L200'den Canavar Kamyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan st Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 289
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 69,373
Ynt: L200'den Canavar Kamyon

bugün işler fazla ilerleyemedi ama yinede memnunum buna şükür

en zor parçaya sıra geldi (bana göre ustaya göre hepsi bir) üst salıncak bağlantısını yaptı usta



 

Etiketler

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

arka gergilerin de cıvataları yapım aşamasında idi
bugün bukadar resim aldım
şimdi tekerlekleri bekliyoruz geldiğinde neler olacak bakalım



 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Günaydın
süper bir çalışma kolay gelsin
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

açıkcası hiç güven vermiyor bana
 



Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Kullanılan malzemenin mukameti ve atılan kaynaklar sağlam olduğu sürece. Sorun olacağını sanmıyorum ( İşin mühendislik kısmına hiç girmiyorum orası ayrı bir durum.)

Bu arada yapılan kaynaklar elektroark mı gazaltı kaynağımı merak ettim. Resim çözünürlüğünden tam seçemedim ama elektroark kaynağına benzettim
 


Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Bu araca hangi rot balanscı rot ayarı yapıcak onuda merak ediyorum
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Bence bu proto tip daha sonra daha güzel olur.
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Aynı endişeleri bende taşıyorum parçaların sağlamlığından endişe duymuyorum gazalti kaynagiyla yapıldı ve bazıları ölçüsü çıkınca tekrardan ölçülerine göre yeniden imal edildi benim asıl endişem arabanın orijinal travez bağlantılarının zayıf kalması
 



Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Ön arka sabit aks araçlarda bu tip yükseltmeler çok kolay, sonuçlarıda daha sağlıklı ama torsiyon yada salıncaklı sistemlerde çok ciddi mühendislik işi var. Aracı yükseltip lastiği takmak bişey değil çok kolay. Ama sonrasında o lasitklerin yukarı aşağı salınımı, sertliği, yol konforu ve yol tutuşu büyük problem.

İskandinav ülkelerinde 42-44 lastik taktıkları kar modifiyeli araçlarda genelde kupadan yükseltmeyi tercih ediyorlar aracın yürürünü çok ellemeden. tabiki yürür aksamdada güçlendirmeler ve ufak modifiyeler yapıyorlar.

Ben pajero 3500 e 33 lastik taktım, 2 tane rotçu ben yapamam buna ayar dedi, birisi yaptı olmadı sonra 4. de adam gibi rot ayarı yapabildik. Ve sizin yaptığınıza göre devede kulakdı benimki
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Kürşat bey o yükseltmeleri internetten inceledim hatta ön difransiyel i değiştirenlerde var ama duygusal ve imkanların kısıtlı olması ayrıca geri dönüşümüm çok zor olması bizi bu yönteme itti yaptığımız ölçümlere göre üstesinden gelemeyeceğimiz bazı degisiklik ler olduğunu hesapladik ornek arazi vitesi 20 cm yükseltmede ne yapabiliriz diye çok düşündük ayrıca bu yöntemde maliyetin uygunluğu ve tüm parçaların basit bir atölyede takilip sökülmesi ve aracın hiçbir orijinalliğinin bozulması daha mantıklı ve yapılabilir hale getirdi benim tek istegim araca 35 ve üstü lastik takilabilmesi

İlginiz için çok teşekkür ederim
keşke bu konuları daha uzun ve ayrıntılı konuşabileceğimiz uygun ortamlar yaratabilseydik sizlerden öğreneceğimiz çok şeyler olduğuna inanıyorum
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon


inşallah istediğiniz gibi olur bizde keyifle izleriz.
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

eminim ortaya çok güzel bişey çıkacak merakla bitmesini bekliyorum kolay gelsin sizede
 

Ynt: L200'den Canavar Kamyon

Çok güzel bir çalışma yapıyorsunuz! Tebrik ederim. Umarım Türkiye de ustalar bu tip modifiyede profesyonel olurlar. İleride sizin sayenizde Güzel araçlara sahip olucaklar!...
 



Ynt: L200'den Canavar Kamyon

bugunkü yorumları çep telefonu ile yazdım bayağı devrik bir anlatım olmuş zaten oldum olası düşündüklerimi yazamam herkes den özür dilerim

sizlerin desteği ve yorumları endişelerimin ne kadar yerinde olduğunu ve dikkat etmem noktaları bana gösteriyor ayrıcada ne kadar uzaklarda da olsanız sırtımda ki yükün hafiflediğini hissediyorum hepinize tek tek teşekkür ederim

bugün ince ayarlamalar ile geçti anladığım kadarı ile akşam üstü sanayiye uğradığımda yeni resim çekebileceğim bir değişiklik yoktu orijinal ön lastikler takılmıştı arkalar yükseltme için sökülmüştü yarın öğlen gibi yeni lastikler TARKAN ve ERCAN beyin uğraşları ile Saray da olacak o zaman iş ortaya çıkacak gibi duruyor bayramda aracı kullanır duruma getiririz diye umuyorum orijinal lastikleri ile foto aldım ama at ve kelebek hikayesini sizlerin aklına getirmemek için yüklemiyorum o fotoları iş bitiminden sonra yayınlayıcam