VoDaFoNeCeLL
" Birlikte yaşa, yalnız öl "
Aekadaşlar standart ölçülerde olan Mitsubishi L200 Magnum aracımı daha önce sadece arka makaslara kavis vererek arkadan biraz yükseltmiştim. Katıldığım Karagöl gezisinde hiçbir sorun yaşamadım fakat ön tarafın çok alçak kaldığına karar vererek önü de yükseltmeye karar verdim. Aracın altındaki yükseltme mekanizması (adını bilmiyorum) vasıtasıyla ön tarafı 8 cm kadar yükselttik. Fakat bu sefer arka taraf biraz alçak kaldı.
Makaslara daha fazla kavis veremediğimiz için küpeleri uzattık. Küpeleri normalden 8 cm daha fazla uzattık. Ama aracın arkası 2 cm yükseldi. Şu an sanki eşit gibi. Fakat arkayı az biraz daha kaldırmayı deneyeceğiz.
Sorun şu ; aracı kaldırdığımdan beridir esneme payı azaldı. Çukurdan geçerken ön taraftan çok ses geliyor. Sanırım amortisörün boyunu uzatmayı unuttuk. amortisör son uzunluğuna yakın bir vaziyeti aldığından, çukura girince sona vurup ses yapıyor.
Şimdi ön amortisöre ne kadar bir ekleme yapmalıyız? Arka amortisöre ne kadar bir ekleme yapmalıyız. Arka taraf 2, ön taraf 8 cm yükseldi. Ne dersiniz?
Aracın önceki hali ;
[attachment=1]
ve yükseltilmiş hali ;
Makaslara daha fazla kavis veremediğimiz için küpeleri uzattık. Küpeleri normalden 8 cm daha fazla uzattık. Ama aracın arkası 2 cm yükseldi. Şu an sanki eşit gibi. Fakat arkayı az biraz daha kaldırmayı deneyeceğiz.
Sorun şu ; aracı kaldırdığımdan beridir esneme payı azaldı. Çukurdan geçerken ön taraftan çok ses geliyor. Sanırım amortisörün boyunu uzatmayı unuttuk. amortisör son uzunluğuna yakın bir vaziyeti aldığından, çukura girince sona vurup ses yapıyor.
Şimdi ön amortisöre ne kadar bir ekleme yapmalıyız? Arka amortisöre ne kadar bir ekleme yapmalıyız. Arka taraf 2, ön taraf 8 cm yükseldi. Ne dersiniz?
Aracın önceki hali ;
[attachment=1]
ve yükseltilmiş hali ;