Land Rover'ın V8 Motorları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 241
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 56,022

Etiketler

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

www.v8forum.co.uk

rover V8 lerin tartışma platformu... çok enteresan bilgiler edinebilirsiniz... insanın keşke orada yaşasaydım diyesi geliyor...
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Tablo süper,teşekkür ederim.Benim ilgilendiğim 94 defender daki 3.5 karburatörlü hangisi peki?
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Tam hikayesi,ve özellikler;

http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

erenatac' Alıntı:
Tablo süper,teşekkür ederim.Benim ilgilendiğim 94 defender daki 3.5 karburatörlü hangisi peki?

Motor numarasına bakın, (Ruhsatta da yazması lazım)
Sonra Naci arkadaşın yolladığı sitede http://www.v8forum.co.uk/RoverV8FactoryEngineNumbers.htm
veya http://www.lro.com/forum/viewtopic.php?t=29726&view=next&sid=f2482d6aff48d5f5fdb4f709d6cb96cb

sitelerden birinden motorunuzun numarasını listeden bulun.
Ve model olarak hangi model/yıl olduğunu tespit edip daha detaylı araştırma yapabilirsiniz. saygılar. Hakan.
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Selamlar,

PDF denemem var umarım açılır.
 

Ekli dosyalar

  • rrm_engine_tuning_data.pdf
    107.3 KB · Görüntüleme: 271

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Arkadaşlar,

İlk mesajımın alt bölümünde bulunan link açılıyor :smiley: Dosyada bulunan değerler 3.5ve 3.9 litre EFI için. Stromberg karbüratörlü motorlar 3.5 litre ve DEFENDER 'la 85'e kadar üretilen RRC'lerde kullanılmış. 135HP güç üretebiliyorlar. Fakat her ustanın uğraşacağı karbüratör değil malesef. Bir dostumun DEFENDER 110'una Edelbrock emme manifoldu ve 500cfm 4 barrel karbüratör uyguladık :smiley: Sonuç 200 adet dolu beygir. Yaklaşık 1500 TL. maliyeti oldu. Bir deneme daha yapacağım.
 

Ekli dosyalar

  • rrm_engine_tuning_data.pdf
    107.3 KB · Görüntüleme: 253

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

HakanBastoncu' Alıntı:
Arkadaşlar,

İlk mesajımın alt bölümünde bulunan link açılıyor :smiley: Dosyada bulunan değerler 3.5ve 3.9 litre EFI için. Stromberg karbüratörlü motorlar 3.5 litre ve DEFENDER 'la 85'e kadar üretilen RRC'lerde kullanılmış. 135HP güç üretebiliyorlar. Fakat her ustanın uğraşacağı karbüratör değil malesef. Bir dostumun DEFENDER 110'una Edelbrock emme manifoldu ve 500cfm 4 barrel karbüratör uyguladık :smiley: Sonuç 200 adet dolu beygir. Yaklaşık 1500 TL. maliyeti oldu. Bir deneme daha yapacağım.

200/250 beygirlik mesele benim de çok ilgimi çekiyor. ;D

Şu Edelbrock meselesini biraz daha detaylı açabilirmisin, bende Yavuz abi den öğrenmiştim ilk. O zamandan beri aklımın bir köşesinde. Muhtemelen benzer bir uygulamayı ben de kendi aracımda yapmayı düşünüyorum. Bildiğim Kadarıyla kit ile 3.5 ve 3.9 tüm serilere EFI/Carb kolaylıkla uygulanabiliyor. Bence V8 lerde beygir gücünü arttırmak için güzel bir modifikasyon şekli.

1. Sizin kullanmış olduğunuz motorun cc/model ve eski gücü neydi?
2. Uygulamadan sonra alt aksamda modifkasyon yapma gereği duydunuzmu?
3. Yakıt sarfiyatında nasıl bir değişiklik olmuş?
4. Modifikasyondan sonra LPG uygulaması varmı?
5. Uygulamanın ardından herhangi bir olumsuzluk gördünüzmü?

Bu konularda cevap bulabilirsek, uygulamayı yapacak arkadaşlara çok faydası da olur. saygılar. Hakan.
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Turkiyede yasadigimiza gore vergilere de deginmek gerekir sanirim.

vergi.jpg
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Merhaba Hakan Bey,

Modifiye yaptığımız Araç 1997 model Defender 110 pick-up'tı.

1. Fabrika çıkışı V-8 3.5 litre çift karbüratörlü ,135 hp güç üreten RRC motora sahipti.

2. Fabrika tarafından V-8 için uygulama yapıldığından aks, ayna dişlisi ve şanzımanlarla oynama yapılmadı.

3. Srtomberg gibi bela karbüratörlerin Kayalar Otomotivden tamir takımlarını aldık, tamir ettirdik. Sonuç: şehir içinde 18 litrenin altına inemedik. Ne yazık ki yapılan ayarlar( senkron ayarları çok önemli ) mükemmel olmasına rağmen hiç V-8 gibi yürümedi. Hantal, gaz pedalına geç tepkiler veren yığıntı bir V-8' i tekrar Ahmet Memikoğlu'na götürdük. Bize Edelbrock'un 500 CFM karbüratörünü kit halinde tavsiye edip, sipariş verip aracımıza uygulama yaptı. Yanlış anlamayın reklamını yapmıyorum, yaklaşık 12 yıldır tanıdığım ve 10. DAN bir Master :smiley: ( GİTMEDEN ÖNCE MOTORUNUZU YIKATIN DÜKKANDAN KOVUYOR :smiley: ) Uygulama yapıldıktan sonra aracın beygiri hava filitresiyle 185 hp'lere çıktı. Arkadaş biraz daha kaşınıp Kartal'da sağlam bir egzozcuda headers yaptırıp aracı daha syko duruma getirdikten sonra ( 200 hp ) tadından yiyemedik. 4 barell ve kaşıntı beraberinde 21 litreyi getirdi. ( LPG FARZ OLDU ) sONUÇ : LOW 5. vites tapa gaz, şile kumsalda kumdan kaleler...

4. Sıfır KİT( orta havuz, conta , emme manifoldu ve karbüratör ) sıralı tip LPG uygulamasına gerek olmadan, normal (alt flanştan girilerek ) bir uygulamayla çooook güzel randıman verdi. Neticede 4 barrel ne verirsen hayır demiyor. Üstelik egzantrik mili ve tapetleri hiç ellemedik.

5. Uygulamanın tek olumsuz yanı tadından yenmeyen aracımızı zırt pırt kullanma arzumuz oldu. Arkadaşım, eşiyle ve apartman komşularıyla her akşam tartışmaya başladı. Gecenin ikisinde dellenip motor sesi dinlemek için otoparka iniyordu ;D İşin makarası bir yana gerçekten çok memnun kaldık. Hiçbir sıkıntı, akıntı, kopma ve kırılma olmadan aracı 4 sene kullandık.

Başka bir arkadaşım bu uygulamayı gördükten sonra tek kapılı 1975 RR Classic için aynı uygulamayı aynı ustaya yaptırdı ve o da çok memnun kaldı. Ben 86 ve 87 model EFI kullanıyorum. İki aracımda 3.5 litre ve her ikiside LT 230'un hatırına 14-15 LT. benzin yakıyorlar. Fakat enjektörlerinde bir ömrü var. Buji gibi düşünün, bittikleri zaman anaaaaam diye bağıracağım. Kulaktan dolma bir fiyat aldım, sekiz adet enjektör yaklaşık 1500 TL gibi akıl almaz fiyatlara satılıyor. Ben de 16 adet olduğunu düşünün :smiley: Ahmet Memikoğlu şu durumda problem olmadığını ve ileride aynı uygulamayı benim araçlarımada yapacağını söyledi. Zaten standart 165 hp gücüm var he dediğimde 200 garanti :smiley:
İsmini zikrettiğim için umarım bana kızmaz; üyelerimizden Serdar Bey, ( serdarlt5 sanırım ) bir dönem sarı bir RRC Golden Oldies kullandı. O araca talip olduğum dönemler eski sahibiyle pazarlık için gittiğimde aracı incelerken Amerikan malı 2 barrel bir karbüratör uyguladıklarını ve LPG olduğunu gördüm. Memnuniyet ve maliyet konusunda Serdar Bey'in fikirlerini de almak sağlıklı olur düşüncesindeyim. Elimdeki LRO MAGAZIN dergilerinden bu konuyla ilgili dökümleri yasal bir sıkıntı olmazsa scan edip sizlerle paylaşacağım.

Sevgiler selamlar
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

concrete' Alıntı:
Turkiyede yasadigimiza gore vergilere de deginmek gerekir sanirim.

1994 model sıfırlanmış 3.5 Litre v8 Defender 110, vergisi kasko değeri düşümüyle yıllık 393 TL 2009 itibarıyla, yani 6 aylık 196 lira 50 kuruş, Sizce çokmu? Yani 1300 cc den az hacimli 2007 model bir aracınki ile aynı, yani ödenebilecek en düşük vergi.

Çok diyorsanız bu ülkede zaten az vergi ödeyen yok.

Selamlar
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Birde Efi olanlar için sşöyle bir seçenek var ;D ;D

Adres vermiyeyim birilerini kaşıntı tutmasın ama fiyat uygun ;D ;D
[attachment=1]

SaY23cSw6rMSW8cDYFBARrQnB_1_md.jpg
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Abi ne yaptın :smiley: O canavarı ancak 350 cıd. ve üzeri GM motorlar taşır. O yükü bizim hayvanlara vurduğumuz zaman bacakları kırılır ;D
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Slm arkadaslar, henuz bir v8 sahibi degilim ama olmak icin bayagi hevesliyim fakat kucuk bir sorunum var yardimci olursaniz cok iyi olacak...

Oncelikle TR de degil Yeni Zelanda dayim, almayi dusundgm model 94-98 arasi ES V8, ortalama km saatleri 90 ila 140.000 arasi...

Her zaman almak istedigim arac buydu fakat sartlar malum... Sizinle bu km lerdeki araclar ile ilgili faydali bilgilerinizi paylasmak isterim...

Simdiden cok tesekkurler...
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Merhaba Mert Bey,

Siteye hoş geldiniz. Discovery 3.9 ES gayet keyifli bir araçtır. Bahsettiğiniz kilometreler o araç için 0 denilecek kadar düşük. Disco kullanan ve bu kompetanı olan arkadaşlarımız çok sağlıklı tavsiye ve bilgileriyle size destek olacaklardır.

Selamlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,952
Mesajlar
1,526,441
Kayıtlı Üye Sayımız
166,717
Kaydolan Son Üyemiz
bbbea

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst