L200 Magnum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan barb_alone Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 73
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 45,525

barb_alone

SQ_for all
Mesajlar
1,203
Tepkime Puanı
93
Yaş
49
Yer
EdİrNe
Mitsubishi L200 Magnum 4x4 için bazı övücü konular okusamda çok detay bulamadım forumu gezdiğimde

hatta google da bazı modifiyeler yapılmış araçlar gözüksede siteye girince göremedim açıkçası....

bu aracı kullanan arkadaşlarım abilerim fikirlerini ve bilgilerini bu başlıkta da paylaşabilir mi acaba... yada paylaşılan konu linkleri verilebilir mi acaba...

bu arada arka kasasını kapatırken sağlam bir uygulama yapılabilir mi acaba araç üstü çadır monte etmek için...

mitsubishi-l200-1999003.jpg
 

Etiketler
Ynt: L200 Magnum

bu araç için en doğru bilgiyi suat inan arkadaşımdan alabilirsiniz telefonu 0212 270 75 85
 


Ynt: L200 Magnum

Eklediğiniz resimden gördüğüm kadarıyla Eski kasa l 200 ü soruyorsunuz. Bu kasa 2003 ile 2006 arası çıkar tabi yeni kasanın da 2006 modeli mevcuttur. Bu kasanın 2004 modeli bende mevcut on seneyi aşkın bir süredir 4x4 lerle birebir uğraşıyorum.Denemediğim binmediğim araç kalmadı diyebilirim arkadaş grubumuzdada her marka ve model araçlar var.Eski kasa magnum Türkiyeye sınırlı sayıda girmiştir binmek için alan kişilerin kolay kolay satmayacağı bir araçtır.Sınıfının en dolu aracı desek yeri vardır.2500 cc 105 bg turbo ıntercoler motor a sahiptir. Yeni kasadan farklı olarak süspansiyon sistemi(ön) bükülebilen millere sahiptir bu sayede alttaki civataları sayesinde aracın yuksekliğiyle kolayca oynanabilir.Eski kasaların tamamında diferansiyel kilidi mevcuttur direksiyonun solundaki bir düğmeyle devreye girer(elektrikli).Bunun yanında bu araç arazi ağırlığı ön plana cıkan bir araç olduğundan fabrikasyon çift akülü cıkar bunun faydasıda araca takılan harici bir vinç i rahatlıkla çevirebilmesidir.Hidrolik direksiyon, merkezi kilit,dört cam otomatik,klima,abs,airbag,ısıtmalı ve elektrikli ayna gibi bir cok özelliğe sahiptir. Her şeyi bir tarafa bırakalım aracın en önemli özelliği aracın sağlamlığıdır.(Aracın sağlamlığı jandarma araç alım ihalesi öncesindeki belli markaların içerisinde olduğu deneme testiyle bir cok kez kanıtlanmıştır).Aracın özellikle ön takımı o kadar sağlamdırki servise ve tamire kolay kolay girmez diyebilirim.Eksisi olarak arkası diğer sınıflarında sorunu olan biraz dardır ve ataklığı yenilerine nazaran azdır dediğim gibi bu araç arazi ağırlıklı evladiyelik bir araçtır.Ataklık konusunda takılan bir kit sayesinde motor performansı 30 bg e kadar yükseltilebilmektedir.Araç üstü çadır demişsiniz ister arkasını kapattırabilirsiniz çadırı üstüne monte ettirebilirsiniz isterseniz kapattırmadan aracın tavanına çadır yaptırabilirsiniz. Kasa kapattırma işinde seçenek cok sizin sormuş olduğunuz kasanın 2006 modelini arkadaşıma aldık onun arkasını kapattırdık fiyatları ise 1500 ile 3000 tl arasında farklılık gösteriyor özelliklerine göre.Bunun yanında aracın göğüsünün üzerindeki eğim ölçer voltmetre ve termometre araca ayrı bir güzellik katıyor ve ilk bakışta gerçek bir 4x4 olduğu anlaşılıyor.Araç için söylenecek bir sürü artı şey var ama kısaca bahsetmek istedim sormak istediğiniz başka bir şey olursa seve seve cevaplarım :smiley:
 

Ynt: L200 Magnum

verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

Benimde hoşuma giden 2003-2006 kasa şuan niva var satıp almayı düşünüyorum ama vergileri pahalı diyorlar.
 



Ynt: L200 Magnum

aracın arkasını kapamak için yeterli seviyede malzemeye sahip kişiler buldum sizinde cevaplarınız ile tamamen bilgi sahibi oldum...

aslına bakarsanız ben araç aramaktayım.... Defender-Jeep XJ-Discovery tarzı çok aracı inceledim...fakat gerek LR olsun gerekte Jeep markası olsun bir L200 edinmekten daha pahalıya çıkacak bana onu en azından şu ana kadar toplanmış araçlardan anladım.. daha sonra çift kabin arayışına girdim burda da karşıma birkaç model çıktı... bütçe olarak beni aşmayacak 4x4 çift kabin olarak birkaç nissan ve mitsubishi buldum... L200 Magnum modeli hazırda bulunan bir LSD diff-lock ile öne çıkmakta bana göre... ayrıca kamplı ve uzun soluklu gezilerde bagaj hacminin yeterinden fazla imkan sağlamasıda diğer bir artı gibi geldi bana....

fakat yükseltme (gerektiği kadar abartmaya gerek yok) kolay olarak halledilmekte bu en azından güzel haberlerden biri....
araca ekstra diff-lock takmak istediğimizde örneğin orta diff.e özellikle bunu sağlamak ne kadar zor?
en son ileri safhada ön ve arakalara %100 diff-lock sağlamak ne kadar zor?
şnorkel bulunması mümkün mü bulunsa da önde intercoolerın soğutma filtresi sanırsam o nasıl korunmakta sudan...
aracın en doğru lastik ölçüsü 2" veya 3" yükseldikten sonra yada ne kadar yükselme yapılabiliyorsa en normal şartlarda
aracın motorunda güç arttırımı için kit derken bu bir chip tuning mi yoksa daha komplike bir kit mi....

şimdilik ilk etapta sorulması gereken konular bunlar genel manada da yapılması gerekenler gibi geldi bana....
 

Ynt: L200 Magnum

emre_ozk' Alıntı:
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

Benimde hoşuma giden 2003-2006 kasa şuan niva var satıp almayı düşünüyorum ama vergileri pahalı diyorlar.


Vergisi 400x2 =800 tl dir. Arkadaşlarımızdan lada nivası olanlar var hep şikayetçi oldukları konu ön diferansiyelin motor bloğuna bağlı olması bunun sonucu aşırı zorlamalarda saplama civatalarını sıyırıp sıyırıp atması yoksa lada kendi sınıfında liderliğe yakın bir araç.
 

Ynt: L200 Magnum

Sayın Barboros Bey orta diferansiyel kilidi uygulamasını bu araçlara uygulayan daha hiç duymadım ama pajero 3.5 de bu standart olarak bulunuyor. Bu araçadaki arka diferansiyel % 50 orantılı bir kilittir(l 200) bunu %100 çıkartmak mümkün olsa gerek ama ben daha gerek duymadım zaten battığınız zaman vinçten başkası yalan oluyor full kilitli araçlar parkurun içerisinde biraz daha ilerliyor sonra onlarda batıyor diyebilirim. Şnorkel uygulaması konusunda ithalatcılar genelde yeni model magnum modifiyesi yaygın olduğu için eski kasa magnumun şnorkelini istek üzerine getirtiyorlar araç almadan önce bilgi sahibi olmak için aradığım bir satıcı bana 1000 tl civarı fiyat vermişti.İntercoler filitresi konusu ise filitre zaten metaldir.Kabut un üzerindeki hava deliğinden hava alttaki metal filitreye girer eğer yeterli soğutma olmazsa bu seferde alttaki intercoler fan ı devreye girer ama su konusunda eğer aracı o derinlikteki bir suya sokacaksanız araç zaten içerisine suyu alacaktır.(motor içerisinden bahsetmiyorum).Güç artırma konusunu Mitsubishi adına tuning iyileştirmesi yapan bir marka var adı raly art duymuşsunuzdur.Yeni modellerde bu standart olarak motorun üstünde geliyor eğer bunu sonradan serviste taktırmak isterseniz 2000 ila 3000 tl arası bir fiyat a maloluyor.Motor modifiyesi uygulamasını tavsiye etmiyorum çünkü motor ömrünü daha aza indiriyor.Araç yüksekliği konusu ise aracı yakından gördüğünüzde zaten sınıfındaki diğer arkadaşlarından yüksekliğinin ne kadar fazla olduğunu bizzat göreceksiniz.Yalnız bu araç öyle her lastik ebatını kabul etmez orjinal lastiğinin ebatı 265-70-16 dır.6 buçuk ay önce sipariş verip elime yeni geçen 265-75-16 mt lastikler ön çamurluklara sürttü illaki yükseltme ve tadilat ister...
 

Ynt: L200 Magnum

magnum06' Alıntı:
Vergisi 400x2 =800 tl dir. Arkadaşlarımızdan lada nivası olanlar var hep şikayetçi oldukları konu ön diferansiyelin motor bloğuna bağlı olması bunun sonucu aşırı zorlamalarda saplama civatalarını sıyırıp sıyırıp atması yoksa lada kendi sınıfında liderliğe yakın bir araç.

Vergisi iyiymiş. 10 yıldır zor koşullar için lada kullanıyoruz artık yolumuz yapıldığı için böyle çift kabin türü bir araca dönmeyi planlıyorum. Şuan bir arkadaşımın almaya niyeti var.
Ladanın ön difin çözümü bulundu bir arkadaşımız yurt dışından bir aparat getirdi ön difi motordan tamamen ayırıyor.
http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=2443.0
 

Ynt: L200 Magnum

Merhabalar, Magnum06 gerekli olan herşeyi fazlasıyla yazmış ama ben de kendi deneyimlerimi paylaşayım

Ben de kasım ayında içimdeki 4x4 isteğini daha fazla frenleyemeyeceğimi anlayarak otomatik vitesli 2006 Magnum aldım. Maalesef işlerimin yoğunluğu ve başka nedenlerden dolayı arazide fazla tecrübe edinemedim ama bu kış bu açığı kapatmayı istiyorum. Ondan sonra da ihtiyaçlar doğrultusunda ufak tefek modifikasyonlar yapmak istiyorum.

İstanbul Bakırköy'de yaşıyorum ve tek araç olarak kullanıyorum ve buna rağmen fazla bir sıkıntı yaşadığım söylenemez. Arka kabini taktığımdan beri tek derdim park manevralarında arka görüşü zayıf kalıyor. Performans olarak biraz zayıf bir araç ama hızlanmalarda sabırlı olmanız gerekiyor. İç mekan otomobil konforunda, sessiz ve aracınmın dijital kliması mevcut, otomatik vitesli de olması şehir içi kullanımda rahatlık sağlıyor. Asfaltta da köy yollarında da kullanmaktan çok keyif alıyorum.
Yakıt tüketimi yeni nesil araçlardan biraz daha yüksek olmakla beraber (8.5-9 lt/11-12 lt) sadece haftasonları kullandığımdan benim için çok sorun olmuyor. Vergi indiriminden faydalanabileceğiniz bir kaç pick up'tan biridir ve 2010 yılının vergisi 692x2 TL'dir.

İngilterede geniş bir hayran kitlesi olan bu aracın modifikasyonlarını www.l200.org.uk sitesinde bulabilirsiniz. Siteye üyelik maalesef paralı :(

Image_00093.jpg

100_3749.jpg

suluklugol3.jpg

sunnetgolu2.jpg
 



Ynt: L200 Magnum

magnum06' Alıntı:
Sayın Barboros Bey orta diferansiyel kilidi uygulamasını bu araçlara uygulayan daha hiç duymadım ama pajero 3.5 de bu standart olarak bulunuyor. Bu araçadaki arka diferansiyel % 50 orantılı bir kilittir(l 200) bunu %100 çıkartmak mümkün olsa gerek ama ben daha gerek duymadım zaten battığınız zaman vinçten başkası yalan oluyor full kilitli araçlar parkurun içerisinde biraz daha ilerliyor sonra onlarda batıyor diyebilirim. Şnorkel uygulaması konusunda ithalatcılar genelde yeni model magnum modifiyesi yaygın olduğu için eski kasa magnumun şnorkelini istek üzerine getirtiyorlar araç almadan önce bilgi sahibi olmak için aradığım bir satıcı bana 1000 tl civarı fiyat vermişti.İntercoler filitresi konusu ise filitre zaten metaldir.Kabut un üzerindeki hava deliğinden hava alttaki metal filitreye girer eğer yeterli soğutma olmazsa bu seferde alttaki intercoler fan ı devreye girer ama su konusunda eğer aracı o derinlikteki bir suya sokacaksanız araç zaten içerisine suyu alacaktır.(motor içerisinden bahsetmiyorum).Güç artırma konusunu Mitsubishi adına tuning iyileştirmesi yapan bir marka var adı raly art duymuşsunuzdur.Yeni modellerde bu standart olarak motorun üstünde geliyor eğer bunu sonradan serviste taktırmak isterseniz 2000 ila 3000 tl arası bir fiyat a maloluyor.Motor modifiyesi uygulamasını tavsiye etmiyorum çünkü motor ömrünü daha aza indiriyor.Araç yüksekliği konusu ise aracı yakından gördüğünüzde zaten sınıfındaki diğer arkadaşlarından yüksekliğinin ne kadar fazla olduğunu bizzat göreceksiniz.Yalnız bu araç öyle her lastik ebatını kabul etmez orjinal lastiğinin ebatı 265-70-16 dır.6 buçuk ay önce sipariş verip elime yeni geçen 265-75-16 mt lastikler ön çamurluklara sürttü illaki yükseltme ve tadilat ister...

verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim

amaç sorunsuz uzun vadeli bir araç almak... bununda L200 olduğu anlaşılmakta....

pajeroda bulunan orta diferansiyelin bu araca tadilatsız olduğunu öğrendim onun ustasını buldum sayılır... orta diff-lock çok yerde ön ve arka kilitten daha faydalı olmakta....

su geçişi içinde mantık uzun soluklu olmasada kaputun üstüne dalga olarakta olsa gelebilecek sudan bahsediyorum ki uzun soluklu bir gezi planım var yurtdışınıda kapsamakta o gezide malesef birkaç zaman lazım olacak bu bilgi....
 

Ynt: L200 Magnum

CİNCİN' Alıntı:
Merhabalar, Magnum06 gerekli olan herşeyi fazlasıyla yazmış ama ben de kendi deneyimlerimi paylaşayım

Ben de kasım ayında içimdeki 4x4 tutkusunu daha fazla frenleyemeyeceğimi anlayarak otomatik vitesli 2006 Magnum aldım. Maalesef işlerimin yoğunluğu ve başka nedenlerden dolayı arazide fazla tecrübe edinemedim ama bu kış bu açığı kapatmayı istiyorum. Ondan sonra da ihtiyaçlar doğrultusunda ufak tefek modifikasyonlar yapmak istiyorum.

İstanbul Bakırköy'de yaşıyorum ve tek araç olarak kullanıyorum ve buna rağmen fazla bir sıkıntı yaşadığım söylenemez. Arka kabini taktığımdan beri tek derdim park manevralarında arka görüşü zayıf kalıyor. Performans olarak biraz zayıf bir araç ama hızlanmalarda sabırlı olmanız gerekiyor. İç mekan otomobil konforunda, sessiz ve aracınmın dijital kliması mevcut, otomatik vitesli de olması şehir içi kullanımda rahatlık sağlıyor. Asfaltta da köy yollarında da kullanmaktan çok keyif alıyorum.
Yakıt tüketimi yeni nesil araçlardan biraz daha yüksek olmakla beraber (8.5-9 lt/11-12 lt) sadece haftasonları kullandığımdan benim için çok sorun olmuyor. Vergi indiriminden faydalanabileceğiniz bir kaç pick up'tan biridir ve 2010 yılının vergisi 692x2 TL'dir.

İngilterede geniş bir hayran kitlesi olan bu aracın modifikasyonlarını www.l200.org.uk sitesinde bulabilirsiniz. Siteye üyelik maalesef paralı :(

Image_00093.jpg

100_3749.jpg

suluklugol3.jpg

sunnetgolu2.jpg

cihat bey teşekkür ederim bilgilere
 

Ynt: L200 Magnum

araştırmalarımın aslında bir zaman önce sonuna gelmiştim ama bu işin ne sonu nede dibi var.... bir yurtdışı gezim sonrasında kaldığım yerden devam ederken yeni bilgilere ulaştıktan sonra bu işin daha maliyetsiz olabileceğini kavradım...

özellikle LR markasının defender veya discovery modellerinden birini edinmek olacaktı... daha sonra işin daha tasarruflu nasıl yaparım diye düşünürken önüme daha önce de bahsettiğim 4x4 çift kabin araçlar geldi... modifiyesi diğer araçlara göre daha uygun olduğunu öğrendiğim suat inan beyefendiden bu araca karar kılmak zor olmadı.. diğer bir noktada kamudan çıkmış bir mercedes G veya LR Defender edinip bu araçlara masraf etmek çok daha pahalıya çıkacağından ki bazı projelerin 40000 lira gibi bütçeleri oluşmuş durumda bu tip araçları modifiye etmek daha mantıklı hareket olacağı aklıma yatmaya başladı.... ki alınacak bir kamu aracı standart haldeki bir çift kabin konforuna ulaşması bile bu aracın alım maliyetinden yüksek meblağlar tutması olası gözükmekte....

artık bir 4x4 L200 edinmek için bütçe yaratmak ve aracı bulmak kalmakta...

yardımcı olmaya çalışan veya olan her bir bu nadide site üyelerine teşekkür ederim....
 

Ynt: L200 Magnum

emre_ozk' Alıntı:
Vergisi iyiymiş. 10 yıldır zor koşullar için lada kullanıyoruz artık yolumuz yapıldığı için böyle çift kabin türü bir araca dönmeyi planlıyorum. Şuan bir arkadaşımın almaya niyeti var.
Ladanın ön difin çözümü bulundu bir arkadaşımız yurt dışından bir aparat getirdi ön difi motordan tamamen ayırıyor.
http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=2443.0



Paylaşım için teşekkürler elinize sağlık :smiley:
 

Ynt: L200 Magnum

yükseltme içinde şu bilgi geldi bana 2" yükseltmenin bu araca yeterli olduğunu ve bu yükseltme ile takılabilecek lastik ebadı ile bu aracaın sorunsuz işleyeceğini söylediler
 



Ynt: L200 Magnum

Evet bu işin sonu yok.... Ben bu işe jeep markasıyla başladım hep söylerim arkadaşlarıma jip işi cep işi diye (diğer markalar içinde geçerli) 2" lik yükseltme size yetecektir cokta abartmamakta fayda var diye düşünüyorum mevcut haliyle bile 130 140 km süratle giderken bir anda rüzgar akımı aracın süratını direk 10 km düşürüyor sanki sizi arkadan çekiyorlarmış gibi oluyor.Ön yükseltme işini bükülebilen millerden çözersiniz arka ise makasların üzerine kalın malzemeden(kalın saç diye tabir edilen malzeme) işletip koyacaksınız işlem basit ama ön hazırlığı biraz zaman alır...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,840
Mesajlar
1,531,438
Kayıtlı Üye Sayımız
166,943
Kaydolan Son Üyemiz
senol52

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst