L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nrlates Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 209
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 79,229
Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Mert Bey difransiyel yükseklikleri konusunda hangi web sitesinden o verileri aldığınızı bilmiyorum ama, Reneult toros un bile ön difransiyelinin yüksekliği 120 mm den fazla :D bir yanlışlık var bu işte siz 4x2 sine baktınız herhalde :D 35" lik lastik takma fikride benim aklıma yatmıyor nedenmi tamamıyla güç kaybı ve motora yüklenme,biz 35 " lik lastikleri cj lere takıyoruz biraz arazide işi abarttımmı debriyaj balatalarını yakıyor bizim bindiğimiz araçlardan da yapamayacağı şeyleri beklememek lazım çamuru sardımmı oluyor 37" ardından geliyor kokular :smiley:
 

Etiketler
Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Hala neyi tartışıyoruz anlamış değilim ama madem uğraştınız yazdınız cevap vereyim.

CİNCİN
verileri aldığım site ve linki bu, birtek burda bulabildim ground clearance verisini 4x4 olduğu söyleniyor.

http://www.carsplusplus.com/specs2005/mitsubishi_l_200.php

Sizin gönderdiğiniz sitede ise dediğiniz MK serisi olduğu yazmıyor Mitsubishi L200 pick-up spesification page yazıyor. araç model yılı yazmıyor artı motoru için V6 yazıyor referans olarak gösterdiğiniz aracın.
2005 model L200 özellikleri değil gösterdiğiniz kaynak.
eğer oradaki Motor gücü 93-113 bg motor gücü yazan yerden yola çıktıysanız o 2008 Clubcap modelinin özellikleri

Benim verileri aldığım sitenin adresi ise bu:
http://www.carsplusplus.com/specs2005/mitsubishi_l_200.php

Model: Mitsubishi L 200
Year: 2005
Rating: 55.7 out of 100. Show full rating and compare with other cars


Main features, safety and ecconomy
Engine size: 2350 ccm (143.40 cubic inches)
Fuel type: Diesel
Seats: 5
Drive: 4WD
Transmission: Manual, 5-speed
Engine and transmission
Engine location: Front, transverse
Displacement: 2350 ccm (143.40 cubic inches)
Engine type: Inline, 4 cylinder
Max power: 112.00 PS (82 kW or 110 HP) at 4000 Rev. per min.
Max torque: 240.00 Nm (24.5 kgf-m or 177.0 ft.lbs) at 2000 Rev. per min.
Compression: 21.0:1
Fuel system: Programmed fuel injection
Valves per cylinder: 2
Fuel control: Overhead cam (OHC)
Cooling system: Liquid
Gearbox: Manual, 5-speed
Speed and acceleration
Power/weight ratio: 0.0651 PS/kg
Exterior and interior
Passenger space: 5030 litres (1,329 gallons)
Steering, brakes and tires
Front brakes: Ventilated disks
Rear brakes: Drums
Front tire dimensions: 205/80-R16
Rear tire dimensions: 205/80-R16
Dimensions and weight
Weight: 1720 kg (3,792.0 pounds)
Overall length: 5060 mm (199.2 inches)
Overall width: 1710 mm (67.3 inches)
Overall height: 1790 mm (70.5 inches)
Ground clearance: 120 mm (4.7 inches)
Wheelbase: 2970 mm (116.9 inches)
Other specifications
Country of origin: Japan
Service interval: 15,000 km
Further information
Ask questions Enter the 05 Mitsubishi L 200 discussion group
Related cars Get a list of related cars for comparison of specs. See all Mitsubishi models.
Insurance, loans, tests Search the web for dealers, price quotes, loan and insurance costs, warranty, tests, parts, accessories, customizing, etc.

Neyse yerden yüksekliği aynı desek bile diğer faktörler hala geçerli.
Benzin sarfiyatı ve çıkardığım fatura hakkında sanırım söylenecek birşey yok.

ben ön arka 10cm komple lift, yeni civatalar ve amortisör uzatma işlemleri (arkalar için) dahil tamamen stabil ve 1 yıldır sorunsuz kullandığım lift işlemine 400 lira para verdim.
Tanıdık usta falan da değil hani.
yaptığım araştırmalar doğrultusunda da tüm dünyada kullanılan stage 1 diye tabir edilen yükseltme sistemini uygulattırdım. kullanılan çeliğin kod numarası bile aynı.
Bu işi nacizane benim yaptığım şekli örnek alarak yapan ve çok daha ucuza halleden arkadaşlarımızda var forumda (para bile vermediğini söyleyen) ki eli anahtar tutmayı bilen ve krikosu olan birinin yapabileceği kısa bir işlem.

Motor rektifiye maliyetine bakılarak araç alınmaz ama çıkacak olası bir arızanın maliyeti hakkında fikir verir
Araçta çıkabilecek en büyük arıza bu, ki bunlar mitsubishi motorları, motoru en zor biten araç, bence bu bir kriter değil.
Son model bir Mercedes alırken yau motorunu kaça değiştiririm acaba diye mi düşünüyorsunuz siz. vallahi ilginç geliyo bana.

Yeni kasalar yakıt konusunda DID motorları nedeniyle çok hassaslar.
tabiki olabilir ama euro dizel benzin artık her benzincide var bu yakıt olayına neden bu kadar takıldınız anlamıyorum. fiyat olarak da neredeyse aynılar...

Şunu da söylemeden geçmeyeceğim. Aracınıza yapacağınız 35 inch veya üzeri lastik uygulamalarının motor ömrüne ciddi olumsuz etkisi olacağını unutmayın. Bu uygulamalar sonrasında aracınızın eskisi kadar uzun ömürlü ve ekonomik olmayacağından emin olabilirsiniz.

Bunu sadece ben yapmıyorum ve kafamdan uydurduğum bir uygulama değil CİNCİN ve magnum06
tüm dünyada ziyadesiyle uygulanıyor test ediliyor extrem off-road larda kullanılıyor, acaba onlar farketmemişmidir arabanın 35 çevirip çeviremediğini. Lütfen izafi konuşmayalım, çekmez, yapamaz, olmaz, kaldırmaz, kopartır, bozulur...
Bunlar belge yada örnek olmadan yapılan yorumlardır, birer öngörüdür. Tabii ki tecrübe önemlidir ama 2008 de piyasaya çıkan bir araç için tecrübe de maksimum 2 sene olacaktır. ve ben o 2 senedir o araçla yatıp kalkıyorum.

ayrıca şu an 33 inç lastikler var üzerinde ve yakıt sarfiyatım 10.9 lt şehir içi (sürekli sokak aralarında dolaşıp bol bol trafik ve vites geçişleri olduğunda )
eğerki bostancıdan çıkıp hafif bi trafikle minibüs caddesi yada bağdat üzerinden kadıköye gidiş gelişlerimi hesap edersem
6.6 lt mazotla 65-67 km yol gidiyorum buda yaklaşık 9.9 - 10 lt ye tekabul ediyor.
Bunların detaylı anlatım ve hesaplamasını kendi başlığım altında yaptım bir göz gezdirin isterseniz.
Sizlerin yakıt tüketimi ne kara 33" lastiklerle ?

Ne yazık ki o kadar açıklamaya çalışmama rağmen farklı noktalara takılıyorsunuz. Sadece mazot sarfiyatından yola çıktığımı varsayın yazdığım diğer herşeyi de istiyorsanız çöpe atın.

Ben söyleyeceğim herşeyi hatta fazlasını bile söyledim.
Araç alacak arkadaşda benden almayacak, bi çıkarım yok.
Ben sadece Yeni L200ün eskisine oranla yerilmesinden dolayı rahatsız olduğum için somut verilerle birşeyler yazmaya çalıştım.
Daha fazla yazmaya da gerek yok.
Hayırlısı olsun allah kazasız arızasız sürüşler versin herkese.

Saygılar.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Şunu da söylemeden geçmeyeceğim. Aracınıza yapacağınız 35 inch veya üzeri lastik uygulamalarının motor ömrüne ciddi olumsuz etkisi olacağını unutmayın. Bu uygulamalar sonrasında aracınızın eskisi kadar uzun ömürlü ve ekonomik olmayacağından emin olabilirsiniz.

35" lik lastik takma fikride benim aklıma yatmıyor nedenmi tamamıyla güç kaybı ve motora yüklenme,biz 35 " lik lastikleri cj lere takıyoruz biraz arazide işi abarttımmı debriyaj balatalarını yakıyor bizim bindiğimiz araçlardan da yapamayacağı şeyleri beklememek lazım çamuru sardımmı oluyor 37" ardından geliyor kokular

Unuttuğunuz bir nokta da şu, Bu araç 5 yolcu ve 1000kg yük taşımak için tasarlanmış bir ırgat, bir kamyonet, yani bir CJ değil bir suzuki hiç değil, saydığınız hangi aracın istihab haddi bu kadar yüksek bana bir söyleyin. tüm aktarma organları ve motoru bu ağırlığın hatta daha fazlasının altında sorunsuz çalışmak için tasarlanmış, ve bunu dünyanın en büyük ticari araç ve iş makinası üreticilerinden biri olan Mitsubishi firması tasarlamış ve yıllardır milyonlarca araç satmış, ve alan herkeste memnun. (ki efsane olmuş)
35 inç lastikle, yük taşımak için dizayn edilmemiş 35 yaşındaki bir aracın yüksek yokuşta debriyaj sıyırdığından yola çıkarak bu yük ırgatınında aynı şekilde tepki vereceğini nasıl söylersiniz.
Sizce 35 inç lastik, 5 yolcu ve 1000 kg ağırlığın aracın aktarma organları debriyajı ve motoru üzerindeki uygulayacağı baskıdan daha büyük bir baskımı uygular.
Bence uygulamaz.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Şunu da ekleyeyim çekiş sistemiyle ilgili bir yazı Çok değerli abim lokosit paylaşmış.

INSTYLE modelimizde ortada diğer hiçbir rakipte olmayan ek bir diferansiyel var,
bu sayede ön-arka dağılım yola ve çekişe göre 50:50 33:67 arasında ayarlayabiliyor,
bu şekilde normal asfalt yolda, hafif ıslak ve kaygan yolda bile güvenle 4x4 kullanılabilir,

bu özelliği şu şekilde test edebilirsiniz, herhangi bir pickup'ta otoparkta 4x4 moduna alın ve direksiyonu tam çevirerek dönmeye
çalışın, araç sanki el freni çekikmiş gibi hareket etmekte zorlanacaktır, lastikler eşit dönmeye çalışacak ve ya birisi patinaj çekecek ya da
aktarma organlarına zarar verecektir,
toprak ve hafif kaygan yollarda 4x4 moduna aldığınızda rakip araçlar kayarak normal bir araçtan bile daha kötü yol tutuş sağlayabilirler,

INSTYLE modelimizde arka diferansiyel kilidi bulunmamaktadır, bunun yerine ASTC bulunmaktadır,
ASTC aktif stabilite ve çekiş kontrolüdür, en iyi off-road aracını yaratmak için en önemli sistemdir,
bu sisteme sahip araçta hiçbir kilide ihtiyaç yoktur, tekerleklerin birbirine göre kaymasını ölçerek
patinaj yapan tekerleğe fren yaptırır, gücü tutunan tekerleğe aktarır,
(arka fideransiyel kilidi sadece arka tekerlekleri kilitler, sadece ön tek bir tekerlekten tutunursa araç işe yaramaz)

unimog tarzı dışında araçlarda önde diferansiyel kilidi bulunmaz, kilit olduğunda araç dönemez,
ASTC sayesinde tek tekerlek bile tutunsa L200 saplandığı yerden kurtulabilir,

4x2 modu düşük yakıt tüketimi ve otoban kullnaımı için,
4H modu kaygan ve toprak yollarda güvenli 4x4 sürüş için
4HLc modu saplanılan yerden çıkmak için
4LLc modu çevrim oranını 1,9 kat düşürür, motor aynı devirdeyken araç daha yavaş gider,
sadece herhangi bir kaya veya benzeri yerlerin üzerine çıkmak için kullanılmalıdır,
umarım bu bilgiler faydalı ve yeterli olur,
Saygılarımla,
YIGIT GUNERMENGİ

TEMSA GLOBAL
SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Mert bey
Ölçüler konusunda aracın kataloğuna da baktım, http://www.l200.org.uk/information/technical.php sitesindeki veriler doğru. sizin bulduğunuz sitedeki verilere anlam veremedim. Gönderdiğiniz linki tam incelemedim ama motor dahil pek çok veride tutarsızlık var. Örneğin motor 2470 cc olmalıydı. Neyse... bugün sabah aracımı almaya gittiğimde 2008 model L200 sahibi bir arkadaşla tanıştım aracını ikinci el almış ve motorun iki kez komple değiştiğini söyledi (biri eski sahibi tarafından, diğer aracı kendi kullanırken yaşanmış). adamcağız ben Mitsubishiden soğudum aracın yenisini bile istemiyorum dedi. Sorun yakıttan da olabilir, kullanımdan da veya başka bir nedenden de. Siz ise aynı motorun sınırlarını zorluyorsunuz ama nazar değmesin, tık demiyor. Bir tanıdığımın başına gelen talihsiz bir olayı anlatayım: İstasyonda eurodizel pompasına kırsal motorin koyulmuş adamın aracında ciddi hasar meydana geldi. İspat edemediği için masrafını cebinden vermek zorunda kalmıştı. Yani bazı şeyler istemeden de olabiliyor, bazı araçlar fabrikadan talihsiz çıkıyor bazılarının başına da gelmedik kalmıyor.

Ben yeni nesil bir aracı eskisi ile karşılaştırmıyorum ve Milletçe huyumuzdur, istisnalardan yola çıkılarak yapılan genellemeleri severiz. Ben de olabildiğince izafi konuşmamaya kendi tecrübelerim, güvendiğim üstatlardan edindiğim bilgiler veya internette güvenilir kaynaklardan derlediğim bilgiler üzerinden konuşmaya çalışıyorum.

Neyse boşverelim artık bu meseleyi. Konumuz Nurullah Bey L200 araç alıp offroad modifikasyonları yapsın mı? Bence artık daha fazla beklemesin, başlasın çalışmalara. Şimdi uygun bir yerde konu açıp aracıma yaptığım değişiklikleri yazmaya başlayayım :smiley:
 



Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Tamamdır abicim, böyle talihsiz olaylar kimi zaman yaşanabiliyor dediğiniz gibi.
Nurullah arkadaşımıza seçimi ne olursa olsun yardımcı olmaya çalışırız bizde birşey yapabiliyorsak.
Eski kasada olsa yeni kasa da sonuçta L200 L200 dür güzel bir araçtır.
Hayırlısı olsun.
Başlığınızı merakla bekliyorum.

Saygılar.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Bu arada bilmeden normal motorin koyma olayını bende aracı yeni aldığımda birkaç sefer yaptım, mutlaka euro konulması gerektiğini bilmiyordum ilk aldığım aylarda.
ve 2 3 sefer normal dizel yakıt doldurttum, allaha şükür bi problem yaşamadım.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

ProntoBasso' Alıntı:
Tamamdır abicim, böyle talihsiz olaylar kimi zaman yaşanabiliyor dediğiniz gibi.
Nurullah arkadaşımıza seçimi ne olursa olsun yardımcı olmaya çalışırız bizde birşey yapabiliyorsak.
Eski kasada olsa yeni kasa da sonuçta L200 L200 dür güzel bir araçtır.
Hayırlısı olsun.
Başlığınızı merakla bekliyorum.

Saygılar.
Başlığı açtım :smiley: Seninki gibi koca ayak olmasa da umarım şimdiki halinden daha güzel olacak Ufaklık
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=63658.msg751779#msg751779
 






Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

ProntoBasso' Alıntı:
Diferansiyel yüksekliği en önemli şey ise eğer
Biraz araştırma yaptım bu konuda.
eski kasa L200 ün diferansiyel yüksekliği yerden 120mm, yeni kasanın 205mm

eski: Ground clearance: 120 mm (4.7 inches)
yeni : Minimum ground clearance: 205mm

Bu bize orjinal halleriyle 8.5 cm daha yüksek diferansiyel veriyor yeni kasada.

35 inç lastik ise 7cm daha üzerine ekliyor.
eder 155 mm

toplamda 27.5 cm yüksekte diferansiyel.

gelelim eski kasaya yükseltmeden maksimum takabileceğiniz lastik 245,
daha büyük lastik takmak için
1. 2 ton ağırlığı olan ve 105 beygir güce sahip olan bu cihazı güçlendirmeniz gerekiyor ve çok büyük motor modifikasyonları yapmadıktan sonra 100 beygir civarındaki bir dizel araçtan 130 beygirin üzerinde güç almanız zor.
2. aracı yükseltmeniz lazım, ya kupadan ya amortisörlerden, amortisörden yükseltmeniz oldukça zor çünkü araç torsiyonlu, baya bir masraflı olacaktır yeni kasaya oranla, baya bi parça değişmesi lazım ki bu parçalar da Türkiyede ya yok ya çok zor bulunur.

Neyse buldunuz ve aracı yükselttiniz ve 130 beygire çıkardığınızı varsayıyorum. 130 beygirlik bir araca takabileceğiniz (güvenli sınırlar dahilinde) maksimum lastik 33 inçtir. ki 33 inç yeni kasaya bile zor sığıyor eski kasanın baya bi yükselmesi lazım 15cm ve üstü (en çok sürtmenin yaşandığı dokik uçlarını tekerlek merkezinden yüksekte tutmamız lazım.)

33 inç ne kadar yükseltir yaklaşık 4 cm
diferansiyel orjinalde 120mm di üzerine koyun 40mm
160mm yapar yani 16cm.

O kadar uğraştık aracı 15cm yükselttik (ciddi bir alt takım modifikasyonuyla) ve 130 beygire çıkardık diyelim
33 inç lastiği taktık, (araç 130 beygire yükseldi ve zorlanarak 33 lastik çeviriyor yakıt sarfiyatı minimum 2lt kadar daha arttı yukarda verdiğim hesaplamaya ek olarak.)
diferansiyelin yüksekliği ne oldu : 16cm

Eski kasa diff yüksekliği 16 cm
yeni kasa diff yüksekliği 27.5 cm

11.5 cm daha aşağıda
::smiley: ::smiley: ::smiley:

daha öncede yazdığım gibi herşey diferansiyel yüksekliği değil ama konu oysa eğer burda da veriler bunlar,
aynı zamanda karın yüksekliği ve uzaklaşma yakınlaşma açıları da mühim, bunu da eğer tanıdığınız tornacı varsa 100 milyona yaptıracağınız flanş ile yarım saat içinde hallediyorsunuz yeni L200 de.

Muhalefet olmak için yazmıyorum yanlış anlaşılmasın, sadece yeni bir araç tercihi yapacak arkadaşa somut veriler vermek amacım.

Tekrar saygılar herkese.
bence bu ölçülerde bir yanlışlık olmalı ama diğer söylediklerinize katılmamak elde değil
acaba siz 4x2 ler içinmi ölçü verdiniz
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

yok 4x4 için yazıyordu o sitede ama yanlış yazılmış bir hata var. ama tek kaynak o internette aramadığım site kalmadı bi onu bulabilmiştim, yanlışmış.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

ProntoBasso' Alıntı:
bence maddiyat olarak yeni kasaya para yetmemesi haricinde eski kasanın tercih edilmesi saçma.

diff-lock yok, orta diff-lock yok, 2 tonluk araba 105 beygir, 245 lastiği anca sığdırabiliyorsun, 5 santim yükseltmek için bi ton işçilik ve bi ton masraf torsiyon çubukları vs si komple alt takımı değiştiriyorsun, sürekli 4x4 kullanamıyorsun,
benzin sarfiyatı desen yeni l200 den o motora rağmen daha fazla. eee ne anladım ben bu işten
Sırf yağ koysan yaktığı ve motoru 2500 liraya sıfırlandığı için araba alıyorsanız bilemem.

benim 2003 L200 warrior 'um var. dediğiniz gibi yeni kasaya para yetmemesi halinde eski kasayı tercih etmek durumunda kaldım.
ama gayet memnunum.
ama yazınızdaki diff lock kısmı ilgimi çekti, benimkinde diff lock var. el freninin arkasındaki kol dayama bölümünün önünde düğmesi var, basılı tuttuğunuzda diff lock devreye giriyor. kullanım kitabında da ayrıntılı şekilde açıklanmış nasıl kullanılacağı. orta diff lock yok evet. lastikleri de 245 değil 265 benim hem de fabrika ölçüsü bu.
sürekli 4x4 kullanılması asfaltta önerilmiyor, buzlu veya ıslak zeminde kullanılabileceği yazılı kullanıcı kitabında.
yakıt sarfiyatı olarak da ( şehiriçi şehirdışı karma tüketim (şehirdışı ağırlıklı) ) 1 galon mazotla 21 mil yapıyor. yakıt sarfiyatı biraz fazla. 2 tonluk araba 105 bg kısmına da katılıyorum :smiley: bence tüketimi arttıran bir etken. ama tırmanmada yavaşlık dışında bir sorun göremedim belki torku yüksektir. yakıt olarak da eurodiesel kullanıyorum.
benim şikayetçi olduğum diğer bir nokta da deri koltuklu olması , çünkü kullanırken yazda terletiyor, kışın da donduruyor.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

L200Crewcab' Alıntı:
benim şikayetçi olduğum diğer bir nokta da deri koltuklu olması , çünkü kullanırken yazda terletiyor, kışın da donduruyor.
Koltukları memnuniyetle takas edebiliriz :smiley:
 



Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Arkadaşlar biliyorsunuz Beykoz Off-Road oyunlarında görevli olmamdan dolayı sizlerin sohbetine ortak olamadım.
Konu bayağı güzel olmuş.
L200 fikrim artık kesinleşti.
Şimdi bu haftadan sonra Suzuki aracımı satlığı çıkartıp L200 arama çalışmalarına başlıycam.

Umarım yardımlarınızla güzel bir araç yapacağız.

Bu arada Beykoz Off-Road oyunları 1. si oldum. Aslında Suzukiye haksızlık yapmamak lazım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,256
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst