L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Caspian Tiger Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 102
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 78,260
Ynt: L200 Güç Artırımı (chip Tuning, Powerbox Vs)

Bende 2007 L200 için var aracımı sattıgımdan söktüm duruyor.Kutusunda faturasıyla ve baglantı aparatıyla.ahmetyaprak1@hotmail.com'dan konuşalım.
 

Etiketler
Ynt: L200 Güç Artırımı (chip Tuning, Powerbox Vs)

merhaba,
uzunca bir zaman sonra yeniden 4x4 araç almaya karar verdim ve 2007 model 114.000km de otomatik bir l200 4x4 aldım.
aracım 136hp ve bunu racechip takarak biraz arttırmayı düşündüm. uzunca bir zamandır, hatta aracı almadan bayağı zaman önceden beridir bunu araştırıyorum. chip işiyle uğraşanların yorumlarını da, kullanıcı yorumlarını da okudum. kendim de iyi kötü bu işlerden az da olsa anlarım. kendi motosikletimin chip ayarlarını da yazılımı sayesinde yapmışlığım da vardır.
gelelim benim tecrübeme. aracı aldığımda fabrikasyon performansı hoşuma gitmedi. özellikle 100km den sonra araç oldukça cansızdı. yakıt tüketimim aracı uzun yolda hiç zorlamadan, hatta ayağımın altında cam kırığı varmış gibi 100-110km bandında kullanmama rağmen 9lt nin altına hiç düşmedi. racechipi satın aldım ve montajını kendim yaptım. 2007 modelde common rail soketi motorun oldukça arkasında ve zor bir noktada olduğu için beni oldukça uğraştırdı. neticede chipi taktım. ilk olarak bana teslim edilen ayarıyla (1. pod F, 2. pod C) kullanmaya başladım. ilk izlenimim araçta özellikle de 100km üzerinde ciddi bir iyileşme olduğuydu. araç gaza daha duyarlı. ancak belki bana öyle geldi, belki de gerçekten durum budur, 80km civarında otm. 4. vitesle giderken (1500devir civarında) çok küçük gaz hareketlerinde sanki araç kesiklik yapıyor gibi. belki de otm. şanzımanın o anki karar verme sürecinden kaynaklanıyordur. orijinal haliyle böyle bir kesinti veya küçük silkeleme hatırlamıyorum. yol bilgisayarındaki tüketim 7,5 litrelere düştü. ancak ben bu kadar büyük bir iyileşme beklemiyordum. şüphelenmeye başladım. neticede de şüphelerim doğru çıktı. chip sistemi common rail sistemini bir şekilde kandırdığı için yol bilgisayarındaki değer de hatalıydı. yukarıda tüketim değerlerini veren arkadaşların o değerleri gerçekten yakaladıkları konusunda ciddi merakım var, zira bende tüketim gram azalmadı. gaza yüklenirsem arttı bile diyebilirim. yani benim tecrübeme göre yakıt tasarrufu sağlanmadı. chip ayarlarını 200-300km de bir birer kademe artırdım. en son önceki sabah yanılmıyorsam 1. podu 2' e diğer podu da F' ye aldım (aldığımdan bu yana sanıyorum 3 kere ikisini de birer kademe artırdım) güç gayet iyi. 2000 devirde belirgin biçimde devreye giren bir güç var. bu belirginlik belki turbonun o devirde dolmasından belki de chip katkısındandır. bu sabah eşim beni havaalanına bıraktı ve kendisi aracımızla eve döndü. eşim bıraktıktan 10 dakika sonra telefon açtı ve aracın yolun ortasında stop ettiğini ve motor arıza ışığının yandığını söyledi. e5 te orta şeritte stop ederek kalmış. ben 1000km kullandım, hiç birşey olmadı, eşim bindi, 15km sonra araç yolsa orta şeritte stop etti. zaten bu işlerde hep şanssızımdır, bir de eşim yolda kalınca iyice tadım kaçtı. ayarları biraz geriye alarak denemeye devam edeceğim. her iki podu azaltarak sonra da sadece birinci podu artıracağım. zira internette yer alan kullanım kılavuzunda, eğer araçta bir sorun veya kesme yoksa, ikinci podla oynamanın gereksiz olduğu yazılı. tecrübemi yine buradan paylaşmaya çalışırım. saygılarımla..
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Bende 2008 otomatik var. Cok kararsiz kaldim chip takma konusunda. Ariza verdigi ile ilgili yorumlardan sonra tereddut etmekteyim . Sizin tecrubenizi ve sonuclarinida merakla bekliyorum.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip Tuning, Powerbox Vs)

selamlar,
dün başımıza gelen sorunu yukarıda açıklamıştım. akşam aracı kullandım ve tam gaz yaptığım anda hareket halindeyken stop etti ve arıza lambaları yandı. size tavsiyem, eğer otomatik aracınızda bu başınıza gelirse, vitesi N konumuna alın ancak kontağı hareket halinde kapatmayın. kontak kapatıldığında şanzımandan garip sesler geliyor. bir şekilde sağa geçin ve durun. ancak unutmayın ki motorun çalışmıyor olması, fren sisteminizi büyük ölçüde zayıflatacaktır. çok dikkatli olmanızda fayda var. aynı denemeyi yeniden yaptım, sonuç aynı oldu. sabah kalkar kalkmaz soluğu aracın başında aldım. yukarıda chipin bana teslim edildiği ayarları 1. pod:F ve 2. pod:C olarak yazmış ve bunları belli aralıklarla 3 defa artırdığımı belirtmiştim. F ve C değerlerini kendim hatırlayamamıştım, dolayısıyla hemen satın aldığım yerdeki yetkiliyi aramış ve L200 için hangi ayarı yaparak verdiklerini sormuştum, kendisi de bana teslim ettikleri ayarın F ve C olduğunu söyledi. sabah chipi açtığımda ilk pod değeri 1 ve ikinci pod değeri 0 olduğunu gördüm. bu değerlerden 3 kademe geri gidersem E ve D değerlerine varıyorum ki bana söyledikleri değerde teslim etmedikleri sonucuna varıyorum. ama kimseyi suçlamak istemem, belki benim gözümden kaçan bir nokta vardır. ancak ben her iki podu da birer birer aynı zamanlarda artırdım. yani aralarının açılması veya kapanması söz konusu olamaz, sadece başlangıç basamağını hatırlayamıyorum, onun için de kimseyi suçlamayayım. neyse, bulduğum ayar üzerinden 1. podu 1 kademe, 2. podu ise 2 kademe geri aldım (0-E) aracı çalıştırdım ve yola çıktım. bu arada dün gün içinde arıza lambası kendi kendine sönmüştü, akşam arızayı yineleyince yeniden yandı. sabah da yanıktı. yeni ayarla yola çıktım. araç ısındıktan sonra tam gaz yaptım. geri almadan önceki kadar performanslı değildi. 3000 devri geçmeye başlayınca teklemeye başladı. sağda durdum ve vitesi 2 ye aldım ki yüksek devirde kendi kendine vites büyütmesin, yüksek devir davranışını görebileyim. tekrar denedim, bu sefer kesiklik ve tekleme yapmadı. bir daha denedim, kesiklik yoktu. bunun üzerine sağa çekerek yeniden chipi açtım. sadece 1. podu 1 kademe yükselttim (1-E) yeniden bindim ve tam gaz yaptım. performans az öncesine göre daha iyiydi. yüksek devirde kesiklik yoktu. bir kaç defa tam gaz ve yüksek devir denedim, herhangi bir sorun olmadı. ayarı o şekilde bırakarak aracı park ettim. arıza lambası yanıyordu. zaman içinde kendi kendine söneceğini düşünüyorum, biraz kullandıktan sonra ayarı sadece 1. poddan 1 kademe daha artıracağım. gelişmeleri yazarım. bu arada arıza kodunu silmek için obd2 portunu aradım ancak bulamadım. direksiyonun altına ve o bölgeye baktım ancak göremedim. bu portun olup olmadığını, varsa yerini bilen varsa yardımları çok makbule geçer. saygılarımla..
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip Tuning, Powerbox Vs)

merhaba,
kullanmaya başlayalı 3 haftayı geçti. arıza lambası yakma sorunu kalmadı. (tabi bunda benim ayarı belli bir yerde bırakmamın etkisi var. arttırınca lamba yanıyor)
güçte belirgin bir artış var (2000 devirden sonra turbo doluyor ve güç hissediliyor. chipli ve chipsiz olarak deniyorum, bariz fark var) ancak önemli bir nokta var, aracımda düşük devirlerde kesiklik oluştu. belirgin bir biçimde, düşük hızlarda, küçük gaz hareketlerinde bir öksürmeyle başlıyor.
iki hafta kadar önce eksoz yaptırdım, biraz daha tok bir ses alıyorum. turbo ıslığı da daha belirgin. eksoz sesi daha belirgin olduğu için düşük devirdeki kesintiyi de daha kolay duyabiliyorum. chipi çıkardığımda kesinti yok. ama güç de yok. kesinti sürekli değil. gaza yüklenince yok. sadece küçük gaz hareketlerinde ortaya çıkıyor. ama beni huylandırıyor.
racechipi satan yerle görüştüm. telefonda ilgili yaklaşıyorlar. ayarı biraz daha düşürmemi söylediler. düşürdüm ancak değişmedi. haftaya chipi göndereceğim. önce chipi kontrol ettireceğim. chipi çıkardığımda sorun ortadan kalkmasa, araçtaki başka yerlerden de şüpheleneceğim ancak şu anda chipten başka soru işareti kalmıyor. gelişmeleri paylaşırım.
 



Ynt: L200 Güç Artırımı (chip Tuning, Powerbox Vs)

benim aracım l200 değil 2005 model 3000 motor isuzu 4 ay önce beyin yazılımı yaptırdım şu ana kadar araçta hiç bir sıkıntıyla karşılaşmadım çekiş ve hızlanmada bariz artış var ilk kalkışlar çok canlandı 0-100 hızlanma 20 saniyeden 16 saniyeye indi tabi araçta 315x75x16 stt lastikler ve fazladan 300 kg agırlık(vinç ,çelik tampon, yan basamaklar, alt koruma vs )var. tabiki eksiside var sert kullanımda artan yakıt tüketimi bildiğim kadarıyla şimdi l200 lerede yazılım atılıyor ama bence emin ellerde yapılması lazım

IMG_4075.JPG
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip Tuning, Powerbox Vs)

racechip i aldığım yere gönderdim, kontrol yaparak bana yeni bir chip gönderdiler.
şu anda sorunum yok. güç düzenli, kesiklik yok.
ancak yakıt tüketiminde azalma olmuyor. yol bilgisayarının verilerine aldanmamak lazım.
bilgisayara bakılacak olursa 7,8 litre fakat gerçekte 10 civarında ve daha aşağıya düşmüyor.
benim aracımda 255 70/16 A/T lastikler var ve araç otomatik vitesli.
tüketimin daha düşeceğini sanmıyorum.
özet olarak ilave birkaç beygir fena değil.
saygılar..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,034
Mesajlar
1,527,570
Kayıtlı Üye Sayımız
166,779
Kaydolan Son Üyemiz
irfan_211

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst