilirken boxlarla sadece yakıt basıncı yoluyla güç alabiliyoruz yani dediğiniz gibi remap üzerine box uygulaması var ... hatta TRde birkaç yakın arkadaşım renault megane 3 coupe lerinde kullanmaktalar ve şaka gibi giden aynı zamanda çok çok az yakan araçları oldu :smiley:

remap + box uygulaması yapıldıktan sonra gücün yanında araçta yakıt tasarrufuda olmakta tabiki sakin kullanımda. bunun yanında araca daha fazla özen göstermek, kaliteli yakıt, daha erken değişen yağ ve filtreler, kurum bağlayan manifoldun temizliği gibi birkaç detaylada sorunsuzca uzun zaman kullanabilirsiniz aracı..

gelgelelim bunu TRde en iyi yapanın kim olduğuna ... bu konuda uzun zamandırda tanıdığım DR'ECU lakaplı Özgün Güleç remap ve yazılım konusunda türkiyenin en iyilerinden diyebilirim. Yeni dükkan açtı adıda ECUFAST maslak sanayide bunun yanında dizel remappingi üzerine birçok yerde adını duyduğum hatta NOSlu dizel Vw Polosuyla dereceler kazanıp harikalar yaratan Mehmet Gazihanda ciddi bir alternatif...

her ikisiylede yakın irtibat kurabilme imkanına sahibim velhasıl kelam bazı konuları oturup iyice etüd edip üzerine konuşup bunun üzerine harekete geçmek lazım..

aramızda remap ve box olayına en yakın olarak siz varsınız sanırım :smiley:

Freeflow egsoz + şnorkel + egr iptali mevcut olacak sanırım sizde... bunu bir filtreyle destekledikten sonra remape en iyi sizin aracınız cevap verecektir.... ve şuna inanıyorumki çok ciddi güçleri elde etmeniz çok çok yakındır :smiley:

inşallah en kısa zamanda bir buluşma ayarlayıp bilgi paylaşımında buluruz, internet üzerinde ne yazarsanız yazın gerçek üzerinde konuşmak kadar yaratıcı olmuyor ne yazkki :smiley:

bu arada inanılmaz derecede jant almak istiyorum fakat 15 mi 16 mı karar veremiyorum... bi yardımcı olun :smiley:
 



Ynt: L200 Bigfoot

Teşekkür ederim bilgiler için, dediğiniz gibi birgün buluşup konuşsak çok daha iyi olur benim içinde. bu cumartesi yurtdışına çıkıyorum tekrar 15 gün kadar yokum geldikten sonra enine boyuna düşünücem remaping işini, dediğiniz gibi freeflow egzoz snorkel egr iptali ve performans hava filtresi olmuş olacak araçta duruma ve getirilerine göre katalizör iptali bile düşünebilirim,
yüksek hacimli turbo motorlarda yapılan spesifik bi değişiklik cidden turbosuz 1.6 bir aracın neredeyse 2 katı kazanıma olanak sağlıyor, bu nedenle çok şanslıyız.
Jant konusunda ise ben tercihimi 15 inçten yana yaptım, çünkü 16ya oranla uygun MT lastik olarak daha ucuz fiyata daha çok alternatif vardı, ancak 15 inçte fren kaliperleri ve jantın içi bikaç milim traşlanmak istiyor.
Tercih sizin 16 hatta 17 inç için bile mud terrain lastik olmasına karşın tabiiki 15 kadar yaygın değiller, arazi taşıtlarında kullanılan standard 15 inç.
Procomp markasını tavsiye ederim çünkü parmakla kaldırılabilecek derecede hafif koskoca jant, lastiği büyüttüğünüzde arada yaşanacak ağırlık farkını birhayli kapatıyor zaten özelliği hafif olmasında, bunun yanında neredeyse piyasanın en sağlam jantı diyebiliriz. dünyanın en iyilerinden ve ciddi offroad araçlarında en çok tercih edilen jantlardan.
offset olarak 2 farklı alternatifi var 8 inç ve 10 inç, bunlar jantın kalınlığı 8 inç yine problemsiz takılmakla beraber 10 inç taktığınızda muhtemelen lastikler dreksiyon tam çevrilgiğinde dodik içlerine sürtme yapacaktır, kaportanın hafif traşlanması ve 33 yada daha büyük lastik takacaksanız minimum 4 inç yükseltme yapmanız gerekir.
Benim kafamdaki görüntü çamurlukların dışında kalan lastikler olduğu iin 10 inç -44 offsetli olan modelini tercih ettim.
Bu başlığın ilk sayfasında modeli ve fotoğrafları olucak.
 

Ynt: L200 Bigfoot

bu arada mitsubishi L200 instyle 178 beygirlik olanın fabrika verileri dikkatimi çekti.

0-100 km hızlanması 12.1 sn

unledrk.png


Benim ufaklık ise üzerinde ön bullbar arka rollbarlar yan rocksliderlarla yaklaşık 100 kg daha ağır ayrıca hızlanmaya en büyük faktör olan 33 inçlik mud terrain lastikler çeviriyor ve 0-100 hızlanmam 11.48sn

img2276.png


bu değerlerden yola çıkarak sanırım aracım şu an 178 beygirden daha fazla güç üretmekte 33 lastikler ve ekstra ağırlıklara rağmen 178 beygirlik instyledan daha iyi 0-100 değerine sahip. dynoliciousun verdiği güç verisi gerçeğe oldukça yakın bir veri olmalı.
Ben bu racechip'i çok tuttum arkadaş.
 

Ynt: L200 Bigfoot

mert bey arkalara standart 16 jantları takıp bi deneme yapmak lazım :smiley: açıkçası yerler ıslakken yarım gaz verip faint le aracın arkasını rahatlıkla koparabiliorum :smiley: 136 beygirde bu kadar aktivite varsa 170 + sını düşünemiyorum :smiley:
 

Ynt: L200 Bigfoot

Hocam aracın arkası hafif olduğu için feinti çok güzel yiyo, heleki yarım debriyajla devir verince bide yerler ıslaksa direk kopuyo arka taraf inanılmaz bi eğlence ;D
 

Ynt: L200 Bigfoot

güzel haberlerimm var herkese ....

araçlarımıza uygun birebir orjinal ralliart remap ini buldum... 1200-1300 tl civarında bir fiyat istiyor.. tabi adetli alırsak fiyat pazarlığı yaparız yazılım konusunda bununla yetinmedim birde üzerine box taksak ne olur diye sordum... şaka gibi bir gidici olur fakat yakıt tüketimi fazla artar dedi bende bu yaratıcı fikrimi geri aldım fakat genede elimizde olursa denemeye değer diye düşünüyorum :smiley:
 



Ynt: L200 Bigfoot

vtecmaniac' Alıntı:
güzel haberlerimm var herkese ....

araçlarımıza uygun birebir orjinal ralliart remap ini buldum... 1200-1300 tl civarında bir fiyat istiyor.. tabi adetli alırsak fiyat pazarlığı yaparız yazılım konusunda bununla yetinmedim birde üzerine box taksak ne olur diye sordum... şaka gibi bir gidici olur fakat yakıt tüketimi fazla artar dedi bende bu yaratıcı fikrimi geri aldım fakat genede elimizde olursa denemeye değer diye düşünüyorum :smiley:
Araştırmanızı ilgiyle izliyorum, ellerinize sağlık.
Anladığım kadarıyla ralliart lı L200(167 hp) e box da uygulanabiliyor doğrumu?
 

Ynt: L200 Bigfoot

lokosit' Alıntı:
Araştırmanızı ilgiyle izliyorum, ellerinize sağlık.
Anladığım kadarıyla ralliart lı L200(167 hp) e box da uygulanabiliyor doğrumu?

box ürünleri çoğu dizel araca uygulanır temel çalışma prensibi mazot basıncını arttırmak üzerine.. ralliart lı l200 ler içinse muhtemelen 178 beygir upgrade map ide uygulanarak olabilir ... üzerine bide box olursa tadından yinmez :D
 

Ynt: L200 Bigfoot

vtecmaniac emeğine sağlık teşekkür ederim ancak anlamadığım bir nokta var, ralliart denen olay bir piggyback yani birnevi powerbox, commonrail soketine takılıyor bizim racechip gibi, yani ralliart bir ecu remaping değil dolayısıyla boxla beraber kullanılamaz.
Şimdi yapılması gereken şey 136 beygirlik standard motoru 178 beygire çıkaran ve instyle modelini oluşturan ECU mapini bulmak, yada aracın üzerinde halihazırda box varken yeni bir map çizdirmek optimum performans ve yakıt sarfiyatı için.
sizin dediğiniz ralliart remap'i muhtemelen yeniden programlanmış ralliart modülü (mü)?
Çünkü bana da geçende maslak sanayide kazalı bir L200 den çıkma ralliart modülü teklif edildi aynı fiyata.
 

Ynt: L200 Bigfoot

muhtemelen ralliart remap yapıyordur çünkü beyni söküp servis gönderiyo gibi sözler okudum forumlarda... aynısını yapan mapper bir arkadaş var ... hali hazırda 3-4 adet l200 e yapmış kendisi.. zaten mantıklı olanda budur çünkü sadece yakıt basıncıyla oynayarak optimum bir ayar yakalamak karbüratörlü araçların karbüratör ayarının hiç bozulmamasını beklemek gibi birşey :smiley:

çünkü güncel beyinler artık hava sıcaklığına göre bile avansa ve yakıta müdahele edebiliyior.. o yüzden size gelen teklif güzel fakat biz ne kadar çok kişi olursak bu remap olayına o kadar ucuza hallederiz :smiley: bide remap yaptıktan sonra sizin racechiple bi ekstra performans denemeside yapabiliriz :smiley:

unutmadan racechiple aranız nasıl :smiley: aktif kullanımda ilk günkü etkileri devam etmekte mi ?
 

Ynt: L200 Bigfoot

Arkadaşlar araya gireceğim ama benim arac 2011 model 178 beygir 4x4 ve
http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Mitsubishi-L200-2-5-DI-D-3561-r.html
bunu takmayı düşünüyorum. nerdersiniz ???
 



Ynt: L200 Bigfoot

Vtecmaniac muhtemelen oyledir, dedigim gibi yurtdisindan doniyim bakacagiz durumlara :smiley:
Racechip inanilmaz, ayari 2 kademe daha yukselttim tek kelimeyle mukemmel en ufak bi uyumsuxluk yok.
Az once benzin isigim yandi hemen bir hesap yaptim,
aracin orjinal lastikleriyle bu lastikler arasinda bildiginiz gibi kilometre gostergesinde bir farklilik olusuyor, 205-80-16 lastik ile 33-12.5-15 lastik arasinda %11.11 lik bir fark var.
Bu farkida goz onunde bulundurarak hesap yapilmali.
Arac 13.6 litre benzinle sehir ici istanbul trafiginde 141.3 km yol yapti.
9.6lt/100km yapar, aracin sehir ici fabrika verisi 10.2lt/100km.
33inc lastiklerle fabrika verisinin 0.6 litre altinda yakiyorum su an.
Bu 141 km nin 80 kusur kmsi tasarrufa hic dikkat edilmeden ve 3500 devirler zorlanarak vites gecisleri yapilmis ve aracin gucunu hissetmek icin hayli agresif hareketler ve hizlanmalar yapilmis hali, muhtemelen tum 141 km boyunca tasarrufa dikkat ederek kullanilirsa bu menzil uzayacak ve yakit sarfiyati sehir icinde 9 lt civarlarina dusecektir.
Bu arada aracim 39.692 kmde yani 40.000 bakimi geldi, yagim eskidi tum filtreler doldu bu halde bu tasarrufu sagliyorum bunlar yenilendiginde daha da dusecektir :smiley: :smiley:
Yani racechip iyiden de ote...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,220
Kayıtlı Üye Sayımız
166,534
Kaydolan Son Üyemiz
1997 ZJ

SON KONULAR



Geri
Üst