Bilbo
www.masalkaravan.com
Westfalia'mı satıp hemen arkasından başlayacağım projemi sizlerle paylaşıp fikirlerinizi almak isterim. Alacağım araç Sağlık bakanlığından çıkma Land Rover Defender Ambülans olacak. Yaşam alanı ölçüleri Boy: 220cm, En :170cm, yükseklik 155cm (ben 160 bildiğimden cizimlerimi bu şekilde yapmıştım , ne yazık ki boynumuz 5 cm daha bükülecek)
Aracın zayıf motorundan dolayı kullanılacak malzemenin ağırlığına dikkat edeceğim ve gereksiz detaylardan kaçınacağım.
1. iç kısım soyulduktan sonra ısı ve ses izolasyonu için sırasıyla pütürlü boya, yüksek yoğunluklu mantolama malzemesi(XPS), buhar kesici naylon ve son olarak vilnex suni deri, ahşap kaplama yok, böylece bunun ağırlığı ve kalınlığı da yok.
2.Zemin izolasyonu: pütürlü boya, laminant parkelerin altına serilen 5 mmlik izolasyon şiltesi ve en üst katman? Karar veremedim, tavsiye alabilirim. Fazla yükseltemem tavan alçak.
3. İçeride duş yok ama dışarıda var, boiler yok, kirli su deposu yok, tv yok.
4. kullanılacak ahşap malzeme; çoğunluğu 6 veya 8 mm kavak kontraplak ve esnek kontraplak, sadece yük tasıyacak yerlerde 18 mm kontraplak. Bence yerli üreticiler gereksiz kalın ve ağır malzeme kullanıyor.
5. Ahşapların üzeri ütüyle ısıtılıp yapıştırılan kaplama malzemesi ile kaplanacak(adını bilmiyorum), Vernik, boya yok. Böylece yapılan hatalar ,çizikler kaplamanın altında kalacak.
6. Omnistor veya benzeri tente yok, bunun yerine otomatik açılan 140 tl'ye satılan özgürce istediğiniz yere taşınabilen tente olacak.
7.Hidrofor değil dalgıç pompa düşünüyorum, fiyat, sessizlik ve kolay değişim açısından.
8.2 gözlü ocak olmayacak, tek gözlü yandan kartuşlu mini ocak lavabonun altında çekmecede duracak. 8 senede 2 gözü birden aynı anda 2 veya 3 kere kullanmışızdır. Ufak bir ocak yeterli, sonuçta sadece su ve sosis kaynatıp, yumurta pişiriyoruz o kadar. Ama koca ocak gereksiz yer kaplıyor. Bence camper veya karavanı daha ev vari ve donanımlı göstermekten daha ileri gitmiyor. Böylece tüp derdinden ve yerinden de tamamen kurtuluyorum.
Kara kalem çizimler:

Koltuk derinliği, yüksekliği ve sırt minderinin boyutlarını babamın Hymer'ından kopya çektim, ölçüler onunkine çok yakın ve konforlu.
koltuk boyu 180cm, 80 cm ve 100 cm olmak üzere 2 masa var. seyir halinde 80 cmlik masa tavanda kayışlarla asılı olarak duruyor. Masalar 2 koltuk arasına yerleşerek yatağı oluşturuyor. Ayrıca sadece 80 cm lik masayı araya koyarak, diğer masayı hiç yerinden oynatmadan 170x80 cmlik bir yatak oluşturmak mümkün. Bu 80 cmlik masa ayrıca ortadan menteşeli, katlanabilir. Altındaki 70 cmlik ayaklarından 2si gereken açıyla aracın önüne doğru yerleştirildiğinde 100cmlik masa etrafında 'U' oturma grubunu oluşturuyor. Masanın öbür ucundan portatif tuvaleti çekip çıkarınca masa başında 6 kişi oturabilir.
Ayrıca bu katlanır masa tam tersi tarafa doğru kurulunca, şöför ve yolcu koltuğu arasında biraz daha geride 3. yolcu oturağı olmuş oluyor. ayakları sayesinde her 2 masa dışarıda da kullanılabiliyor. Detayı:

Tepeden bakış
Burada dikkat çekmek istediğim nokta westfalia'dan arakladığım hareketli masa düzeneği; Ters 'L' şeklinde bir kalın metal boruyla masa, koridora ve bağlı olduğu koltuğun üstüne gidebiliyor.Bu düzeneğe hayranım, çok kullanışlı. Ayrıca masa kendi ertafında da dönebiliyor. Böylece koridor istenildiği zaman kolaylıkla boşaltılabiliyor, araca inip bineceklere kolaylıkla yol verilebiliyor, masa koltuk üzerine lavabonun yanına çekildiğinde mutfak tezgahı olarak kullanılabiliyor, ayrıca yerinden çıkartıp tavana asılabiliyor. Ocak, lavabonun altındaki çekmecede, bu çekmece hem sola hemde geriye doğru çekilebiliyor, tercihe göre.
su deposu da ocağın altında, 70-80 litre bir depo düşünüyorum. Eğer araç altında yer varsa ve depo yaptırabilirsem lavabo altını erzak dolabı olarak kazanabilirim.
Arka tarafta koltukların sonlandığı noktada perde olacak ve tuvalet kullanılacağı zaman bu perde bölmeyi sağlamış olacak. Portatif tuvalet , sol arkadaki 75 cm yüksekliğindeki dolabın altından ortaya doğru çekilip çıkıyor. İş bitince geri dolabın içine. Üst taraf ise yine erzak dolabı ve en üstü tezgah. Buzdolabı söför koltuğu ve yolcu koltuğu arasında üstten kapaklı kompresörlü Waeco coolfreezer cf50, 49 litre. İstenildiği zaman araç dışına çıkarılabilir veya yer değiştirebilir şekilde olacak.
Sol cephenin şeklini çizmedim çünkü sağ taraftan pek farkı yok sadece lavabonun olduğu yer 75 cm yüksekliğinde bir dolap, yani lavabolu bölümden 20 cm daha kısa. Oturulduğunda göz seviyesinden yüksek olan bölmeler veya dolaplar karavanların içinde, basıkmış havası veriyor gibi geliyor bana, bu yüzden her türlü yükseklikten kaçındım. Gardolap veya duş koymamamın en büyük sebeplerinden biri bu.
Yandan kapı açmayı düşünmedim, araca arkadan inilip binilecek. Oturma grubunun önde , mutfak ve erzak dolabının arkada olmasının sebebi ise güzel havalarda araç dışındayken de içeri girmeden buralardan faydalanabilmek. Çizimlerdeki ölçülerde değişiklikler yapılabilir ama ana hatlar bunlar, tabii ki yorum ve tavsiyelerinize açığım. Şimdilik Aklıma gelenler bunlar. Malzeme fiyatları toplamaya çalışıyorum, Pleksiglas cam , lavabo ve musluk/duş bulamadım , bilgisi olan varmı?
Aracın zayıf motorundan dolayı kullanılacak malzemenin ağırlığına dikkat edeceğim ve gereksiz detaylardan kaçınacağım.
1. iç kısım soyulduktan sonra ısı ve ses izolasyonu için sırasıyla pütürlü boya, yüksek yoğunluklu mantolama malzemesi(XPS), buhar kesici naylon ve son olarak vilnex suni deri, ahşap kaplama yok, böylece bunun ağırlığı ve kalınlığı da yok.
2.Zemin izolasyonu: pütürlü boya, laminant parkelerin altına serilen 5 mmlik izolasyon şiltesi ve en üst katman? Karar veremedim, tavsiye alabilirim. Fazla yükseltemem tavan alçak.
3. İçeride duş yok ama dışarıda var, boiler yok, kirli su deposu yok, tv yok.
4. kullanılacak ahşap malzeme; çoğunluğu 6 veya 8 mm kavak kontraplak ve esnek kontraplak, sadece yük tasıyacak yerlerde 18 mm kontraplak. Bence yerli üreticiler gereksiz kalın ve ağır malzeme kullanıyor.
5. Ahşapların üzeri ütüyle ısıtılıp yapıştırılan kaplama malzemesi ile kaplanacak(adını bilmiyorum), Vernik, boya yok. Böylece yapılan hatalar ,çizikler kaplamanın altında kalacak.
6. Omnistor veya benzeri tente yok, bunun yerine otomatik açılan 140 tl'ye satılan özgürce istediğiniz yere taşınabilen tente olacak.
7.Hidrofor değil dalgıç pompa düşünüyorum, fiyat, sessizlik ve kolay değişim açısından.
8.2 gözlü ocak olmayacak, tek gözlü yandan kartuşlu mini ocak lavabonun altında çekmecede duracak. 8 senede 2 gözü birden aynı anda 2 veya 3 kere kullanmışızdır. Ufak bir ocak yeterli, sonuçta sadece su ve sosis kaynatıp, yumurta pişiriyoruz o kadar. Ama koca ocak gereksiz yer kaplıyor. Bence camper veya karavanı daha ev vari ve donanımlı göstermekten daha ileri gitmiyor. Böylece tüp derdinden ve yerinden de tamamen kurtuluyorum.
Kara kalem çizimler:

Koltuk derinliği, yüksekliği ve sırt minderinin boyutlarını babamın Hymer'ından kopya çektim, ölçüler onunkine çok yakın ve konforlu.
koltuk boyu 180cm, 80 cm ve 100 cm olmak üzere 2 masa var. seyir halinde 80 cmlik masa tavanda kayışlarla asılı olarak duruyor. Masalar 2 koltuk arasına yerleşerek yatağı oluşturuyor. Ayrıca sadece 80 cm lik masayı araya koyarak, diğer masayı hiç yerinden oynatmadan 170x80 cmlik bir yatak oluşturmak mümkün. Bu 80 cmlik masa ayrıca ortadan menteşeli, katlanabilir. Altındaki 70 cmlik ayaklarından 2si gereken açıyla aracın önüne doğru yerleştirildiğinde 100cmlik masa etrafında 'U' oturma grubunu oluşturuyor. Masanın öbür ucundan portatif tuvaleti çekip çıkarınca masa başında 6 kişi oturabilir.
Ayrıca bu katlanır masa tam tersi tarafa doğru kurulunca, şöför ve yolcu koltuğu arasında biraz daha geride 3. yolcu oturağı olmuş oluyor. ayakları sayesinde her 2 masa dışarıda da kullanılabiliyor. Detayı:

Tepeden bakış

Burada dikkat çekmek istediğim nokta westfalia'dan arakladığım hareketli masa düzeneği; Ters 'L' şeklinde bir kalın metal boruyla masa, koridora ve bağlı olduğu koltuğun üstüne gidebiliyor.Bu düzeneğe hayranım, çok kullanışlı. Ayrıca masa kendi ertafında da dönebiliyor. Böylece koridor istenildiği zaman kolaylıkla boşaltılabiliyor, araca inip bineceklere kolaylıkla yol verilebiliyor, masa koltuk üzerine lavabonun yanına çekildiğinde mutfak tezgahı olarak kullanılabiliyor, ayrıca yerinden çıkartıp tavana asılabiliyor. Ocak, lavabonun altındaki çekmecede, bu çekmece hem sola hemde geriye doğru çekilebiliyor, tercihe göre.
su deposu da ocağın altında, 70-80 litre bir depo düşünüyorum. Eğer araç altında yer varsa ve depo yaptırabilirsem lavabo altını erzak dolabı olarak kazanabilirim.
Arka tarafta koltukların sonlandığı noktada perde olacak ve tuvalet kullanılacağı zaman bu perde bölmeyi sağlamış olacak. Portatif tuvalet , sol arkadaki 75 cm yüksekliğindeki dolabın altından ortaya doğru çekilip çıkıyor. İş bitince geri dolabın içine. Üst taraf ise yine erzak dolabı ve en üstü tezgah. Buzdolabı söför koltuğu ve yolcu koltuğu arasında üstten kapaklı kompresörlü Waeco coolfreezer cf50, 49 litre. İstenildiği zaman araç dışına çıkarılabilir veya yer değiştirebilir şekilde olacak.

Sol cephenin şeklini çizmedim çünkü sağ taraftan pek farkı yok sadece lavabonun olduğu yer 75 cm yüksekliğinde bir dolap, yani lavabolu bölümden 20 cm daha kısa. Oturulduğunda göz seviyesinden yüksek olan bölmeler veya dolaplar karavanların içinde, basıkmış havası veriyor gibi geliyor bana, bu yüzden her türlü yükseklikten kaçındım. Gardolap veya duş koymamamın en büyük sebeplerinden biri bu.
Yandan kapı açmayı düşünmedim, araca arkadan inilip binilecek. Oturma grubunun önde , mutfak ve erzak dolabının arkada olmasının sebebi ise güzel havalarda araç dışındayken de içeri girmeden buralardan faydalanabilmek. Çizimlerdeki ölçülerde değişiklikler yapılabilir ama ana hatlar bunlar, tabii ki yorum ve tavsiyelerinize açığım. Şimdilik Aklıma gelenler bunlar. Malzeme fiyatları toplamaya çalışıyorum, Pleksiglas cam , lavabo ve musluk/duş bulamadım , bilgisi olan varmı?