L200 Magnum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan barb_alone Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 73
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 45,609
Ynt: L200 Magnum

bu aralar 2 adet l200 4x4 aracım var 2006 ve 2010 model yanlız 2006 model olan aracımı çamurculuğunu daha çok beyeniyorum torsion demirlerini bükerek 3 cm den fazla yükselmiyor ve zaman içinde tekrar 1-2 cm alcalma oldu ön çamurlukların tampon kısmında 1cm lik bir traşlama yaparak 265 80 16 ebetında lastik taktım araca aşırı bir yükleme yada yol tutuşunda azalma olmadan 2cm yükselme oldu bu 4cm lik önün 2cm arkanın yükselmesi traktörlerin yardığı yollarda bayağı farkettirdi ama asla yeterli olmadı sürekli kaptırma ve altının çamurda sürterek gidebiliyorum
arkada makaslar ile hiç oynamanızı tavsiye etmem zaten difransiyelin yere uzaklığı tamamen lastik ebetlarıyla halakalı 265 80 16 dan daha büyük bir lastik takabilmek için muhakkak kasanın kaldırılması (yükseltilmesi gerek ) bu işlemde eski kasalarda çok zor fakat 2010 model araçta kasa yükseltme yapılabilmesi için çok güzel bir dizayna sahip özellikle motor ve radyatörün yerleşimi mazot deposu ve abs okuyucu kabloları ve dreksiyon bu işlem sanki düşünülerek yerleştirilmiş
Buişlemi yapmak isteyen bir usta bulamadım henüz ama kendim veteriner hekim olmama rağmen bir atölye açmayı düşünüyorum ve ilk kendi araçlarımı yükselticem bizim buradaki ustalar genekde ve nedense iki cıvata sıkmadan para almayı seviyorlar çok iyi bir kaynakçım ve bir tornacım var başara bilirsem sizinle fotoları paylaşıcam iyi günler
 

Etiketler

Ynt: L200 Magnum

barb_alone' Alıntı:
verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim

amaç sorunsuz uzun vadeli bir araç almak... bununda L200 olduğu anlaşılmakta....

pajeroda bulunan orta diferansiyelin bu araca tadilatsız olduğunu öğrendim onun ustasını buldum sayılır... orta diff-lock çok yerde ön ve arka kilitten daha faydalı olmakta....

su geçişi içinde mantık uzun soluklu olmasada kaputun üstüne dalga olarakta olsa gelebilecek sudan bahsediyorum ki uzun soluklu bir gezi planım var yurtdışınıda kapsamakta o gezide malesef birkaç zaman lazım olacak bu bilgi....

Merhabalar,
Bahsettiğiniz araçta orta diferansiyel bulunmamaktadır; arazi vitesini 2H konumundan 4H veya 4L konumuna aldığınızda transfer kutusu boşta olan ön şaftı arka şaftla eşit hızda harekete geçirir. Araç sürekli dört çeker olmadığından orta diferansiyeli de yoktur, 4 çekere geçtiğinizde zaten diferansiyel kilitliymiş gibi bir avantaj sağlar.

Ayrıca arka diferansiyel kilidi LSD(limited slip diff.lock) değildir, daha çok ARB air locker gibi çalışır, düğmeye basıldığında düşük basınçlı hava kompresörü çalışır ve normalde serbest dönen diferansiyeli %100, yani sağ ve sol tekerler eşit dönecek şekilde kilitler, tabi bu kilit sadece arka aksta mevcuttur, ön diferansiyele LSD uygulanabilir ama fazla tavsiye etmem, L200'ün ön diferansiyeli ufaktır ve çok sağlam değildir, ön tarafa pajero diferansiyeli uygulanarak ARB air locker takmak uygun olabilir ama maliyet biraz fazla olur.
Arazide ön diferansiyel kilidine gerek kalmadan, arka diferansiyel kilidi ve agresif desen (silverstone, insa turbo special track gibi..) lastiklerle bir çok aracın geçemediği yerlerden geçebileceğinizi göreceksiniz. Araç 33" lastikleri çevirebilmektedir fakat yakıt tüketimi çok artıyor ve 33" lastikleri sığdırmanız için ön tarafta torsion bar'ları sıktırarak yükseltmek arka tarafta spring over axle veya makas küpelerini uzatmak gerekiyor hem de biraz body lift yaptırmanız gerekiyor. Body lift yaptırmakla uğraşmam diyorsanız en uygun kombinasyon 235/85 16 agresif desen lastikleri takacak kadar ön tarafı iki vida sıkarak yükseltip çamura dalmak, bu lastikler biraz ince olduğunda araba çelimsiz görünür ama çamurda bir çok aracın geçemediği yerden geçerek herkesi şaşırtabilirsiniz :smiley:
 

Ynt: L200 Magnum

araçta orta differansiyel yok mu....

sadece devamlı 4x4 lerde mi orta differansiyel olur....

anlayamadım aslına bakarsanız.... ön ve arkayı neyle bağlıyor arada dişli mekanizması yokmu...

LSD %100 kilitten daha mı verimli ki ona değiştirirsek daha verimli olur...

walla iyice kafam karıştı....
 

Ynt: L200 Magnum

Evet sürekli dört çeker araçlarda merkezi diferansiyel bulunur, söz konusu araçta ise transfer kutusu içerisinde senkromeçli bir dişli sistemi hareket halindeyken bile aracı sadece arkadan itişli iken dört çeker hale getirmenizi sağlar, eğer LOW GEAR a geçmek isterseniz senkromeç yoktur durmanız gerekir.

LSD daha iyi değildir, ön diferansiyel zayıf olduğu için herhangi bir diferansiyel kilidi ön diferansiyeli kırmanıza sebep olabilir, hele ki büyük ebat bir lastik kullanırsanız.

Şnorkel meselesini atlamışım;
Araca uygulanan şnorkel hava filteri kutusuna takılır, intercooler'a takılmaz, zaten intercooler havayı hava filitresinden alır ve soğutarak motora gitmesini sağlar. Intercooler'ın su geçireceği bir yer yoktur... İntercooler filtresi diye bir şey de yoktur, intercooler radyatörü vardır, ve motor kaputundaki deliğin altındaki radyatördür.
Hava filtresi kutusunun hava girişi sağ lastik üzerindeki çamurluk davlumbazı içerisindedir, girdiğiniz su ve ortaya çıkacak dalga ön kaputu aşarsa bilin ki hava filtreniz ıslanacaktır, bu kadar derin bir suya girmeyi planlıyorsanız mutlaka şnorkel kullanın. Türkiye'de bulmanız çok zordur, bulsanız bile pahalıdır, yurt dışından getirtmenizi tavsiye ederim.
 



Ynt: L200 Magnum

senkromeçsiz olması orta diff. olmaması anlamına nasıl geliyor onu çözemedim.. ortada deviri düşürecek bir dişli gurubu yoksa nasıl low konumu kullanılacak zaten bunu sağlayan basit veya devamlı 4x4 lerdeki gibi komplike de olsa her ikiside orta differansiyel değilmidir yani.. iki farklı tip mi mevcut...

daha önce kullandığım nissan terranoda da bu kadar seçenek vardı onunkide mi orta differansiyelsiz acaba...bildiklerim karıştı

şnorkel zaten kullanmam gerekmekte onu biliyorum...

ilginize de teşekkür ederim
 

Ynt: L200 Magnum

barb_alone' Alıntı:
senkromeçsiz olması orta diff. olmaması anlamına nasıl geliyor onu çözemedim.. ortada deviri düşürecek bir dişli gurubu yoksa nasıl low konumu kullanılacak zaten bunu sağlayan basit veya devamlı 4x4 lerdeki gibi komplike de olsa her ikiside orta differansiyel değilmidir yani.. iki farklı tip mi mevcut...

daha önce kullandığım nissan terranoda da bu kadar seçenek vardı onunkide mi orta differansiyelsiz acaba...bildiklerim karıştı

şnorkel zaten kullanmam gerekmekte onu biliyorum...

ilginize de teşekkür ederim

Acaba çok mu karışık anlattım :smiley: Bir konuyu sadece bilmek değil herkesin anlayabileceği gibi anlatmak da önemli aslında...
Terrano hiç kullanmadığım için bilmiyorum ama çoğu japon aracının arazi vitesi üzerinde 2H, 4H ve 4L diye seçenekleri bulunur. Bu demek oluyor ki araç normalde 2 çekerdir(2H), istediğiniz zaman 4 çekere geçebilirsiniz(4H), ayrıca arazi şartlarına göre 4 çekerdeyken daha fazla güce ama daha az hıza ihtiyacınız olursa low gear'a geçebilirsiniz (4L). Bu tip araçlarda merkzi diferansiyel olmadığı için 2 çekerden 4 çekere geçiş veya 4 çekerden 2 çekere geçiş bir dişli ve vakum mekanizması ile olmaktadır, merkezi diferansiyel söz konusu değildir...
 

Ynt: L200 Magnum

merkesi diff. yerine daha farklı bir sistem ile çözüyorlar işi yani şimdi anladım....

mitsubishi pajeroda bulunan kilitli sistemin bu araca montesi mümkün mü acaba altyapısını paylaştığı pajero modelinden...nedeni orta diff. kilitli sistemini kullanmak için...
 

Ynt: L200 Magnum

barb_alone' Alıntı:
merkesi diff. yerine daha farklı bir sistem ile çözüyorlar işi yani şimdi anladım....

mitsubishi pajeroda bulunan kilitli sistemin bu araca montesi mümkün mü acaba altyapısını paylaştığı pajero modelinden...nedeni orta diff. kilitli sistemini kullanmak için...
Bu pajeroda olan sistem yeniL200 de mevcut. 2007 ve sonrası L200 de orta diff mevcut. Araçla hem sürekli 4 çeker gidebilirsiniz, hemde sürekli 2 çeker gidebilirsiniz.
Bence eski kasa L200 e orta diff uygulamakla uğraşacağınıza, ona harcayacağınız para ile yeniL200 alabilirsiniz.
2H
4H
4Hlc
4Llc
ve diff lock
 

Ynt: L200 Magnum

eski kasal200 ler 4x4 konumundayken zaten şanzıman (orta difransiyal) sürekli kilitlidir yenikasalarda farkolarak kilitleme yapmayanvites seçeneği konulmşvaziyette yaniasfalt üzerindede aracı 4x4 konumundakllanmanızı sağlar tek farkbu aslında eski kasaları asfaltta 4x4 konumunda kullanamazsınınzaraba kendini elfireni çekikvaziyetteymiş gibi kasar
 



Ynt: L200 Magnum

st' Alıntı:
eski kasal200 ler 4x4 konumundayken zaten şanzıman (orta difransiyal) sürekli kilitlidir yenikasalarda farkolarak kilitleme yapmayanvites seçeneği konulmşvaziyette yaniasfalt üzerindede aracı 4x4 konumundakllanmanızı sağlar tek farkbu aslında eski kasaları asfaltta 4x4 konumunda kullanamazsınınzaraba kendini elfireni çekikvaziyetteymiş gibi kasar
Evet, eski kasa L200 4x4 konumundayken ön ve arka aksa giden şaft eşit hızda döner, bu durum merkezi diferansiyeli olan araçların diferansiyelinin kilitli konumu gibidir fakat eski L200'lerde merkezi diferansiyel söz konusu değildir. Dediğiniz gibi eski kasa L200'ü 4x4 konumundayken kaygan olmayan bir zeminde kullanmak pek tercih edilmez, eğer kuru asfalt gibi kaygan olmayan bir zeminde 4x4 konumunda kullanmak mecburiyetinde kalırsanız ya düz istikamette ilerlemeli ya da dönüşleri çok geniş açı ile tamamlamalı ve en kısa zamanda tekrar 2 çekere geçilmelidir.
 

Ynt: L200 Magnum

2003 MODEL L200 MAGNUM ALDIM COK MEMNUNUM SIKINTIN VAR AMA YİNEDE MEMNUNUM
BUNLARDA ARKA DEFRANSIYEL KILIDI VAR CAMURLU YERLEDE KULLANIYORUM BANAMISIN DEMIYOR.
GURUBUNUN EN İYİ ARACI . SUAT INAN BEYE ULAŞIP MUTLAKA ÖN CEKICI SAĞ SES GETIRIYOR .
İKİNCİ EL VEYA ORJINAL BULABILIRMIYIZ OĞRENMEK İSTİYORUM.
 

Ynt: L200 Magnum

suat inanın telefonlarını yazayımda kolaylık olsun herkese 0212 270 75 85 dükkan numarası
 

Ynt: L200 Magnum

bugün site içerisinde dolaşırken hammer h1 teknik resimlerdiye bir bölümde orta aktarmanın güzel ve ayrıntılıbir çizimini gördüm neredeyse birebir aynı resim oraya bakarsanız kafanızda birşeylercanlanır sanırsam
 

Ynt: L200 Magnum

bcvsorhan' Alıntı:
Evet, eski kasa L200 4x4 konumundayken ön ve arka aksa giden şaft eşit hızda döner, bu durum merkezi diferansiyeli olan araçların diferansiyelinin kilitli konumu gibidir fakat eski L200'lerde merkezi diferansiyel söz konusu değildir. Dediğiniz gibi eski kasa L200'ü 4x4 konumundayken kaygan olmayan bir zeminde kullanmak pek tercih edilmez, eğer kuru asfalt gibi kaygan olmayan bir zeminde 4x4 konumunda kullanmak mecburiyetinde kalırsanız ya düz istikamette ilerlemeli ya da dönüşleri çok geniş açı ile tamamlamalı ve en kısa zamanda tekrar 2 çekere geçilmelidir.
orhan şahin bey sizin bu konularda bilginiz iyi gibi duruyorüstte bahsetiğim teknik resinlerde ön taşıyıcı resimleri de varbunların benzerlerini l200 için uyarlamamız mümkün olurmu tabi orayabizim3 adetdişli koymamızgerekecek
arabayı yukarı kaldırmak çok kolaylaşırdıdiye düşüöüyorum unımoclargibi olurdu
 



Ynt: L200 Magnum

İşte aradığım konfigürasyon:
3" body lift. 3" suspension lift. 35" Hankook MT's. 30mm wheel spacers. Rallitronic power upgrade. Safari snorkel. K&N Apollo. Enkei 16" alloys. Custom made rear bar. ASFIR under body protection.

3" body lift. 3" suspension lift. 35" Hankook MT's. 30mm wheel spacers.
Şöyle bir modifikasyonun maliyeti ne kadar olur acaba? Bir de 35'' lastiklerin tüketime etkisi olur mu?

L200 modifiye.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,867
Mesajlar
1,531,524
Kayıtlı Üye Sayımız
166,941
Kaydolan Son Üyemiz
aydin

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst