L200 konusunda yardım edermisiniz??

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan murat067 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,278

murat067

58ea114
Mesajlar
1,114
Tepkime Puanı
1
Yer
sivas
uzun bir karar verme sürecinden sonra gerek çarpışma testleri gerek arazi performansı gerekse rahat kullanımı sebebiyle l 200 de karar kıldık....

l 200 konusunda sizlerden yardım bekliyorum...

öncelikli ve tek sorum bu aracın arka %100 kilitli olan modeli hangisi netten baktığım aracın %100 kilitli olup olmadığını nasıl anlarım ve orta kilit hepsinde sıtandartmı??? inşallah en kısa sürede bir l200 alıp vinç lastik ve yükseltme yaparak l200 gurubuna katılmak yardım eden ve cevap veren arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler...
 

Etiketler
Ynt: L200 konusunda yardım edermisiniz??

bana hiç kimsew yardım etmiycekmi hadi bir halat atın lütfen :'( :'( :'( :'(
 

Ynt: L200 konusunda yardım edermisiniz??

mrb arkadasım, bende bir l 200 intense kullanıcısı olarak kararına saygı duyuyorum, l200 lerde eger yanlıs bılmıyorsam ki eminim intense düz vites olanlarda rd lock yani arka kilit var,bendekide bu model ve kilit var,otomotik olanlarda ise astc vardır... kolay gelsin sana
 

Ynt: L200 konusunda yardım edermisiniz??

şuan izlediğimiz birkaç video sonucunda atsc nin de çok başarışı olduğunu gördük sizce %100 kilitmi yoksa atsc mi daha başarışlıdır ??? ??? ??? ???
 

Ynt: L200 konusunda yardım edermisiniz??

l200 kararınızı onaylıyorum orta kilit hepsinde var takviye vitesi 2007 ve daha sonrasında 4 kademe daha eski modellerde 3 kademe idi eski modellerde orta kilit 4x4 modunda iken sabitti yeni kasalarda ise kiltsiz bir 4x4 modu ilave edilmiş

arka difransiyalin kilitli olanlarında RD loc yazan bir düğme var direksiyonun sol tarafında her iki kasa tipinde de yeni kasalarda kilitsiz olanlarında atsc dümesi konulmuş

difloc yüksek kasa 4x4 lerin en baz modelinde var

tercihi bence siz yapın kullandığınız yol şartlarını sizden iyi kimse bilemez
 



Ynt: L200 konusunda yardım edermisiniz??

tuncay bey kullanım şartlarımızın başında araca inen binen kişi sayısının çok olması av aracı ve işyerimizde el altı aracı olarak kullanacak olmamız var... şimdi offroad deneyimlerimden sonra bu araçla gezi tarzı offroad harkulade yapılır kış aylarında kapalı köy yollarında gezmek benim en büyük hobim ama böyle bir araçla offroad oyunlarında yarışmanında hiçbir mantığının olmadığını biliyorum şimdi çalışma sistemine göre atsc li modelde 4 tekerin 4 üne birden müdahale edilirken %100 kilitte sadece arka aksa ve dolayısıyla 2 tekere müdahale ediliyor yalnız orta kilit kilitlenince sistem 3 lü bir döngü kazanıyor daha önceki aracım nivadan bildiğim için şimdi aklımdaki soruda karda 4h de tam gaz basmış kürtükleri patlatarak ilerlerken atsc sürekli devreye girerek aracın hızını kesermi aslında şuan bende t5 transporter var ve asr devreye girdiğinde araç daha stabilleşiyo fakat dur kalklarda helede rampa yukarı kapatmak gerekiyor çünki sistem patinajı önlemek için gaz pedalına müdahale ederek gazı kısıyor ve bundan dolayı araç kendini toplamayıp stop ediyor...

diğer meselede aracın şöför sayısının fazla olması ve dolayısıyla arka kilidi hatalı kilitleme sonucu dopabilecek zarar ziyan meselesi ki arka aksi kesen yada dif kıran l200 konularda sürekli bahsi geçmekte ...
neticede kendimce şöyle bir formül geliştirdim sonuçta atsc ve %100 kilit ikiside bu araçta mevcut bizim asıl dikkat etmemiz arazide ezilmemiş yorulmamış bir model bulup onu almamız olacak şansa artık atsc limi gelir %100 mü gelir bilmiyorum ben tercihim 2007 model ve 2008 model arası arka kasası kısa ve kapalı kasa bir araç
 

Ynt: L200 konusunda yardım edermisiniz??

Benim fikrim kilitli bir model alın derim aracı 4 çeker pozisyonunda kullanacak bir kullanıcı nasıl kullanacağını bilmesi gerek diyedusunuyorum atsc olan araçların ağır çamur şartlarında daha zayıf kalacağını düşünüyorum gerçi böyledir araçla hiç tecrübem olmadı çok hatalı bilgi vermekten korkuyorum ama ben böyle düşünerek aracımı aldım ve gayet memnunum sadece benim traktör yolladıysa derdim var onunda kilitle alakası yok arabanın dört tekeride askıda kalınca aracın isi bitiyor
 

Ynt: L200 konusunda yardım edermisiniz??

tuncay bey peki bu araçları kaça alabiliriz? çevremde hiç l 200 yok jandarma hariç ....

2007 model120000 km civarında birçok l200 var 36bin ile 32bin tl arasında fiyat yazılmış gerçek değeri nedir kaça alırız saygılar yardımınız için çok teşekkür ederim...
 

Ynt: L200 konusunda yardım edermisiniz??

Selamlar

Hepimiz asfaltta gidiyoruz ama amaç hem asfaltta gidebilen hemde offroad kabiliyeti süper olan aracı tespit etmekte zorlanıp tartışıyoruz.
Bence 2 büyük hata yapıyoruz.
1- L200 veya diğer araçları unimog la mukayese ediyoruz unimog arazi kamyonu sınıfında degerlendirilmeli ve diğer bütün araçlarla ayrı katagoride tutulmalıdır ve asvalt ve hız özelliği nerdeyse hiç aranmamalıdır. eger illaki mukayese edilecekse Hummer belki bu mukayeseyi kaldırır çünki genişliği kamyon genişliğine yakındır o kadar yani küçültülmüş kamyon ebadındadır.Kabiliyeti Unimog ile kıyas kabul etmez.
2- Kilit - ATSC ikisi aynı işi yapıyormuş gibi tartışılsada aslında alakasız sistemlerdir. En iyisi araçta ikisininde bulunmasıdır. Tek şartla 100% kilitte aynı anda ikiside çalışırsa araç yürüyeni çok fena kırılır. mesela arka aksları 100% kilitlediğmiz zaman atsc bir tekerin boşta kaldığı sinyalini alıp boşta kalan tekere fren yaptırırsa ve biz de gaza asılırsak akslardan şanzımanlara kadar çok fena şeyler olur.
ATSC özellikle slalom yada hızlı girilen virajda hayat kurtarır. 100% kilit Takıldıgımız yerden çıkarır aslında önde ve arkada olması daha iyidir 1 şartla kilit yada kilitler devreye girince atsc devreden çıkacak otomatik çıkanı daha iyi olur unutmaya karşı.

Diğer hata
Bunu Hepimizin bildiğini düşünüyorum
otomatik sanzımanın yağ tahliye borusu vardır fazla yagı yada sıkştırılınca basıncı düşürmek için bir miktar yagı buradan atar.
derin su ve çamur gecişlerinde buradan su alabilir ve bu da çok üzücü ve duygusal açıdan yıpratıcı olur.





Saygılar.
 

Ynt: L200 konusunda yardım edermisiniz??

ahmet bey gerçekten açıklayıcı bir yorum yazmışsınız....

zaten benimde l200 ile uçuk şeyler yapmak gibi bir niyetim yoktu.... az önce jandarma aracı istasyondan yakıt alırken baya bir inceleme fırsatı buldum inanın jandarma aldığı araçlarda orta kilit dai olmak üzere hiçbir donanım yok boş tenekeye biniyorlar...
askerle uzunca konuştuk şuan prodizel yani petrol ofisinin ağırvasıtalar için ürettiği yakıtı kullanıyorlar ve askerin söylediğine göre eurodizele göre çekişin 1 vites düştüğünü anlattı.... araçlarda cam mekanizması dahil birçok aksam manuel birtek klima ve hidrolik direksiyon var sanırım arkada lsd bile yok ;D ;D ;D lastikler 205 80 16 jantlar sac jant....

şimdi jandarma yıllardır defenderlere ettiği eziyeti l 200lerede etmeye baştan kafayı koymuş demekki diyorum zaten bu eziyeti unimog ve depindurdan başka araç çekmezdi anladığım kadarıyla mitsubişhi de bu olaya gönül vermiş ve eziyet çekmeyi göze almış....

benim amacım uzun gezilere beni rahat götürsün arazide bir lada niva kadar kabiliyeti olsun az yaksın iyi çeksin yükümü taşısın vs diye uzuyor listenin başında 2004 2006 aası ranger alıp yükseltip silverston extrem lastik ve vinç takıp arazide deli gibi dolaşmak vardı fakat ortalama 25 bine malolacak bu aracın çarpışma testlerini inceleyince içimde büyük bir şüphe oluştu ve vaz geçtim.... ve kararımı l200 den yana kullandım ncap testleri olsun arazide izlediğim görseller olsun beni baya etkiledi şimdi asıl düşüncem odurki l200 alıp şuanki temel 4x4 ihtiyacımı karşılamak ilerleyen zamanlarda ise l200 ün arkasına takıp götürebileceğim bugy tarzı hard offroat aracı yapmak hayalleri içindeyim ... yardımlarınız için çok teşekkür ederim inşallah gönlümüze göre bir araç rasgelir burda daha güzel şeyler paylaşır birbirimizden daha fazla bilgi alırveririz saygılar.... ;)
 




Ynt: L200 konusunda yardım edermisiniz??

Selamlar


Tartışma başlatmak istemem ama link i incelerseniz atsc kilit yada ikisi birden hangisi daha iyi fikir verir sanıyorum.


http://www.youtube.com/watch?v=0KBIBCK-veA


Saygılar.
 

Ynt: L200 konusunda yardım edermisiniz??

Yazmayı unuttum eger L200 e Euro diesel harici ucuz mazot koyarsanız
Enjektörler pompa 6000Tl
Motor yaptırmak 16000 Tl
Temsa Mitsubishi servis fiyat tarifesidir. Bazen kazanç gibi gördüklerimiz en büyük kayıplarımız olur.

Saygılar.
 

Ynt: L200 konusunda yardım edermisiniz??

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
Yazmayı unuttum eger L200 e Euro diesel harici ucuz mazot koyarsanız
Enjektörler pompa 6000Tl
Motor yaptırmak 16000 Tl
Temsa Mitsubishi servis fiyat tarifesidir. Bazen kazanç gibi gördüklerimiz en büyük kayıplarımız olur.

Saygılar.


petrol ofisi bayisi olarak jandarmanın neden prodizel aldığını anlamış değilim sanki bile bile yapılıyor gibi şuan istasyonda 2 çeşit motorin var yanlız biri aağır ticari araçlar için üretilen prodizel diğeri ise küçük commonrailler için piyasada bulunan eurodizel ve aslında pro dizelde şuan mevcut yasa gereği euro dizelden üretilmekte yani eurodizelin içine çeşitli katkılar katılarak yakıtın daha yoğun olması sağlanıyor ve euro dizeli su gibi içen büyük araç ve traktörlerin bu suyu üfleyerek içmesi sağlanıyor diyebiliriz:D
 




Ynt: L200 konusunda yardım edermisiniz??

Selamlar

Neticede mükemmel araç yok bizim ülkemizde zaten her şey önüne set çekilmiş vaziyette kimi emirle ucuz mazot kullanır araç arıza yapar parayı biz öderiz kimi bir şeyler yapmak ister kanunla vergiyle karşılaşır paramızla canımızla öderiz.
araban ticari birinci köprüden gecemezsin yasak der vergiyi hususi kullanıyorsun diye otomobil jeep tarifesinden alır karayolunda hız 70 km der cezayı basar. işin içinden çıkamayız.
arabada bazı durumlarda can kurtaran abs trc atsc 4wd. 4*4 gibi donanımlar lux kabul edilir parayı vergiyi ödeyemeyecek durumda isek yada iktisat yapmak istersek sonuç ölümlü trafik kazaları sıralamasında dünya 1. ciliğine oynarız. Bir kaç yüz bi euroluk araçlara tüp taktırırız (bence en dramatik olanı)
araclarda dünyanın en pahalı yakıtını yakarız lastik janta yedek parca ve servise en yüksek parayı öderiz bu arada motor falan değiştirmek aracı kaçak durumuna düşürür. motor nerdeyse bütün dünyada yedek parça gibi değerlendirilirken.
sonra hangi marka aracı alalım yada en iyisi hangisi ? kolay hangi marka gönlüne yattıysa hangi rengi tercih ettiyseniz onu alın sonramı kolay 3 takım jant lastik yapın A/T- M/T -HP ayna mahruti oran değişikliği gerekiyorsa ne var onu da yaparız sonra bi de ön arka kilit ekleriz yükseltmeyide körüklü yaparız isteyince yükseltir çamurda oynarız sıkılınca alçaltır asfaltta gaz basarız ne var boşunamı yaptık 3 takım jant lastiği ,bu arada araçta abs trc atsc vs. gibi donanımlar zaten full dür yoksa ekletiriz hatta olanıda offroad abs gibi değiştiririz. bide en yüksek torklusundan 400 - 500 hp motoru attıkmı üstüne full yap depoyu sonra yapıştır gaz pedalını döşemeye. Olmadımı ? L200 Mitsubishi yi bence alın (kendi arabam diye söylüyorum çok araştırıp aldım ) çünki --- Kör Kargalar Diyarında Tek Gözü Gören Karga Kıraldır----- L200 ün, tek gözü bence iyi görüyor.


Saygılar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,067
Mesajlar
1,528,217
Kayıtlı Üye Sayımız
166,812
Kaydolan Son Üyemiz
ibrahim_33

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst