Ynt: Land Rover Defender Sürati
Tüm gevşek zeminli rampa çıkışlarında orta diferansiyel kilidinin kullanımı avantaj sağlar.
Aracın ağırlığı rampa çıkışlarında arkaya doğru hücum eder, aynı zamanda diferansiyelin universal mantığından
çekiş gücü önde zaten gevşek zeminde tutunmakta zorluk çeken ön dingil lastiklerinin üzerine binen ağırlığın azalması ile
öne doğru kaçar, bu durumda öne fazlaca yüklenen çekiş gücünün elektronik kontrol sistemi veya başka
bir sistem ile engellenmesi gerekir. Burada orta dif kilitli olması arka dingile giden tahrik gücünü garanti eder.
Her türlü tırmanış için orta diferansiyel kilidi tercihi önem kazanır.
Jimny gibi kısa şasili, güç ağırlık oranı iyi olan bir araçla rampa yukarı bir engelde karşılaşılıyorsa,
zeminin iri kayalar veya akan sulardan oluşan enine engebelerle kaplı olmasını tercih ediniz.
Uzun şaseli araç tüm bu zıplama ve öne arkaya ağırlık merkezi dağılımı gerektiren engellerde dengeli ve sürekli çekiş sağlarken,
kısa şasili araç, benzinli motorun gerektirdiği yüksek devir sebebiyle, hızlı gitmek gereği duyacak, bu arada engellerde zıplamaya başlayacaktır.
Eğer amortisör set-up'ları düzgün ayarlanmadı ise, her yukarı aşağı salınım çekiş gücünden kayıplara sebep olur.
Tek şans bu...
Ancak arazide araç kullanımı sırasında rekabete yönelik agresif kullanımı tercih etmemeniz gerektiğini hatırlatmak isterim.